JO Vancouver "Pista mortii": noi accidente pe Whistler Sliding Center
Duncan Harvey si Chris Spring, concurenti in proba de bob dublu, au suferit un accident in timpul primului antrenament oficial de miercuri. Spring si-a spart buza, dar Harvey a avut nevoie de ingrijiri medicale la spital. Oficialii echipei Australiei au declarat ca Harvey era constient in momentul in care a fost transportat la spital si nu are rani grave.
Perechea australiana nu a fost singura cu probleme la antrenamentul de miercuri seara, alte sapte echipaje suferind accidente pe pista de la Whistler Sliding Center.
Accidentele s-au produs pe aceeasi pista pe care si-a pierdut viata, vineri, concurentul la sanie georgian, Nodar Kumaritashvili. Potrivit anchetei organizatorilor JO de la Vancouver, "eroarea de pilotaj" a dus la moartea tanarului de 21 de ani, si nu anumite defectiuni tehnice ale pistei.
Felix Kumaritashvili, antrenorul si unchiului sportivului georgian i-a invinuit, insa, pe organizatorii Olimpiadei de moartea nepotului sau, acuzandu-i ca nu au luat suficiente masuri de siguranta. Intr-un interviu acordat AP, unchiul sportivului a declarat ca moartea nepotului sau a salvat viata altor sportivi, deoarece dupa tragicul accident, organizatorii au modificat pista. Cursa a fost scurtata de la 1.198m la 953m, a fost modificata curba numarul 16 (acolo unde s-a produs accidentul georgianului) si a fost improvizat un zid de gheata in fata stalpului de care s-a lovit Kumaritashvili.
Whistler Sliding Center este cea mai rapida, dar si cea mai periculoasa pista din lume. Pentru construirea pistei pentru Olimpiada, oficialii au avut in plan o alta locatie. Considerentele financiare au condus, insa, spre construirea acesteia pe Whistler, ignorand faptul ca pista urma a fi construita pe o vale mai ingusta, ceea ce insemna o pista cu pante mai adanci si curbe mai stranse.
Pista a fost proiectata sa stabileasca noi recorduri de viteza, dar la primele teste efectuate s-a dovedit ca viteza atinsa e cu 5,5% mai mare decat cea anticipata de constructorii acesteia. Cu toate acestea, oficialii federatiilor internationale de sanie si-au dat acceptul pentru pista.

Dan Amariei, la 20 de ani de la lansarea albumului Omul cu Șobolani – „Ne punem în cap”: „Existau niște locuri cu un farmec mișto, cum ar fi Lăptăria sau Motoarele, genul de locuri care nu cred că vor mai exista vreodată”
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Găurile negre supermasive, formate din materie întunecată? / Internauții au decodat mesajul secret al roverului Perseverance / GTA ar putea fi interzis în SUA /
S-au apucat mai mulți români de yoga în pandemie? „De acasă se muncește mai mult decât de la birou. Faptul că urmează ora de yoga, mă forțează să-mi închid laptopul”
oricum interesant cine a facut ancheta... exact aia care o beleau daca se dovedea ca pista e proasta...
si cica astia sunt mai civilizati ca romanii...
e normal sa se mai faca greseli la astfel de comcursuri,dar pista ar trebui proiectata sa minimizzeze riscurile. daca ar pilota toti perfect cine ar mai castiga?
Pacat ... :(