Formula 1 a făcut publice pe site-ul oficial planurile de îmbunătățire a calității curselor de mașini printr-un design nou al monoposturilor ce va fi introdus in 2021.​

Formula 1Foto: Formula1.com

Directorul tehnic al F1, Ross Brawn, a spus că principalul scop este "producerea unor monoposturi care sunt mai potrivite pentru curse. Sunt destul de optimist că vom produce niște monoposturi care vor arăta foarte bine și care vor concura la o distanță mult mai mică unele de altele decât în trecut''.

Brawn a declarat că schimbările în aerodinamică ar însemna că mașinile vor fi capabile să se urmărească mult mai de aproape decât în prezent. F1 lucrează de un an împreună cu echipele și cu Federația Internațională a Automobilului (FIA) pentru a atenua problema conform căreia mașinile care urmăresc un alt monopost din spate pierd un procentaj important din performanțe.

Directorul tehnic al F1 a prezentat trei concepte diferite la Grand Prix-ul din Singapore de vineri și a spus că monoposturile din 2021 vor prezenta caracteristici din toate conceptele.

"E ca un câmp de forță (n.r. vorbind despre mersul în spatele unui monopost, în prezent). Nu te poți apropia de el, pentru că cu cât o faci, cu atât pierzi din performanțe. Pierderea de performanțe o vezi mereu și duce la degradarea anvelopelor mai mult decât ar trebui. Nu putem elimina problema asta complet, dar putem să reducem din ea, în așa fel încât un monopost să se poată apropia de altul mult mai rapid", a adăugat Brawn.

Vorbind despre cât de grave sunt pierderile de perfomanță în prezent, Brawn a declarat: "Cu monoposturile din prezent, când se apropie la două-trei lungimi de mașină, pot pierde și 50% din performanțe. În momentul acesta, avem design-uri noi care pierd doar 20%, păstrând 80%".

Scopul pentru FIA este să producă un set de specificații până la finalul anului viitor, în așa fel încât toate echipele să aibă timp să lucreze la noul design.

Cum arată conceptele noilor monoposturi:

Sursă foto: formula1.com