Fotbalul din Serie A poate fi una dintre cele mai profitabile afaceri din Italia, arata un studiu realizat de agentia StageUp - Sport & Leisure Business. Potrivit acelor date, incasarile din drepturile de televizare ale meciurilor din Serie A vor permite multor cluburi sa incheie pe plus acest an.

Tinand cont de noile venituri stabilite de vanzarea colectiva a drepturilor de televizare pentru stagiunea 2010/2011, studiul prezice o majorare a profitabilitatii medii a cluburilor pana la 400 mii de euro, fata de -8,3 milioane de euro inregistrare in sezonul trecut.

Potrivit studiului, cele noua cluburi care au avut un bilant pozitiv in 2008/2009 ar putea ajunge acum, cu noile venituri din televizari la o rentabilitate medie de 17,5% din vanzari, cu niveluri de profit egale cu cele ale sectoarelor italiene majore, cum ar fi industria ospitaliera sau cea a constructiilor.

"Afacerea fotbalistica la nivel inalt ar putea fi profitabila fara a renunta la rezultatele sportive, daca ne gandim ca in sezonul 2008/2009 sapte (Juventus, Fiorentina, Genoa, Palermo, Cagliari, Lazio si Udinese) din primele zece cluburi din clasament au avut un bilant favorabil la finalul stagiunii", se arata in studiu.

Un club din Serie A ar putea intra in Top 10 al sectoarelor industriale cele mai profitabile din Italia. "In Italia, gestionarea sustenabila a afacerii fotbalistice la nivel inalt obtine rezultate interesante daca ne gandim ca echipele de fotbal din Serie A au fost afectate marginal de criza economica in comparatie cu celelalte sectoare industriale cum ar fi cea a automobilelor sau a comertului, care si-au vazut profiturile reduse in mod sensibil", a declarat Giovanni Palazzi, presidente la StageUp - Sport & Leisure Business.