Dupa ce Antena 1 si RCS-RDS au reusit sa castige licitatia pentru vanzarea drepturilor TV ale Ligii 1, se pot anticipa o serie de schimbari profitabile pentru sport si pentru consumatorii fenomenului.

1. Investitii in infrastructura posturilor care transmit meciurile

Suma uriasa care va fi platita in urmatoarele sezoane ale Ligii 1 nu va insemna intrarea respectivelor companii intr-un program de reducere drastica a cheltuielilor.

Pentru a-si recupera investitiile sau pentru a amortiza cat mai mult din acestea, posturile care vor transmite meciuri vor creste sumele alocate pentru aparatura, pentru oameni valorosi, pentru tot ceea ce este necesar transformarii unor meciuri de fotbal in spectacole totale.

De asemenea, posturile care nu vor avea acces direct la transmiterea de meciuri, vor face investitii pentru cresterea calitatii programelor sportive pentru a compensa aceasta lipsa.

2. Un campionat si mai disputat

Nu neaparat un fotbal mult mai bun, dar categoric mai disputat. Cluburile, indiferent de dimensiunile lor, vor face eforturi sustinute pentru a ocupa la finalul sezonului o pozitie cat mai buna la impartirea banilor din drepturile TV.

Astfel, vom vedea jucatori din ce in ce mai valorosi in fotbalul nostru - atat straini, cat si romani, care nu vor mai fi vanduti atat de usor.

De asemenea, ar putea fi momentul disparitiei prieteniilor de orice fel. Doar se stie, banii sunt cea mai frecventa cauza a dizolvarii unor astfel de relatii :)

3. O ascutire a disputei ProSport - Gazeta

Foarte probabil, sustinerea pe care televiziunile au acordat-o celor doua ziare in functie de aliantele realizate va avea acum o nota de plata. Mai exact, televiziunile vor dori o sustinere agresiva a programelor sportive in paginile celor doua ziare.

Gazeta pare din noua avantajata de situatie dupa ce Antena 1 a devenit unul dintre cei doi castigatori. Asta cel putin pana in momentul aflarii numelui televiziunii care va transmite pachetul A al Ligii Campionilor.

In plus, s-ar putea ca in cursul anului viitor cele doua ziare de sport sa aiba probleme in ceea ce priveste resursele umane.

Atunci cand au nevoie de oameni, televiziunile arunca un ochi in curtea ziarelor pentru a-si acoperi lipsa. Iar in noul sezon, nevoia de oameni buni va face din angajatii celor doua ziare de sport cele mai frecvente tinte ale televiziunilor care investesc in programe sportive.

4. Cresterea extra-fotbalului

Timpul este o resursa limitata si extrem de scumpa atunci cand vine vorba despre spatiul publicitar al televiziunilor. In conditiile in care televiziunile castigatoare vor epuiza rapid minutele de reclama in favoarea marilor advertiseri, restul vor trebui sa se reorienteze.

Astfel, cei ramasi pe dinafara sau cei care au bugete mai mici, vor incerca sa se orienteze si spre alte sporturi: handbal, rugby, volei, baschet etc.

De asemenea, televiziunile care nu vor avea acces la meciurile Ligii 1 vor incerca sa obtina contracte cat mai lungi de transmitere a acestor sporturi. Le vor “creste” si le vor exploata intr-un mod folositor si pentru respectivele sporturi, si pentru cei care le indragesc.

5. Va creste si Liga 2

Mai ieftin si, de multe ori, destul de bun. Orientarea unor televiziuni spre aceasta competitie va atrage si investitiile sponsorilor dornici de vizibilitate TV. Ar insemna declanasarea unui domino care va duce la cresterea sustinuta a celei de-a doua ligi a campionatului romanesc.