FOTO Rafael Nadal: "Fiecare test antidoping trebuie anuntat, la fel rezultatele. Daca WADA le publica, nu se mai ajungea la ajutorul hackerilor"

de A.I.     HotNews.ro
Marţi, 20 septembrie 2016, 12:37 Sport | Tenis

Rafael Nadal, la US Open
Foto: usopen.org
Rafael Nadal a folosit in doua randuri exceptii de uz terapeutic, dupa cum au aratat fisele prezentate de hackerii de la "Fancy Bears". Fostul lider mondial nu se arata deranjat de publicarea buletinelor medicale, insa spune ca aceste lucruri puteau fi evitate. "Fiecare test antidoping trebuie anuntat, la fel rezultatele. Daca WADA le publica, nu se mai ajungea la ajutorul hackerilor", a precizat fostul lider al clasmentului ATP. 

"Cand ceri permisiunea de a lua ceva de uz terapeutic si primesti acest drept, atunci nu vorbesti despre nimic interzis. Aceasta (n.r. prezentarea fisei sale) nu este o stire, este ceva menit sa agite puternic. Ar fi mult mai benefic pentru sport, sportivi, spectatori si media ca fiecare test antidoping sa fie anuntat dupa ce a fost facut, iar doua saptamani mai tarziu sa fie publicate rezultatele. Acesta ar fi sfarsitul problemelor si speculatiilor de toate felurile.

In felul acesta, sportul ar face un mare pas inainte, iar totul ar fi transparent. Am tot spus asta de ani de zile.

Nu trebuia sa se ajunga ca niste hackeri sa publice rezultatele testelor noastre. Ele trebuie aratate de WADA (Agentia Mondiala Antidoping), nu sa fie totul prezentat ca un mare secret", a precizat Rafael Nadal, citat de presa iberica.

In toata cariera, Nadal a apelat in doua randuri la exceptia de uz terapeutic: in 2009 si in 2012.

In 2009, intre 23 septembrie si 25 septembrie, Nadal a primit in doua randuri 3 miligrame de betametazona (corticosteroid), prin injectie intramusculara. In acel an, Rafa a avut probleme cu o tendinita care i-a afectat ambii genunchi. In acel sezon, spaniolul a fost invins de Robin Soderling la Roland Garros si a ratat prezenta la Wimbledon. A lipsit trei luni din circuit, din iunie pana in august. Betametazona este un steroid cu proprietati anti-inflamatorii.

A doua exceptie a aparut in 2012, atunci cand Nadal nu a putut participa la Jocurile Olimpice de la Londra din cauza unor probleme la genunchiul stang. Intre 30 iulie si 8 august, a primit un miligram de corticotrofina (tetracosactid) la fiecare trei zile. Cortrosina este, de asemenea, utilizata in scopuri anti-inflamatorii. Urmatorul turneu la care Rafa a participat a fost in februarie 2013.

Serena Williams, Venus Williams, Mo Farah, Simone Biles, Petra Kvitova, Bradley Wiggins si Chris Froome se afla, printre altii, pe listele "Fancy Bears".

Pe 13 septembrie, un grup de hackeri din Rusia ("Fancy Bears) a anuntat ca a spart serverele WADA (Agentia Mondiala Antidoping), de acolo de unde a salvat mai multe documente care apartin sportivilor de performanta.

Fisele lui Rafael Nadal:







Citeste si:


Ciclistul Chris Froome reactioneaza in scandalul dopajului: "Am cerut de doua ori exceptie de uz terapeutic pentru astm"

Acuzata ca s-ar dopa, gimnasta Simone Biles se apara: S-ar trata pentru deficit de atentie


Posibil caz de dopaj la nivel inalt: Serena Williams si gimnasta Simon Biles ar fi fost depistate pozitiv la JO


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, perla a coroanei Marinei americane, s-a stricat in Canalul Panama

USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, "perla a coroanei" Marinei americane, s-a stricat in canalul Panama, acolo unde se gasea in drum spre baza navala din San Diego, a anuntat Marina Statelor Unite.
3109 vizualizari
  • +4 (10 voturi)    
    absolut corect (Marţi, 20 septembrie 2016, 13:58)

    Adrian_1234 [utilizator]

    In plus as adauga, dupa cum vedem, nadal chiar era pe butuci ca nu a participat din cauza asta la circuit cu lunile.
    Ailalti care au luat chestii erau asa de bolnavi de alergau pe rupte prin teren ...
  • +10 (12 voturi)    
    daca privim . . . (Marţi, 20 septembrie 2016, 14:09)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . fara o atentie deosebita, observam ca mai toti marii performeri ai lumii sunt bolnavi cronici, drept pentru care iau medicamente care pentru un sportiv sanatos sunt considerate elemente dopante. Ei au dreptul asfel sa se dopeze si acupa locuri de prima mana in sporturile lor, fie ca vorbim de tenis, de gimnastica, de canotaj, de ciclism, rugby, etc. Asa ceva nu se poate. Esti bolnav, nu faci sport de performanta si nu castigi medaliile si milioanele de dolari care de fapt li se cuvin altora. Nu are nimeni dreptul sa dea scutiri de acest fel chiar daca se cheama WADA sau mai stiu eu ce alt for sportiv. cei care au tolerat asa ceva trebuie de urgenta adusi in fata justitiei iar sportivii respectivi despuiati de toate medaliile, cupele si banii castigati in acest mod fraudulos. Aici avem de-aface cu o inselatorie uriasa si o asociere intre oficialitati si sportivi in scopul fraudei sportive.
    • +5 (5 voturi)    
      da si nu (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:13)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      dupa cum vezi cand esti bolnav serios pierzi si stai pe bara cateva luni cum a stat si asta
      Altii insa zburda pe teren ... e cu dus si intors
      Unii chiar au probleme dar altii profita

      Probabli ca daca ai o problema trebuie sa ii oblige sa nu mai participe o perioada si gata.
      • 0 (4 voturi)    
        Serios? (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:24)

        OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Păi în 2009 cică a lipsit iunie-august, dar tratamentul l-a luat în septembrie? De ce nu s-a tratat cât timp a stat pe bară?
        • -1 (3 voturi)    
          ok (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:59)

          Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

          la prima ai dreptate nu am vazut. Eu o stiam doar pe a doua cand a facut infiltratii si dupa nu a mai jucat 6luni
        • +1 (5 voturi)    
          lol (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:00)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

          Tu cred ca ai fost pionier fruntas. Cum ai procesat tu informatia, de ai tras concluzia ca nu s-a tratat in iunie-august? Ti-ai folosit curul din dotare?
      • +7 (7 voturi)    
        Sunt de acord cu ce spuneti . . . (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:34)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        . . . dar ia priviti un pic la cazul Sharapova. De 10 ani recunoaste ea ca ia meldonium si ca un facut cam de tot in acest timp domina topurile tenisului mondial iar conturile i s-au umflat de dau pe afara. Sau gimnasta aia mica de culoare din SUA. Ia patru medalii olimpice sub tratament pentru deficit de . . . atentie! Va inchipuiti cam ce ar fi facut daca avea atentia nealterata? Nu vreau sa fiu malitios dar Andreei Raducan i s-a luat medalia olimpica la Melbourne pentru un nurofen acolo direct pe teren si in fata presei mondiale, pe cand despre protejaii WADE nu se sufla un cuvant.
        • 0 (4 voturi)    
          iar sunt contra :) (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:58)

          Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

          In cazul meldonium nu sun deacord cu teoria generala.
          Chestia asta cu dopingul este pt protejarea jucatorilor. Ideea e sa nu fie nevoiti sa ia substante care sa le puna sanatatea in pericol doar pt ca altii iau.
          Asa ca se declara substantele si se testeaza.

          Dar nu orice substanta care te face sa alergi mai bine e dopaj. Numai substantele care iti fac rau la sanatate. Daca mergem pe schema ca orice substanta care te face sa alergi mai bine e dopaj atunci de ce mai mananca ? Sau sa nu mai manance niciunul carne. Sa vezi atunci ce energie au !
          Meldonium asta e un medicament care protejeaza inima ca sa nu faci infarct sau sa nu se degradeze. E chiar un medicament ingenios. Ok facand inima mai puternica are si efecte asupra performantei dar minore. El e luat ca sa protejeze organismul impotriva efortului ceea ce e benefic nu problematic pentru sanatate.

          Insasi WADA a admis ca e benefic dar il folosesc multi si aduce niste avantaje asa ca il taie. Mie mi se pare criminal sa il taie pe asta !
        • -2 (2 voturi)    
          In cazul Sharapovei (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:49)

          GEORGE [anonim] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

          nu ai dreptate. Pana in 2016 melodomium nu a fost pe lista substantelor interzise asa ca nu a facut nimic illegal. Orice sportiv poate sa isi imbunatateasca performantele luand diferite substante care nu sunt interzise. Ca nu a fost fairplay ce a facut e o alta poveste. Dar ca Serena s-a indopat cu testosterone la greu, cu aprobarea WADA asta este furt pe fata. WADA ar trebui sa dispara. Nadal este ultimul jucator care ar trebui sa vorbeasca despre dopaj. El a fost cel mai vehement impotriva cotroalelor extra competitie care au fost introduse in 2013. La cate 'pauze de accidentare' a avut Nadal , cred ca a facut blood dopping la greu mai ales ca testele de sange au inceput abia in 2014
          • 0 (0 voturi)    
            Chiar daca . . . . (Miercuri, 21 septembrie 2016, 12:21)

            Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui GEORGE

            . . . nu a fost declarat material dopant, Sharapova a stiut ca ii este de ajutor in cariera. Ca boii si-au dat seama tarziu, este atta mancare de peste!
    • +2 (4 voturi)    
      Ce te faci? (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:23)

      ha [anonim] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Ce te faci dacă exact sportul de performanță te pune pe butuci? De exemplu, eu, ca privitor de tenis la televizor și jucător ocazional de tenis, nu am niciodată probleme cu genunchii, sau cu mușchii, tendoanele, sau mai știu eu câte. Dar pentru sportivii de performanță aceste accidentări nu sunt o raritate.

      Ce te faci dacă tratamentul constă în administrarea de aceste substanțe?

      După cum vezi, cele 2 scutiri au fost date în perioada în care a fost accidentat. Hai să nu aruncăm cu pietre în sportivi pentru că iau o aspirină când sunt răciți.
      • -1 (1 vot)    
        domnului (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:51)

        GEPRGIO [anonim] i-a raspuns lui ha

        Serena Williams I s-a permis sa foloseasca un medicament care contine testosterone. Nu se specifica in fisa medicala de ce boala sufera. Ideea e ca domnul serena a luat testosterone in timpul competitiilor.
        Cat despre sportivii bolnavi sau accidentati nu au decat sa isi ia conediu medical, sa se trateze cu ce substante au nevoie, legale sau ilegale iar cand sunt sanatosi si curati sa joace dinnou. Dar nu sa pretinda ca sunt bolnavi si ca au nevoie de droguri ca sa poata juca. Paradoxal doar jucatorii de top primesc scutire medicala pentru dopaj si doar ei sunt 'scutiti' de controale antidopping extrasezon. Monica Niculescu a fost testata extrasezon de 6 ori in 2 ani, perioada in care fratii Williams nu au fost testate deloc
      • 0 (0 voturi)    
        Sunt . . . . (Miercuri, 21 septembrie 2016, 19:20)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui ha

        . . . maestru al Sportului am participat, am castigat sau am pierdut competitii. Mi s-a ridicat steagul tarii pe catarg, asa ca stiu cum merg treburile in sport. In cazurile de fata este vorba de inselatorie crasa. Nu incape nici o alta varianta. Anchetele ulterioare vor demonstra ca am dreptate. Numai bine!
    • 0 (4 voturi)    
      incredibil (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:08)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Flacau, tu ai facut sport de performanta la viata ta? E inevitabil ca in viata unui sportiv de performanta sa apara accidentari, accidentari care trebuie tratate medical.
      Doar niste boi pot cere ca la prima accidentare un sportiv sa iasa din viata sportiva, sau sa continue fara sa se trateze.
      Cum dracu ganditi tampeniile astea? Cum poti spune ca un sportiv de performanta nu are dreptul sa fie bolnav si nu are dreptul sa se trateze?
      Dobitocilor, intelegeti ca este vorba de tratamente de cateva zile, ce apar o data la cativa ani. Voi chiar credeti in Mos Craciun? Va imaginati ca niste pastile luate de doua ori vor influenta o cariera care dureaza 10-15 ani de zile?
      E clar ca mama prostilor si a conspirationistilor e mereu bortoasa.
      • 0 (0 voturi)    
        Flacau! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 19:25)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Sunt posesorul unui titlu de Maestru al Sportului. Am participat la Campionate Mondiale sau Europene in calitate de Sportiv legitimat sau de conducator de lot national. Asa ca scuteste-ma de astfel de explicatii ca stiu cum ar trebui sa mearga treburile in sport. Evident ca oricare sportiv se poate accidenta dar sunt suficienta cai de a fi tratat corespunzator fara a fi folosite medicamente stimulatoare. In cazul meu cred ca ai luat plasa!
  • +3 (5 voturi)    
    ... (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:20)

    OzzyO [utilizator]

    Între oameni există diferențe fizice uriașe, despre asta cred că e sportul. Dacă vecinul meu aleargă 5 km și după aia face o oră pauză și mai aleargă 5, în timp ce eu mai pot alerga 5 km de-abia peste 3 zile, înseamnă că el e mai bun ca mine la sport. Cine și când a hotărât că în această situație e ok ca eu să mă tratez cu substanțe interzise, astel încât să pot alerga și eu din nou după o oră de pauză?
    • -4 (4 voturi)    
      mdaa (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:13)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

      nene, trateaza-te cu alcool, doar asta iti poate imbunatati performanta.
      E clar ca ai probleme cu intelegerea textelor, asa ca mai bine bei pana adormi.
  • +4 (4 voturi)    
    Declaratia lui Nadal..... (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:39)

    gigiN [anonim]

    ,,,,mi se pare perfect logica.Transparenta reduce si...diversele presupuneri.
    • -1 (9 voturi)    
      vai ce corect e Nadal (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:57)

      george [anonim] i-a raspuns lui gigiN

      Acuma s-a trezit Nadal sa fie corect cand nu mai reprezinta nimic in tenisul mondial din cauza ca altii s-au desteptat si ei si se dopeaza mai mult ca el. Cand s-a introdus controlul antidopping extra competitie, Nada si cu Murray au fost cei mai vehementi impotriva acestui system pe motiv ca nu li se respecta viata privata. Treaba e cam asa. In 2009 a lispit cateva luni, a primit acceptul sa se dopeze iar in 2010 a rupt totul. Povestea s-a repetat in 2012. Dupa ce Djokovic l-a omorat in bataie, s-a retras pe motiv de accidentate 7 luni, s-a dopat la greu cu aprobarea WADA si in 2013 a castigat 3 Grand Slamuri
      • +1 (5 voturi)    
        esti bolnav, neica (Marţi, 20 septembrie 2016, 19:12)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui george

        rau!
      • +2 (2 voturi)    
        Acuzatii nefondate (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:06)

        CipCC [utilizator] i-a raspuns lui george

        Nu stiu cum pot unii ca tine sa existe pe pamantul asta. Acuzi fara sa ai probe si te bazezi pe niste zvonuri. Invatati sa nu mai acuzati oamenii aiurea. Drogat, nedrogat, Rafa a fost exceptional pana acum...Unul din cei mai buni jucatori a tuturor timpurilor. Pana cand nu se dovedeste ca s-a drogat, sunt doar acuzatii gratuite. Presupun ca esti doar un hater si un flame-er
        • -1 (1 vot)    
          probe probe (Miercuri, 21 septembrie 2016, 18:23)

          GEORGE [anonim] i-a raspuns lui CipCC

          Cum sa existe probe de dopaj cand controalele antidoping in tenis s-au facut doar pe teste de urina nu si de sange. Abia in 2014 a fost introdus pasaportul biologic si in tenis care contine si analizele de sange. Pana in 2014 s-a putut face blood dopping in tenis la greu. Agasi a recunoscut ca s-a dopat dar nu a fost prins niciodata. Jucatorii de top sunt superprotejati pentru ca ei sunt actorii principali ai acestei afaceri uriase de miliarde de dolari annual care este tenisul. Fara ei afacerea asta s-ar prabusi. Acuma am aflat si noi prostii ca pentru anumiti jucatori WADA da liber la dopping. Oricine poate pretinde ca este bolnav si sa ceara 'scutire medicala' dar numai anumiti jucatori o primesc. Cand unii jucatori servesc la un turneu cu 150km/ora ca mai apoi, peste o saptamana sa serveaca cu 200km/ora asta nu e o dovada clara de dopaj dar este un indiciu important ca acel jucator a folosit ceva stimulente. Andy Rodick a servit toata cariera lui cu 200km/ora indifferent de turneu. Doar cand a avut probleme de sanatate nu a servit asa. Astazi vedem jucatori care dintr-odata servesc cu peste 200km/ora desi in intreaga lor cariera au servit cu 160-170km/h. Astea sunt indicia clare de dopaj dar ATP-ul nu are nici un interes sa ii deconspire. Ei au nevoie de jucatori care sa joace foarte bine si sa faca spectacol ca asa ajung sa castige miliarde de dolari anual
          • 0 (0 voturi)    
            Omule, (Miercuri, 21 septembrie 2016, 20:02)

            Chitcaila [utilizator] i-a raspuns lui GEORGE

            trebuie să dai și niște date, exemple de jucători care azi servesc cu 160 și mîine cu 200. Altfel, sînt bîrfe ce spui.
            • 0 (0 voturi)    
              Nadal spre exemplu (Miercuri, 21 septembrie 2016, 22:18)

              GEORGE [anonim] i-a raspuns lui Chitcaila

              La Rogers Cup 2010 Nadal a servit in medie cu 170kmh primul serviciu ca mai apoi la US Open in acelasi an sa il rupa pe Djokovic cu niste servicii de peste 200kmh. Cand massmedia a inceput sa se intrebe despre aceasta crestere de viteza in doar 2 saptamani, unchiul Toni a explicat cum ca Nadal a schimbat gripul bla bla bla. Prostii de amagit fraierii. Cine joaca tenis stie foarte bine ca asa ceva nu e posibil.

              In finala de la JO cu Tecau si Mergea , Nadal a servit chiar si cu 130km/h al doilea serviciu ca chiar m-am mirat. Atata poate Nadal sa serveasca? Primul serviciu a fost ceva mai rapid, 160kmh si de putine ori a ajuns la 190km/h.
              La US Open Nadal a servit mult mai bine


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri