Cel mai mare distribuitor european de produse sportive intra si pe piata romaneasca propunindu-si sa faca “sportul accesibil pentru toata lumea”. Decathlon va deschide, pe 2 aprilie, un prim magazin in centrul comercial Militari din Bucuresti, in urma unei investitii de circa trei milioane de euro.

“Cum este sa deschizi, in vremuri de criza, un magazin sportiv intr-o tara cunoscuta pentru interesul minim pentru miscare”?. La aceasta intrebare, Fabrice Beschu, directorul pentru Romania al Decathlon zimbeste subtire. Spune totusi ca aceste lucruri il intereseaza mai putin si ca este convins ca retailerul francez de echipament sportiv va avea succes.

“Avantajul nostru este ca oferim produse de calitate la preturi convenabile.

In plus, vom aduce sportul in strada, vom incerca sa atragem oamenii”, spune Bechu. Acesta exemplifica cu o strategie proprie de marketing: in fata magazinului vor fi organizate evenimente demonstrative, iar cei interesati vor fi incurajati sa testeze gratuit echipamentul si produsele sportive.

“De-a lungul a 30 de week-enduri vom amenaja standuri unde oamenii vor putea practica – sub indrumarea unor instructori autorizati – escalada sportiva, fitness, alergare, arte martiale etc”, spune Fabrice Beschu.

Totodata, Decathlon incearca sa se diferentieze prin personalul calificat (sunt deja angajate 80 de persoane care beneficiaza de training specializat) ca si prin oferirea de servicii de reparatii, intretinere sau personalizare a unor produse.

Magazinul Decathlon va oferi peste cinci mii de articole, sub marci proprii si branduri cunoscute de echipament sportive, din nu mai putin de 60 de sporturi.

“Nu stiu exact ce sortimente vor fi cele mai vindute, insa eu estimez ca romanii se vor orienta in primul rind spre sporturile de echipa (desigur, fotbalul), apoi spre echipament de munte, fitness, pescuit, ciclism”, considera Bechu.

Conform sefului Decathlon Romania, nu exista o estimare privind cifra de afaceri preconizata in primul an, iar posibilele planuri de extindere – sunt vizate alte opt orase mari din tara – depind totusi de evolutia primului magazine din Bucuresti.

Decathlon este cel mai mare retailer european de echipament sportiv si al treilea la nivel mondial, fiind prezent in 15 tari, cu peste 400 de magazine.

Compania franceza ofera marci proprii sau ale altor producatori cunoscuti din sporturi care se pot imparti in citeva mari categorii: activitati outdoor (camping, turism montan), sporturi de echipa, sporturi nautice, fitness si alte sporturi (tenis, golf, badminton). Toate produsele sunt oferite sub marca Decathlon sau sub sub-marci specifice: Kalenji, Quechua, Tribord sau Geologic.

Piata romaneasca a retailerilor de echipament sportiv nu este extrem de dezvoltata, fiind prezente aici doar doua mari retele: Intersport (Grecia) si Hervis Sports (Austria) in timp ce ceilalti producatori (Adidas, Nike, Lotto etc) sunt prezenti prin intermediul unor magazine in sistem de franciza.