Octavian Bellu, dupa esecul echipei feminine de gimnastica: Daca se doreste neaparat un tap ispasitor, ma ofer eu

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 18 aprilie 2016, 12:47 Sport | Alte sporturi


Octavian Bellu
Foto: Hotnews
Fostul antrenor al echipei feminine de gimnastica a Romaniei, Octavian Bellu, a declarat ca se astepta ca gimnastele sa rateze calificarea la Jocurile Olimpice si spune ca regreta ca s-a implicat timp de 4 luni in pregatirea lotului, relateaza agentia Mediafax.

Octavian Bellu spune ca nu l-a surprins ratarea calificarii la Jocurile Olimpice de la Rio. Tehnicianul alaturi de care Romania a cucerit 279 medalii a spus ca lotul pe care Romania l-a trimis la turneul preolimpic nu avea nicio sansa.

"Daca se doreste neaparat un tap ispasitor, ma ofer eu. Indiferent cum privesti situatia, tot Bellu si Bitang sunt vinovati. Rezultatul era previzibil. Aceste fetite care trebuia sa-si depaseasca limitele au mers accidentate, cu infiltratii, accidentari mai vechi, iar altele reveneau dupa pauze mai vechi. Catalina Ponor a ajutat cat a putut. Eu zic din 2000, de la Atlanta, ca lucrurile se vor stinge. Si la Atlanta am fost la limita. In 2012, la Londra, daca nu se intorceau Catalina si Sandra, lucrurile stateau la fel de prost", a spus Octavian Bellu.

Octavian Bellu este convins ca lucrurile ar putea sta si mai rau.

"Am semne de intrebare in ceea ce priveste fetele care ajung la lot. Eu am impresia ca nu-si doresc sa faca performanta, ca nu le place acest sport. Eu nu pot sa dau sfaturi. Acum sunt in afara fenomenului. Alaturi de Mariana Bitang, am vrut sa dau o mana de ajutor, dar nu am avut pe cine ajuta. Nu poti sa merg la infinit cu niste fetite care sunt la lot doar pentru ca au varsta. Scoala romaneasca de gimnastica exista, dar daca nu se va schimba ceva, o sa fie si mai rau. Sa speram ca am invatat ceva din aceasta experienta." a mai spus Octavian Bellu.

Antrenorul care are in palmares 39 de medalii olimpice spune ca nu ia in calcul revenirea in sala de antrenamente.

"Din 17 februarie sunt la pensie. Nu vom reveni la lot. Imi pare rau ca am revenit si acum, dar a fost o rugaminte din partea gimnastelor mai in varsta sa vin sa le ajut. Dar nu am avut pe cine pentru ca ele erau mai mult prin spitale. Cei de la Deva vor prelua conducerea si eu am incredere in ei." a incheiat Octavian Bellu.

Echipa feminina de gimnastica artistica a Romaniei a ratat calificarea la Jocurile Olimpice de la Rio de Janeiro, duminica, dupa ce a terminat pe locul 7, din 8 participante, turneul preolimpic si este pentru prima oara din 1968 cand Romania nu va avea o echipa in concursul olimpic.



















16014 vizualizari

  • -20 (34 voturi)    
    Pai cam asa e (Luni, 18 aprilie 2016, 13:01)

    mbr74 [utilizator]

    Pai Domnu' Belu cat timp a-ti fost secretare de stat nu prea a-ti facut nimic pentru gimnastica romaneasca, iar semnale de alarma s-au tras de mult ... A-ti continuat sa va faceti ca nu auziti, ca dvs. stiti mai bine ce si cum ...Si iata rezultatele ...
    Poate ar fi timpul ca si antrenori tineri sa ai ba un cuvant de spus si mai ales clica de la FRG sa isi cam ia talpasita ...
    • +21 (27 voturi)    
      Mai bine un analfabet (Luni, 18 aprilie 2016, 13:53)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui mbr74

      care nu pune cratime cand trebuie decat unul care pune cand nu trebuie. Al doilea are si impresia ca e destept.
      Mai taie din ele ca ma dor ochii.
      • +3 (7 voturi)    
        lol (Luni, 18 aprilie 2016, 14:29)

        Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        Recunosc ca pt 3 secunde m-am gandit daca sunt eu aiurea si chiar se scrie cu cratima ... merci de confirmare ca nu-s inca dus
        • +2 (4 voturi)    
          !!! (Luni, 18 aprilie 2016, 15:34)

          Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

          Zau daca era necesar sa bage atatea cratime!
    • +7 (9 voturi)    
      dupa logica ta, ai dreptate... (Luni, 18 aprilie 2016, 14:59)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui mbr74

      Nu dl Belu a cistigat medaliile, ci gimnastele. El doar a stat asa, de florile marului, pe marginea terenului, cam cum ai stat tu in scoala.
      Du-te si ia-ti pastilele...
  • +20 (22 voturi)    
    Bellu si Bitang (Luni, 18 aprilie 2016, 13:20)

    adinico [utilizator]

    Din pacate sistemul de valori din Romania s-a schimat .
    Cate centre de copii sunt in tara?
    Cati dintre copii mai merg la sport?
    .....


    Asa o sa fim in toate sporturile.
    Vom mai avea poate cate un caz izolat de medalie de aur la anumite competitii dar, din ce in ce mai rar.
    Cu sporturile de echipa va fi dezastru.

    Poate o lege a sponsorizarii cu deduceri fiscale atractive sa fie una dintre solutii?

    Bellu si Bitang ne-au arata ca pot face performanta doar ca mai au nevoie si de copii.

    Va doresc pensie usoara.
    • +11 (11 voturi)    
      as zice ca e normal (Luni, 18 aprilie 2016, 14:35)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui adinico

      Sunt fix si exact 2 posibilitati de a face performanta:
      1. Copii aia vor si au unde sa faca (si cu cine)
      2. Copii aia sunt adunati cu japca sau momiti cu diverse chestii la schimb si se pune bata pe ei pana cand ajung robotei.

      #2 e la china, rusia si era si la romania. Acum da #2 e mai eficient dar nu chiar asa de ok din punct de vedere moral. Noi am trecut la #1 dar nu avem infrastructura sa gasim copii care vor sa faca performanta si cu cine. Asta zice si Belu, ideea fiind ca oamenii care sunt acum in sportul asta sunt acolo asa ca sa aiba un salariu si atat. Nu exista nici seriozitate nici dorinta de a observa valorile si de a le promova si ca rezultat nici nu mai avem.
      De la Iordache incoace nu prea mai e nimeni mai rasarit, si nu va suparati dar Iordache e buna dar nu prea se compara cu Milosovici sau altele de pe vremuri.
    • +2 (6 voturi)    
      Eu nu vreau performanta (Luni, 18 aprilie 2016, 16:39)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui adinico

      Sa nu ne amagim. Cu un centru care selecta cei mai buni copii nu se face primavara. Decat sa faca performanta cateva zeci de copii pentru lotul olimpic, mai bine sa faca sport la un nivel modera cat mai multi copii.

      Este o confuzie majora sa credem ca daca pe vremuri aveam performanta la copmetitii, "se facea sport". Ultima chestie tine de sali de sport, terenuri si dotari in fiecare sat si profesori, iar pentru asta e nevoie de multa implicare si multi bani.

      Daca as fi politician, decat sa cheltuiesc bani ca sa faca fiecare copil sport la un nivel decent, i-as da lui Belu pentru un singur centru, sa-si selecteze cei mai buni oameni si sa mearga cu ei la olimpidade. Si daca ia vreom medalie sa le zic oamenilor ca "incurajez sportul" si ca "am rezultate". Iar prostii m-ar crede.

      In realitate stim cu totii ca obezitatea face ravagii in randul copiilor si mai e o problema: metodele lui Belu nu mai sunt acceptabile in secolul asta. Altfel sun sigur ca ar gasi destul de multi oameni slabi de inger sa isi nenoroceasca copiii dandu-i pe mana lui, insa in tarile mai rasarite cred ca ar avea probleme.
      • +3 (3 voturi)    
        corect (Luni, 18 aprilie 2016, 17:19)

        Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Dar asta inseamna nu ca vrem performanta ci ca incurajam copii sa faca ce le place. Spre ex in Franta, ziua de Miercuri e zi de scoala dar e zi in care fiecare face un sport sau ceva ce ii place (poate fi si pictura sau ce se mai poate face), oricum ideea e sa faci ceva extra, din pasiune pura ...
        Nu ar fi rau si la noi dar la noi ar fi ziua in care copii merg acasa ca noi nu intelegem ideea de baza :)
  • +9 (11 voturi)    
    tot respectul (Luni, 18 aprilie 2016, 14:42)

    eGerula [utilizator]

    si multumirile pentru munca depusa in sala si la competitii impreuna cu lotul. Jos palaria aici fara nici un dubiu. Am urmarit multi ani lotul de gimnastica la TV si mi-au adus multe emotii, satisfactii si va multumesc. Dar, daca ati fost cumva 'la aceeasi masa' cu factorii de decizie si nu s-a intamplat nimic, e un esec pe care puteti sa vi-l asumati. Pana la urma, cum dracu sa-i mai convingi pe hotii astia de politicieni cum trebuie procedat mai bine?!
  • +13 (15 voturi)    
    "minister" al sportului (Luni, 18 aprilie 2016, 14:52)

    cet [utilizator]

    Nu, Domnule Bitang, nu trebuie sa va oferiti ca "tap ispasitor" - pentru Dvs. si Doamna Mariana Bitang, toata stima! Exista un intreg Minister al sportului care ar trebui demis, pentru neimplicarea si indolenta in ceea ce ar trebui de fapt sa reprezinte!
  • +15 (15 voturi)    
    Oricum ar fi, multumim maestre Bellu. (Luni, 18 aprilie 2016, 15:02)

    IancuJianu [utilizator]

    Mult sau putin, a fost frumos.
  • +6 (8 voturi)    
    Ar fi o culme a imbecilitatii..... (Luni, 18 aprilie 2016, 16:11)

    gigiN [utilizator]

    ...ca cineva sa-i gaseasca vreo vina ;lui Octavian Bellu pentru situatia actuala din gimnastica feminina.Aaaa,poate doar "specialistul" universal CTP,zis Shakelul, "multumita"caruia cu ani in urma Bellu s-a retras ,temporar,de la echipa.
    • +4 (6 voturi)    
      Nu are o vina Belu, din contra, a facut istorie, (Luni, 18 aprilie 2016, 16:50)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      doar ca timpurile s-au schimbat si metodele lui nu mai sunt admisibile.

      Cei care vor sa imi dea minusuri sa se intrebe intai daca si-ar da copilul pe mana lui Belu :)

      Daca ne schimbam putin perspectiva si privim problema "performantei" din alt unghi, acela al costurilor, vedem si fata mai putin fasta:

      Copiii sunt tinuti in cantonament de la varste fragede, nu au copilarie si sa fim cinstiti, nu se umplu de bani din gimnastica, nu pot avea o cariera pe termen lung, samd., ramanand cu o diploma "onorifica" de ... profesor de educatie fizica sau cel mult ceva prin federatie. Multi regreta alegerea asta si pe buna dreptate, cand esti copil, sa primesti medalii poate fi motivant, dar dupa aia vine si nota de plata, regreti ca ti-ai distrus copilaria, ca n-ai studii, ca poate ai capatat probleme de sanatate, etc.

      Nu vreau sa fiu ipocrit, sunt convins ca poate multi copii n-ar avea o viata mai buna acasa la ei, trimisi fiiind cu vaca sau pusi la munca si ca sub Belu sau alti antrenori similari ar iesi cumva din anonimat.

      Doar lucrurile merg si la noi intr-o directie defavorabila pentru performanta "in stil Belu".
  • -2 (6 voturi)    
    autovictimizare? (Luni, 18 aprilie 2016, 16:53)

    mihnea2012 [utilizator]

    Da, raspunderea va aprtine si dumneavoastra, domnule Bellu. Pt ca la succese culegeati laude si distinctii. Desigur nu in totalitate, pt ca ar fi un nonsens sa credem ca doar dumneavoastra sunteti motivul.
    Cand dadeau chix altii, apareati dumnevoastra salvator. Aveti nume, portile vi se deschideau mai abitir decat celorlalti.
    Dar poate ca nici baza de selectie nu mai e.
    Cine sa isi trimita copii sa se chinuie prin scoli cu program special, intr-un sport care inhiba dezvoltarea in inaltime?
    De fapt chiar cred ca ati anticipat aceasta cadere, nu e doar o afirmatie de complezenta, facuta acum la suparare.
    Nu inteleg insa de ce regretati ca ati revenit la lot si v-ati patat palmaresul? Si infrangerea face parte din viata! Mai ales in cea sportiva.
  • +4 (4 voturi)    
    se alege praful de sportul romanesc (Luni, 18 aprilie 2016, 17:09)

    LiliL [utilizator]

    Dnule Bellu, sinteti un mare antrenor, un mare roman si va multumim pentru atitea momente frumoase in care am fost si noi mindri ca sintem romani !

    Politicul a reusit sa distruga si sportul romanesc. Nu sint bani pentru gimnastica dar sint pentru pensii speciale , privilegii pentru parlamentari , panselute care costa cit orhideele, etc..
    Trebuie reformate din temelii Federatia de gimnastica si Comitetul Olimpic. La min. sporturilor dna Elisabeta Lipa e un om de valoare .

    Am fost batuti de echipe din alte tari pregatite de antrenori romani ! Oameni de valoare nevoiti sa plece peste hotare din cauza ca in tara, la cluburi, nu sint conditii pentru sport de performanta.
    Sa va mai aduc aminte ca gimnastica din SUA a fost ridicata tot de doi romani, sotii Karoly .

    Managementul sportului romanesc trebuie pus in miinile unor oameni de valoare , care nu mai au nimic de demonstrat, asa cum sint dnul Bellu, dna Bitang, Marius Urzica, etc.. Pina nu se hotaresc sa plece din tara...
  • +1 (1 vot)    
    Belu si Bitang, (Luni, 18 aprilie 2016, 22:06)

    rutger [utilizator]

    ca prospat pensionari au mar motive sa-si aduca aminte de vremurile bune ale gimnasticii romanesti !! Adevarul ca toti marii sportivi au plecat din foame si, prin ambitie nemarginita, au ajuns in top ! Asta este adevarul, in orice sport, si asa redresam corabia in deriva !! Iar daca metodele cu cantonamente aduc medalii, sa le aplicam in asa fel incat sa nu discriminam si sa facem performanta ! Si propun ca banii confiscati de la puscariasi sa fie directionati catre cei mai buni ambasadori ai Ro: sportivii de performanta si creatorii de arta ! (Poate ceva si catre cercetatorii destepti si medicii de top !!). Sa revenim la normalitate, cetateni ai Romaniei !!
  • 0 (2 voturi)    
    au trecut vremurile comuniste (Luni, 18 aprilie 2016, 22:14)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    nici nu ar trebui sa existe un minister al sportului. da' ce ma mir? inca mai exista cluburi departamentale care papa bani publici. sportul ar trebui finantat asa cum este in economiile capitaliste de oameni de afaceri si sponsori, nu de la buget.
  • 0 (0 voturi)    
    tot respectul pentru Bellu si Bitang (Marţi, 19 aprilie 2016, 14:52)

    Ochiana [utilizator]

    ei au anuntat de mult timp ca performanta romaneasca in domeniul gimnasticii se duce de rapa daca nu mai avem sportivi.
    Nu poti sa faci performanta daca nu ai cu cine...
    Gimnastica e un sport in care iti trebuie multa disciplina si cred ca generatia actuala nu mai e dispusa sa faca atatea sacrificii. S-a format imaginea asta cu gimnaste robotei, fara copilarie, fara un pic de relaxare, distractie....
    Poate ar trebui un pic schimbata imaginea ca sa faca mai multi copii acest sport din placere
    Performanta vine dupa...
  • +1 (1 vot)    
    Bellu si Bitang (Marţi, 19 aprilie 2016, 14:59)

    Ochiana [utilizator]

    merita sa conduca Federatia de gimnastica ...poate de acolo pot sa faca mai multe si sa schimbe lucrurile in ceea ce priveste strategia pentru viitor.

    Poate popularizarea acestui sport in randul copiilor, turnee ale echipei nationale de gimnastica prin scoli, interviuri. documentare ceva care sa atraga mai multi copii catre acest sport.
    Nu se poate sa ai performanta fara sa ai copiii cu care sa obtii aceasta performanta


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version