Cursa din Canada parea sa aiba un istoric similar cu celelalte 6 curse din acest sezon: dominatie Mercedes. Liderul Rosberg si Lewis Hamilton si-au creat pana la mijlocul cursei un avans de 25 de secunde fata de locul 3.Toate acestea pana in turul 37 cand, in mod aparent inexplicabil, "sagetile argintii" au inceput sa piarda aproximativ 2 secunde pe tur fata de restul plutonului.

Ricciardo, la prima victorieFoto: youtube.com

Hamilton a abandonat in turul 47 incercand sa-si ingrijeasca monopostul, iar Rosberg, intr-un efort eroic, a rezistat pe primul loc pana in penultimul tur cand a fost depasit de Ricciardo.

Dupa cursa a iesit la suprafata motivul pentru declinul constructorului german: sistemul hibrid Mercedes de pe ambele masini a cedat in aproape acelasi timp, un lucru nemaintalnit pana atunci. Pentru a intelege de ce atat de special acest sistem, trebuie sa intelegem design-ul masinilor de Formula 1 din acest sezon.

Spre deosebire de ultimii ani, monoposturile din acest sezon folosesc doua tipuri de propulsie: un motor de tip V6 ce utilizeaza combustibil si doua sisteme hibride ce preiau energia din franare si din caldura de la motor, adaugand 160 de cai putere la cei 600 produsi de motor. In momentul in care sistemele hibride au cedat, monoposturile Mercedes au pierdut cei 160 de cai putere, iar acest lucru era evident pe linia dreapta, unde Rosberg, care ramasese in cursa, pierdea o secunda jumatate in comparatie cu restul plutonului.

Norocul lui Rosberg s-a numit Sergio Perez, care s-a aparat bine impotriva pilotilor Red Bull pe pneuri uzate, insa in momentul in care Ricciardo a spart defensiva mexicanului in turul 65, germanul nu s-a mai putut apara, pierzand prima pozitie. Locul 2 ramane insa o mare victorie pentru Rosberg, avand in vedere ca Hamilton a abandonat, diferenta dintre cei doi marindu-se la 22 de puncte in favoarea lui Rosberg.

Nu trebuie sa uitam de performanta lui Ricciardo care a obtinut prima victorie din cariera in Canada in acest week-end. Australianul a parut de-a lungul sezonului de fiecare data peste nivelul coechipierului sau, campionul mondial Sebastian Vettel care a terminat pe 3 la Montreal, iar aceasta victorie nu face decat sa confirme forma excelenta a australianului ce a dat dovada ca poate sa profite de oportunitatile ce i se ivesc.