PREZENTARE "Simfonia" motoarelor din Formula 1 începe în weekend - Care sunt noile schimbări și ce promite sezonul 2019

de Diana Ene     HotNews.ro
Vineri, 15 martie 2019, 8:31 Sport | Motor


Formula 1, Marele Premiu al Australiei
Foto: Formula1.com
După o pauză de aproximativ patru luni, Formula 1 revine la finalul acestei săptămâni. Startul ediției cu numărul 70 a competiției-regină din sportul automobilistic se va da duminică, pe Melbourne Park Circuit din Australia. Noi reglementări din punct de vedere tehnic, schimbări majore la capitolul piloți, trei debutanți sau revenirea lui Robert Kubica în "Marele Circ" sunt doar câteva dintre ingredientele unui sezon de Formula 1 care promite mult spectacol și suspans. Se așteaptă o nouă confruntare între Mercedes, campioana ultimilor cinci ani, și Ferrari, echipa care speră să oprească hegemonia constructorului german.

Cum arată weekend-ul "australian":

Vineri (15 martie):

Antrenamente libere 1: 03:00 - 04:30 (ora României)
Antrenamente libere 2: 07:00 - 08:30
Sâmbătă (16 martie):

Antrenamente libere 3: 05:00 - 06:00
Calificări: 08:00 - 09:00

Duminică (17 martie):

Cursa: 07:10 - 09:10

Ce s-a întâmplat în 2018:

1. Sebastian Vettel (Ferrari)
2. Lewis Hamilton (Mercedes)
3. Kimi Raikkonen (Ferrari)

Cel mai rapid tur: Daniel Ricciardo (AUS/Red Bull) - 1:25.945 (în turul 54).
Pole-position: Lewis Hamilton (Mercedes)

Melbourne Park Circuit



Click aici pentru a vedea un tur de pistă pe "Melbourne Park".

Aici poți vedea o hartă detaliată a circuitului din Melbourne.

Alegerea pneurilor:

Pirelli, furnizorul oficial de anvelope al Formulei 1, are cinci compoziții pentru sezonul 2019 (de la C5, care este cea mai soft, la C1) și va pune la dispoziție câte trei pentru fiecare cursă. Fiecare pilot primește câte 13 seturi pe weekend, fiind liber să aleagă 10 dintre ele. Iată ce alegeri s-au făcut pentru primul Grand Prix al anului:



Unde poate fi urmărit sezonul 2019 din Formula 1

Noul sezon al Formulei 1 va fi transmis în direct de Digi Sport și Telekom Sport. În plus, antrenamentele, calificările și cursele pot fi urmărite și pe internet prin intermediul serviciului propriu de televiziune al competiției - F1 TV, care costă 8 euro pe lună sau 65 de euro pe an.

Ce este nou la nivelul echipelor:

Red Bull renunță la Renault și trece la motoarele Honda

Unul dintre cele mai de succes parteneriate din istoria Formulei 1 a luat sfârșit. După 12 ani de colaborare cu Renault, timp în care au fost obținute nu mai puțin de 57 de victorii, patru titluri mondiale la piloți și patru titluri mondiale la constructori (2010 - 2013), Red Bull a optat pentru motoarele celor de la Honda începând din sezonul 2019.

"Testele au fost o confirmare a așteptărilor noastre pozitive, atât în ​​ceea ce privește performanțele mașinilor cât și activitatea Honda", a declarat patronul echipei, Dietrich Mateschitz. "Cooperarea este în prezent foarte satisfăcătoare și promite mult succes. Pentru prima dată, avem un motor competitiv", a mai spus miliardarul austriac.

Force India devine Racing Point

Numele Force India va fi înlocuit de Racing Point pe grila F1 a sezonului următor. Schimbarea are legătură cu preluarea echipei de către Racing Point UK Limited, un grup de investitori între care se află şi Lawrence Stroll, tatăl pilotului Lance Stroll.

În august anul trecut, Force India a intrat în administrare judiciară şi a fost preluată de Racing Point UK Limited, concurând cu numele Racing Point Force India. Echipa a pierdut atunci punctele acumulate anterior (59) în clasamentul constructorilor și a încheiat sezonul 2018 pe locul 7, cu 52 de puncte.

Astfel, numele Force India dispare din Formula 1 după 11 ani. Force India a apărut în Marele Circ în octombrie 2007, după ce indianul Vijay Mallya a cumpărat Spyker, fostă Jordan și MF1.

Echipa Sauber se va numi Alfa Romeo Racing

Sfârșitul unei ere - Formula 1 își ia la revedere de la numele Sauber, care va dispărea de pe grila de start pentru prima oară din 1993. Echipa elveţiană Sauber îşi va schimba numele în Alfa Romeo Racing începând cu ediţia din acest an a Formulei 1. Trebuie menționat că schimbarea numelui nu aduce modificări în conducerea sau acționariatul echipei.

Producătorul italian de automobile s-a întors în F1 în sezonul trecut, după o absență de peste 30 de ani, în cadrul unui parteneriat tehnic și comercial cu echipa Sauber. "După inițierea colaborării cu sponsorul oficial Alfa Romeo în 2018 echipa a avut un progres fantastic din toate punctele de vedere – tehnic, comercial și sportiv. Acest lucru a dat un plus motivațional fiecărui membru al echipei, fie că este vorba despre cei de pe circuit sau despre cei de la sediul din Elveția, deoarece munca depusă s-a reflectat în rezultatele noastre", a spus șeful echipei, Frederic Vasseur.

Ce s-a schimbat față de 2018 în ceea privește piloții:

La capitolul piloți, sezonul 2019 aduce numeroase schimbări. Doar două echipe și-au păstrat componența din 2018: Mercedes (Lewis Hamilton, Valtteri Bottas) și Haas (Romain Grosjean, Kevin Magnussen).

Trei debutanți pe grila de start
  • Lando Norris (McLaren)
O apariție interesantă pe grila de start din noul sezon al Formulei 1 este cea a britanicului Lando Norris, vicecampion la Formula 2 în 2018 și campion mondial la Formula 3 în 2017. În vârstă de doar 19 ani, Norris va face parte din echipa McLaren, alături de Carlos Sainz.


  • Alexander Albon (Toro Rosso)
Alexander Albon (22 de ani) face pasul la competiția-regină a sportului automobilistic, după ce anul trecut a terminat al treilea la Formula 2. Albon îl înlocuiește la Toro Rosso pe Brendon Hartley și va deveni doar al doilea pilot thailandez care concurează la Formula 1, după Prințul Bira (1950-1954).


  • George Russell (Williams)
Campion mondial la Formula 2 în 2018, George Russell (21 de ani) va debuta la Formula 1, unde va evolua pentru echipa Williams. Britanicul va fi coechipier cu polonezul Robert Kubica, absent din F1 de la finalul anului 2010.


Robert Kubica revine la Formula 1 după opt ani de absență

Robert Kubika, unul dintre cei mai talentați piloți, dar greu încercat de soartă, revine în Formula 1 după opt ani de absență. Începând din 2017, polonezul a fost pilot de teste pentru Renault și apoi pentru Williams, echipă la care va concura în sezonul 2019. Kubica îl înlocuiește pe rusul Sergey Sirotkin.



Kubica şi-a început cariera în Formula 1 în 2006, la BMW-Sauber, iar din 2010 a trecut la Renault. Polonezul a luat startul la 76 de curse în Marele Circ, s-a clasat pe podium de 12 ori şi a înregistrat o victorie, la Marele Premiu al Canadei, în 2008, an în care a terminat pe locul al patrulea în clasamentul general al piloţilor.

În februarie 2011, Kubica a suferit un teribil accident la Raliul Ronde di Andora. Aflat la volanul unei Skoda Fabia S2000, Kubika a pierdut controlul mașinii și s-a izbit de o balustradă de protecţie de pe marginea drumului. A fost nevoie de echipa de descarcerare pentru ca polonezul să poată fi scos din mașină. A trecut printr-o serie de intervenții chirurgicale, fiindu-i chiar amputată o parte din antebrațul mâinii drepte.

Cu toate acestea, Kubica n-a renunţat niciodată la pasiunea sa și la visul de a reveni din nou circuit, începând un program intens de recuperare. Ba mai mult, a continuat să participe la raliuri, câștigând WRC-2 în 2013.

Rocadă între Charles Leclerc și Kimi Raikkonen

Una dintre cele mai interesante și comentate mișcări din noul sezon al Formulei 1 este aducerea lui Charles Leclerc (21 de ani) la Ferrari. Tânărul monegasc i-a părăsit pe cei de la Sauber după numai un an și îl înlocuiește pe starul finlandez Kimi Raikkonen, care revine la Sauber, numită acum Alfa Romeo, echipă alături de care a debutat în Formula 1, în 2001.

"Sunt foarte relaxat - vreau doar să mă întorc pe pistă. A fost o pauză destul de lungă. Testele au mers foarte bine. Totul este pozitiv, așa că acum nu vreau decât să concurez din nou și aștept cu nerăbdare ziua de vineri", a spus Leclerc înaintea debutului noului sezon.

La Alfa Romeo, Raikkonen va fi coleg cu italianul Antonio Giovinazzi (25 de ani), care a luat startul în două curse de Formula 1 pentru echipa elvețiană în 2017, când l-a înlocuit pe Pascal Wehrlein (accidentat). Suedezul Marcus Ericsson, care a concurat pentru Sauber în 2018, va rămâne în cadrul echipei ca pilot de rezervă şi ca ambasador al brandului.

Daniel Ricciardo a plecat de la Red Bull la Renault

După cinci ani alături de Red Bull, Daniel Ricciardo a surprins prin plecarea de la echipa austriacă. În vârstă de 29 de ani, australianul a semnat un contract pe două sezoane cu Renault, acolo unde îl înlocuiește pe Carlos Sainz Jr..



În locul lui Ricciardo la Red Bull a venit francezul Pierre Gasly, care a fost promovat de la Scuderia Toro Rosso, echipă alături de care a debutat în Formula 1 în anul 2017. Astfel, Red Bull va avea în 2019 una dintre cele mai tinere echipe de piloţi din istoria F1: Gasly (23 de ani) și Max Verstappen (21).

La Toro Rosso revine Daniil Kvyat, după ce în 2017 era dat afară din echipă. Anul trecut, rusul a fost pilot de simulator la Ferrari. Kvyat îl va avea coechipier pe debutantul Alexander Albon, înlocuitorul lui Brendon Hartley.

Sainz Jr. în locul lui Fernando Alonso la McLaren

Fernando Alonso, dublu campion mondial (2005 şi 2006 cu Renault), s-a retras din Formula 1 la finalul sezonului trecut, punând capăt unei cariere de 17 ani. McLaren a adus în locul lui Alonso un alt spaniol, Carlos Sainz Jr., fiul fostului campion mondial Carlos Sainz. Anul trecut, Sainz Jr. a concurat pentru Renault, unde a fost împrumutat de Red Bull.

Colegul lui Carlos Sainz va fi debutantul Lando Norris. Stoffel Vandoorne a plecat de la McLaren la finalul sezonului trecut și va evolua în acest an la Formula E. De asemenea, belgianul va fi pilot de teste la Mercedes.

Lancel Stroll, înlocuitorul lui Esteban Ocon la Racing Point

La Racing Point, Lance Stroll (a fost la Williams în 2018) îl înlocuieşte pe francezul Esteban Ocon, după ce echipa a fost preluată de un consorțiu din care face parte și Lawrence Stroll, tatăl pilotului canadian. Ocon nu va ieşi din Formula 1, ci va fi pilot de teste la Mercedes, post pe care îl va împărți cu Stoffel Vandoorne.

Componența echipelor în sezonul 2019 al F1:

Mercedes - Lewis Hamilton (44 - numărul de pe monopost), Valtteri Bottas (77)
Scuderia Ferrari - Sebastian Vettel (5), Charles Leclerc (16)
RedBull Racing - Max Verstappen (33), Pierre Gasly (10)
Renault F1 Team
- Nico Hulkenberg (27), Daniel Ricciardo (3)
Haas - Romain Grosjean (8), Kevin Magnussen (20)
McLaren - Carlos Sainz (55), Lando Norris (4)
Racing Point - Sergio Perez (11), Lance Stroll (18)
Alfa Romeo - Kimi Raikkonen (7), Antonio Giovinazzi (99)
Toro Rosso - Daniil Kvyat (26), Alexander Albon (23)
Williams - Robert Kubica (88), George Russell (63).



Sezon nou. Reguli noi

Dueluri roată la roată, depășiri spectaculoase și curse pline de suspans. Este ceea ce promite noul sezon din Formula 1, odată cu modificările aduse monoposturilor. Elementele aerodinamice de pe un monopost creează tot felul de curenți de aer. Problema nu este pentru pilotul mașinii respective, ci pentru cei care se află în spatele acesteia. Pentru 2019, FIA a propus o serie de schimbări menite să îi ajute pe piloți să urmărească îndeaproape monopostul din față și să poată efectua depășirile mult mai ușor.



Aripa față

Care este schimbarea: o aripa frontală mai lată, mai înaltă, dar simplificată

Aripa față a fost deplasată înainte cu 25 mm, lățimea a fost mărită cu 200 mm, iar înălțimea cu 20 mm.

Plăcile de la capăt (endplates) complexe care eliminau fluxul de aer în jurul anvelopelor au fost interzise. În schimb, plăcile de capăt mult mai simple amplasate aproape pe toată lățimea aripii sunt dedicate generării directe de downforce (forța de apăsare la sol).

Multiplele plăci văzute sub aripi în 2018 sunt acum limitate la două pe fiecare parte, astfel că fluxul de aer este îndreptat mai mult spre caroserie.

Aripile laterale

Care este schimbarea: mai mici și repoziționate

Aripile laterale au fost reduse în înălțime cu 150 mm și au fost deplasate în față cu 100 mm, pentru a se îmbina mai bine cu fluxul de aer venit din aripa față. Acest lucru face că fluxul de aer care iese prin partea din spate a monopostului să fie mai puțin problematic pentru piloții urmăritori, ceea ce înseamnă că aceștia ar trebui să se poată apropia de monopostul din față.

Aripa spate

Care este schimbarea: o aripa mai înaltă, mai lată, dar simplificată

Aripa spate este mai înaltă cu 20 mm și mai lată cu 100 mm decât cea a monoposturilor din 2018, iar numărul plăcilor de la capăt a fost limitat. În plus, deschiderea flapsului pentru sistemul DRS a fost mărită cu 20 mm, crescând puterea potențială cu aproximativ 25%.

Click aici pentru a vedea în ce constă noile reglementări tehnice.

Schimbarea culorii pneurilor

Care este schimbarea: După multitudinea de culori folosite pentru pneuri în 2018, Pirelli a redus numărul acestora la trei.

Scopul schimbării: Pentru ca strategia aleasă de piloți să fie mai ușor de înțeles pentru fani, termenii hypersoft, ultrasoft și supersoft au fost eliminați. Acum, la fiecare Grand Prix vor exista numai trei culori folosite pentru a reprezenta anvelopele: alb (hard), galben (mediu) și roșu (soft). Cu toate acestea, compușii efectivi utilizați pentru aceste trei denumiri se vor schimba în funcție de circuit. În total, vor fi disponibili cinci compuși în acest an: sunt numerotați de la 1 la 5, de la cel mai dur la cel mai moale.



Mănuși biometrice


Care este schimbarea: piloții sunt obligați să poarte mănuși biometrice.

Scopul schimbării: Să crească siguranța și să faciliteze ajutorul medical în cazul unui accident. Mănușile sunt dotate cu niște senzori care monitorizează pulsul pilotului și nivelul de oxigen din sânge.

Lumini pe aripa din spate


Care este schimbarea: Două lumini suplimentare, câte una pe fiecare capăt al aripii din spate

Scopul schimbării: Să crească vizibilitatea monoposturilor în condiții meteo nefavorabile și, prin urmare, să îmbunătățească siguranța. La fel ca și lumina centrală din partea din spate, monoposturile trebuie să aibă și o lumină suplimentară pe fiecare capăt al aripii din spate. Acestea trebuie să fie aprinse în orice moment atunci când un pilot utilizează anvelope intermediare sau de ploaie.

Creșterea cantității de combustibil

Care este schimbarea: piloții pot folosi până la 110 kg de combustibil în cursă (anterior 105 kg).

Scopul schimbării: Pentru a permite piloților să folosească motorul la putere maximă în orice moment. Ei nu ar mai trebui să-și facă griji atât de mult în ceea ce privește conservarea combustibilului și, prin urmare, vor putea să forțeze mai mult, mai ales în tururile finale ale unei curse.

Căști mai sigure


Care este schimbarea: caracteristici noi, mai stricte.

Scopul schimbării: Începând cu anul 2019, toate căștile trebuie să se conformeze noului standard FIA. Acest standard înseamnă o cască ultra-protectoare care oferă o serie de beneficii pentru siguranță, inclusiv o protecție balistică avansată și o absorbție sporită a energiei. Viziera a fost micșorată cu 10 mm pentru a reduce riscurile asociate cu impactul de resturi, în timp ce învelișul căștilor este confecționat din materiale compozite avansate pentru a asigura o rezistență îmbunătățită la strivire și penetrare.



Masa monopostului și a pilotului


Care este schimbarea: separarea masei pilotului de cea a monopostului.

Scopul schimbării: Pentru ca piloții care cântăresc mai multe kilograme să nu mai fie dezavantajați.

Masa minimă a monopostului, fără combustibil, a crescut de la 733 kg la 740 kg. Cel puțin 80 kg dintre acestea trebuie să fie alcătuite din pilot, scaunul și echipamentul de conducere. Piloții mai ușori se pot ridica la pragul de 80 kg prin adăugarea de balast, dar acesta trebuie poziționat în zona imediată a cockpit-ului și nu poate fi folosit în altă parte a mașinii.

Punct bonus pentru cel mai rapid tur de pistă

O regulă mai veche va fi aplicată din nou în Formula 1. În sezonul 2019, pilotul care reușește cel mai rapid tur de pistă din cursa va primi un punct bonus. Totuşi, punctul va fi acordat doar dacă pilotul care a realizat cel mai rapid tur se clasează între primii zece la finalul cursei şi nu face obiectul unei penalizări. Punctul va fi contabilizat atât în clasamentul piloţilor, cât şi în cel al constructorilor.

Acest punct bonus a mai fost acordat în Formula 1 între 1950 și 1959.

Recorduri care pot fi doborâte în ediția din 2019 a Formulei 1:
  • Cel mai rapid tur din istoria Formulei 1
În sezonul trecut, în calificările pentru Marele Premiu al Italiei, pe circuitul Monza, Kimi Raikkonen a reușit să doboare recordul pentru cel mai rapid tur din istoria Formulei 1. „Iceman” a parcurs cel mai rapid tur care a fost înregistrat vreodată în Marele Circ, având o viteză medie de 263.587 km/h. Cronometrul s-a oprit la 1:19.119, finlandezul depășind astfel performanța columbianului Juan Pablo Montoya din 2004 (262,242 km/h).

Recordul are toate șansele să se prăbușească din nou în acest an. Grație modificărilor aduse monoposturilor, inclusiv aripile din spate mai simple, piloții care vor concura în 2019 vor fi cei mai rapizi pe care Formula 1 i-a avut vreodată, se arată pe site-ul oficial al competiției.
  • Cele mai multe curse fără pole-position
Acest record negativ este deținut în prezent de un duo britanic format din Johnny Herbert, învingător în trei curse, și Martin Brundle. Niciunul nu a reușit să plece din pole position, deși ambii au luat startul la 165 de Grand Prix-uri.

Sergio Perez este următorul care poate ajunge la această "performanță". Mexicanul a concurat în 158 de Grand Prix-uri, fără a se află vreodată pe prima poziție a grilei de start. Astfel, dacă pilotul celor de la Racing Point (fostă Force India) nu va reuși niciun pole position în primele opt curse ale anului, atunci el va fi titularul nedoritului record.
  • Cel mai tânăr podium (vârsta medie a piloților)
În 2008, piloții care au urcat pe podium la Marele Premiu din Italia au avut o vârstă medie 23 de ani, 11 luni și 16 zile. Sebastian Vettel, care avea atunci 21 de ani, a câștigat cursa, fiind urmat de finlandezul Heikki Kovalainen (27 de ani) și de polonezul Robert Kubica (24).

Acesta a rămas cel mai "tânăr" podium până în prezent, dar situația se poate schimba până la finalul sezonului. Un podium ocupat de Leclerc (21 ani), Gasly (23) și Verstappen (21) ar constitui un nou record.
  • Curse terminate în puncte
Pilot al echipei Ferrari în 2018, Kimi Raikkonen a reușit să termine în top 10 în 17 curse din sezonul trecut și speră să continue aceleași evoluții și la Alfa Romeo. Pentru a depăși recordul lui Michael Schumacher de 121 de curse terminate în puncte, Raikkonen are nevoie de 18 clasări în primele 10 poziții.
  • Cel mai tânăr pilot care pleacă din pole-position
Anul trecut, la Marele Premiu al Mexicului, Max Verstappen a ratat cu doar 0.026s șansa de a deveni cel mai tânăr pilot care pleacă din pole-position la o cursă din Marele Circ. Colegul său de la Red Bull, Daniel Ricciardo, a avut cel mai bun timp în calificări, astfel că recordul lui Sebastian Vettel a rămas intact. În anul 2008, pe circuitul Monza, germanul devenea cel mai tânăr pilot care pleacă din pole position într-o cursă de F1, la 21 de ani și 72 de zile.

Pentru Verstappen este acum prea târziu pentru a mai doborî recordul, dar unii dintre rivalii săi ar putea reuși această performanță în 2019. Lance Stroll (20 ani, Racing Point) și Lando Norris (19 ani, McLaren) vor avea tot sezonul la dispoziție pentru a depăși recordul lui Vettel, în timp ce debutantul George Russell (Williams), care a împlinit 21 de ani în februarie, va avea trei încercări, în Australia, Bahrain și China, înainte de a deveni prea "bătrân".
  • Cel mai tânăr pilot de la Ferrari care a câștigat o cursă
În timp ce unii fani ai echipei Ferrari au fost dezamăgiți după plecarea lui Kimi Raikkonen la Alfa Romeo, pentru alții Charles Leclerc este văzut drept înlocuitorul potrivit, în ciuda vârstei fragede.

În vârstă de 21 de ani, Leclerc are o vechime de doar un an în F1, timp în care a reușit să termine 10 curse în Top 10 (alături de Sauber). Dacă va reuși vreo victorie în acest sezon, monegascul va deveni cel mai tânăr pilot din istoria Ferrari care reușește să câștige o cursă. Leclerc l-ar depăși astfel pe belgianul Jacky Ickx, care a triumfat în 1968 la Marele Premiu al Franței, când avea 23 de ani.
  • Cea mai mare diferență de timp între aparițiile pe podium
Una dintre cele mai interesante povești ale noului sezon de F1 este revenirea lui Robert Kubica în Marele Circ, la opt ani după ce a suferit răni grave într-un accident de raliuri.

În cazul în care va termina vreo cursă din acest sezon în primii trei, polonezul va stabili un nou record în ceea ce privește diferența de timp între aparițiile pe podium. Ultima clasare pe podium a lui Kubica datează din 2010, la Marele Premiu al Belgiei.

Recordul actual este deținut de Alexander Wurz, care s-a clasat pe podium la Marele Premiu din San Marino în 2005, după șapte ani, nouă luni și 11 zile de când a ocupat locul al treilea la Marele Premiu al Marii Britanii în 1997.
  • Cel mai tânăr campion mondial
La 23 de ani și 134 de zile, Sebastian Vettel devenea cel mai tânăr campion mondial la Formula 1, alături de Red Bull. Din 2010, germanul și-a mai trecut în palmares alte trei titluri de campion mondial, însă nimeni nu a reușit să-i doboare recordul.

Verstappen (Red Bull) și Leclerc (Ferrari) - care vor împlini 22 de ani până la finalul sezonului, au cele mai mari șanse să stabilească un nou record. Însă, cu siguranță, Hamilton și Vettel vor avea un cuvânt de spus. Rămâne de văzut între cine se va da lupta pentru titlul mondial.


Prezentarea echipelor:

Mercedes



Nume întreg: Mercedes AMG Petronas Motorsport
Sediu: Brackley, Marea Britanie
Șeful echipei: Toto Wolff
Șef departament tehnic: James Allison
Şasiu: W10
Motor: Mercedes
Primul sezon în Formula 1: 1970
Titluri mondiale: 5
Grand Prix-uri câștigate: 78
Pole-position: 93

Ferrari


Nume întreg: Scuderia Ferrari Mission Winnow
Sediu: Maranello, Italia
Șeful echipei: Mattia Binotto
Șef departament tehnic: Marco Matassa
Şasiu: SF90
Motor: Ferrari
Debut în Formula 1: 1950
Titluri mondiale: 16
Grand Prix-uri câștigate: 236
Pole-position: 215

Red Bull



Nume întreg: Aston Martin Red Bull Racing
Sediu: Milton Keynes, Marea Britanie
Șeful echipei: Christian Horner
Șef departament tehnic: Pierre Wache
Şasiu: RB15
Motor: Honda
Debut în Formula 1: 1997
Titluri mondiale: 4
Grand Prix-uri câștigate: 59
Pole-position: 60

Renault F1 Team


Nume întreg: Renault F1 Team
Sediu: Enstone, Marea Britanie
Șef echipa: Cyril Abiteboul
Șef departament tehnic: Nick Chester
Şasiu: R.S.19
Motor: Renault
Debut în Formula 1: 1986
Titluri mondiale: 2
Grand Prix-uri câștigate: 20
Pole-position: 20

Hass


Nume întreg: Rich Energy Haas F1 Team
Sediu: Kannapolis, SUA
Șeful echipei: Guenther Steiner
Șef departament tehnic: Rob Taylor
Şasiu: VF-19
Motor: Ferrari
Debut în Formula 1: 2016
Titluri mondiale: 0
Grand Prix-uri câștigate: 0 (un loc 4)
Pole-position: 0

McLaren


Nume întreg: McLaren F1 Team
Sediu: Woking, Marea Britanie
Șeful echipei: Zak Brown
Șef departament tehnic: Gil de Ferran
Şasiu: MCL34
Motor: Renault
Debut în Formula 1: 1966
Titluri mondiale: 8
Grand Prix-uri câștigate: 182
Pole-position: 155

Racing Point



Nume întreg: Racing Point F1 Team
Sediu: Silverstone, Marea Britanie
Șeful echipei: Otmar Szafnauer
Șef departament tehnic: Andrew Green
Şasiu: RP19
Motor: Mercedes
Debut în Formula 1: 2018
Titluri mondiale: 0
Grand Prix-uri câștigate: 0 (un loc 5)
Pole-position: 0

Alfa Romeo


Nume complet: Alfa Romeo Racing
Sediu: Hinwil, Elveția
Șeful echipei: Frederic Vasseur
Șef departament tehnic: Simone Resta
Şasiu: C38
Motor: Ferrari
Debut în Formula 1: 1993
Titluri mondiale: 0
Grand Prix-uri câștigate: 1
Pole-position: 1

Toro Rosso



Nume întreg: Red Bull Toro Rosso Honda
Sediu: Faenza, Italia
Șeful echipei: Franz Tost
Șef departament tehnic: James Key
Şasiu: STR14
Motor: Honda
Debut în Formula 1: 1985
Titluri mondiale: 0
Grand Prix-uri câștigate: 1
Pole-position: 1

Williams



Nume întreg: ROKiT Williams Racing
Sediu: Grove, Marea Britanie
Șeful echipei: Frank Williams
Șef departament tehnic: Paddy Lowe
Şasiu: FW42
Motor: Mercedes
Debut în Formula 1: 1978
Titluri mondiale: 9
Grand Prix-uri câștigate: 114
Pole-position: 129

Prezentarea detaliată a piloților:

Lewis Hamilton (Marea Britanie) - Mercedes

Data nașterii: 7 ianuarie 1985, la Stevenage (Anglia)
Debut F1: 2007
Curse: 229
Victorii: 73
Locuri pe podium: 134
Puncte acumulate: 3018
Victorii/ podiumuri în 2018: 11/ 17
Cel mai bun loc în 2018: 1 (Azerbaidjan, Spania, Franța, Germania, Ungaria, Italia, Singapore, Rusia, Japonia, Brazilia, Abu Dhabi)
Clasamentul final al piloților: locul 1 (2008, 2014, 2015, 2017, 2018), 2 (2007, 2016), 4 (2010, 2012, 2013), 5 (2009, 2011)

Valtteri Bottas (Finlanda) - Mercedes

Data nașterii: 28 august 1989, la Nastola (Finlanda)
Debut F1: 2013
Curse: 119
Victorii: 3
Locuri pe podium: 30
Puncte acumulate: 963
Victorii/ podiumuri în 2018: 0/8
Cel mai bun loc în 2018: 2 (Bahrain, China, Spania, Canada, Germania, Rusia, Japonia)
Clasamentul final al piloților: locul 3 (2017), 4 (2014), 5 (2015, 2018), 8 (2016), 17 (2013)

Sebastian Vettel (Germania) - Ferrari

Data nașterii: 3 iulie 1987, la Heppenheim (Germania)
Debut F1: 2007
Curse: 220
Victorii: 52
Locuri pe podium: 111
Puncte acumulate: 2745
Victorii/ podiumuri în 2018: 5/12
Cel mai bun loc în 2018: 1 (Australia, Bahrain, Canada, Marea Britanie, Belgia)
Clasamentul final al piloților: locul 1 (2010, 2011, 2012, 2013), 2 (2009, 2017, 2018), 3 (2015), 4 (2016), 5 (2014), 8 (2008), 14 (2007)

Charles Leclerc (Monaco) - Ferrari

Data nașterii: 16 octombrie 1997, la Monte Carlo (Monaco)
Debut F1: 2018
Curse: 21
Victorii: 0 (un loc 6)
Locuri pe podium: 0
Puncte acumulate: 39
Victorii/ podiumuri în 2018: 0/0
Cel mai bun loc în 2018: 6 (Azerbaidjan)
Clasamentul final al piloților: locul 13 (2018)

Max Verstappen (Olanda) - Red Bull Racing

Data nașterii: 30 septembrie 1997, la Hasselt (Belgia)
Debut F1: 2015
Curse: 81
Victorii: 5
Locuri pe podium: 22
Puncte acumulate: 670
Victorii/ podiumuri în 2018: 2/11
Cel mai bun loc în 2018: 1 (Austria, Mexic)
Clasamentul final al piloților: locul 4 (2018), 5 (2016), 6 (2017), 12 (2015)

Pierre Gasly (Franța) - Red Bull Racing

Data nașterii: 7 februarie 1996, la Rouen (Franța)
Debut F1: 2017
Curse: 26
Victorii: 0 (un loc 4)
Locuri pe podium: 0
Puncte acumulate: 29
Victorii/ podiumuri în 2018: 0/0
Cel mai bun loc în 2018: 4 (Bahrain)
Clasamentul final al piloților: locul 15 (2018), 21 (2017)

Nico Hulkenberg (Germania) - Renault

Data nașterii: 19 august 1987, la Emmerich am Rhein (Germania)
Debut F1: 2010
Curse: 158
Victorii: 0 (s-a clasat de 3 ori pe locul 4)
Locuri pe podium: 0
Puncte acumulate: 474
Victorii/ podiumuri în 2018: 0/0
Cel mai bun loc în 2018: 5 (Germania)
Clasamentul final al piloților: locul 7 (2018), 9 (2014, 2016), 10 (2013, 2015, 2017), 11 (2012), 14 (2010)

Daniel Ricciardo (Australia) - Renault

Data nașterii: 1 iulie 1989, în Perth (Australia)
Debut F1: 2011
Curse: 150
Victorii: 7
Locuri pe podium: 29
Puncte acumulate: 986
Victorii/ podiumuri în 2018: 2/2
Cel mai bun loc în 2018: 1 (China, Monaco
Clasamentul final al piloților: locul 3 (2014, 2016), 5 (2017), 6 (2018), 8 (2015), 14 (2013), 18 (2012), 27 (2011)

Romain Grosjean (Franța) - Haas

Data nașterii: 17 aprilie 1986, la Geneva (Elveția)
Debut F1: 2009
Curse: 145
Victorii: 0 (s-a clasat de două ori pe locul 2)
Locuri pe podium: 10
Puncte acumulate: 381
Victorii/ podiumuri în 2018: 0/0
Cel mai bun loc în 2018: 4 (Austria)
Clasamentul final al piloților: locul 7 (2013), 8 (2012), 11 (2015), 13 (2016, 2017), 14 (2014, 2018), 23 (2009)

Kevin Magnussen (Danemarca) - Hass

Data nașterii: 5 octombrie 1992, la Roskilde (Danemarca)
Debut F1: 2014
Curse: 82
Victorii: 0
Locuri pe podium: 1 (un loc 2)
Puncte acumulate: 137
Victorii/ podiumuri în 2018: 0/0
Cel mai bun loc în 2018: 5 (Bahrain, Austria)
Clasamentul final al piloților: locul 9 (2018), 11 (2014), 14 (2017), 16 (2016)

Carlos Sainz (Spania) - McLaren

Data nașterii: 1 septembrie 1994, la Madrid (Spania)
Debut F1: 2015
Curse: 81
Victorii: 0
Locuri pe podium: 0 (un loc 4)
Puncte acumulate: 171
Victorii/ podiumuri în 2018: 0/0
Cel mai bun loc în 2018: 5 (Azerbaidjan)
Clasamentul final al piloților: locul 9 (2017), 10 (2018), 12 (2016), 15 (2015)

Lando Norris (Marea Britanie) - McLaren

Data nașterii: 13 noiembrie 1999, la Bristol (Anglia)
Debut F1: va debuta în Australia (17 martie 2019)

Sergio Perez (Mexic) - Racing Point

Data nașterii: 26 ianuarie 1990,în Guadalajara (Mexic)
Debut F1: 2011
Curse: 157
Victorii: 0 (s-a clasat de două ori pe locul 2)
Locuri pe podium: 8
Puncte acumulate: 529
Victorii/ podiumuri în 2018: 0/1
Cel mai bun loc în 2018: 3 (Azerbaidjan)
Clasamentul final al piloților: locul 7 (2016, 2017), 8 (2018), 9 (2015), 10 (2012, 2014), 11 (2013), 16 (2011)

Lance Stroll (Canada) - Racing Point

Data nașterii: 29 octombrie 1998, la Montreal (Canada)
Debut F1: 2017
Curse: 41
Victorii: 0 (un loc 3)
Locuri pe podium: 1
Puncte acumulate: 46
Victorii/ podiumuri în 2018: 0/0
Cel mai bun loc în 2018: 8 (Azerbaidjan)
Clasamentul final al piloților: locul 12 (2017), 18 (2018)

Kimi Raikkonen (Finlanda) - Alfa Romeo

Data nașterii: 17 octombrie 1979, la Espoo (Finlanda)
Debut F1: 2001
Curse: 294
Victorii: 21
Locuri pe podium: 103
Puncte acumulate: 1816
Victorii/ podiumuri în 2018: 1/12
Cel mai bun loc în 2018: 1 (SUA)
Clasamentul final al piloților: 1 (2007), 2 (2003, 2005), 3 (2008, 2012, 2018), 4 (2015, 2017), 5 (2006, 2013), 6 (2002, 2009, 2016), 7 (2004), 10 (2001), 12 (2014)

Antonio Giovinazzi (Italia) - Alfa Romeo


Data nașterii: 14 decembrie 1993, la Martina Franca
Debut F1: 2017 (l-a înlocuit pe Pascal Wehrlein în 2017, la două curse)
Curse: 2
Victorii: 0 (un loc 12)
Locuri pe podium: 0
Puncte acumulate: 0

Daniil Kvyat (Rusia) - Toro Rosso

Data nașterii: 26 aprilie 1994, la Ufa
Debut F1: 2014
Curse: 74
Victorii: 0 (un loc 2)
Locuri pe podium: 2
Puncte acumulate: 133
Clasamentul final al piloților: 7 (2015), 14 (2016), 15 (2014), 19 (2017)

Alexander Albon (Thailanda) - Toro Rosso

Data nașterii: 23 martie 1996, la Londra (Anglia)
Debut F1: va debuta în Australia (17 martie 2019)

Robert Kubica (Polonia) - Williams

Data nașterii: 7 decembrie 1984
Debut F1: 2006
Curse: 76
Victorii: 1
Locuri pe podium: 12
Puncte acumulate: 273
Clasamentul final al piloților: 4 (2008), 8 (2010), 6 (2007), 14 (2009), 16 (2006)

George Russell (Marea Britanie) - Williams

Data nașterii: 15 februarie 1998
Debut F1: va debuta în Australia (17 martie 2019)


Campionatului Mondial de Formula 1 în 2019

Sezonul 2019 va avea un număr record de 21 de curse, la fel ca în 2016 și 2018. 11 dintre cele 21 de curse se vor desfășura în Europa, în timp ce cinci vor avea loc în Asia, patru în cele două Americi (Nord și Sud) și una în Australia.

Durata sezonului a fost extinsă: prima cursă va avea loc în Australia, pe 17 martie, în timp ce ultima întrecere va avea loc la 1 decembrie, pe circuitul din Abu Dhabi. Printre puținele schimbări se numără desfășurarea curselor din Singapore și Rusia la interval de numai o săptămână, în timp ce cursa din Mexic va avea loc cu o săptămână înainte de cea din SUA.

Calendarul curselor:

1. Marele Premiu al Australiei (Melbourne) - 17 martie
2. Marele Premiu al Bahreinului (Sakhir) - 31 martie
3. Marele Premiu al Chinei (Shanghai) - 14 aprilie
4. Marele Premiu al Azerbaidjanului (Baku) - 28 aprilie
5. Marele Premiu al Spaniei (Barcelona) - 12 mai
6. Marele Premiu al Principatului Monaco (Monte Carlo) - 26 mai
7. Marele Premiu al Canadei (Montreal) - 9 iunie
8. Marele Premiu al Franţei (Le Castellet) - 23 iunie
9. Marele Premiu al Austriei (Spielberg) - 30 iunie
10. Marele Premiu al Marii Britanii (Silverstone) - 14 iulie
11. Marele Premiu al Germaniei (Hockenheim) - 28 iulie
12. Marele Premiu al Ungariei (Budapesta) - 4 august
13. Marele Premiu al Belgiei (Spa) - 1 septembrie
14. Marele Premiu al Italiei (Monza) - 8 septembrie
15. Marele Premiu al statului Singapore (Singapore) - 22 septembrie
16. Marele Premiu al Rusiei (Soci) - 29 septembrie
17. Marele Premiu al Japoniei (Suzuka) - 13 octombrie
18. Marele Premiu al Mexicului (Mexico City) - 27 octombrie
19. Marele Premiu al SUA (Austin) - 3 noiembrie
20. Marele Premiu al Braziliei (Sao Paulo) - 17 noiembrie
21. Marele Premiu din Abu Dabi (Yas Island) - 1 decembrie.

Prezentarea celor 21 de circuite:

Melbourne Grand Prix Circuit (Australia)

Primul Grand Prix organizat: 1996
Lungimea circuitului: 5.303 km
Lungimea cursei: 307.574 km
Tururi: 58
Record pe tură (în cursă): 1:24.125 (M. Schumacher 2004)
Câștigător 2018: Vettel (Ferrari)
Pole-position 2018: Hamilton (Mercedes)

Bahrain International Circuit, Sakhir (Bahrain)

Primul Grand Prix organizat: 2004
Lungimea circuitului: 5.412 km
Lungimea cursei: 308.238 km
Tururi: 57
Record pe tură (în cursă): 1:31.447 (De la Rosa 2005)
Câștigător și pole-position 2018: Vettel (Ferrari)

Shanghai International Circuit (China)


Primul Grand Prix organizat: 2004
Lungimea circuitului: 5.451 km
Lungimea cursei: 305.066 km
Tururi: 56
Record pe tură (în cursă): 1:32.238 (M. Schumacher 2004)
Câștigător 2018: Ricciardo (Red Bull Racing)
Pole-position 2018: Vettel (Ferrari)

Baku Circuit (Azerbaidjan)


Primul Grand Prix organizat: 2016
Lungimea circuitului: 6.003 km
Lungimea cursei: 306.049 km
Tururi: 51
Record pe tură (în cursă): 1:43.441 (Vettel 2017)
Câștigător 2018: Hamilton (Mercedes)
Pole-position 2018: Vettel (Ferrari)

Circuit de Barcelona (Spania)

Primul Grand Prix organizat: 1991
Lungimea circuitului: 4,655 km
Lungimea cursei: 307.104 km
Tururi: 66
Record pe tură (în cursă): 1:18.441 (Ricciardo 2018)
Câștigător și pole-position 2018: Hamilton (Mercedes)

Circuit de Monaco, Monte Carlo (Monaco)


Primul Grand Prix organizat: 1950
Lungimea circuitului: 3,337 km
Lungimea cursei: 260.286 km
Tururi: 78
Record pe tură (în cursă): 1:14.260 (Verstappen 2018)
Câștigător și pole-position 2018: Ricciardo (Red Bull Racing)

Circuit Gilles Villeneuve (Canada)


Primul Grand Prix organizat: 1978
Lungimea circuitului: 4.361 km
Lungimea cursei: 305.27 km
Tururi: 70
Record pe tură (în cursă): 1:13.622 (Barrichello 2004)
Câștigător și pole-position 2018: Vettel (Ferrari)

Circuit Paul-Ricard, Castellet (Franța)


Primul Grand Prix organizat: 1971
Lungimea circuitului: 5.842 km
Lungimea cursei: 309.69 km
Tururi: 53
Record pe tură (în cursă): 1:34.225 (Bottas 2018)
Câștigător și pole-position 2018: Hamilton (Mercedes)

Red Bull Ring (Austria)

Primul Grand Prix organizat: 1970
Lungimea circuitului: 4.318 km
Lungimea cursei: 306.452 km
Tururi: 71
Record pe tură (în cursă): 1:06.957 (Raikkonen 2018)
Câștigător 2018: Max Verstappen (Red Bull Racing)
Pole-position 2018: Bottas (Mercedes)

Silverstone Circuit (Marea Britanie)

Primul Grand Prix organizat: 1950
Lungimea circuitului: 5.891 km
Lungimea cursei: 306.198 km
Tururi: 52
Record pe tură (în cursă): 1:30.621 (Hamilton 2017)
Câștigător 2018: Vettel (Ferrari)
Pole-position 2018: Hamilton (Mercedes)

Hockenheimring (Germania)


Primul Grand Prix organizat: 1970
Lungimea circuitului: 4.574 km
Lungimea cursei: 306.458 km
Tururi: 67
Record pe tură (în cursă): 1:13.780 (Räikkönen 2004)
Câștigător 2018: Hamilton (Mercedes)
Pole-position 2018: Vettel (Ferrari)

Hungaroring (Ungaria)


Primul Grand Prix organizat: 1986
Lungimea circuitului: 4.381 km
Lungimea cursei: 306.63 km
Tururi: 70
Record pe tură (în cursă): 1:19.071 (M. Schumacher 2004)
Câștigător și pole-position 2018: Hamilton (Mercedes)

Circuit de Spa-Francorchamps (Belgia)

Primul Grand Prix organizat: 1950
Lungimea circuitului: 7.004 km
Lungimea cursei: 308.052 km
Tururi: 44
Record pe tură (în cursă): 1:46.286 (Bottas 2018)
Câștigător 2018: Vettel (2018)
Pole-position 2018: Hamilton (Mercedes)

Autodromo Nazionale Monza (Italia)

Primul Grand Prix organizat: 1950
Lungimea circuitului: 5.793 km
Lungimea cursei: 306.72 km
Tururi: 53
Record pe tură (în cursă): 1:21.046 (Barrichello 2004)
Câștigător 2018: Hamilton (Mercedes)
Pole-position 2018: Raikkonen (Ferrari)

Marina Bay Street Circuit (Singapore)

Primul Grand Prix organizat: 2008
Lungimea circuitului: 5.065 km
Lungimea cursei: 308.828 km
Tururi: 61
Record pe tură (în cursă): 1:41.905 (Magnussen 2018)
Câștigător și pole-position 2018: Hamilton (Mercedes)

Sochi Autodrom (Rusia)


Primul Grand Prix organizat: 2014
Lungimea circuitului: 5.848 km
Lungimea cursei: 309.745 km
Tururi: 53
Record pe tură (în cursă): 1:35.861 (Bottas 2018)
Câștigător 2018: Hamilton (Mercedes)
Pole-position 2018: Bottas (Mercedes)

Suzuka (Japonia)


Primul Grand Prix organizat: 1987
Lungimea circuitului: 5.807 km
Lungimea cursei: 307.471 km
Tururi: 53
Record pe tură (în cursă): 1:31.540 (Räikkönen 2005)
Câștigător și pole-position 2018: Hamilton (Mercedes)

Autodromo Hermanos Rodriguez (Mexic)

Primul Grand Prix organizat: 1963
Lungimea circuitului: 4.304 km
Lungimea cursei: 305.354 km
Tururi: 71
Record pe tură (în cursă): 1:18.741 (Bottas 2018)
Câștigător 2018: Verstappen (Red Bull Racing)
Pole-position 2018: Ricciardo (Red Bull Racing)

Circuit of the Americas, Austin (SUA)

Primul Grand Prix organizat: 2012
Lungimea circuitului: 5.513 km
Lungimea cursei: 308.405 km
Tururi: 56
Record pe tură (în cursă): 1:37.392 (Hamilton 2018)
Câștigător 2018: Raikkonen (Ferrari)
Pole-position 2018: Hamilton (Mercedes)

Autodromo Jose Carlos Pace (Brazilia)

Primul Grand Prix organizat: 1973
Lungimea cursei: 4.309 km
Lungimea cursei: 305.909 km
Tururi: 71
Record pe tură (în cursă): 1:11.044 (Verstappen 2017)
Câștigător 2018: Verstappen (Red Bull Racing)
Pole-position 2018: Ricciardo (Red Bull Racing)

Yas Marina Circuit (Abu Dhabi)

Primul Grand Prix organizat: 2009
Lungimea circuitului: 5.554 km
Lungimea cursei: 305.355 km
Tururi: 55
Record pe tură (în cursă): 1:40.279 (Vettel 2009)
Câștigător și pole-position 2018: Hamilton (Mercedes)

Top 10 cei mai titrați piloți din Formula 1:

7 titluri: Michael Schumacher (GER) - 1994 (Benetton-Ford), 1995 (Benetton-Renault), 2000, 2001, 2002, 2003 și 2004 (Ferrari)

5 titluri:

Juan Manuel Fangio (ARG, 1911–1995) - 1951 (Alfa Romeo), 1954 (Maserati/Mercedes-Benz), 1955 (Mercedes-Benz), 1956 (Ferrari) și 1957 (Maserati)

Lewis Hamilton (GBR) - 2008 (McLaren-Mercedes), 2014, 2015, 2017 și 2018 (Mercedes)

4 titluri:

Sebastian Vettel (GER)
- 2010, 2011, 2012, 2013 (Red Bull-Renault)

Alain Prost (FRA)
- 1985, 1986 (McLaren-Tag Porsche), 1989 (McLaren-Honda) și 1993 (Williams-Renault)

3 titluri:

Ayrton Senna (BRA, 1960–1994)
- 1988, 1990 și 1991 (McLaren-Honda)

Nelson Piquet (BRA) - 1981 (Brabham-Ford), 1983 (Brabham-BMW) și 1987 (Williams-Honda)

Niki Lauda (AUT) - 1975, 1977 (Ferrari) și 1984 (McLaren-Tag Porsche)

Jackie Stewart (GBR) - 1969 (Matra-Ford), 1971 și 1973 (Tyrrell-Ford)

Jack Brabham (AUS, 1926–2014) - 1959, 1960 (Cooper-Climax) și 1966 (Brabham-repco)


Ultimii câștigători:

Piloți:


2018: Lewis Hamilton (GBR/Mercedes)
2017: Lewis Hamilton (GBR/Mercedes)
2016: Nico Rosberg (GER/Mercedes)
2015: Lewis Hamilton (GBR/Mercedes)
2014: Lewis Hamilton (GBR/Mercedes)
2013: Sebastian Vettel (GER/Red Bull-Renault)
2012: Sebastian Vettel (GER/Red Bull-Renault)
2011: Sebastian Vettel (GER/Red Bull-Renault)
2010: Sebastian Vettel (GER/Red Bull-Renault)
2009: Jenson Button (GBR/Brawn GP)
2008: Lewis Hamilton (GBR/McLaren-Mercedes)

Constructori:


2018: Mercedes-AMG (Lewis Hamilton și Valtteri Bottas)
2017: Mercedes-AMG (Lewis Hamilton și Valtteri Bottas)
2016: Mercedes-AMG (Lewis Hamilton și Nico Rosberg)
2015: Mercedes-AMG (Lewis Hamilton și Nico Rosberg)
2014: Mercedes-AMG (Lewis Hamilton și Nico Rosberg)
2013: Red Bull Racing (Sebastian Vettel și Mark Webber), motor Renault
2012: Red Bull Racing (Sebastian Vettel și Mark Webber), motor Renault
2011: Red Bull Racing (Sebastian Vettel și Mark Webber), motor Renault
2010: Red Bull Racing (Sebastian Vettel și Mark Webber), motor Renault
2009: Brawn GP (Jenson Button și Rubens Barrichello), motor Mercedes
2008: Ferrari (Kimi Raikkonen și Felipe Massa)


Surse foto: formula1.com; Facebook F1, Facebook Australian Grand Prix, Twitter Renault F1 Team.



Citeste mai multe despre   
















4349 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    comentarea F1 (Vineri, 15 martie 2019, 9:12)

    Delavale [utilizator]

    Comentatorii de F1 sunt atât de stresați sa vorbească încontinuu încât 75% din comentarii nu au legătura cu imaginea; citesc statistici din reviste, can canuri si nu sunt atenți la imaginile transmise.
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari (Vineri, 15 martie 2019, 13:35)

    Addi123 [utilizator]

    Felicitari pentru articol! Foarte detailiat si cu informatii complete! de apreciat avand in vedere ca F1 nu este foarte bine acoperaita de presa de sport de la noi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version