Nike a reușit să provoace o adevărată revoltă pe rețeaua de socializare Weibo din China după ce a postat un mesaj de susținere pentru uigurii din regiunea Xinjiang. Gigantul american a adăugat că nu folosește materiale din regiunea respectivă.

Nike logoFoto: Nike.com

Subiectele cu privire la afirmația producătorului american au explodat pe rețeaua de socializare Weibo, joi.

”Furtuna” de pe respectiva rețea de socializare a avut și consecințe. De exemplu, actorul popular chinez Wang Yibo și-a reziliat contractul cu Nike după afirmația acestora.

Nu este clar când a postat Nike respectiva declarație, dat fiind faptul că respectivul mesaj nu avea o dată exactă. Compania americană nu a dorit să comenteze incidentul.

Mesajul Nike

Americanii se arătau îngrijorați în legătură cu exploatarea muncitorilor din Regiunea Autonomă Uigură Xinjiang (XUAR).

„Nike nu importă produse din zona respectivă și ne-a fost confirmat prin intermediul furnizorilor că nici ei nu folosesc textile sau fibre din regiune”, a încheiat Nike mesajul.

Mesajul vine după ce Uniunea Europeană, SUA, Marea Britanie și Canada au impus sancțiuni oficialilor chinezi, acuzându-i de abuzuri în ceea ce privește drepturile omului.

China a ripostat cu sancțiuni împotriva parlamentarilor și instituțiilor europene, potrivit Reuters.

Probleme și pentru alte companii

Mai mulți comercianți online chinezi au renunțat miercuri la produsele H&M pe fondul atacurilor de pe rețelele sociale asupra companiei suedeze.

H&M s-a arătat „profund îngrijorată” de soarta muncitorilor din regiunea vestică a Xinjiangului într-un mesaj postat anul trecut. Nu este clar de ce respectivul mesaj a reapărut în atenția publicului tocmai acum.

Cert este că mai mulți comercianți online, precum Alibaba, JD.com, sau Pinduoduo, nu au mai avut pe site-uri disponibile secțiunile dedicate produselor H&M.

Comercianții nu au putut fi contactați pentru un punct de vedere cu privire la decizia lor de a scoate produsele companiei suedeze de pe propriile site-uri.

China este a patra cea mai mare piață pentru H&M, care a obținut profituri de aproximativ 340 de milioane de dolari.

Liga Tinerilor comuniști din China, aripa tânără a Partidului Comunist chinez, a continuat conflictul pe Webo susținând că ”unii vor bani de pe urma uigurilor în timp ce militează pentru boicotarea folosirii materialelor din zonă”. În același timp, la fel ca Nike, și H&M susține că nu folosește materiale din această zonă.