Formula 1 Cursa superba pe strazile din Monte Carlo. Rosberg redevine lider, Ricciardo prinde podiumul in dauna lui Raikkonen iar Bianchi si Marussia au momentul lor de glorie
Mercedes
Nico Rosberg 1-grila, 1- cursa
Lewis Hamilton 2-grila, 2- cursa
Calificarile au adus controversa in sanul echipei Mercedes datorita iesirii intr-una dintre putinele zone de esapament de pe circuit a germanului Nico Rosberg ce a cauzat steagul galben si astfel abandonul ultimului tur rapid al lui Lewis. Britanicul nu a reusit nici la start sa se impuna in fata coechipierului, reclamand intrarea la boxe a ambilor piloti la prima iesire a masinii de siguranta. Finalul cursei campionului mondial din 2008 a fost marcat de probleme la vizor ce i-au impiedicat vederea si l-ar fi putut face pe Lewis sa piarda si locul 2, fiind asaltat in ultimele tururi de Ricciardo. Cursa lui Nico a fost linistita, neamtul devenind primul pilot de la conationalul sau Michael Schumacher in 1994 si 1995 care castiga 2 curse consecutive pe Monaco. De-asemenea, Rosberg a revenit pe primul loc al clasamentului general cu 4 puncte inaintea lui Hamilton
Red Bull-Renault
Daniel Ricciardo 3-grila, 3-cursa
Sebastian Vettel 4-grila, abandon turul 5, probleme la sistemul de propulsie
Startul a fost unul foarte disputat in spatele "Sagetilor argintii". Ricciardo a pierdut 2 locuri la start in fata coechipierdului Vettel si a finlandezului Raikkonen. Interventia safety-car-ului de dupa start s-a dovedit a fi fatidica pentru campionul mondial, acestuia cedandu-i motorul imediat la restart, fiind nevoit sa abandoneze. Ricciardo a profitat apoi si de incidentele lui Raikkonen pentru a urca pe locul 3, acolo unde a si ramas pana spre final, cand a avut ocazia sa depaseasca pe Hamilton, insa defensiva britanicului s-a dovedit a fi prea mult, insa rezultatul ramane unul impresionant, Ricciardo obtinand primul sau podium la Monaco si trecand inaintea lui Vettel la general.
Scuderia Ferrari
Fernando Alonso 5-grila, 4-cursa
Kimi Raikkonen 6-grila, 12-cursa
Startul a fost unul fulminant pentru finlandezul de la Scuderia, acesta depasind nu mai putin de 3 piloti, pe coechipierul Alonso si pe membrii echipei Red Bull. Pentru multa vreme ultimul loc pe podium a parut la discretia lui Kimi, insa la a 2-a aparitie a masinii de siguranta Kimi a suferit o pana de cauciuc dupa un acrosaj cu o masina intarziata, lucru ce l-a aruncat la coada grilei. Dupa ce a urcat pe locul 8, o manevra riscanta efectuata de acesta in incercarea de a-l depasi pe Kevin Magnussen in acul de par a rezultat in avarierea aripii fata si pierderea oricaror sanse la puncte. Cursa lui Alonso a fost una solitara, acesta nereusind sa dea impresia in vreun moment ca ar putea reprezenta un pericol pentru podiumul lui Ricciardo.
Force India-Mercedes
Nico Hulkenberg 11-grila, 5-cursa
Sergio Perez 10-grila, abandon turul 1, coliziune cu Jenson Button
Nico a obtinut maximum de la acest week-end, profitand de abandonurile din fata si creand una dintre cele mai frumoase depasiri din istoria circuitului monegasc, pe interiorul lui Jean-Eric Vergne la intrarea in Portier, un viraj ce a terminat cursele altor mari piloti dintre care cel mai cunoscut este accidentul lui Ayrton Senna din 1988. Dupa aceasta, defensiva germanului a fost foarte buna, acesta rezistand presiunii din partea lui Magnussen si a lui Button. Germanul a declarat dupa cursa ca pneurile sale erau uzate, insa masina era rapida unde conta, la intrarea in tunel si la iesirea din ultimul viraj. De-asemenea “The Hulk” s-a aratat incantat de manevra sa asupra francezului de la Toro Rosso. Cursa lui perez s-a terminat dupa nici o jumatate de tur ca urmare a contactului cu Button ce a rezultat in iesirea Safety-car-ului, insa britanicul nu a fost gasit vinovat de stewarzi pentru acest incident
McLaren-Mercedes
Jenson Button 12-grila, 6-cursa
Kevin Magnussen 8-grila, 10-cursa
McLaren a avut una dintre cele mai bune prestatii din sezon de dupa prima etapa din Australia. Jenson Button a avut un start complicat, incidentul cu Perez fiind parte din acesta, insa evenimentele pentrecute pe parcurs l-au urcat pe britanic pana pe locul 7 in spatele coechipierului Magnussen. Cei doi pareau sa il poata ataca pe Hulkenberg spre finalul cursei, insa Kevin a avut probleme cu motorul, lasandu-si coechipierul sa treaca. Apoi incidentul cu Raikkonen a ingreunat si mai mult sansele danezului la puncte, insa acesta a reusit sa aduca masina la sosire, culegand ultimul punct pus in joc. Castigatorul din 2009 nu a reusit sa il depaseasca pe Hulkenberg, terminand la o zecime de secunda in spatele acestuia, insa acest rezultat a dus echipa McLaren inaintea celor de la Williams in clasamentul general la constructori prin prisma locului 2 din Australia.
Williams-Mercedes
Felipe Massa 16-grila, 7-cursa
Valtteri Bottas 13-grila, abandon turul 55, probleme la motor
Massa a facut o cursa foarte buna castigand nu mai putin de 9 locuri fata de locul ocupat pe grila de start. Primul sau stint pe super-soft-uri a fost foarte bun, aceste pneuri rezistand mai mult de 40 de tururi, lucru ce i-a permis brazilianului sa forteze in a 2-a parte a cursei. Bottas a abandonat in momentul in care se afla pe locul 7 inaintea lui Guttierez in urma unei explozii de motor ce a lasat urme de ulei in acul de par si se pare ca ar fi “ajutat” in incidentul lui Raikkonen si Magnussen.
Lotus-Renault
Romain Grosjean 14-grila, 8-cursa
Pastor Maldonado 15-grila, abandon turul 1, probleme la motor
Primul tur parea a fi un dezastru pentru echipa din Enstone. Motorul venezueleanului Maldonado s-a oprit inexplicabil dupa 30 de secunde, iar Romain a suferit o pana de cauciuc ca urmare a unui contact cu Sauber-ul lui Adrian Sutil. Evenimentele ulterioare au adus insa lui Romain un loc 8 nesperat si prima cursa terminata aici la Monte Carlo, dupa 2 abandonuri in 2012 si 2013.
Marussia-Ferrari
Jules Bianchi 21-grila, 9-cursa
Max Chilton 19-grila, 14-cursa
Pentru prima oara de la aparitia in Formula 1 in 2010, echipa Marussia termina in puncte, si ce loc pentru a obtine prima clasare in top 10! Acest lucru a devenit din ce in ce mai posibil pentru mica echipa odata cu abandonul masinilor din fata. In ciuda unui drive-through la mijlocul cursei si o penalizare aditionala de 5 secunde pentru executarea acelei penalizari pe perioada de safety-car, Bianchi si-a pastrat locul 9 si a atras cu siguranta atentia unor echipe mai mari. Chilton insa a fost cu mult in urma, fiind ultimul dintre pilotii clasati.
Caterham-Renault
Marcus Erikssen 22-grila, 11-cursa
Kamui Kobayashi 20-grila, 13-cursa
Erikssen a pierdut de putin sansa de a fi in puncte, lucru ce ar fi insemnat prima clasare in top 10 pentru Caterham, echipa care a intrat in competitie in acelasi an ca si Marussia. Colegul sau japonez Kobayashi a fost implicat in niste dueluri cu Kimi Raikkonen si a fost depasit in Rascasse de Jules Bianchi, pierzand sansa de a fi aproape de zona punctelor in ciuda unui inceput promitator de cursa.
Sauber-Ferrari
Esteban Gutierrez 17-grila, abandon turul 59, accident
Adrian Sutil 18-grila, abandon turul 23, accident
Sauber au avut sansa de a obtine primele puncte ale sezonului prin Gutierrez ce rula pe locul 8 in momentul in care acesta a agatat bariera in virajul Rascasse, avariindu-si suspensia dreapta-spate si incheindu-si cursa. Coechipierul sau Sutil a fost responsabil cu manevrele de depasire la inceputul cursei, insa a cazut prada sicanei de dupa tunel, in acelasi mod in care au gresit Button in 2003 si Perez in 2011.
Toro Rosso-Renault
Jean-Eric Vergne 7-grila, abandon turul 50, probleme la motor
Daniel Kvyat 9-grila, abandon turul 10, probleme la motor
Cursa a inceput bine pentru pilotii Toro Rosso, insa motorul rusului Kvyat a cedat in timp ce acesta se afla pe locul 8. Vergne a fost multa vreme pe locul 6, insa la oprirea la boxe acesta a fost lasat sa plece de echipa de mecanici in conditii periculoase, fiind aproape de un acrosaj cu Magnussen, lucru ce a atras o penalizare de tipul drive-through. Dupa ce aceasta penalizare l-a aruncat pe locul 13, lupta de recuperare a fost oprita de explozia motorului sau, de la care se asteptau multe, avand in vedere ca aceasta era prima etapa in care Toro Rosso beneficia de upgrade-ul la motorul Renault.
Aceasta cursa a fost una dintre cele mai frumoase din istoria recenta a circuitului, Rosberg impunandu-se asa cum s-a asteptat si echipa Hotnews. Urmatoarea cursa va avea loc peste doua saptamani pe circuitul Gilles Villeneuve din Montreal, iar acest sezon, desi dominat de Mercedes, pare a fi unul din ce in ce mai interesant. Ramane de vazut daca Hamilton va reusi sa dea replica pe circuitul unde a obtinut prima sa victorie din Formula 1 si unde mai are alte 2 reusite trecute in dreptul sau.

ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
Cum se circulă pe liniile principale de cale ferată și cât au scăzut vitezele față de anii 80' și 90'
VIDEO Watchkeeper X - Drona militară din Armata Britanică ce ar putea ajunge să fie produsă în România pentru Armata Română
Moldovean, culegător de crabi în Marea Barents: Anul trecut, din cauza pandemiei în loc de 4-5 săptămâni am stat 7 luni pe mare / În martie 2020 au fost -40 de grade. Normalul e de -20 sau -30 de grade