Cu putin timp in urma, Tiger Woods tinea capul de afis al mass-media fiind sportivul care a reusit sa treaca de pragul simbolic de un miliard de dolari castigati din sport. Scandalurile extraconjugale si retragerea pe termen nelimitat din golf ii vor provoca insa grave pierderi financiare sportivului care s-a obisnuit atat de mult sa domine topurile mondiale.

Woods, cel mai bun jucator de golf din lume, trecea in urma cu putin timp pragul de un miliard de dolari castigati de-a lungul intregii cariere, americanul fiind invidiat de multa lume.

Marketing-ul, marele secret al lui Tiger

In aproximativ 14 ani de cariera, Tiger a stans din activitatile sportive doar 12% din miliardul de dolari,restul fiind rezultatul unui marketing impecabil.

Inconjurat de oameni capabili, americanul a reusit sa cladeasca un adevarat imperiu de marketing, revista Forbes precizand in mai multe randuri ca americanul este un model din multe puncte de vedere.

3 milioane de dolari pentru o aparitie in public

Conform Forbes, Tiger a ajuns la un tarif de aproximativ 3 milioane de dolari pentru fiecare aparitie in public, imaginea sa atat de puternica fiind cautata de sponsorii din lumea intreaga. Ca o idee generala, Woods ajunsese la nivelul in care castiga numai din contractele de publicitate aproximativ 100 de milioane de dolari pe an.

A venit insa si decaderea

Ultima perioada a fost insa una de cosmar pentru sportiv, scandalurile extraconjugale aparand precum ciupercile dupa ploaie. In aceste conditii (plus retragerea din activitate pe termen nelimitat), marile companii au decis sa isi schimbe atitudinea fata de Woods.

Astfel, Gillette, AT&T si Accenture au anuntat ca vor avea promotii in care nu va mai fi folosita imaginea lui Tiger, aceasta fiind o adevarata lovitura pentru american.

Aceste decizii vin dupa ce Woods inregistrase alte doua esecuri importante: a pierdut contractul cu Pepsico pentru promovarea bauturii energizante Gatorade Tiger si a fost lasat balta de General Motors, companie cu probleme financiare. In aceste conditii, sportivul a pierdut (conform Forbes) in total 17 milioane de dolari (10 de la Gatorade si 7 de la General Motors).

Singurii parteneri care i-au ramas loiali lui Tiger Woods in aceasta perioada dificila a carierei au fost Nike si EA, companii care au construit un adevarat brand in jurul imaginii sportivului.

Producatorul american de echipament Nike are o gama speciala de produse care ii poarta numele jucatorului de golf, compania adunand aproximativ 800 de milioane de dolari anual de pe urma sportivului. Woods primeste 30 de milioane pe sezon din partea Nike, suma imensa pentru o perioada de criza economica.

Tiger Woods a adunat 120 de milioane de dolari din premii pentru victoriile din golf, restul pana la un miliard de dolari fiind obtinuti cu ajutorul unui marketing impresionant.

Retragerea din activitate si scandalul aventurilor extraconjugale i-au stirbit imaginea lui Tiger Woods, sportiv care se va dedica vietii de familie (sau ce-a mai ramas din ea) in urmatoarea perioada.