Wimbledon: Nadal vs Berdych 6-3, 7-5, 6-4/ Simply the best

de A.I.     HotNews.ro
Duminică, 4 iulie 2010, 16:00 Sport | Tenis

Fotogalerie Berdych vs Nadal
Rafael Nadal si-a trecut in palmares al doilea titlu de la Wimbledon, ibericul ajungand in urma acestui succes la opt titluri de Mare Slem castigate in cariera. Tomas Berdych a parut marcat de importanta finalei, cehul fiind depasit in doar trei seturi, scor 6-3, 7-5, 6-4, de un Nadal aflat intr-o stare de gratie.

In setul intai, Berdych a fost egalul lui Nadal doar pana la 3-3, moment in care ibericul a produs primul break al finalei. Lucrurile au mers in favoarea unui Rafa dezlantuit, iar setul s-a incheiat cu 6-3 pentru liderul mondial (dupa 34 de minute de joc).
 
Setul doi incepe cu trei mingi de break ale lui Berdych (spaniolul face si doua duble greseli), dar acesta le rateaza pe toate. Game-ul, care a durat aproape 10 minute, este castigat de Rafa, iar cehul demonstreaza ca nu este capabil sa castige pe serviciul adversarului. In aceste conditii, tot ibericul realizeaza break-ul, iar setul se incheie cu scorul de 7-5.

Berdych nu poate parasi starea de emotie nici in al treilea set, iar greseala vine la 5-4, atunci cand Nadal reuseste break-ul. Liderul mondial se impune in trei seturi, trecandu-si astfel in cont al doilea titlu de la Wimbledon.

Rafael Nadal a ajuns la cota 8 titluri de Grand Slam castigate in cariera, succesul contra lui Berdych fiind victoria cu numarul 47 din 2010 (are doar 5 infrangeri).

Tomas Berdych - favorit numarul 12 la Wimbledon, s-a nascut pe 17 septembrie 1985 la Valasske, Cehia. Are 1.96 metri si 90.9 kg, fiind un jucator de mana dreapta.

Rafael Nadal - favorit numarul 2 la Wimbledon, s-a nascut pe 3 iunie 1986 la Manacor, Spania. Are 1.85 metri si 85.5 kg, fiind un jucator de mana stanga.


Citeste mai multe despre   



















2751 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    Haide Rafa!! (Duminică, 4 iulie 2010, 17:05)

    Julia [anonim]

    Merita pe deplin titlul de la Wimbledon!! Este un jucator complet: tehnic, talentat, inteligent, spectaculos. Insa mai mult de atat, ma impresioneaza, daruirea lui pe teren. Sper din tot sufletul ca problemele cu genunchiul sa nu fie ceva grav.
    Cu tot respectul si simpatia pentru Federer, Nadal este singurul care a intrerupt seria .. plictisitor de lunga de victorii ale sale .
  • +4 (6 voturi)    
    Campionul (Duminică, 4 iulie 2010, 17:10)

    Sorin Blaj [anonim]

    Nadal spre victoria cu numarul 8 in turneele de Mare Slem.
  • +7 (7 voturi)    
    No Comment! (Duminică, 4 iulie 2010, 18:23)

    Radu [anonim]

    Acum Nadal mi se pare un jucator complet! Sanatate sa aiba si liniste!
  • -1 (5 voturi)    
    Frustrati rau (Duminică, 4 iulie 2010, 18:43)

    Sorin Blaj [utilizator]

    Care nu stiu sa aprecieze un campion si isi arata micimea gandirii, respectiv marimea frustrarii prin acordarea de minusuri unor comentarii banale, dar care se pare ca dor rau.

    Favoritul vostru este Federer?

    Regele a murit, traiasca regele!
    • +1 (5 voturi)    
      :))) (Duminică, 4 iulie 2010, 19:12)

      OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Blaj

      Tu esti deranjat ca iei minusuri pe net? Si vorbesti de frustrari? :))))
      • +3 (3 voturi)    
        Te-ai gandit mult? (Duminică, 4 iulie 2010, 20:55)

        Sorin Blaj [anonim] i-a raspuns lui OzzyO

        Nu inteleg ce se poate aprecia negativ la propozitia asta?

        "Nadal spre victoria cu numarul 8 in turneele de Mare Slem."

        Asta e realitatea si n-ar trebui sa supere pe nimeni, dar vad ca supara.
        • 0 (4 voturi)    
          N-are importanta (Duminică, 4 iulie 2010, 21:28)

          OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Blaj

          E amuzant ca te afecteaza atat de mult faptul ca ai primit un minus pe net de la cineva care habar n-ai cine e.
          • +1 (1 vot)    
            Asa e. N-are importanta (Duminică, 4 iulie 2010, 22:15)

            Sorin Blaj [anonim] i-a raspuns lui OzzyO

            Dar vad ca te preocupa la maxim problema asta.

            :)
  • -3 (5 voturi)    
    federer (Duminică, 4 iulie 2010, 18:53)

    Obsedati [anonim]

    Rafael nu se compara nici pe departe cu Federer, a doborat peste 10 recorduri mondiale, el este un adevarat geniu, Nadal numai prin munca deabea poate sa ajunga nr.1, daca Federer ar munci ca Nadal si ar fi asa de obsedat ca el ar ramane locul 1 mondial nonstop detasat, Nadal este doar in forma, merita titlul de la Wimbledon si inclusiv pe cel de la Roland Garros dar nu merita locul 1 mondial! Oricine stie asta!
    • +4 (4 voturi)    
      Cine-i obsedat? (Duminică, 4 iulie 2010, 19:03)

      Angela [anonim] i-a raspuns lui Obsedati

      Si tu ce ai realizat la viata ta? Ce usor e sa critici, ce greu e sa faci si tu ceva... "Nadal numai prin munca deabea (sic!) poate sa ajunga nr.1".
      Felicitari celor care prin munca realizeaza performanta. Si aici merita inclusi Federer, Nadal, Berdych etc. Nadal e un jucator cu performante remarcabile, un model de corectitudine si moralitate. Tocmai pentru ca are atat de mult respect pentru munca, are recunostinta mea.
    • +2 (4 voturi)    
      "Oricine stie asta"???? (Duminică, 4 iulie 2010, 20:42)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui Obsedati

      Zau? Tu esti "oricine"? Si cine oare merita locul 1 in clasamentul ATP???? Federer? Pai n-ai vrea cumva sa-i dam pentru eternitate locul 1 idolului tau, asa ca totul sa fie in regula pentru fanatismul tau? Se zice ca somnul ratiunii naste monstrii. E limpede ca tu esti unul dintre ei.
    • +2 (2 voturi)    
      huh? (Duminică, 4 iulie 2010, 22:07)

      me [anonim] i-a raspuns lui Obsedati

      "Nadal numai prin munca deabea poate sa ajunga nr.1" - sie rau sa fi cel mai bun prin munca?!?!? atunci cum vre so fi cel mai bun desteptule?!
    • 0 (0 voturi)    
      ha ha (Luni, 5 iulie 2010, 19:52)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui Obsedati

      Se vede ca nu ai luat racheta in mana niciodata. Eu cred ca Federer a muncit mai mult decat a facut-o Nadal dar a facut-o cand a trebuit. Conditia fizica pe care o are Federer nu se captata prin nastere ci prin munca si antrenament. Federer a avut preparatori fizici inteligenti care l-au invatat de mic ce trebuie cum sa se antreneze. Asta e secretul conditiei lui fizice. Sa nu uitam ca Federer nu s-a accidentat niciodata in toata cariera lui. Lui Nadal i-au lipsit acesti preparatori fizici iar acum incearca sa recupereze dar este mult mai greu. Asta e si motivul pentru care se accidenteaza asa de des, pentru ca nu a fost pregatit foarte bine fizic in perioada de formare ca si tenismen.
      Apoi loviturile acelea superbe de o precizie similara ceasurilor elvetiene nu le obtii fara antrenamente si practica indelungata. Daca voi credeti ca performantele lui Federer s-au obtinut prin telent iar ale lui Nadal prin munca va inselati.
      Si Federer a muncit enorm dar la el nu se vede asta pentru ca el joaca natural si nu se citeste pe fata lui prea mult efort fizic dar la Nadal se vede cum transpira si curg apele de pe el la fiecare minge. De aici impresia ca unul munceste de-i sar capacele iar celalalt nu , dar asta e gresit.
  • +2 (4 voturi)    
    Oare... (Duminică, 4 iulie 2010, 18:54)

    Dorin [anonim]

    Ce-or sa mai zica acum detractorii lui Nadal? Ca la mizerii spuse la kilogram impotriva acestuia si, evident, zeificarea penibila si deranjanta a lui Federer se pricep tare bine acesti isterici...

    P.S. Pacat de Berdych. Merita, la cum a evoluat in acest turneu, sa castige Wimbledonul. Poate cu alta ocazie. Acum a intalnit un Nadal in mare forma.
    • +1 (1 vot)    
      Cred ca e invers (Luni, 5 iulie 2010, 10:24)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Uitate la primul comentariul. Lauda pe Nadal ( f bine merita) dar nu se poate abtine sa nu bage si un comentariu contra Federrer ( nu inteleg de ce, nu era vb de el in articolul asta, Federrer nici macar pe aproape nu a fost de finala)

      Asa ca inainte de a te plange de ce o sa zica lumea contra de Nadal, uitate ce se zice contra de Federrer cand nici nu e cazul
  • +5 (5 voturi)    
    Bravo Nadal! (Duminică, 4 iulie 2010, 19:39)

    Fedal [anonim]

    Bravo Nadal!!! Ai meritat victoria! Urmeaza Toronto, Cincinnati si US Open... Sa vedem cine te poate bate, pentru ca, la cum joci acum n-ai adversar... Felicitari din toata inima. Si, apropos, sunt un mare fan Federer... Cu cei doi alternand la "putere, tenisul a fost mai frumos ca niciodata...
  • +3 (3 voturi)    
    Nadal si-a aratat clasa in fata lui Berdych (Duminică, 4 iulie 2010, 20:29)

    Expertul [anonim]

    Primo:
    Corectati domnule eroarea de la data de nastere a lui Tomas: cum sa joace la Wimbledon daca urmeaza sa se nasca peste 75 de ani??? :D
    Secundo:
    Nadal a castigat chiar mai clar decat au sperat fanii sai.
    Felicitari, Rafa!!! Acum ne mutam tinta pe US Open!
  • +4 (4 voturi)    
    Nadal - the King (Duminică, 4 iulie 2010, 20:58)

    Fed Fan [anonim]

    Sunt fan Federer. Federer, care se afla pe o panta descendenta (rezultatele vorbesc) poate si datorita varstei... La momentul actual insa trebuie sa recunoastem toti valoarea si cine merita sa fie numarul 1 mndial.

    Nu incape indoiala ca la ora actuala Rafa este cu 2 clase peste toata lumea, ca a muncit ca un rob sa isi duca jocul la nivelul unde este astazi (atletic, agresiv, precis, mereu in controlul punctului jucat) si ca atare merita cu varf si indesat sa fie numarul 1 mondial.

    Recunosc ca la inceputul carierei lui nu imi placea asa mult - mi se parea ca joaca prea mult la tacaneala... dar de multa vreme se observa clar ca agresivitatea lui in joc a crescut imens, ca presiunea pe care o exercita asupra oricarui adversar e pur si simplu covarsitoare si ca mai devreme sau mai tarziu oponentul va ceda.

    Cu "sanatate si liniste" cum spunea Radu mai sus Nadal va mai castiga multe Grand Slemuri si va fi (este deja) "one of the greats" daca nu "the greatest".

    Tot respectul si admiratia pentru Nadal, desi sunt fan Federer.
    • +1 (1 vot)    
      nu ai dreptate (Luni, 5 iulie 2010, 17:10)

      federer [anonim] i-a raspuns lui Fed Fan

      Nadal nu este cu 2 clase peste toata lumea, este cu 20 de clase peste toata lumea. Toti ceilalati tenismeni din plutonul 2 sunt cu mult mai slabi decat Nadal, sunt inconsecventi, joaca un meci bun si 10 proaste. Spre exemplu sarbul cel mistocar care imita pe toata lumea, a fost un balon de sapun. A jucat bine cateva turnee, toata lumea spera ca el va fi viitorul nr1 mondial dar s-a dezumflat tot asa de repede cat s-a umflat. La Wimbledonul de anul asta a fost eliminat de nr12 mondial.
  • +1 (1 vot)    
    felicitari Rafa (Duminică, 4 iulie 2010, 22:50)

    stefan [anonim]

    Esti un mare campion si ai demonstrat totodata ca nu esti un jucator f bun doar pe zgura, ci si pe celelalte suprafete. Castigarea Wimbledonului pt a doua oara confirma acest lucru. Mult succes mai departe si sa ne incanti cat mai mult cu jocul tau spectaculos. Iti multumim cu totii!
  • 0 (0 voturi)    
    uitati usor :( (Luni, 5 iulie 2010, 14:01)

    bogdan simplu [anonim]

    Ce repede il uita lumea pe Federer, vorbim deja de "Nadal The greatest". in mare parte aveti dreptate (eu sunt fan federer) insa eu cred ca niciodata Nadal nu va face acel tenis spectacol ,complet, pe care il face federer sau la facut pana acum federer si aici ma refer la slice ,forhand,rever,serviciu extrem de spactaculoase. Diferenta dintre ei este ca au doar stiluri extrem de diferite,nadal un tenis agresiv,tenisul din zilele noastre,iar federer tenisul spectacol complet,la care te uiti cu o placere deosebita. fiecare este liber sa-si sustina jucatorul favorit ,insa eu cred ca Federer este "the greatest"
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate (Luni, 5 iulie 2010, 16:38)

      alex [anonim] i-a raspuns lui bogdan simplu

      Asa s-a intamplat intotdeauna.
      Si pe Sampras l-a uitat lumea foarte repede pentru ca a aparut Federer. Meciurile Sampras Agasi insa nu ar trebui uitate pentru ca astazi mult mai rar vedem asa meciuri. Au fost cateva confruntari Federer Nadal care s-au ridicat la nivelul celor dintre Sampras si Agasi dar in momenul de fata nu cred ca o sa mai vedem asa ceva. Nadal nu are nici un rival care sa se ridice la nivelul lui in acest moment asa cum el insusi a fost pentru Federer. Practic Nadal a ramas cam singur, restul jucatorilor fiind jucatori de duzina.

      S-ar putea ca Nadal sa bata nu numai recordul lui Sampras ci si a lui Federer dar Nadal nu va fi niciodata un Sampras sau un Federer. Spun asa pentru ca Nadal s-a format ca tenismen pe zgura dar tenisul actual se joaca pe suprafere rapide.
      Un tenismen pe suprafata rapida poata sa joace oricand bine si pe zgura iar Federer a ajuns de 4 ori in finala la RG dar un jucator de zgura mai greu joaca bine pe suprafete rapide. Si asta pentru ca pe terenuri tari iti formezi niste abilitati pe care nu ti le formezi pe zgura. Mingea merge cu viteza mai mare si trebuie sa ai intuitie si sa citesti limbajul trupului adversarului ca sa stii unde o sa loveasca si sa te pozitionezi cat mai bine. Pe zgura nu ai nevoie astea pentru ca viteza mingii e mai mica. Acolo ai nevoie de abilitati tehnice si sa stii de te misti bine pe zgura fara sa te accidentezi. Ramane de vazut daca Nadal se va ridica la nivelul celor doi. Eu sper ca da si sper ca se va ridica si un alt tenismen care sa joace cat de cat la nivelul lui Nadal pentru ca altfel tenisul va fi lipsit de spectacol
  • -1 (1 vot)    
    Pentru Nadal greul abia acum incepe (Luni, 5 iulie 2010, 15:51)

    george [anonim]

    cat a fost in umbra lui Federer si-a permis sa nu mearga la turnee de grand slem pe motiv de accidentare. Acuma insa, statutul de nr.1 il obliga. De fapt de asta a si spus Nadal la RG ca nu il intereseaza nr.1 pentru ca stie foarte bine ca nr.1 inseamna mult mai multa presiune si stres. Acuma toata lumea se asteapta ca tu sa fii cel mai bun si a castigi totul. In plus, jucatorii din plutonul 2 vor juca cel mai bun tenis de care sunt capabili cand vor juca cu nr.1 . Asa s-a intamplat si cu Federer. Andy Rodick a jucat cele mai bune 2 partide din viata lui impotriva lui Federer, odata la US Open si odata la Wimbledon. Sodering a jucat ca un zmeu impotriva lui Federer la RG de anul asta dar in meciul cu Nadal a fost un mielusel.
    Pana acum Nadal si-a permis sa se 'accidenteze' in momente in care simtea ca nu este in forma, ca sa se poata reface si sa revina in forma.
    Eu cred mai mult ca accidentarile lui au fost mai mult strategice. Si spun asta pentru ca am vazut multe meciuri de-ale lui si de multe ori cand era in inferioritate fata de adversar se dadea ranit si chema medicii ca sa ii faca masaj si sa ii mai dea cate un pumn de medicamente si in felul asta il scotea din mana pe adversar. Eu cred ca si accidentarea de anul trecut a fost strategica, Nadal a stiut ca atat timp cat Federer are un obiectiv de atins va juca cel mai bun tenis de care este capabil si ii va fi un adversar redutabil asa ca Nadal a profitat de accidentarea sau asa zisa accidentare de anul trecut de la RG si s-a retras pentru un an, l-a lasat pe Federer sa-si atinga obiectivele si dupa aia a revenit in forta. Nadal a stiut ca Federer nu va mai fi acelasi dupa ce isi va atinge toate obiectivele si exact asa a si fost. Dupa un an de refacere si odihna, normal ca a revenit in mare forta, a castigat totul pe zgura, intr-o maniera impresionanta si normal ca Federer a fost batut psihic la faza asta. La Wimbledon Federer nu a vrut sa ajunga in finala ca stia ca va lua bataie de la Nadal
  • +2 (2 voturi)    
    No Comment! (Luni, 5 iulie 2010, 16:07)

    Radu [anonim]

    Nimeni nu spune ca Federer nu este un mare campion, dar de a spune ca Nadal nu joaca un tenis spectaculos sau care sa nu se compare cu al elvetianului(in mod calitativ) mi se pare exagerat si subiectiv! Ca Nadal nu are acceasi gratie aici nu am ce discuta, Nadal are si o alta constitutie fizica, el compenseaza mult prin munca! Parca mai de apreciat este un om care nu este atat de inzestrat, dar care munceste mult pentru a ajunge sus! Faptul ca te nasti cu anumite, calitati(genetic) nu ai nici un merit, insa munca face diferenta! Sa crezi in tine si sa nu renunti, daca ai renuntat nu siguranta nu ai sa reusesti!
    • +1 (1 vot)    
      eu spun ca nu are rost sa comparam prea mult (Luni, 5 iulie 2010, 16:58)

      silviu [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Eu unul am privit cu o mare placere rivalitatea dintre cei doi, asta a facut pana la urma farmecul competitiei. Iar meciurile dintre cei doi, cand ambii au fost in forma maxima au fost un spectacol unic, nu stiu cand vom mai vedea asa ceva.
      Federer a stralucit prin gratia si eleganta stilului iar Nadal prin determinarea cu care lupta pentru fiecare minge. Eu unul nu am mai vazut nici un tenismen care sa fi luptat pentru fiecare minge indifrent ce importanta avea, asa cum a facut-o Nadal. Iar gestul lui Nadal din finala de la Australian Open cand si-a cerut scuze lui Federer ca l-a batut si i-a cauzat o asa mare suferinta (atunci cand Federer plangea ca a pierdut sansa de a se apropia de recordul lui Sampras) a fost de o frumusete suflteasca unica in istoria tenisului. Eu sper ca Nadal sa fie sanatos si sa continue sa joace bine si mai sper ca din generatia tanara sa se ridice macar unul la nivelul lui Nadal pentru ca sa vedem iarasi meciuri memorabile
    • +1 (1 vot)    
      mereu imi place sa discut .... (Luni, 5 iulie 2010, 17:07)

      bogdansimpli [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Mereu imi place sa discut cu cei care au pareri identice sau apropiate cu ale mele dar si cu cei care isi sustin propriile pareri (in contradictie cu ale mele) dar nu sunt vulgari si escaladeaza o discutie simpla si placuta despre nobilul sport alb. de multe ori citesc si ma minunez cum se injura unii pe idei contradictorii despre nadal si federer. plecam de la ideea de baza"nu isi impart banii cu noi" :)) imi place enorm tenisul ,sa privesc si sa joc. sunt perfect de acord cu radu,george si alex. unii spun ca federer gentic a fost inzestrat cu astfel de cunostinte,eu as spune ca nu numai,am vazut niste clipuri in care se antrena in tinerete,il omorau antrenorii scoteau din ele tot ce este mai bun pentru tenis,lovituri,pozitionare,intuitie,anduranta etc ,fapt ce nu l-am intalnit in antrenamentul niciunui alt tenisman. Nadal a muncit enorm sa compenseze aceasta acuratete a lui federer si pana la urma ,sa nu uitam dupa vreo 6 ani a reusit. aici ar mai fi vorba si de varsta celor doi 29vs 24 ,in tenis inseamna enorm. eu cred ca federer anul viitor pe fondul ca nu va avea prea multe puncte de aparat va face din nou o figura superba. Reamintiti-va infrangerea din 2008 de la wimby ,majoritatea cunoscatorilor impreuna cu CT P-ul se pronuntau in sensul retragerii maestrului si am vazut cu totii ce s-a intamplat in 2009 . sa nu ne grabim,amandoi sunt doi granzi ai tenisului. parerea mea este ca tenisul se imparte in doua ,federer ,nadal si restul lumii.cei mai constanti jucatori (ca asta este problema pana la urma ,constanta).Voi ce spuneti ?
      • 0 (0 voturi)    
        constanta e esentiala (Luni, 5 iulie 2010, 18:47)

        silviu [anonim] i-a raspuns lui bogdansimpli

        si i-a lipsit lui Nadal pana acuma,dar nu ca joc si ca si conditie fizica. A lispit la multe turnee din cauza problemelor la genunchi. Restul jucatorilor insa, asa cum spui si tu, 'exceleaza' prin inconsisitenta. Andy Rodick a jucat anul trecut o finala superba ca dupa aia sa clacheze psihic, Djockovici a fost doar un balon de sapun, Andy Muray joaca odata bine de zece ori slab, iar de restul nu are rost sa mai vorbim.
        Acuma daca Federer reuseste sa se concentreze si sa castige US Open mai primeste 1000 de puncte si revine pe 2, ca anul trecut nu l-a castigat, SI eu mi-as dori sa revina si sa joace la nivelul lui dar ramane de vazut asta. Nu stiam despre Federer ca s-a antrenat asa cum spui tu dar am intuit ca a avut niste antrenori inteligenti dintr-un alt motiv. Rezistenta fizica a lui Federer nu este doar dobandita natural ci a muncit mult si inteligent pentru a-si dobandi-o. Sa nu uitam ca Federer nu s-a accidentat niciodata, O astfel de pregatire fizica ii lipseste lui Nadal si ceea ce construiesti in ani lungi de munca nu poate fi compensat nici cu energizante si nici cu pregatiri intense la sala pe perioade scurte pentru ca trupul omenesc are limitele lui.
        Un alt lucru, precizia si eleganta loviturilor lui Federer inseamna mii de ore de practica la antrenamente. Asa ceva nu vine natural.
        Federer a facut o greseala la un anumit moment. A renuntat la antrenor si din acel moment , jocul lui Federer a avut de suferit destul de mult.
  • 0 (0 voturi)    
    nadal..... (Vineri, 9 iulie 2010, 20:54)

    nastase [anonim]

    o gaina umflata cu hormoni si steroizi


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version