Grupul japonez Nissan a anuntat, in curusul zilei de luni, ca va sponsoriza Liga Campionilor la fotbal in urmatoarele patru sezoane, pentru a populariza imaginea sa in Europa, unde vrea sa devina numarul unu printre constructorii asiatici de automobile, relateaza AFP, conform Agerpres.

Champions LeagueFoto: Facebook

Firma cu sediul la Yokohama, ce are ca prim actionar compania franceza Renault, nu a dorit sa precizeze valoarea contractului, dar a subliniat ca este "cel mai mare acord de sponsorizare din istoria sa". O sursa interna a calificat drept "importanta" valoarea tranzactiei.

"Cresterea europeana est importanta pentru Nissan si credem ca am gasit in UEFA partenerul ideal pentru a ne ajuta sa ne realizam obiectivul de a deveni primul constructor asiatic de automobile in Europa pana in anul 2016", a subliniat Bastien Schupp, vicepresedinte de marketing la Nissan Europe.

Nissan a subliniat ca Liga Campionilor atrage o audienta cumulata de peste 4 miliarde de telespectatori in fiecare an.

Compania a precizat ca acordul vizeaza si Supercupa Europei, care in luna august, in debutul sezonului fotbalistic european, le opune pe castigatoarele Ligii Campionilor si Europa League.

Directorul de marketing al UEFA Events, Guy-Laurent Epstein, s-a declarat "încantat" ca Nissan devine sponsor oficial.

Nissan a vandut 5,1 milioane de vehicule in 2013.

Grupul Renault-Nissan, din care face parte si Dacia, ocupa locul 4 in clasamentul mondial al acestui sector.

In Europa (inclusiv Rusia), Nissan a vandut 640.000 de unitati anul trecut, ceea ce a reprezentat o cota de piata de 3,8%. Compania are o uzina importanta in orasul englez Sunderland, care produce peste 500.000 de masini pe an.