Bundesliga (prima liga de fotbal din Germania) conduce in topul banilor incasati de la sponsorii de pe tricourile de joc, nemtii detronandu-i de pe prima pozitie pe englezi (Premier League), dupa cum reiese dintr-un studiu realizat de firma de consultanta sportiva Sport Markt.

Sponsorii de pe tricouri aduc bani importanti fotbalului intr-o vreme de profunda criza economica, in 2009 strangandu-se aproximativ 400 de milioane de euro pe Batranul Continent in cele mai importante ligi din acest punct de vedere (Bundesliga, Premier League, Serie A, Primera Division si Ligue 1).

Scaderea din ultima perioada a lirei steline a facut ca Premier League sa ajunga pe locul doi in clasamentul sponsorilor de pe tricouri, dupa Bundesliga (britancii au castigat aproximativ 83.5 milioane de euro).

Podiumul este completat de Serie A, italienii luandu-le fata spaniolilor (Primera Division). Pe locul cinci se afla Ligue 1, nume precum Marseille, Lyon sau Bordeaux castigand bani frumosi de la sponsorii existenti pe tricouri.

Franta a pierdut sume importante din cauza faptului ca a interzis afisarea pe echipamentul de joc a unor sponsori din industria pariurilor sau a producatorilor de bauturi alcoolice.