Rafael Nadal, cu nervi in semifinalele Turneului Campionilor

de L.A.     HotNews.ro
Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:17 Sport | Tenis

Rafael Nadal, in semifinalele Turneului Campionilor
Foto: Reuters
Liderul mondial Rafael Nadal s-a alaturat lui Roger Federer si Andy Murray in semifinalele Turneului Campionilor de la Londra, castigand, vineri, ultimul meci al Grupei A. Dupa un meci de o ora si 54 de minute, in care au izbucnit si nervii, spaniolul s-a impus in minim de seturi in fata cehului Tomas Berdych, scor 7-6(3), 6-1, si il va intalni in urmatoarea faza a competitiei pe favoritul publicului, Andy Murray.

Fara a avea nimic de pierdut Berdych incepe foarte bine meciul si isi creaza doua sanse de break in cel de-al doilea game al meciului. Nadal nu isi pierde cumpatul si isi castiga serviciul. Primele sanse de break ale lui Nadal vin in game-ul al cincilea, insa cehul se apara agresiv si anuleaza sansele ibericului.

La 6-5 pentru ceh, Nadal intrerupe un punct inainte ca arbitrul sa ia decizia. Berdych cere challenge, iar proba video a aratat ca mingea a fost in teren. Arbitrul decide sa ofere punctul lui Berdych (30-15), in loc sa ceara o rejucare a punctului, fapt ce il nemultumeste pe spaniol. Liderul mondial contesta decizia arbitrului, discuta cu supervizorul meciului si dupa ce nu primeste castig de cauza ii spune arbitrului: "Eu nu mai joc". Nadal revine insa asupra deciziei, isi castiga game-ul si duce meciul in tie-break. Nadal incepe cu un mini-break, Berdych isi pierde concentrarea si spaniolul se impune cu 7-3.

La 2-1 in favoarea sa in setul secund, Nadal isi creaza o sansa de break, dar Berdych o anuleaza. Cehul rateaza insa doua mingi de game, iar spaniolul face in cele din urma break-ul, dupa ce Berdych rateaza un dropshot la fileu. Nadal se distanteaza la 4-1. Sansa de break pentru Nadal in urmatorul game. Arbitrul anunta ca mingea cehului este afara si ibericul face break-ul, insa la reluarea video se arata ca mingea lui Berdych a fost valida. Cum cehul nu a cerut challenge, Nadal a luat game-ul si a servit pentru meci (6-1). Nadal castiga pentru a opta oara consecutiv in fata lui Berdych si se califica in semifinalele Turneului Campionilor de pe prima pozitie a Grupei A.

In semifinalele Turneului Campionilor, Rafael Nadal, liderul Grupei A, il va intalni pe jucatorul clasat pe locul al doilea din cealalta grupa, Andy Murray. Ultimul semifinalist se va stabili vineri seara, dupa meciul dintre Novak Djokovic si Andy Roddick.


Citeste mai multe despre   























1751 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Binemeritat (Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:31)

    Twilight [anonim]

    Rafa a avut dreptate.
    Oricum a demonstrat k este cel mai bun si plin de fair-play i-a zambit, la final, arbitrului- desi acesta il furase de punctul respectiv.

    Si articolul e scris gresit : s-au calificat Rafa, Federer si Murray.
    Djoko abia deseara se poate califica.

    vamos Rafa !
    • +1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:58)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Twilight

      n-a avut dreptate deloc: a ridicat mana vrand sa ceara challenge, inainte sa intervina arbitrul; daca arbitrul nu s-ar fi grabit, cu siguranta ca ar fi oprit jocul si ar fi cerut Hawk-eye-ul.
      "The pair continued to swap games deep into the set, with Berdych saving two break points to edge 3-2 clear before Nadal looked like he was ready to walk off the court after an umpire's decision went against him at 5-6 down.

      With the scores level at 15-15, Nadal raised his hand before the umpire intervened to call a Berdych shot out. Berdych rightly challenged the point with Hawk-Eye showing the ball to have touched the line.

      Nadal had already lost the point by raising his hand to stop playing, but claimed he had only halted because of the umpire's call. Replays showed the umpire to be correct in his debate with Nadal."
  • +1 (1 vot)    
    Cum e corect? (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 5:21)

    Sampras [anonim]

    Poate cineva care stie clar regulile in vigoare (eu le-am descarcat de la http://www.itftennis.com/abouttheitf/rulesregs/rules.asp si tot nu m-am lamurit) sa ne spuna cine a avut dreptate aici?

    Daca va uitati pe desfasurare, arbitru ii spune clar lui Berdych la un moment dat: "You can challenge it". Luand in calcul asta, eu vad desfasurarea asa:
    - arbitru de linie considera mingea buna, si lasa jocul sa curga
    - Nadal considera out si cere challenge
    - Nadal reuseste sa intoarca mingea in teren
    - arbitru principal considera mingea out, nu mai apeleaza la sistemul electronic cerut de Nadal, trece peste decizia arbitrului de linie
    - arbitru principal ii spune lui Berdych ceva de genul "indiferent de ce au facut astia doi (arbitru de linie + Nadal) pana acum, eu consider mingea out, dar tu poti cere challenge"
    - Berdych cere challege, mingea a fost buna

    In conditiile astea, eu consider ca punctul trebuia rejucat, nu dat lui Berdych.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version