Raport oficial: Erorile de pilotaj au cauzat moartea sportivului georgian la JO Vancouver
In 12 februarie 2010, cu doar cateva ore inainte de deschiderea oficiala a Jocurilor Olimpice de iarna de la Vancouver, Nodar Kumaritashvili a zburat de pe pista de la Whistler Sliding Center si s-a lovit de un stalp de otel, dupa ce a pierdut controlul saniei in ultima curba. Rezultatul anchetei deschise imediat dupa accident a fost ca pista nu avea nicio defectiune, tragicul incident fiind provocat de "erori de pilotaj" ale georgianului.
Desi oficialii au ajuns la concluzia ca pista de 110 milioane de dolari nu are nicio defectiune, dupa accidentul georgianului ea a fost modificata: pista a fost scurtata, s-a modificat curba 16, s-a improvizat un zid de gheata in fata stalpului de care s-a lovit sportivul georgian, iar stalpii de otel au fost inveliti.
Raportul oficial, semnat de Svein Romstad, secretarul general al FIL si de catre Claire DelNegro, vicepresedinte FIL, a fost publicat, luni, la doua luni de la accident, la cererea Comitetului Olimpic International si vine sa arate cauzele incidentului de pe Whistler Sliding Center, sa demonstreze ca procesul de calificare a sportivilor la JO 2010 este corect, dar si ca pista este sigura (contine informatii despre constructia, omologarea si schimbarile ulterioare aduse pistei).
In raportul oficial, Federatia a pus inca o data incidentul fatal pe seama "erorilor de pilotaj" ale georgianului: "Nodar a comis erori de pilotaj in curbele 15-16, care, acumulate, au dus la impactul in urma caruia el a parasit pista si s-a lovit de stalp. Dupa o analiza amanuntita am ajuns la concluzia ca nu a fost un singur motiv, ci o serie complexa de evenimente interdependente care au dus la aceasta tragedie".
De asemenea, oficialii FIL au tinut sa raspunda si unor critici ce ii dadeau vinovati deoarece au lasat sportivi neexperimentati sa participe la Olimpiada: "Nodar si-a castigat dreptul de a participa la JO. FIL este de parere ca sistemul curent de calificare este corect si suficient de strict", se arata in raportul oficial.
"Ceea ce i s-a intamplat lui Nodar a fost un accident fatal imprevizibil. FIL este hotarata sa faca tot ceea ce-i sta in putinta pentru a evita ca o astfel de intamplare sa aiba din nou loc. De asemenea, Federatia Internationala de Sanie continua sa sprijine familia lui Nodar Kumaritashvili si sustine eforturile familiei sale si a Republicii Georgia in construirea unei piste de sanie ce va fi numita dupa Nodar".
Click aici pentru a citi raportul oficial al Federatiei Internationale de Sanie.

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
dar daca pista era mai sigura... oare nu scapa?
Sincer nu ma asteptam la o mizerie asa de mare din partea Canadei.
Dar cand e vorba de masini, motociclete, nave spatiale sau bob-uri, nu pot fi invinuiti cei care au plasat jaloanele ca intr-una din curse, un pilot a facut greseli care s-au soldat cu o tragedie. Ce-ar trebui sa faca organizatorii Paris-Dakkar, sa asfalteze 10.000 de km de desert ca sa nu mai derapeze lumea si sa-si franga spinarea?
Riscurile meseriei... mai rau e daca chiar e o greseala de constructie, si daca e, prin datele tehnice puse la dispozitie, oricine se pricepe poate combate concluzia finala.