Persoanele nevaccinate care au trecut recent prin boala Covid-19 nu au voie să asiste la competiţiile sportive fără test / Ministrul Sportului: Mă așteptam la măsuri mai relaxate

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 14 mai 2021, 23:15 Sport | Alte sporturi


Eduard Novak
Foto: Facebook
Premierul Florin Cîţu a anunţat, vineri seară, după şedinţa de Guvern, că au fost adoptate măsurile de relaxare care se aplică din 15 mai, fiind modificată Hotărârea de Guvern pentru prelungirea stării de alertă, potrivit News.

În ceea ce priveşte competiţiile sportive, există o modificare faţă de ceea ce a anunţat, vineri, ministrul Tineretului şi Sportului, Eduard Novak. El precizase că la competiţiile sportive pot asista şi persoanele nevaccinate care au trecut recent prin boala Covid-19, însă prim-ministrul a spus că acestea pot asista la jcouri numai cu test efectuat.
"Se crează posibilitatea ca în spaţiile deschise, competiţiile sportive să se poată desfăşura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 25 la sută din capacitatea maximă a spaţiului. Participarea va fi permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS CoV-2 pentru care au trecut zece zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore (...) Se permite activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă fără a depăşi 50 la sută din capacitatea maximă a spaţiului în judeţul/localitatea unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3 la mia de locuitori, cu asigurarea unei suprafeţe de minim 7 metri pătraţi pentru fiecare persoană. Se permite activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă fără a depăşi 70 la sută din capacitatea maximă a spaţiului în judeţul/localitatea unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3 la mia de locuitori, cu asigurarea unei suprafeţe de minim 4 metri pătraţi pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS CoV-2. Acestea sunt măsuri pe care le luăm până la 1 iunie, prin această hotărâre de guvern, de la 1 iunie, vor urma şi altele", a spus Cîţu.

Anterior, Novak a declarat că se aşteaptă la măsuri mai relaxate pentru competiţiile sportive.

"Finala (n.r. - Cupei României) este primul meci pe care l-am aprobat, avem solicitarea din partea federaţiei că doresc spectatori pe stadion. Am înaintat-o către Ministerul Sănătăţii şi urmează ordinul comun, pe care îl vom înainta CNSU-ului, sper că vom avea avizul. Acestea sunt procedurile actuale. Organizatorul trebuie să solicite către noi ce doresc, să ne asigure că au efectiv staff-ul tehnic care poate să asigure toate demersurile de a testa, de a controla spectatorii, de a intra şi de a-i ajuta să se aşeze şi noi trimitem mai departe la Ministerul Sănătăţii şi împreună cu ordinul comun cerem avizul CNSU-ului. (n.r. - dacă fiecare club-gazdă va trebui să trimită solicitarea şi dacă va fi analizată individual) Individual, pe fiecare în parte şi neapărat îmi doresc să ne solicite, dar îmi doresc, totodată, să aibă şi staff-ul tehnic care să asigure securitatea spectatorilor. Noi o să cerem garanţii şi o să cerem toate detaliile, cine dispune toată schematica, dar, cu siguranţă, schema elaborată de UEFA este una foarte bună şi îmi doresc să o implementăm peste tot, la toate competiţiile. Gradul de ocupare, momentan, este de 25 la sută şi este unul foarte optimist pentru început, dar îmi doresc gradual să creştem acest procent. (n.r. - dacă aceste condiţii sunt valabile şi pentru competiţiile în săli) Da, cam această schemă va fi aplicabilă şi la celelalte sporturi şi cred că este o schemă foarte bine gândită şi putem să o aplicăm peste tot. Astă seară, vom avea o şedinţă de guvern la ora 20.30 şi o să vedem ce modificări se mai aduc, pentru că o să mai aducem câteva modificări la condiţiile din starea de alertă, dar cu siguranţă, în afară de cele sanitare, condiţiile sunt să fi fost vaccinat, teste PCR, test antigen de 24 de ore şi să fi fost vindecat în ultimele 30-90 de zile. (n.r. - Persoanele nevaccinate şi care nu au trecut prin boală) pot face un test antigen pe loc. (n.r. - dacă se mai poate schimba ceva) Ce am discutat noi sunt în practică, se vor pune în practică, eu sper într-o relaxare mai mare în această seară. (n.r. - despre copii şi juniori) Începem cu cei mari şi gradual o să continuăm şi către copii şi juniori şi către alte sporturi", a declarat Novak, la Digi 24.

La începutul săptămânii, MTS a anunţat că, începând cu data de 13 mai, organizatorii de evenimente şi competiţii sportive care îşi doresc să contribuie la organizarea de evenimente test/pilot cu spectatori se pot adresa cu propuneri Ministerului Tineretului şi Sportului.

Aceştia vor putea depune planuri care să descrie cât mai amănunţit condiţiile de desfăşurare a evenimentului, în raport cu condiţiile de mai jos.

Astfel, participarea este permisă doar pentru:
  • persoanele care sunt vaccinate (cu schema completă);
  • persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;
  • persoanele care prezintă rezultatul unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului Tineretului şi Sportului şi al ministrului Sănătăţii.
După analizarea planurilor propuse de organizatori, Ministerul Tineretului şi Sportului le va transmite spre avizare către Ministerul Sănătăţii pe acelea care îndeplinesc toate condiţiile legale. După obţinerea acestui aviz, propunerea va fi înaintată către Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, care va emite o hotărâre în acest sens.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2766 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    asta e crunta discriminare (Vineri, 14 mai 2021, 23:30)

    Alin Delin [utilizator]

    Care e diferenta intre anticorpii obtinuti prin vaccin si cei obtinuti pe cale naturala?
    Aici au dat rau de tot cu bata in balta.
    PS
    Nu ma intereseaza nici un meci.
  • +4 (12 voturi)    
    Eeeh, dragii mosului... (Vineri, 14 mai 2021, 23:37)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    Aici incepe discriminarea!
    Citule, cauta-ti avocati ca e nasoala! Inteleg sa faca test pcr unul care inca nu a facut boala de curand si cei care nu sunt vaccinati, cu toate ca unul vaccinat (exceptat de la testare) POATE FI POZITIV SI POATE IMBOLNAVI... nu mai zic ca din ianuarie-februarie pana incep meciurile de la EURO2020 se duc dracu anticorpii...
    Dar sa ceri test pcr, pe banii lui, pentru unul care a facut boala acum o luna doua, e clar discriminare ! Nici nu e recomandat sa te vaccinezi imediat ce ai trecut prin boala ! Sunt persoane care, daca tot au facut covid, vor sa profite de anticorpii dobanditi in mod natural si sa impinga vaccinul pentru la toamna.
    Apropo, ce faci cu vaccinatii din februarie-martie in septembrie ? Ii obligi sau nu sa se testeze? Sau sa se revaccineze ?
    Incepe showul !
    • -3 (5 voturi)    
      Hai sa fim seriosi (Sâmbătă, 15 mai 2021, 1:21)

      tudormed70 [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

      NU e nici o discriminare aici si nimeni n-are nevoie de avocati pentru asta. Constitutia permite restrangerea libertatilor individuale in situatii de criza majora si pandemia e o astfel de situatie. Iar restrictiile si regulile nu sunt impuse dupa ureche ci pe baza unor date stiintifice obtinute pana la ziua de azi. Nu e Citu de capul lui care a hotarat asa, fii sigur ca are in spate o baza stiintifica care i-a fost comunicata de cei abilitati sa o faca. Asa ca daca vre-un sosoc nemultumit va dori sa dea pe cineva in judecata cred ca ar trebui sa se indrepte impotriva cercetatorilor care studiaza fenomenul si au tras concluziile. Sigur, ar fi ca si cum ai contesta legea atractiei universale la tribunal dar nu cred ca pentru un sosoc asta ar fi o problema...
      De ce doar 3 luni pentru cei trecuti prin boala ? Pentru ca asta s-a constatat pana acum, ca la 3 luni imunitatea naturala scade pentru un numar semnificativ de cazuri si de aia se recomanda sa faci o doza de vaccin. Nu vrei si vrei sa mai astepti cateva luni ? E ok, e dreptul tau dar atunci te lovesti de o restrictie si obligatia unui test. De ce nu si vaccinatii ? Pentru ca tot stiintific s-a constatat, pana acum, ca imunitatea tine mult mai mult pentru majoritatea cazurilor... Astea sunt datele azi, intr-o luna s-ar putea sa avem altceva pentru ca totul e in miscare...Si btw, in principiu NICI un vaccinat la care vaccinul isi face efectul nu poate transmite boala. Virusul nu are timp sa treaca de incubatie si sa devina contagios fiind distrus rapid de sistemul imunitar. Doar la cei 4-5% la care vaccinul nu e eficient pot deveni pozitivi si contagiosi...
      • +3 (5 voturi)    
        Mai, "baza stiintifica"...ia uimeste planeta (Sâmbătă, 15 mai 2021, 2:14)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui tudormed70

        Mai, "baza stiintifica"...ia uimeste planeta si prezinta-ne:
        - studiul care spune ca virusii nu mai circula de la 8PM, sau invers, ca circula accelerat, ca fac nunta, cum scrie la matale la "baza stiintifica"
        -studiul care spune ca daca urc pe Kilimanjaro trebuie sa port masca ...sa nu te infectez
        - studiul care spune ca vaccinatii NU transmit virusul
        (si d'aia le dai jos pampersul de pe bot)
        - studiul care zice ca anticorpii din vaccin sunt mai anticorpi decat aia obtinuti natura
        - si, in final, studiul care arata ca vaccinistii ar fi mai destepti decat reticentii (uite, eu iti dau un studiu al cercetatorilor de la MIT*(stii ce-i ala?) care spune exact inversul miturilor COVID vehiculate)

        https://www.cnbc.com/2021/04/23/mit-researchers-say-youre-no-safer-from-covid-indoors-at-6-feet-or-60-feet-in-new-study.html?&qsearchterm=MIT%20research
      • +3 (5 voturi)    
        sa zicem ca ai dreptate (Sâmbătă, 15 mai 2021, 7:48)

        Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui tudormed70

        Dar care e rolul vaccinului?
        Nu cumva sa iti dea anticorpi?
        Si atunci care diferenta intre anticoprii obitnuiti natural si cei obtinuti prin vaccin?
        • +1 (1 vot)    
          diferenta (Sâmbătă, 15 mai 2021, 12:11)

          tudormed70 [utilizator] i-a raspuns lui Alin Delin

          Diferenta e ca intr-un numar semnificativ de cazuri, care nu pot fi ignorate dpdv epidemiologic, anticorpii naturali tin mult mai putin decat cei obtinuti prin vaccinare. Iar aceasta limita pare sa fie de 3 luni in special pentru cei care au trecut printr-o forma complet asimptomatica a bolii. E adevarat ca si eu cunosc 3 cazuri care la 1 an si 2 luni dupa o forma usoara de boala au un nivel de anticorpi inca foarte ridicat si mult peste al meu personal obtinut prin vaccinare. Dar din pacate, nu astea par sa fie cazurile majoritare. Si da, aici ai dreptate... ar trebui sa fie acceptata si dovada de prezenta a anticorpilor dupa 3 luni de la infectare ca element care sa te scuteasca de test. Perfect de acord cu tine. Numai ca, un test serologic de prezenta a anticorpilor nu costa, din pacate, cu mult mai putin decat un test PCR.
          • 0 (0 voturi)    
            si atunci? (Sâmbătă, 15 mai 2021, 23:11)

            Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui tudormed70

            Ce e mai important? studile sau faptele din viata de zi cu zi.

            Deci tu cu gura ta ai zis anticorpii obtinuti naturali is mai cantiativi si pot tine mult mai mult.
            Parintii mei au intrat in contact cu 3 persoane cu covid si desi au facut boala cu 6 luni in urma ei nu avut absolut nimic.
            PS Ceilalti care au intrat in contact cu persoanele infectate au facut toti boala: unii mai lejer ,altii mediu(internare 3 zile dar fara ATI)
      • +2 (4 voturi)    
        apropo cu 3 luni (Sâmbătă, 15 mai 2021, 7:49)

        Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui tudormed70

        Saptamana asta era un articol in care se arata ca anticorpii natural tin minim 6 luni. Sa zicem ca ai dreptate, dar daca vin cu o hartie care imi atesta ca am anticorpi cu ce is mai breji aia obtinuti prin vaccin?
        • 0 (2 voturi)    
          da, e posibil (Sâmbătă, 15 mai 2021, 12:14)

          tudormed70 [utilizator] i-a raspuns lui Alin Delin

          cu cat numarul de cazuri studiate creste e perfect posibil sa avem alte cifre si regulile se vor schimba
    • -2 (4 voturi)    
      sigur (Sâmbătă, 15 mai 2021, 1:27)

      TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

      Dar rapelul la infectarea cu virusul cati l-au facut, de il compari cu vaccinul?
      • 0 (0 voturi)    
        Rapelul e pentru marirea anticorpilor (Sâmbătă, 15 mai 2021, 23:12)

        Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

        Ai anticorpi si dupa infectare. Si ca fapt divers JJ e doar intr-o singura tura.
  • -3 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 15 mai 2021, 7:18)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by