Peste cateva zile va incepe un nou sezon fotbalistic. Daca pana acum, la debutul fiecarei editii, se spunea ca va fi vorba despre cel mai disputat campionat de dupa Revolutie sau din istorie, acum apare inca un element: si cel mai putin vizibil.

Concret, cei care iubesc fotbalul stiu deja ca pot spera sa vada meciuri doar daca sunt abonatii serviciilor de televiziune prin cablu sau ai platformei DTH operate de RCS.

In aceste conditii, industria fotbalului se pregateste la nivel local sa se infrunte cu necunoscutul in ceea ce priveste castigurile si pierderile provocate de aceasta situatie.

Mai multi spectatori pe stadion

Teoretic, cluburile ar putea sa-si frece mainile de bucurie. Meciurile care nu se vad in fata televizorului pot fi vazute doar la fata locului, pe stadion, dupa achitarea biletului de intrare.

Totusi, o persoana dispusa sa dea vreo 20-30 de lei lunar pentru accesul la stadion si care lasa confortul fotoliului de acasa pentru a merge in tribuna este o persoana care ar putea foarte usor sa plateasca aceeasi suma sau chiar mai putin pentru a se abona la toate meciurile etapei. In concluzie, plusul de spectatori de la meciuri s-ar putea sa fie determinat in primul rand de interesul fata de competitia in sine si abia apoi de accesul greoi la transmisiunile gspTV.

Creste consumul de presa sportiva

Vizibilitatea scazuta a meciurilor ar trebui sa creasca interesul fata de “zgomotul” din jurul produsului. Oriunde se va discuta despre fotbal – emisiuni de analiza, ziare, site-uri – va exista si foamea de informare a celor care nu au vazut direct partida si care vor sa traiasca meciurile prin ascultarea comentariilor legate de acestea. Este de asteptat ca detinatorul de imagini sa profite de valorificarea lor online, astfel ca audienta site-urilor de sub umbrela gsp.ro va creste simtitor nu doar in raport cu propriile date inregistrate sezonul trecut, ci si in raport cu site-urile concurente.

In plus, principalele jurnale de stiri sportive ale zilei, momentele in care orice televiziune are dreptul sa transmita imagini inregistrate la meciurile din Liga 1 in limita a 3 minute, vor inregistra audiente superioare sezoanelor trecute, chiar in ciuda scaderii constante, de la an la an, a consumului de TV.

Liderii de audienta fara imagini

O emisiune de analiza a etapei care nu va oferi cadru de dezbatere pe baza imaginilor ar putea sa fie lider de audienta duminica seara! In conditiile in care Ovidiu Ioanitoaia nu va avea programat Recursul pe Antena 1, este evident ca audienta gspTV, limitata la nivelul abonatilor RCS – RDS, va fi inferioara unui talk-show vizibil in aproape toate gospodariile cu televizor.

Scade sau stagneaza pretul publicitatii pe stadioane

O afacere profitabila pentru cluburi – afisarea de mesaje publicitare ale clientilor pe panourile rotative din jurul terenului – ar putea sa sufere in noul sezon. Pretul de vanzare al acestor spatii depinde si de vizibilitatea pe care aceste mesaje o au. Daca meciurile sunt transmise pe un post cu o audienta limitata la numarul de abonati ai RCS – RDS, si panourile publicitare vor fi mai putin vizibile fata de sezonul trecut. In aceste conditii, este posibil ca pretul platit de client companiei care intermediaza vanzarea acestor spatii sa scada sau sa stagneze.

Vanatoare de ziaristi

“Meciurile la gspTV” inseamna si o continua presiune asupra resurselor umane detinute de redactiile sportive, indiferent ca e vorba de televiziuni, radio, online sau print. Conform unor surse din interior, echipa gspTV este completa in proportie de peste 90%. Dar aici este vorba de momentul actual, de momentul primelor transmisiuni, de momentul primelor luni de functionare. Cu timpul, foamea de oameni a postului va lasa urme in organigrama celorlalti jucatori de pe piata. Parteneriatul cu Gazeta Sporturilor este un punct de sprijin, dar conducerea ziarului va avea grija ca oamenii sai sa munceasca in primul rand pentru publicatie si sa nu fie epuizati de colaborarea cu televiziunea.

Astfel, pe masura ce postul se va dezvolta, este de asteptat ca recrutarea de oameni din curtea concurentilor sa se intensifice. Si nu e vorba in primul rand de vedete, ci de cei care efectiv fac lucrurile sa se miste intr-o televiziune: oameni de productie, editori, reporteri etc.

.