Federatia engleza de Fotbal (FA) a riscat un contract sperand ca nationala Angliei va avea succes in Africa de Sud, dar rezultatul dezamagitor al selectionatei lui Fabio Capello a dus la pierderea unui sponsor extrem de important si, implicit, a unui contract in valoare de 20 de milioane de lire sterline.

Nationala AnglieiFoto: Reuters

Dupa esecul de la Cupa Mondiala de Fotbal din Africa de Sud, echipa nationala a Angliei primeste o noua lovitura. Nationwide, sponsorul nationalei de 11 ani, nu va reinnoi contractul cu Federatia Engleza de Fotbal. "Am avut 11 sezoane si acest lucru ne-a ajutat sa ne crestem profilul printre clientii existenti, dar si printre cei noi. Contractul de sponsorizare expira in iulie si e putin probabil ca acesta sa fie reinnoit", a declarat un purtator de cuvant al Nationwide.

Inainte de a incepe Mondialului din Africa de Sud, Nationwide a oferit englezilor prelungirea contractului cu inca patru ani, o intelegere ce valora 20 milioane de lire sterline. Englezii insa au cerut mai mult, convinsi ca echipa nationala va avea un parcurs bun la turneul final. Potrivit unor surse, citate de The Telegraph, englezii sperau ca dupa turneul final din Africa de Sud sa obtina un contract de 40 milioane de lire sterline.

Federatia cauta acum un nou sponsor, dar potrivit unui expert in branding, aceasta nu va fi o sarcina deloc usoara: "Dupa Cupa Mondiala, brand-ul Angliei este asociat cu rusinea. Sponsorii mari la nivel mondial au inceput deja sa fie mai stricti cu cheltuielile lor si Anglia va fi undeva in josul paginii pe lista contractelor dorite".