Cat adevar si cata minciuna se afla in ceea ce spune Maria Sharapova - Argumentele care ar putea sa o incrimineze pe rusoaica

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Miercuri, 9 martie 2016, 13:01 Sport | Tenis

Maria Sharapova
Foto: Nike.com
Dupa ani in sir in care oficialii tenisului mondial erau acuzati ca mascheaza dopingul din sportul alb, a cazut si primul cap important: Maria Sharapova. Fost lider mondial si sportiv cu milioane de fani in intreaga lume, rusoaica se apara, spunand ca nu a stiut ca Meldonium a intrat de la 1 ianuarie 2016 pe lista substantelor interzise si ca a folosit acest medicament timp de zece ani pentru a trata anumite afectiuni. Problema pentru Masha este ca mai multe voci implicate direct in scandal spun cu totul altceva. Maria este suspendata de ITF pana la finalizarea anchetei, ea riscand o pedeapsa intre doi si patru ani.

UPDATE:
The Telegraph anunta ca Sharapova ar fi fost anuntata de nu mai putin de cinci ori ca Meldonium a intrat pe lista substantelor interzise. 

Ce spune WTA - Pozitie neutra


"Sunt foarte trist dupa aflarea vestilor despre Maria. Ea este un lider si am considerat-o mereu o femeie de mare integritate. Cu toate acestea, asa cum a recunoscut Maria, este responsabilitatea fiecarei jucatoare sa stie ce pune in corpul sau si sa stie daca acest lucru este permis" - Steve Simon, presedintele WTA.

Ce spune firma producatoare a medicamentului


"Substanta poate imbunatati capacitatea de efort a persoanelor sanatoase in perioade de epuizare fizica si mentala, precum si in perioadele de refacere", conform AP.

Ce spune firma producatoare despre "apararea" Mariei Sharapova

"Este rezonabil sa recomanzi utilizarea Meldonium-ului pentru a proteja celulele organismului, cu scopul de a preveni afectiuni ale inimii si degradari musculare, in timpul supralicitarii".

Cine a inventat si cu ce motiv aceasta substanta


Ivars Kalvins este inventatorul substantei Meldonium. Compania letona Grindeks este cea care comercializeaza produsul.

Ivars Kalvins, "tatal" medicamentului: "Nu este o substanta dopanta"

Ce spune Kalvins despre medicamentul sau: "Cand l-am facut, am fost in cautarea unei substante naturale care sa fie receptiva la mai multe aspecte, inclusiv la stresul care se acumuleaza in timpul activitatilor. Meldonium-ul permite celulelor inimii sa supravietuiasca si in conditii de suprasolicitare fizica si lipsa de oxigen. Sportivii duc munca pana la extrem si ar putea fi rezonabil sa le fie recomandat Meldonium ca protector al celulelor pentru a preveni atacurile de cord sau leziuni musculare. In cazul in care folosesc, sportivii nu trebuie sa se astepte la o performanta mai buna, din contra, ei se vor simti insa mai protejati impotriva deteriorarii celulelor. Cu alte cuvinte, folosirea Meldonium-ului nu te ajuta castigi, dar te ajuta sa te ramai sanatos. Acest medicament este un protector al inimii in caz de efort puternic.

Meldonium nu este o substanta dopanta si in opinia mea nu poate imbunatati performanta sportivilor. Acesta este motivul pentru care nu inteleg de ce a fost trecut (n.r. de la 1 ianuarie 2016) pe lista substantelor interzise. Ca orice om, si sportivii au dreptul de a folosi medicamente pentru a preveni diverse afectiuni, pentru a avea grija de sanatatea lor. Aceasta interdictie ar trebui ridicata" - Ivars Kalvins, intr-un interviu pentru lemonde.fr, publicat cu doar cateva zile in urma.


Foto: lemonde.fr/ credit foto I.K.

De asemenea, Kalvins a mai precizat de-a lungul timpului ca Meldonium-ul a fost folosit in cadrul armatei URSS in anii 80'. Ajuta la altitudini mari, in lipsa oxigenului. Permite rezistenta la o presiune mare, cu toate ca omul in cauza folosea doar rezervele propriului corp.

Ce au spus producatorii despre perioada in care poate fi folosit

"In functie de fiecare pacient si de starea in care se afla, tratamentul cu Meldonium poate dura intre patru si sase saptamani" - producatorii medicamentului, citati de AP. Doar medicii pot lua hotararea de folosire pe o perioada mai indelungata de sase saptamani. La conferinta de presa unde a vorbit despre faptul ca a fost depistata pozitiv, Maria Sharapova a spus ca il foloseste de zece ani, de prin 2006.

Ce spune WADA (agentia anti-doping mondiala) despre Meldonium

"Dupa o perioada de probe si un program de monitorizare, s-a ajuns la concluzia ca atletii de top ar utiliza aceasta substanta pentru a-si imbunatati peformanta sportiva" - WADA. In aceste conditii, incepand cu 1 ianuarie 2016 substanta a fost trecuta pe "lista neagra".

Masha spune ca nu a stiut - RUSADA zice ca si-a informat sportivii inca din septembrie 2015

The Guardian a anuntat in aceasta perioada ca WADA ar fi anuntat RUSADA (Agentia Antidoping din Rusia) ca Meldonium-ul va fi trecut pe lista substantelor interzise inca din septembrie 2015. In aceste conditii, este greu de crezut ca nimeni nu ar fi anuntat-o pe Maria Sharapova ca substanta pe care pretinde ca o foloseste de zece ani va deveni interzisa de la 1 ianuarie 2016.

Cum s-a aparat Maria


"Am primit o scrisoare, la 22 decembrie, de la Agentia Mondiala Antidoping (WADA), privind modificarile de anul viitor, unde vor avea loc testele si un link catre modificari. Nu m-am uitat pe acea lista. Sunt pregatita sa-mi asum consecintele, mi-am dezamagit suporterii si am dezamagit sportul, stiu ca m-am expus unor consecinte, dar nu vreau sa se incheie cariera mea in acest fel si sper ca voi avea o sansa de a juca din nou" - Maria Sharapova.



Sportivii din Rusia, "liber" la Meldonium

Xavier Bigard, directorul Agentiei Franceze Antidoping, a declarat pentru jurnalistii de la L'Equipe ca foarte multi din atletii testati in cadrul Jocurilor Europene de la Baku (s-au disputat in 2015) au recunoscut ca iau Meldonium.

De asemenea, conform unui studiu german (citat de gsp.ro), 17% din atletii rusi care au fost testati (n.r. adica 724 sportivi dintr-un total de 4316) au luat in 2015 Meldonium. Doar 2,2% din sportivii de alte nationalitati (n.r. 182 din 8230) au admis ca au luat  Meldonium.

Conform ITF, Maria Sharapova a fost testata de sase ori in timpul competitiilor din 2015 si de alte sapte ori in timpul liber din acelasi an. 



Parerea specialistului - Graziela Vâjială, presedintele Agentiei Nationale Antidoping

"Ma mir ca Sharapova sustine ca nu a stiut ca substanta incriminata, Meldonium, a intrat de la inceputul anului pe lista substantelor interzise de WADA. Maria nu este o sportiva oarecare, are in spate o intreaga echipa, inclusiv medici si nutritionisti. Este o sportiva top de top. Ai vazut medicamentul respectiv in programul de monitorizare pe toata durata anului 2015, pe asa-numita lista gri, deci e foarte ciudat sa spui ca nu ai stiut. Substanta activa este Meldonium, iar medicamentul se comercializeaza sub diferite denumiri. Mildronate, THP sau MET-88. Are utilizare clinica antiischemica, in anginele pectorale si in tratarea infarctului miocardic. Este un produs farmaceutic produs exclusiv in Letonia, de o firma numita Grindeks. In afara indicatiilor pe care vi le-am spus deja, Mildronate este un medicament care sporeste calitatea vietii. Mareste capacitatea de efort, imbunatateste circulatia periferica, sporeste capacitatea de invatare si de memorare. Mildronate fiind un produs farmaceutic produs in Letonia, era folosit pe scara larga de sportivii din Rusia si din fostele republici sovietice" - Graziela Vâjială, intr-un interviu pentru gsp.ro.

Motivatia Mariei nu pare plauzibila

"A pretins ca avea de o deficienta de magneziu. Nicio legatura, mildronate nu are efect in tratarea unei asemenea afectiuni. A mai invocat o istorie familiala de diabet si ca EKG-ul ii prezenta de mai multi ani fluctuatii. Nu mi se par argumente foarte solide" - Graziela Vâjială, pentru gsp.ro.

Au mai cazut si alte "capete", imediat dupa cel al Mariei Sharapova

La putin timp dupa ce Maria Sharapova a anuntat ca a fost depistata pozitiv, mai multi sportivi rusi au fost prinsi cu aceeasi substanta. Este vorba de patinatorii de viteza Semion Elistratov si Pavel Kulijnikov, de voleibalistul Alexander Markin si de Ekaterina Bobrova, campioana olimpica la patinaj artistic la Jocurile Olimice de la Soci (n.r. din 2014), sustine Reuters. Cu alte cuvinte, nu pare a fi o intamplare ca sportivii din Rusia aveau cunostinta de Meldonium. Cu atat mai putin ca toti sa fi suferit de afectiuni ale inimii si sa aiba nevoie de tratament...

Televiziunea germana ARD sustine ca atletismul rus incalca in continuare regulamentele antidoping

Pentru Maria Sharapova, acest episod al depistarii sale pozitive nu vine intr-un moment prea bun, sportivii din Rusia fiind implicati in ultima perioada intr-o serie de scandaluri. Postul german de televiziune ARD sustine, intr-un documentar, ca atletismul rus incalca in continuare regulamentul antidoping, cu toate ca a primit mai multe avertismente si suspendari.

Printre altele, ARD prezinta imagini cu Vladimir Mohnev, antrenor suspendat, care se ocupa in continuare de un grup de atleti rusi. De asemenea, o inregistrare audio o implica pe Anna Anțelovici (noua directoare generala a RUSADA) intr-un episod grav: o sportiva din Rusia este avertizata in legatura cu un viitor control antidoping, desi controalele ar trebui sa fie inopinate. 

Maria Sharapova pierde sume importante dupa acest episod al dopajului, mai multi sponsori de marca renuntand la colaborarea cu Masha.



Ce este Meldonium

Actiune farmacologica

Imbunatateste metabolismul, analog al gammabutirobetaina. Este folosit pentru ischemie, restabileste echilibrul proceselor de livrare de oxigen si consumul in celule. Mecanismul de actiune determina diversitatea efectelor sale farmacologice: cresterea eficientei, reducerea simptomelor stresului mental si fizic, activarea tesutului si imunitatea umorala, efect cardioprotector.

In cazul leziunilor miocardice ischemice acute incetineste formarea zonei necrotice, scurteaza perioada de reabilitare. In insuficienta cardiaca, creste contractilitatea miocardica, creste toleranta la efort, reduce frecventa crizelor anginoase. In tulburari cerebrovasculare ischemice acute si cronice imbunatateste circulatia sangelui in centrul ischemic, promoveaza redistribuirea sangelui in zona ischemica.

Cand a fost interzis

A devenit o substanta interzisa la 1 ianuarie 2016, din cauza ca exista "dovezi ale utilizarii sale de catre sportivi, cu intentia de a imbunatati performanta." Aceasta a fost anterior pe lista Agentiei Mondiale Anti-Doping a medicamentelor care urmeaza sa fie monitorizate.

Sportivii care vor iesi pozitiv la testele antidoping, dar substanta prezenta in corp a fost ingerata inainte de 1 ianuarie 2016, nu vor avea medalii retrase sau recorduri anulate.


De ce a fost interzis?


Monitorizarea Wada a medicamentului a constatat ca unele dintre beneficiile sale medicale ar putea spori performantele atletice, mai ales in sporturile de anduranta. Beneficiile includ: rezistenta, capacitate aerobica crescuta, dar si o capacitate de recuperare mai mare.

Meldonium a fost folosit intens si de catre ciclisti, fapt care a dus la trecerea lui mai repede pe lista substantelor dopante in acest sport.


Citeste mai multe despre   























43052 vizualizari

  • +31 (37 voturi)    
    foarte bine documentat articolul (Miercuri, 9 martie 2016, 13:13)

    outside_the_wall [utilizator]

    Din pacate pentru Masha, minciuna are picioare scurte. pacat de ea, e o jucatoare extrem de talentata. De frumoasa, nu e nevoie sa mai zic.
    • -23 (29 voturi)    
      Nu reiese din articol ca s-ar fi dopat intentionat (Miercuri, 9 martie 2016, 14:44)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      Sharapova cistiga de citeva ori mai bine din publicitate decit din turnee. Nu ar fi avut nici un motiv sa consume substanta aia stiind ca e considerata drog si sa riste sa fie gasita cu ea.
      • +27 (35 voturi)    
        zece ani incontinuu e neintentionat? (Miercuri, 9 martie 2016, 14:57)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        asta e culmea...
        • -9 (19 voturi)    
          vad ca ai si fani (Miercuri, 9 martie 2016, 16:23)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

          Deci, pina la 1 ian 2016 substanta aia nu era interzisa. Ce nu e clar? A devenit interzisa incepind cu 2016.
          • +12 (14 voturi)    
            bine e sa fi..ignorant... (Miercuri, 9 martie 2016, 17:50)

            exilatul [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            pai ia explica mi tu care..nu ai fani...de ce rusoaica ia un medicament de 10 ani ( dupa cum zice ) care e interzis in usa..un medicament care se vinde doar in tarile din est...ca rezidenta ei este acolo in america...da. cistiga mult mai multi bani din publicitate, dar doar pt ca s a facut cunoscuta prin tenis..deci succesul din tenis i a adus banii din publicitate...
            • -6 (10 voturi)    
              dar (Miercuri, 9 martie 2016, 18:36)

              eem [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

              Dar, timp de 10 ani nu a fost substanta interzisa. A devenit interzisa doar in 2016, moment in care ea castiga de 5 ori mai mult din publicitate decat din tenis. Ce motiv ar avea sa se dopeze in 2016?
              • +9 (9 voturi)    
                Nu merge asa (Miercuri, 9 martie 2016, 19:12)

                Getodac_ [utilizator] i-a raspuns lui eem

                Sponsorizarile dispar daca nu mai esti relevant in competitiile atletice. Marile companii publicitare pot anula contractele daca atletul nu mai este performant sau daca incalca regulile sportive.

                Asta e valabil in toate sporturile pentru toti atletii.
                • 0 (2 voturi)    
                  Nu-i nimic (Joi, 10 martie 2016, 12:31)

                  andreitr [utilizator] i-a raspuns lui Getodac_

                  rusoaica sa treaca la produs.
              • +3 (3 voturi)    
                locul 7 WTA nu castiga (Miercuri, 9 martie 2016, 20:52)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui eem

                cat locul 77 WTA
                La publicitate ma refer.
              • +3 (5 voturi)    
                pff (Joi, 10 martie 2016, 9:18)

                oy [utilizator] i-a raspuns lui eem

                A facut o greseala stupida si o sa plateasca... Mai ales ca a fost informata de mai multe ori inainte sa fie interzisa. Nu are nici o scuza.
                • +2 (2 voturi)    
                  va contraziceti (Joi, 10 martie 2016, 12:32)

                  nahir [utilizator] i-a raspuns lui oy

                  din moment ce a fost informata (la cata staful il are si tinand cont ca substanta respectiva era pe lista gri de un an), mi-e greu sa cred ca a fost o greseala stupida.
                  in plus, substanta respectiva nu trateaza lipsa magneziului sau frica de diabet zaharat (ca cica ar avea rude diabetice).
            • -1 (3 voturi)    
              ce legatura are una cu alta (Joi, 10 martie 2016, 18:11)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

              Adica daca in Romania e interzisa marihuana si eu ma duc la Amsterdam si maninc o prajitura cu marihuana inseamna ca am comis o ilegalitate?!? In tenis substanta e interzisa de la inceputul lui 2016. Obiectivitatea nu pare punctul tau forte. Inteleg sa-ti fie cineva antipatic, dar asta n-ar trebui sa-ti intunece ratiunea.
      • +10 (14 voturi)    
        astia de la prosport (Miercuri, 9 martie 2016, 15:08)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        ziceau ca au mai fost prinsi rusi cu aceeasi substanta...
        probabil e ceva "de sus"
        nu inteleg totusi d c nu s-au oprit acum
        • -10 (16 voturi)    
          pai atit timp cit e permisa (Miercuri, 9 martie 2016, 16:24)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Atit timp cit substanta e permisa nu vad de ce n-ar fi luat-o cei care considerau ca-i ajuta.
      • +14 (16 voturi)    
        Câștigă din publicitate (Miercuri, 9 martie 2016, 15:14)

        trotuar [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        atât timp cât are rezultate bune în sport. O ajută și faptul că arată bine.

        În rest în articol pe de o parte producătorul spune că nu ar trebui să fie considerat substanță dopantă (părerea lui subiectivă). În plus nu e tratament pentru 10 ani.

        Pe de altă parte cineva spune că medicamentul nu o ajută la deficiența de magneziu și e dubios cât o ajută la istoricul de diabet.

        La câți medici specializați în sport are în echipă cel puțin unul ar fi trebuit să fi văzut substanța aia. Poate fi o greșeală dar e mai puțin probabilă.
        • -7 (7 voturi)    
          Nu chiar (Miercuri, 9 martie 2016, 16:34)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

          Sharapova acistigat in ultimul an cu 5 mil peste Serena ($25 mil versus $20 mil), desi performantele ei sunt net inferioare. la rezultate medicamentul ala sigur n-o ajuta semnificativ, altfel era interzis mai de mult. Iar odata prinsa cu el a peirdut sponsorizari de 9 mil $ doar de la Nike. Iar sansa sa nu prinda control anti-doping timp de citeva luni e practic zero. Deci toate argumentele logice arata ca riscul e enorm, odata prinsa peirderile uriase iar avantajele fizice date de medicament discutabile.
          Si mai e ceva. Sharapova deja a adunat o avere de 250$ de dolari din tenis. Ce ar fi putut-o deternina sa doreasca sa-si incheie cariera in felulm asta cind se putea retrage oricind in glorie.
          • +7 (9 voturi)    
            Nu contează (Miercuri, 9 martie 2016, 17:31)

            trotuar [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Cât câștigă din sport nu e legat strict de performanță, de asta am și spus că faptul că arată bine o ajută.

            Chiar și așa dacă e timp de un an doi în afara top 10 publicitatea se duce.

            Iar averea ei nu se calculează în bani în bancă ci în valoarea afacerilor ei, adică cât costa brandul Sharapova. Dacă mâine se lasă de tenis sau este în afara top 10 constant averea aia dispare peste noapte.
            • +1 (1 vot)    
              Observatie corecta! (Joi, 10 martie 2016, 9:57)

              Crioan [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

              Da, esentiala este valoarea "brandului", care acum va inregistra o scadere considerabla.
              Totusi, averea nu dispare chiar peste nopate, o buna parte ESTE compusa din imobiliare sau bani in banca, deci nu ar trebui sa se eveapore peste nopate ...
            • 0 (2 voturi)    
              cum adica (Joi, 10 martie 2016, 18:14)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

              Adica cei 250$ dolari cistigati pina acum dispar odata cu sponsorizarile? Nu pare genul de sportiva care sa sparga sume din astea pe masini si fitse. Mai degraba tind sa cred ca-si dramuieste cu atentie banii. brandul poate disparea daca devine irelevanta in tenis, dar banii de ce sa dispara?
      • +11 (11 voturi)    
        bre (Miercuri, 9 martie 2016, 15:45)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        ce nu intelegi tu este ca din publicitate castiga bani pentru ca era cineva in tenisul international. cat mai castiga acum din publicitate Stefi Graf, de ex? in clipa in care te-ai dus la fund ca performante in sport la fel se vor duce si contractele de publicitate.
        • +3 (3 voturi)    
          publicitate (Joi, 10 martie 2016, 8:30)

          nimrod [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          Stefanie Graf e Longines si n-arata prea saraca material iar fizic ce sa mai vorbim...
          • +2 (2 voturi)    
            si totusi (Joi, 10 martie 2016, 10:07)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

            cat mai castiga acum Stefi Graf comparat cu ce lua in anii de activitate?
            • +1 (1 vot)    
              Steffi (Joi, 10 martie 2016, 11:14)

              nimrod [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

              Am amintit de Steffi (47 de ani) pentru ca mi se pare un bun exemplu de cum trebuie sa-ti gestionezi viata in perioada de varf sportiv dar mai ales dupa ce nu mai castigi o caciula de bani pe minut da ti-a ramas intact prestigiul. Daca marile firme isi pun mintea cu Sharapova si ,vorba lui Tiriac, ii cer rusoaicei banii inapoi, in cativa ani isi da singura zapada din curte, ca Martina Hingis care, saraca, nici n-are vreun Agassi pe-aproape sa-i fac un ceai, ceva...
          • +6 (6 voturi)    
            Steffi Graf (Joi, 10 martie 2016, 11:17)

            freestyle [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

            e o legenda. are 22 de grand slemuri. acum are contracte cu Adidas, Longines, Mrs Sporty si Teekanne (http://steffi-graf.net/). oricand se va gasi un contract pentru ea, ami ales in Germania. Sharapova, insa...
        • 0 (2 voturi)    
          corect, dar.. (Joi, 10 martie 2016, 18:16)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          e corect ce spui, dar la fel de corect e ca si daca esti prins dopat cistigurile tale din tenis si publicitate se duc direct la valoarea zero. Si cind sansa sa nu fii prins e de... sa zicem... 10%... nu vad de ce te-ai risca.
      • -8 (12 voturi)    
        reiese ca nu s-a dopat deloc.. (Miercuri, 9 martie 2016, 15:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        dopajul implica utilizarea de substante care iti imbunatatesc artificial performanta. daca omul ala care a inventat medicamentul spune ca singurul avantaj pentru atleti este ca celulele nu se distrug la fel de repede... asta e dopaj? atunci si masajul este tot dopaj... ca le ajuta muschii sa-si revina mai repede dupa efort. si mancarea e tot dopaj, ca isi refac rezervele de glicogen din celule.

        daca maine s-ar inventa un medicament "minune" care opreste imbatranirea, ar fi trecut pe lista medicamentelor interzise pentru sportivi... toti am ramane tineri, doar sportivii ar fi obligati sa imbatraneasca daca vor sa ajunga in liga profesionista? aberant.
        • 0 (2 voturi)    
          mmm (Joi, 10 martie 2016, 18:17)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Sau sa se lase de sportul de performanta...
      • +3 (3 voturi)    
        castiga din publicitate (Miercuri, 9 martie 2016, 20:51)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        ca urmare a notorietatii castigate in turnee. Daca dispare din turnee, dispare si publicitatea
        "Nu ar fi avut motive" poate insemna ca avea toate motivele. Individa e totusi locul 7 WTA. Tu crezi ca locul 25 sau 99 WTA primeste aceeasi bani pentru o reclama?
      • +3 (3 voturi)    
        Pai tocmai asta e (Miercuri, 9 martie 2016, 23:28)

        Soro [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Nu poate castiga din publicitate decat atunci cand e printre primele in tenis....... Se duce tenisul, lumea uita in 6 luni. De asta s-au retras imediat si sponsorii, pentru ca preconizeaza o perioada de absenta.
      • +5 (5 voturi)    
        Ce nu înțelegi? (Joi, 10 martie 2016, 8:09)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Recunoaște singură că se dopa de zece ani.Spune că lua medicamentele respective de 10 ani.Asta este.Blondă,frumoasă și arțăgoasă.Unele arțaguri dau naștere la interpretări și s-au adeverit.
        • -2 (2 voturi)    
          mamaaa ce gindire cu premeditare (Joi, 10 martie 2016, 18:20)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          bre, substanta aia e interzisa de la 1.01.2016. Pina in decembrie putea s-o folosesca orice sportiv voia. Deci? care e problema ta? Inteleg ca nu-ti place de fatsa ei, ca e artsagoasa, orgolioasa, etc. Dar a afirma ca se dopa de 10 ani cu o substanta interzisa de anul asta zice multe de spre capacitatea ta de a intelege realitatea inconjuratoare.
  • +13 (35 voturi)    
    drogata (Miercuri, 9 martie 2016, 13:24)

    DanMiclea1 [anonim]

    S-a drogat 10 ani la rand. Ar trebui sa i se ia titlurile, asa cum s-a procedat cu cu ciclistul Armstrong care a castigat de 7 ori Turul hotilor (al Frantei)
    • +9 (19 voturi)    
      Nu era ilegal în ultimii 10 ani (Miercuri, 9 martie 2016, 14:17)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui DanMiclea1

      Știi că și Nurofenul e considerat doping pentru sportivi? ”Drogat” e cu totul alceva.
      • -1 (11 voturi)    
        pseudoefedrina (Miercuri, 9 martie 2016, 15:03)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        asta este drogul din Nurofen. ca si morf-ina, coca-ina, adica cele cu terminatia INA.
      • +4 (4 voturi)    
        sim cu totii.... (Miercuri, 9 martie 2016, 15:10)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        ma rog, mai putini anumiti medici sportivi romani...
    • -8 (18 voturi)    
      Tipic romanesc (Miercuri, 9 martie 2016, 14:47)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui DanMiclea1

      De ce sa nu aruncam cu laturi, ca doar nu costa nimic.
      Eventual daca se poate s-o si ardem pe rug, mama ei de rusoaica, nu?
      Substanta aia e interzisa de la 1 jan 2016, deci evental i se poate lua finala de la australian open Si pentru cei ce vor razbunare pin la capat, si semifinala, si sferturile si tot restul turneului. A cere isa sa i se retraga toate titlurile e deja o gogomanie prea mare.
      • +8 (12 voturi)    
        nu e chiar asa (Miercuri, 9 martie 2016, 15:48)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        da, legal nu i se poate lua nimic, ca nah, nu au stiut oamenii ca medicamentul ala are potential de doping. cert este ca rusoaica a stiut, ca de aia l-a luat 10 ani la rand si, tot de aia, nu a renuntat sa-l ia pt ca stia ca daca nu l-ar fi luat ar fi pierdut mult din performante, asa ca dpdv moral titlurile castigate de ea in acesti ani stau sub semnul intrebarii, si inca unul mare.
        • 0 (6 voturi)    
          Ai prea multe certitudini (Miercuri, 9 martie 2016, 18:27)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          FYI...toti sportivii IAU cate ceva. La un momendat acel ceva se baga pe lista de interzise. Daca nu esti pe faza, patesti ce pateste Maria acum.
          O cafea tare de exemplu, cu mult zahar e de ajuns sa te energizeze puternic pe o scurta perioada de timp....
          • +1 (3 voturi)    
            da, toti iau (Joi, 10 martie 2016, 10:27)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

            si eu iau cate ceva, pe langa mancarea sanatoasa iau si suplimente alimentare gen spirulina sau altele. diferenta este ca unele substante pe care le iei nu iti ofera avantaje asupra altor sportivi. problem cu dopajul este asta: unii prefera sa se dopeze chiar cu riscul de a-si afecta sanatatea. ei vor castiga mai des si atunci restul sportivilor fie vor incepe si ei sa se dopeze cu substante nocive pt bani fie vor renunta la sport. asta e motivul pt care legea nu trebuie sa permita asa ceva, sportul trebuie sa fie curat, onest, sincer, sa te faca sa crezi ca si tu poti ajunge acolo daca muncesti si nu daca iei pastile.
      • +4 (4 voturi)    
        Mai inceteaza rusnacule... (Joi, 10 martie 2016, 9:30)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        17% dintre sportivii rusi se dopeaza cu substanta asta. Nu ti-e de ajuns aceasta cifra??? Furtul la rusi este modul natural de a trai.
    • +6 (8 voturi)    
      diferente... (Miercuri, 9 martie 2016, 15:09)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui DanMiclea1

      fata de armstron
      1 - asta a recunoscut
      2 - substanta cu care a fost prinsa rusoaica nu era interzisa in 2015... deci practic nu ii pot retrage nimic dinainte de 2016
  • +23 (23 voturi)    
    Mailul de la WADA i-a intrat in folderul de spam (Miercuri, 9 martie 2016, 13:27)

    banel [utilizator]

    Acum, lasand gluma la o parte, la ce staff are in spate, e greu de inteles cum de nu i-a zis nimeni. Nu de altceva, dar la nivelul la care joaca, controalele sunt la ordinea zilei iar aceasta substanta, mai ales daca e luata regulat, e usor de depistat.
    • +8 (12 voturi)    
      Vrajeala... (Miercuri, 9 martie 2016, 14:18)

      titiacs [utilizator] i-a raspuns lui banel

      bine-nteles ca a stiut si probabil nu a mai luat dupa decembrie sau poate chiar octombrie, dar s-a bazat pe faptul ca urmele se vor sterge pina in ianuarie. Cine stie ...
      • -13 (17 voturi)    
        Nu cred (Miercuri, 9 martie 2016, 14:50)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui titiacs

        Sharapova cistiga 80% din bani din contracte de publicitate. Nu vad ce motiv ar fi avut sa-si riste reputatia. Pe Serena n-o bate nici cu o sacosa de substante dopante iar cu restul jucatoarelor oricum nu prea are probleme cind nu e accidentata. Eu sunt convins ca e fost o scapare a staffului, mai ales ca sansa sa scape neprinsa era de citeva procente.
        • +8 (8 voturi)    
          de obicei lacomia bate ratiunea. (Miercuri, 9 martie 2016, 15:16)

          IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          .
          • -7 (7 voturi)    
            daca intr-adevar a fost premeditat (Miercuri, 9 martie 2016, 16:36)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

            Atunci prostia bate ratiunea. Daca a luat medicamentul ala stiind ca e interzis, atunci e prostie in forma pura. Sansa sa nu fii prins cind esti in top10 e infima, probabil faci teste anti-doping la fiecare turneu. beneficiile sunt macar discutabile. Riscurile enorme. iar data prins esti terminat. Plus ca vorbim de cineva care are deja 250Mil $ in conturi si o imagine de aparat.
            • +4 (4 voturi)    
              rationamentul tau e absolut corect. (Miercuri, 9 martie 2016, 20:22)

              IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              Sa rezulte atunci ca a fost prostie crasa?
              Doar erau atitea capete imprejur...
              A jucat la cacealma?
              • 0 (2 voturi)    
                Mai tii minte (Joi, 10 martie 2016, 18:24)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

                mai tii minte cazul Andreei Raducan care a luat un nurofen si drept urmare a pierdut titlul mondial prin anii 2000?
                Mai degraba neglijenta. Sharapova poate fi facuta in multe feluri, dar proasta nu pare.
  • +29 (29 voturi)    
    In plus (Miercuri, 9 martie 2016, 13:40)

    ampersand [utilizator]

    Medicamentul nu e aprobat de FDA in SUA (unde traieste Maria) si nici in Europa, deci si l-a procurat, sa zicem asa, "pe sub mana" timp de zece ani.

    Apoi, cand ai in spate un adevarat imperiu financiar (am citit ca bugetul WADA e mai mic decat incasarile Mariei pe 2015) e de-a dreptul ciudat sa "stai la mana" unui obscur doctor de familie din Rusia.
    • +9 (9 voturi)    
      asta nu pricep... (Miercuri, 9 martie 2016, 15:12)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      e clar ca stia...
      era destul de clar va o sa fie prinsa... (plm e intre primele 10 din lume nu e pe locu 100+x)
      de ce nu s-a oprit?!
      • +7 (9 voturi)    
        simplu (Miercuri, 9 martie 2016, 15:50)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        pentru ca a ales sa plece din sport in postura de "victima" a unei "neintelegeri" decat sa se opreasca si sa se vada cum nu mai poate face meciuri la fel de bune fara acel medicament. daca se oprea i s-ar fi dovedit impostura in acesti 10 ani de dopaj, asa poate spune "a fost o neintelegere, m-au suspendat 4 ani dintr-o eroare de manangement, eu sunt nevinovata moral"
        • +2 (2 voturi)    
          ???????????? (Miercuri, 9 martie 2016, 20:23)

          IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          buna ipoteza....
          • 0 (0 voturi)    
            Sau publicitate pentru "medicamentul" (Joi, 10 martie 2016, 21:02)

            Maniu [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

            odata cu "retragere" din sport?
  • -15 (25 voturi)    
    Alba si rea (Miercuri, 9 martie 2016, 13:44)

    Robert M [utilizator]

    Totul i se trage de la culoarea pielii, albii sunt intotdeauna rai si rasisti.
    Daca ar fi fost de culoare nu ar fi facut asa ceva, steroizii si hormonii de crestere nu ar fi suparat pe nimeni.
    Politica face victime, chiar si atunci cand este vorba despre sportive.
    Albii trebuie eliminati din toate competitiile sportive, mai ales daca au facut vreun tratament cu sirop de tuse in copilarie.
    • +3 (15 voturi)    
      ... (Miercuri, 9 martie 2016, 14:12)

      PaulAtreides [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Singura fraza care reflecta realitatea e prima.
      In rest, e cea mai mare prostie pe care o puteam citi astazi.
      • +4 (8 voturi)    
        tu esti la fel ca Robert (Miercuri, 9 martie 2016, 14:20)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui PaulAtreides

        ...daca prima fraza este adevarata.
    • -21 (27 voturi)    
      Se dorește distrugerea poporului rus (Miercuri, 9 martie 2016, 14:28)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Rușii sunt demonizați tot timpul pentru tupeul de a nu fi de-acord cu ordinea mondială. Rușii sunt noii evrei iar Putin este de vină pentru tot ce e rău în lumea asta. Din fericire au o țară și vreo câteva mii de focoase nucleare, așa că totuși nu îndrăznește nimeni să-i interneze în tabere de concentrare ci se rezumă la tot felul de șicanări.
      • +6 (8 voturi)    
        Ha, ha (Miercuri, 9 martie 2016, 17:59)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Buna gluma!
      • +4 (4 voturi)    
        Rusia va pieri... (Joi, 10 martie 2016, 9:35)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Cand toti asiaticii cuceriti de rusi in decursul secolelor se vor destepta (si cu internetul acest moment nu e departe) Rusia va fi cam cat era Moldova in evul mediu - asta e patria mama a Rusiei. Imperiul raului n-are decat un singur sfarsit - disparitia de pe harta.
  • -4 (10 voturi)    
    linia de demarcatie (Miercuri, 9 martie 2016, 14:54)

    ananstef [utilizator]

    si vitaminele, mineralele si alte substante chimice ingerate si de care corpul uman are nevoie la efort, la la refacere, cum raman?
    dar niste incaltari mai performante, barci cu anumite calitati, etc?
    • -3 (3 voturi)    
      in curand... (Joi, 10 martie 2016, 10:19)

      Sfarsitoru [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

      vor pune pe lista si bananele ca au prea mult magneziu si potasiu si imbunatateste performanta fizica :-)
  • +9 (9 voturi)    
    deh, cum e turcu-i si pistolul (Miercuri, 9 martie 2016, 15:06)

    IancuJianu [utilizator]

    Adica si atletii parsivi vor sa trriseze la fel ca Putin.
  • +3 (3 voturi)    
    probabil... (Miercuri, 9 martie 2016, 15:07)

    liviu_ [utilizator]

    e o substanta pe care o foloseste rusia pentru ca pana acum era legala (atentie nu e nimic ilegal in asta. nu e fair-play, dar nu e ilegal!)
    dintr-un motiv pe care nu il inteleg (Avant in vedere ca incep sa pice sportivi rusi pe capete cu medicamentul asta), rusia nu le-a zis astora sa nu mai ia dupa 1 ian chestia asta ca a devenit interzisa!
    sincer nu inteleg cum a putut face rusia o asemenea gafa... dar na... pana la urma nici armstrong nu a fost infailibil...
    este clar ca acesta substanta se foloseste ca dopat si nu ca medicament... hai sa fim seriosi... si cu atat mai mult nu inteleg de ce nu s-au potolit in ianuarie cand a devenit ilegala...
  • +9 (11 voturi)    
    Raspunsul Sharapovei o incrimineaza -diabet (Miercuri, 9 martie 2016, 15:31)

    andreesanu [utilizator]

    Sharapova pretinde ca -l ia preventiv pentru combatere diabet !!,dar MELDONIUM nu are actiune in combaterea diabetului !!!.
    Faptul ca i s-a recomandat de foarte mult timp !!! ,dovedeste in plus cunoasterea actiunii meldoniumului,
    Este o acuza in plus ca ea se dopa de foarte mult timp. .
  • +6 (8 voturi)    
    . (Miercuri, 9 martie 2016, 16:22)

    rerenenegate [utilizator]

    Trisori rusii astia ca in toate domeniile, desi nu e ceva ce am aflat acum.

    Ce nu inteleg, mai ales in sporturile care nu aduc mari venituri (nu e cazul lui Sharapova care castiga milioane), e ce satisfactie poti avea cand castigi o medalie folosind o substanta care iti acorda un avantaj nemeritat. Cine a castigat concursul (asta daca macar l-ai castigat), tu sau substanta respectiva? Si mai ales, de unde stii ce impact va avea substanta respectiva asupra sanatatii pe termen lung.
  • +5 (11 voturi)    
    o sa-mi lipseasca (Miercuri, 9 martie 2016, 16:57)

    victor L [utilizator]

    strigatele ei :P erau ca viagra.
    Dar din toate cite iasa la iveala, a fost o trisoare ordinara; pacat pentru tenis.
    NB,
    probabil unii saliveaza acum in asteptarea vremii cind va fi depistata Serena.
    Faceti-va rezerve de servetele si va mai stergeti din cind in cind ;)
  • +7 (9 voturi)    
    Hai Simona! (Miercuri, 9 martie 2016, 17:11)

    xanax [utilizator]

    Hai Simona!
  • -3 (13 voturi)    
    Cu si fara medicament, are talent cu carul. (Miercuri, 9 martie 2016, 17:52)

    quietguy58 [utilizator]

    Cu si fara medicament, Maria Sarapova are talent cu carul.

    Boala, oftica si "crima" pentru multi dintre comentatorii si "specialistii" de tenis este faptul ca este o femeie frumoasa, talentata. si ca este rusoaica.
  • -6 (12 voturi)    
    Pai in 10 ani nu e la primul control (Miercuri, 9 martie 2016, 17:59)

    Wanheda [utilizator]

    Deodata e considerat doping? Something's fishy.
  • -3 (7 voturi)    
    frumoasa , talentata , inteligenta... (Miercuri, 9 martie 2016, 19:50)

    TRABI [utilizator]

    Ce mai conteaza ? Sharapova is Sharapova ...
    A muncit enorm si la nivel evident de concurs , e plina de dolari , nici numarul lor nu-l mai stie ...
    Ce ne mai doare pe noi ?
    Sa ne uitam in ograda nostra plina de mocirla --> nu mai reusim sa ne mai tinem campionii in competitii ....vai de capul nostru
    Ascultati-l pe dragnea , ponta , basescu , blaga , plagiatorii , condamnatii , parlamentul penal .
    Valorile in IT , sport , medicina , afaceri cinstite , valorile profesionale care stapanesc la nivel international profesiile tehnico-ingineresti , cand le scoatem in centrul atentiei ?. Aloooo .... MEDIA ce faceti ?
    • +4 (4 voturi)    
      Hoata, trisoare, zbieratoare.... (Joi, 10 martie 2016, 9:38)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui TRABI

      ca sa te completez
  • +1 (7 voturi)    
    Achtiaha dupa BANi (Miercuri, 9 martie 2016, 20:50)

    burebista [utilizator]

    ai furat meciurile castigate dela alte jucatoare cinstite si inclusive castigurile in bani .o HOATA stiai tu foarte bine ce faci .De 10 ani ,toate titlorile sa le pierzi la fel si banii castigati penedrept . Rusine nu ai ai facut poze goala sa faci numai bani ,mie imi este greata .
  • -3 (7 voturi)    
    Adevar (Joi, 10 martie 2016, 8:10)

    Cetateanu [utilizator]

    N-am vazut sa fi demonstrat cineva ca Meldonium a produs vreo paguba cuiva. Potential e altceva. Pe de alta parte banui o rea intentie a FDA (si mai ales a marilor producatori) legata de un produs din afara si care nu s-a supus marilor corporatii. Si oricum - mai mare reclama ca asta pentru medicament, si pe nimic, nu putea s-o faca vreo agentie de pub.
  • -4 (6 voturi)    
    Mda (Joi, 10 martie 2016, 9:01)

    Qwertz [utilizator]

    Va mai spun o data. Toti se dopeaza, inclusiv minionu vostru. Faceti o comparatie intre cum arata Sharapova acum 10 ani si cum arata acum si veti vedea ca se vede clar din fizic cum a evoluat in acesti 10 ani. Nu exista sportiv in nici un sport fara sa se dopeze. Credeti ca surorile Williams sunt curate? Sau Nadal? Sau... lol... Djokovic? Puteti comenta cat vreti ca tot ipocriti ramaneti.
    • 0 (2 voturi)    
      Cine esti tu, de scrii "minionu' vostru"? (Joi, 10 martie 2016, 21:07)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

      Un "ruman" sovietizat di pieste Prut sau chiar un rus care s-a dar ruman ca sa treaca in UE?
  • 0 (0 voturi)    
    Tonic ? (Joi, 10 martie 2016, 22:45)

    a62 [utilizator]

    A fost folosit de soldatii armatei sovietice in Afganistan
    In alte vremuri altii foloseau amfetamine


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri