Lance Armstrong va pierde toate cele sapte titluri castigate la Turul Frantei

de Narcis Anton, Iulia Rosca     HotNews.ro
Vineri, 24 august 2012, 8:30 Sport | Alte sporturi


Lance Armstrong (Turul Californiei 2010)
Foto: Reuters
Ciclistul Lance Armstrong va pierde toate cele sapte titluri castigate in Turul Frantei din 1999 pana in 2005 si ii va fi interzis sa mai practice acest sport vreodata, a declarat joi agentia americana antidoping (USADA).

Directorul general al USADA, Travis Tygart, a declarat pentru AFP ca Armstrong va fi deposedat de toate rezultatele obtinute de la 1 august 1998 pana acum. "Aceasta este o zi trsista pentru noi toti care iubim sportul si sportivii nostri".

Anuntul vine dupa ce ciclistul a anuntat ca nu va mai continua lupta sa juridica impotriva USADA care l-a acuzat de dopaj pe parcursul perioadei 1999-2005. Cazul nu este incheiat, insa Armstrong avea termen limita ziua de vineri pentru a declara daca va continua sau nu aceasta lupta.

Lance Armstrong la al 7lea titlu la Paris (2005)
Foto: Reuters
Armstrong, care si-a reiterat nevinovatia joi seara, a luat decizia de a nu continua lupta juridica dupa ce un tribunal federal din Texas a respins luni recursul sau impotriva USADA, care permite in acest mod agentiei antidoping sa-si continuie investigatia impotriva ciclistului.

"Vine un moment in viata fiecarui om cand trebuie sa spui: 'Gata, suficient' ('Enough is enough'). Pentru mine, acest moment este acum. Ma lupt cu acuzatiile ca am inselat si ca am beneficiat de un avanaj nedrept pentru a castiga cele sapte tururi din 1999. Astazi intorc pagina. Nu voi mai adresa aceasta problema indifierent de circumstante", a spus Armstrong pe site-ul sau, potrivit Reuters.

Fostul ciclist american a negat multa vreme aceste acuzatii si si-a pastrat pozitia joi in declaratia sa, subliniind ca nu exista nicio dovada fizica care sa sustina "ciudatele si ingrozitoarele acuzatii" ale lui Tygart.

Armstrong nu a fost depistat niciodata pozitiv la vreun test anti-doping.

USADA, o agentie cvasi-guvernamentala creata de Congresul american in 2000, l-au acuzat oficial pe Armstrong in luna iunie de dopaj precum si de faptulca a facut parte dintr-o conspiratie cu alti membri ai echipelor. Alti cinci ciclisti au fost acuzati ca au consipirat cu Armstrong, pe o perioada de 14 ani, pentru a ascunde activitatea de dopaj.

Agentia a precizat intr-o scrisoare catre Armstrong ca are teste de sange din 2009 si 2010 care indica fara dubiu dopajul. In scrisoare, agentia spune ca alti 10 fosti colegi de echipa ai lui Armstrong vor depune marturie ca a folosit substante dopante in timpul tururilor din 1999 pana in 2005.

Fostul coechipier Floyd Landis, care a fost deposedat de titlul castigat la Turul Frantei, l-a acuzat pe Armstrong in 2010 nu numai ca a folosit astfel de substante - inclusiv EPO (Eritroproietina) si transfuzii, dar si ca i-a invatat pe altii cum sa o faca, fara a fi prinsi.

Patru ciclisti participanti la editia 2012 a Turului Frantei, fosti coechipieri ai lui Lance Armstrong, au recunsocut ca s-au dopat si vor fi suspendati incepand de la finalul sezonului de Agentia Americana Antidoping (USADA). Americanii George Hincapie (BMC), Levi Leipheimer (Omega Pharma), Christian Vande Velde si David Zabriskie (ambii de la Garmin) vor fi suspendati sase luni incepand cu finalul sezonului, dupa ce recunoscut ca s-au dopat si au depus marturie impotriva septuplului castigator al Turul Frantei, Lance Armstrong.

In 2005, rutierul a fost acuzat pentru prima data de dopaj cu EPO de cotidianul sportiv francez L'Equipe, care se baza pe esantioane de sange presupuse a-i fi fost recoltate ciclistului in timpul Turului Frantei din 1999 si renalizate dupa perfectionarea metodelor antidoping.

Avocatii lui Armstrong sustin ca ciclistul "a trecut fiecare test antidoping care i-a fost administrat in cariera sa - un total de 500-600 teste, mai multe decat orice atlet in istorie", si ca cei care au competenta juridica in cazul acesta este Uniunea Internationala de Ciclism.

Armstrong, in varsta de 40 de ani, considerat multa vreme unul dintre cei mai mari ciclisti ai tuturor timpurilor, a revenit in ciclism dupa de a invins lupta cu cancerul testicular si a castigat de sapte ori la rand Turul Frantei (intre 1999 si 2005).

El s-a retras anul trecut si a ramas imaginea organizatiei caritabile anti-cancer "Livestrong".


Citeste mai multe despre   
















26267 vizualizari

  • +4 (14 voturi)    
    Super Man (Vineri, 24 august 2012, 9:12)

    gechi [utilizator]

    deci pana la urma, acel super-om care urca muntii cu zambetul pe buze in timp ce alte cateva zeci de ciclisti gafaiau de mama focului e doar un trisor? Chiar nu egzista super-man?
    • -4 (8 voturi)    
      :) (Vineri, 24 august 2012, 9:52)

      dandra [utilizator] i-a raspuns lui gechi

      cracker as cracker:)
  • +6 (34 voturi)    
    nu ma intereseaza (Vineri, 24 august 2012, 9:18)

    graveyard_shift [utilizator]

    vanatoarea asta de vrajitoare. e o tampenie, sunt curios cui o sa-i revina toate tricourile galbene. de exempu, primii 10 in tdf 2005: 1. armstrong (doping), 2. basso (doping), 3. ulrich (doping), 4. mancebo (doping), 5. vinokurov (doping), 6. leipheimer (doping), 7. rasmussen (doping), 8. evans (?), 9. landis (doping), 10. moreau (?).
    dopingul va exista intotdeauna in ciclism pentru ca altfel nu va exista spectacol. prefer sa-i vad pe catarare pe armstrong sufland foc pe nari si pe ulrich cu aburi iesindu-i din urechi decat pe froome si nibali scupindu-si plamanii pe o categorie 2.
    si daca tot au terminat cu perioada 2000-2010 le propun celor de la agentiile anti-doping sa se apuce sa dezgroape probele lui merkx, indurain si hinault iar dupa aia sa verifice daca nu cumva coppi si bartali nu functionau pe baza de rachiu.
    • +12 (24 voturi)    
      sport (Vineri, 24 august 2012, 9:59)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui graveyard_shift

      ai auzit de sport? de fair play? Crezi ca substantele alea sunt interzise numai ca sa nu scoata Ulrich aburi pe urechi? Daca asta vrei sa vezi organizeaza tu in loc de Turul Frantei, Turul Farmaciilor, ca sa vedem care doctor isi indoapa ciclistii mai bine.
    • +3 (21 voturi)    
      Subscriu (Vineri, 24 august 2012, 10:02)

      AntonH [utilizator] i-a raspuns lui graveyard_shift

      Toti sportivii, inclusiv ciclistii, se dopeaza intr-un fel sau altul. Toata actiunea impotriva lui Armstrong este inutila si nu m-ar mira, vorba "politicienilor" nostrii, sa fie vorba de o razbunare politica, caci Lance avea de gand sa intre in politica. Oricum, de pe vremea cand concura eram ferm convins ca se dopeaza.
    • +5 (25 voturi)    
      E ca si cum ne-ar fura copilaria (Vineri, 24 august 2012, 10:03)

      FrankieX [anonim] i-a raspuns lui graveyard_shift

      Chiar nu ma intereseaza daca a fost sau nu dopat. Dar ma enerveaza faptul ca se trezesc dupa 15 ani sa dezgroape mortii. Pentru mine va ramane campion si vor ramane in memorie toate duelurile cu Ulrich, cum la fel a ramas si elefantelul Pantani.
      • +8 (16 voturi)    
        e aiurea... (Vineri, 24 august 2012, 11:55)

        miki [anonim] i-a raspuns lui FrankieX

        pe Lance íl doare-n cot de mizeriile alora. Toate probele de urina de la inceputul si sfirsitul curselor au fost curate, asta a fost singura regula ce trebuia respectata.
        Oricum, omul este atit de implicat in actiunile fundatiei lui, livestrong, care ajuta oamenii bolnavi de cancer din toata lumea (el insusi fiind un supravietuitor al cancerului), incit sa-si piarda timpul pentru a apara niste medalii, chiar nu are sens.
        Cine i-a urmarit cariera, stie ce a facut. Cine se uita ce face ca si om, il respecta. Ín rest, doar rautate.
    • +6 (6 voturi)    
      E simplu, nu mai exista Mos Craciun si nici Iepura (Vineri, 24 august 2012, 12:01)

      Mihai321 [utilizator] i-a raspuns lui graveyard_shift

      Sa va dau o veste, sportivi din toata disciplinele se dopeaza, ex: tenis, fotbal, atletism,ect. Asa ca daca aplicam logica ca daca se dopeaza sportivi nu ne intereseaza iseamna ca nu mai are rost sa mai urmarim sport.
      PS: ciclismul astazi e mult mai curat decat alte sporturi, explicatie: in ciclism se fac controale inopinate, sportivi pot fi controlati antidoping oricand, inclusiv in perioada de antrenament. Asta e marea deosebire cu fotbalul, tenisul, atletismul, etc.
      Concluzie: in fotbal, tenis, sporturile americane sunt infinit prea multi bani ca sa fie cinstite si fair - play. As fi cel mai fericit daca s-ar face controale inopinate in toata sporturile, de exemplu in perioadele de pregatire. Ar fi jale.
      • +5 (5 voturi)    
        Hmmm (Vineri, 24 august 2012, 13:50)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Mihai321

        Nu si in sah...
      • 0 (0 voturi)    
        gresesti... (Vineri, 24 august 2012, 14:02)

        val [anonim] i-a raspuns lui Mihai321

        ..cu altetismul !! In altletism controalele inopinate in cantonamente au fost introduse inaintea ciclismului !! Iar atletismul a incercat sa faca ceva curatenie cu mult inaintea ciclismului !! Vezi celebrul caz BEN JOHNSON de la SEUL din 1988 , cand la ciclism nici nu cred ca se faceau decat niste controale de doi lei !!
        • +2 (2 voturi)    
          Fara suparare, (Vineri, 24 august 2012, 14:15)

          Mihai321 [utilizator] i-a raspuns lui val

          Te-as ruga sa verifici putin despre Carl Lewis in ani 80, 90 si Marion Jones in ani 2000. Am dat niste exemple sugestive, cu mentiunea ca primul nu a fost dovedit niciodata. Daca vorbesti cu oameni din atletismul romanesc ai putea sa afli ca si la noi sa intamplat si se intampla si in principal ma refer la sportivi care au avut intalta performanta, in urma cu multi ani. Tare imi doresc sa embleme ale sportului mondial ca Lance sa nu fie patate de trecut, dar na ce sa faci, Shit happens.
  • +7 (7 voturi)    
    Detaliu (Vineri, 24 august 2012, 9:18)

    Eu [anonim]

    " care permite in acest mod agentiei antidoping sa-si continue investigatia impotriva ciclistului" - cu alte cuvinte investigatia nu s-a terminat si pana la retragerea titlurilor si alte concluzii mai este putin timp, nu credeti? Dupa ce se va termina investigatia, Armstrong va ataca decizia si o luam de la capat pt inca cativa ani buni. Toate cele de mai sus se sustin daca Hotnews a tradus corect articolul in cauza
    • 0 (6 voturi)    
      inca un detaliu (Vineri, 24 august 2012, 14:03)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui Eu

      "Agentia a precizat intr-o scrisoare catre Armstrong ca are teste de sange din 2009 si 2010 care indica fara dubiu dopajul. In scrisoare, agentia spune ca alti 10 fosti colegi de echipa ai lui Armstrong vor depune marturie ca a folosit substante dopante in timpul tururilor din 1999 pana in 2005. "

      Asta se traduce prin: Armstrong a incercat sa opreasca investigatia printr-o decizie juridica si USADA sa nu aibe dreptul sa-l mia verifice. Judecatorul insa i-a respuins recursul, deci probele pe care USADA le are sunt legale. Lance stie asta foarte bine, de aia a si renuntat sa mai conteste, pentru ca probele arata clar ca s-a dopat.
  • +4 (12 voturi)    
    o prostie (Vineri, 24 august 2012, 9:34)

    dragos [anonim]

    Este foarte ciudat ca dupa ani buni de cand a castig cele 7 tururi se trezesc sa-i ia aceste titluri.

    Oricum nu mai are mare impact aceasta decizie...el a luat banii iar performantele lui raman.

    In aceste conditii ar trebui ca la toti participantii din ultimii 100 de ani sa se re-verifice probele de sange...
  • -8 (10 voturi)    
    vedeti, baaah, ca plagiaza si americanii? (Vineri, 24 august 2012, 9:37)

    MarianEugem [utilizator]

    oare trebuie sa dea inapoi si banii castigati din premii?
  • +3 (7 voturi)    
    Este din ce in ce mai clar, (Vineri, 24 august 2012, 10:05)

    Ponta [utilizator]

    Si America are snopul ei de retarzi mintal.
    Trebuie sa fi redus 100% sa dai in valorile nationale numai pentru ca te-a infruntat (ref: Tygart).
    America produce ff multi asemenea retarzi.
    Noi vrem oare sa o concuram?
  • +7 (11 voturi)    
    :))) (Vineri, 24 august 2012, 10:11)

    adrian_s [utilizator]

    pai a avut peste 500 de controale antidoping si niciodata nu am auzit ca a fost prins ...

    si doar a participat la vreo 10 Tour De france dintre care a castigat 7 ....

    daca era dopat in primul tur si se descoperea atunci cu siguranta nu mai putea participa sa castige pe urmatoarele ...

    ideea este ca Lance a fost mereu cu un pas inaintea limitelor de la care se considera ca te-ai dopat ....

    de exemplu :
    - azi luai substanta A si de maine era trecuta pe lista substantelor interzise .
    - apoi urma substanta B care intra pe lista interziselor din luna urmatoare ...
    - si tot asa ...

    baietii aia, doctorasii stiau meserie nu gluma si cunosteau si legea si substantele interzise ...

    iar cu sangele la fel ... s-a inceput cu un nivel si apoi nivelul acela a tot scazut .... daca erai la 99 ei nu puteau declara ca ai fost dopat pentru ca baremul era de minim 100 ....

    apoi au scazut baremul la 90 ... dar daca aveai 89 erai in parametri ... si tot asa ....
    • +4 (8 voturi)    
      e normal (Vineri, 24 august 2012, 11:26)

      dann [anonim] i-a raspuns lui adrian_s

      E normal ca nu a fost prins pe moment. Companiile farmaceutice sunt tot timpul cu 2-3ani inaintea celor de la controale.

      Nu poti sa interzici o substanta pana nu afli de existenta ei. Si dupa ce afli de existenta ei, urmeaza, comisii, crearea de teste, aprobari.. De aia e normal ca probele sa fie congelate si reverificate dupa cativa ani.
      • +5 (5 voturi)    
        Asa, si? (Vineri, 24 august 2012, 13:47)

        Closed [utilizator] i-a raspuns lui dann

        Sa vedem ceea ce zici: azi se considera ca aspirina nu e substanta dopanta; peste doi ani, aspirina intra pe lista substantelor dopante. Tie ti se pare normal ca situatia de acum doi ani sa fie judecata dupa standardele de astazi. Dar e incorect, reglementarile ar trebui sa fie valabile de la data intrarii in vigoare mai departe, nu retroactiv.
      • -3 (5 voturi)    
        nu e chiar asa (Vineri, 24 august 2012, 14:09)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui dann

        substantele interzise pot fi administrate in diferite moduri folosind diferite tehnici. Astfel chiar daca la controlul antidoping se cauta o substanta, faptul ca sportivul a fost dopat cu un derivat al acelei substante folosind o metoda necunoscuta poate face ca substanta sa nu fie detectata. plus inca un fapt interesant aflat pe wikipedia:
        "An inherent problem, however, is that, whereas pharmaceutical EPO may be undetectable in the circulation a few days after administration, its effects may persist for several weeks".
    • 0 (6 voturi)    
      capsula timpului (Vineri, 24 august 2012, 12:40)

      arabu [anonim] i-a raspuns lui adrian_s

      Nu a fost prins fiindca folosea tot timpul "medicamentele" cele mai sofisticate care nu puteau fi depistate la momentul respectiv. Dar probele sunt pastrate cred vreo 20 de ani, si cum evolueaz modul de depistare aceste teste sunt refacute. E clar ca lumina zilei ca a furat, si faptul ca si ceilalti au furat nu-l scuza cu nimic. Mentalitate tipic romaneasca: "Saracul hot, sunt altii si mai hoti decat el... de ce l-au prins tocmai pe el???"
  • +8 (8 voturi)    
    Si bolt se dopeaza ) (Vineri, 24 august 2012, 10:15)

    Usain [anonim]

    tare de tot vanatoarea asta de vrajitoare nu l-au prins 7 ani la rand inca cativa ani dupa aia au incercat sa il prinda acu gata e vinovat ii luam toate medaliile pai nu m-ar mira sa il scoata peste 20 de ani si pe Usain B ca se dopeaza .Ce rost mai are acum cand acest sportiv s-a retras din activitate ?Pana la urma controlul antidopping trebuie facut incainte de proba sportiva si poate imediat dupa si atat gata ...Ce mi se pare si mai ciudat este ca agentia USADA este din US ! Ce ar fi poate mai bine privit e sa ii verific acum pe toti mari castigatorii ai medaliilor la olimpiada ,104 medalii au obtinut americanii la Londra ...au de unde nu sa dezgroape mortii :(
  • -3 (3 voturi)    
    atlet si sportiv (Vineri, 24 august 2012, 10:31)

    Petronius [anonim]

    În engleză, "athlete" înseamnă în primul rând "sportiv". Ciclismul parcă nu-i probă atletică, din ce-am văzut noi la Olimpiadă ... Mai citiţi.
  • 0 (0 voturi)    
    ciclism (Vineri, 24 august 2012, 11:24)

    balaci [anonim]

    nenea Usain se dopeaza cu cele 7 frunze pt. ca in tarisoara lui nu e interzis sa consumi asa ceva si nu prea iese nici la testele antidoping
    • 0 (0 voturi)    
      sensimilla (Sâmbătă, 25 august 2012, 1:20)

      Interzis [anonim] i-a raspuns lui balaci

      Ce ar fi sa te documentezi inainte sa afirmi ceva? Cannabis-ul este interzis in Jamaica .
  • +7 (7 voturi)    
    Nurofen (Vineri, 24 august 2012, 14:31)

    Alfabetix [utilizator]

    Mai tineti minte cum i-a fost luata medalia Andreei Raducan la Sidney 2000 pentru ca a luat un Nurofen?
    Referitor la Armstrong - a iesit curat la testul de dupa concurs? pa si la revedere! Daca a fost racit si a luat Nurofen inainte cu 3 luni?
    Absolut toti sportivii incearca sa isi imbunatateasca performantele prin suplimente.
    Absurd, dar americanii au o placere sadica sa ii vaneze pe cei faimosi - McCarthy pe comunisti, Kenneth Starr pe Clinton si acum Tygart (nu discut motivele, doar stilul)...
    • -5 (5 voturi)    
      nea mitica (Vineri, 24 august 2012, 15:51)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      hai ca mi-ai amintit de celebra fraza a lui Mitica de la Brutarie, despre Neaga si Buturuga, care au luat paracetamol si aspirina si a rezultat nandrolon la controlul anti-doping.

      Andreea raducan a pierdut medalia pentru ca una din substantele continute de Nurofen era pe lista substantelor interzise. Foarte simplu. A fost vina exclusiv a doctorului care i-a dat medicamentul, dar decizia oficialilor a fost una corect. Totusi, cazul Andreei nu poate fi considerat cu al lui Armstrong, care a folosit substante interzise toata cariera, a lucrat cu doctori si manageri condamnati pentru administrare si trafic de substante interzise. Ar vrea ei, trisorii gen Lance Armstrong, sa scpae doar cu analizele unui pishulica la sfarsitul cursei.
  • -2 (8 voturi)    
    foarte bine! (Vineri, 24 august 2012, 15:23)

    iuliu [anonim]

    Foarte bine ca l-au depistat, chiar si acum si indiferent de circumstante! Mi se pare o prostie sa spui ca sunt multi care se dopeaza si, vezi doamne, au avut ceva cu Lance. Parca seamana cu retorica din cazul Nastase: '' e politic totul, la cati au furat in tara asta....'' Ce treaba are dopajul cu sportul???? Facem referinta din cativa sportivi pe care-i stim ca se dopeaza si facem din asta normalitate in sport???? Cu restul milioanelor de sportivi care-si fac treaba onest ce facem, ii bagam in acelasi kkt cu infractorii astia???
    hai voie buna!
  • 0 (0 voturi)    
    Sport (Sâmbătă, 25 august 2012, 18:45)

    Paesano [utilizator]

    De zeci de ani, in sport castiga cine are medicii si chimicalele mai bune. Vezi rezultatele marete ale sportivilor din ex RDG care spulberau pe oricine la aproape orice sport. Multi medici ex RDG au plecat in China unde fac carute de bani. Da, bani, bani, bani. Din pacate pentru sportivii cinstiti.
  • +1 (1 vot)    
    USADA (Sâmbătă, 25 august 2012, 19:40)

    un roman [utilizator]

    Nu poate sa-i ia lui Armstrong victoriile in Turul Frantei, doar organizatorii Turului pot face asta, dar de face si Tygart galagie ca sa isi dea importanta.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version