Dupa sosirea lui Cristiano Ronaldo la Real Madrid, specialistii in marketing au precizat ca lusitanul va reusi sa vanda cele mai multe tricouri din istoria clubului de pe Santiago Bernabeu, detronandu-l astfel pe David Beckham. Accidentarile dese, problemele de la nationala Portugaliei si criza economica au facut insa ca Balonul de Aur sa vanda mult sub asteptari, iar britanicul sa ramana in varful topului.

Ronaldo avea toate caracteristicele pentru a depasi recordul de tricouri vandute, dar toamna anului in curs a fost una cu ghinion pentru fostul star de pe Old Trafford. Cristiano este accidentat de multe saptamani, Portugalia nu a reusit calificarea directa la Cupa Mondiala de Fotbal (va juca cu Bosnia la baraj pe 14 si 18 noiembrie), iar criza economica i-a facut pe suporteri sa dedice mai putini bani pentru achizitia de tricouri ale echipei favorite.

Conform specialistilor de la Bloomberg, suma castigata de Real Madrid de pe urma tricourilor vandute de Ronaldo este cu 25% mai mica decat ceea ce a reusit David Beckham in 2003, in aceeasi perioada.

Britanicul a creat o adevarata isterie la Madrid, iar Ronaldo nu a reusit sa se ridice la vanzarile realizate de Becks.

Galacticii au calculat ca vor inregistra o crestere de aproximativ 3.5% a vanzarii tricourilor, mai ales dupa evolutiile avute de Cristiano in Champions League. Varful trebuia sa fie atins intr-o partida in care Ronaldo si Beckham s-ar fi putut intalni (Real Madrid - AC Milan), dar lusitanul a fost accidentat, iar englezul nu a primit acceptul lui LA Galaxy de a reveni atat de repede pe San Siro.

In cel mai fericit caz pentru madrileni, cei doi s-ar putea totusi intalni in finala Champions League, moment in care cererea de tricouri ar atinge cota sa maxima.

Specialistii au prevazut ca pana in luna iunie a anului 2010 Cristiano sa vanda tricouri in valoare de aproximativ 410 milioane de euro, iar daca Portugalia se califica la Cupa Mondiala din Africa de Sud aceasta suma ar ajunge la 421 de milioane de euro.

Daca accidentarile vor persista insa pentru Ronaldo este destul de posibil ca aceasta afacere de marketing de pe urma portughezului sa fie un semi esec pentru Real Madrid, mai ales ca asteptarile sunt enorme.