Vremea când marketingul sportiv însemna contractul de milioane de euro sau dolari cu un atlet pentru câteva reclame TV se încheie. Începem să vedem un model complex, care îl integrează mai bine pe sportivul amator. Anul 2015 va fi anul în care industria sportivă se va întoarce decisiv către fani, iar scopul principal e unul: transformarea spectatorului în sportiv amator.

Sportul ca afacereFoto: treizecizero.ro

Industria sportivă crește (și se transformă) cu repeziciune, iar tendințele din viitorul apropiat te-au luat deja în calcul. De fapt, de la tine – fan și pasionat de sport - pornesc toate calculele.

Acum câteva luni, în timpul ultimului US Open, un amic iubitor de tenis și obsedat de Roger Federer a participat la un joc. Într-un cort comun al Wilson și Nike, amicul meu și amicii lui au încercat să servească ca Federer. Nu la fel de tare, dar în același stil: silueta lor în mișcare să fie confundată, din afara cortului, cu mișcarea lui Roger. Pe picioare, trunchi, brațe, rachetă și gât le-au fost aplicate ventuze cu senzori de mișcare. La fiecare execuție, computerul le arăta exact unde greșesc: aruncarea mingii, retragerea rachetei, curbarea spatelui și împinsul în picioare, totul era măsurat și comparat cu șablonul Roger. După 30 de minute de caznă, cei mai mulți dintre ei s-au apropiat considerabil de modelul elvețian. A câștigat un stângaci, mic de înălțime și plinuț - amicul meu. Pe el l-au confundat cei mai mulți fani din afara cortului cu Roger. Dar povestea nu-i despre reușita lui, ci despre rolul fanilor în industria sportivă.

În complicata lume socială pe care ne-am săpat-o, sporturile au – dacă sunt măsurate cu educația, cultura, religia, profesia și alte preocupări mai serioase – o importanță modestă. Sportul joacă în liga secundă a pasiunilor extra curiculare, a hobby-urilor de după program.

Citește analiza completă pe Treizecizero.ro.