Mandrie degeaba, azi cu Simona Halep

de Toma Alimanescu     alimanescu.ro
Vineri, 6 iunie 2014, 13:33 Sport | Tenis

"Vad explozia aproape de mandrie si <<romanism>> cauzata de performanta Simonei Halep, insa directia si accentele acestei bucurii isterice imi par complet deplasate si nesanatoase. In primul rand, trebuie sa ai un merit personal inainte de a fi mandru de ceva, de a te afisa si fali cu o performanta. In cazul acestei sportive nimeni nu are vreun merit sau vreo contributie la performantele ei. Fara merit, mandria este o forma simpla de aroganta", scrie Toma Alimanescu pe blogul sau.

Articolul complet:


Am putea spune ca suntem romani, iar asta ne justifica sentimentul de mandrie. De acord ca impartim ceva cu respectiva sportiva, am trait in aceeasi cultura, vorbim aceeasi limba, am trecut prin intamplari comune. Exista un grad de apropiere, care justifica un mai mare interes si o simpatie fata de anumite persoane, dar de la simpatie la mandrie e un drum lung.

O idee implicita in trairea acestei mandrii este ideea nationalista: Simona Halep e romanca, iar Romania a crescut-o ca sportiv. Noi toti am contribuit la ce inseamna Romania. Meritul ei este meritul parintelui spiritual – statul roman. Prin extensie, meritele ei sunt meritele noastre. Noi, romanii, suntem mandri de noi, prin performantele ei, la care am contribuit. E suficient sa formulezi in scris aceatsa idee pentru a-i realiza dimensiunile aberante. Performantele ei sportive exista in ciuda faptului ca e romanca. Daca preferati, indiferent de acest fapt, performantele ar fi existat. Discutabil si meritul personal de a fi romani pe care il au toate partile implicate.

Identificarea cu performantele altora este periculoasa, indiferent de criterii (sex, etnie, religie, etc). Ajuta putin, hranind sentimentul de apartenenta: faci parte dintr-un grup care inseamna ceva; cel putin colectiv nu esti zero. Performantele altora sunt fix acest lucru – ale altora. Nu iti apartin, nu le influentezi prin suport sau dezaprobare, nu te fac mai bun, mai important, mai relevant. Performantele altora hranesc un sentiment de multumire care in mod sanatos e hranit doar de realizarile proprii. Foamea de realizare e foarte sanatoasa, e un factor motivational.

Sa nu fiu inteles gresit, o admir pentru modul in care se comporta in public, pentru taria si disciplina personala. Nu pot decat sa-i respect munca si realizarile si sa-mi dau seama ca meritele ii apartin 100% si ca e singura persoana care poate fi in totalitate mandra de propria-i performanta. Ca si sportiv poate fi un model pentru copiii care vor sa faca performanta.

Cei care azi sunt plini de mandrie vor avea orgoliul ranit cand va pierde. Asteptarile noastre nu pot fi decat maxime, cata vreme efortul nostru este zero. Sa urmaresti un meci final sau sa verifici scorul nu se califica drept efort. Peste o vreme numele ei va fi uitat, in mod natural. Istoria mandriei se va repeta la urmatorul sportiv cu performante sustinute. Nu putem decat sa ne uitam la ultima victima a mandriei degeaba, Lucian Bute, ca sa vedem ce urmeaza pentru urmatorul performer.

La nivel personal ii doresc Simonei Halep sa aiba grija de banii pe care ii castiga acum, sa-i economiseasca si sa-i investeasca inteligent, pentru a avea o viata implinita, in care sa se bucure de rezultatele muncii ei. La fel, ii doresc sa evite atentia media. O vor devora la primele picaturi de sange.

Cei care nu sunt de acord cu punctul meu de vedere pot oricand sa fie mandri de olimpicii internationali la matematica, fizica, chimie sau alte subiecte la care omul de rand abia se pricepe.

PS: Exista un scenariu in care poti fi mandru de o asemenea performanta: daca e vorba de copilul tau. Asta inseamna sa-i oferi optiunea de a face sport si sustinerea pe termen lung. Inspiratie si motivatie isi poate gasi sportivi de performanta “tangibili”, cu care se poate identifica, cum e Simona Halep. Poate o manifestare pozitiva a acestor performante personale vor fi scoli locale de tenis bune si foarte frecventate, care la randul lor vor da alti performeri.

Comenteaza pe Alimanescu.ro
























18459 vizualizari

  • +2 (48 voturi)    
    mda (Vineri, 6 iunie 2014, 14:00)

    H0mbre [utilizator]

    bine ca ne identificam cu lucrurile negative care se tot spun despre noi. (tigani, furturi, coruptie, asistenta sociala, spaga, etc)
    Dar cand face cineva ceva pozitiv, toti devenim brusc "detasati", "analitici", si mai ales "realisti".

    Cred ca noua ca natie ne e frica de lucrurile pozitive si ne definim realismul ca ceva neplacut. Daca e frumos, nu e real ... sau nu e chiar asa. Sau se gasesc "istorici" care sa faca praf totul si sa atunce lucrurile in derizoriu. Parerea mea e ca suntem cam dereglati ca natie. :-)
    • -11 (33 voturi)    
      Astia nu-s romani care nu vor sa ne lase nici sa n (Vineri, 6 iunie 2014, 16:43)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui H0mbre

      Astia nu-s romani care nu vor sa ne lase nici sa ne BUCURAM de PERFORMANTA ALTUI ROMAN

      Rusine ma astia platiti sa denigrati Romanii si peformantele lor si sa ne opriti BUCURIA DE A FI ROMAN

      Rusine ma cozilor de topor...
      • +16 (20 voturi)    
        :P (Vineri, 6 iunie 2014, 17:55)

        octaav [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        De ce ne mandrim cu performanta ei?

        Pai simplu - ne simtim mai bine cand o compatrioata straluceste. Simtim ca daca ea straluceste, stralucim si noi un pic. Crestem in ochii Europei. Daca ne vad altii mai buni inseamna ca suntem mai buni.
        Cu Simona, cu Hagi, si Nadia, cu Brancusi si cu multi altii.

        Ce pacat ca nu-s mai multi dintr-astia. Ar ascunde faptul ca noi nu facem nimic si in sfarsit, ne-am simti mai bine in pielea noastra fara sa facem nici cel mai mic efort. Las sa-l faca altii.

        Noi suntem ocupati cu mandritul.
      • +13 (17 voturi)    
        Macar ai putea invata sa citesti (Vineri, 6 iunie 2014, 19:37)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        daca tot vrei sa comentezi. Unde a spus ca nu ne putem bucura? Bineinteles ca ne bucuram. Dar NU PUTEM FI MANDRI, pentru ca nu am contribuit cu nimic la asta (in fine, sa zicem ca am platit - unii - impozite, etc.). Cum foarte bine spunea cineva, pot fi mandru ca am facut un desen, castigat un meci, dar nu ca sunt om, barbat, etc. In astea din urma nu am nici un merit, nu am contribuit cu nimic, deci de ce as fi mandru?
        Si unde ai vazut tu denigrarea?
        Bravo Simona, dar nu lasa pe altii sa-ti fure meritele, sunt ale tale!
    • +3 (3 voturi)    
      Proprietarul Simonei Halep - plagiatorul dottore! (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 8:03)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui H0mbre

      Rezultatele stralucite ale Simonei vor fi valorificate de plagiatorul expert - Mitomanul-'fa!', in campania sa electorala, astfel : panouri rosii imense vor sufoca intreaga tara, purtand inscriptia 'Mandru ca si Simona Halep e de-a mea'.
  • -13 (53 voturi)    
    Mandrie degeaba, azi cu Simona Halep (Vineri, 6 iunie 2014, 14:05)

    misa2002_2006 [utilizator]

    In primul rand ai putea sa iti dai numele intreg, nu prescurtarea RH.
    Apoi, nu stiu cine ti-a permis sa scrii mizeria asta de articol..
    Pari cel putin invidios si pe castigul ei financiar, de care spui f ingrijorat, sa aiba grija, si pe suportul romanilor..
    Suportul romanilor este pur si simplu sentimental..Am trait impreuna cu ea, fiecare castig, sau fiecare infrangere..
    Ne reprezinta frumos tricolorul, lucru pe care tu nu stiu daca l-ai facut vreodata.
    Cand castiga o echipa de fotbal, de ce sunt mandrii romanii si nu numai ei, toti din toate tarile?? Dar cand castiga concursurile de gimnastica, sau de hambal, sau de orice alt sport vrei tu??
    A nu se confunda suportul romanilor, cu suportul Ministerului Sporturilor, care nu stie sa faca bani, sa pretuiasca si sa premieze corespunzator romanii cu talent si apreciati si premiati, in alte tari!
    Esti se pare atat de afectat, de suportul care il are, incat nu mai vezi ce inseamna cu adevarat sa fii mandru ca ai pe podium o romanca.. Munca ei o apreciem si ambitia de a castiga sub culorile drapelului tarii, chiar daca tara asta nu i-a oferit prea multe in schimb..
    Alti romani au jucat meciuri sub culorile altor tari, care i-au sponsorizat,(ex.in box) si tot ne-am bucurat de castigurile lor..
    Merita fiecare banut castigat si fiecare lauda..
    ///
    Astfel de articole nu ar trebui promovate, HOT NEWS!
    • -1 (1 vot)    
      hai sictir (Luni, 9 iunie 2014, 12:55)

      Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      "Cand castiga o echipa de fotbal, de ce sunt mandrii romanii si nu numai ei, toti din toate tarile??"

      De proști.
  • +23 (39 voturi)    
    am voie (Vineri, 6 iunie 2014, 14:07)

    Gheorghescu [utilizator]

    sa fiu mandru de realizarile Simonei Halep sau ale gimnastelor sau ale olimpicilor la matematica sau alte stiinte TOT ATAT cat trebuie sa-mi fie rusine de furturile si cersetoria tiganilor romani din Paris sau de alte prostii facute de romani pe aiurea.
    • -5 (15 voturi)    
      Nu prea (Vineri, 6 iunie 2014, 15:03)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

      Indiferent cit de pacatos ar fi poporul tau, e un pacat sa te simti tu vinovat pentru asta. Exista tentatia malefica, dar tu ar fi trebuit sa o respingi. Ar fi trebuit sa simti singur igiena psihologica.

      Precum respingi invinovatirea inutila, la fel trebuie respinsa mindria desarta.

      Dar toate ar fi de inteles in situatii extreme. Toate ar fi de iertat. Sintem in situatii extreme? Nu. Tocmai de aceea va cearta lumea pe voi, cei straini de igiena psihologica.
    • +12 (14 voturi)    
      Ai voie orice, chia si sa nu gandesti! (Vineri, 6 iunie 2014, 19:43)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

      Vezi comentariul de mai sus. Da, ma bucur foarte mult pentru Simona, sunt trist ca tiganii (unii) fura si cersesc, dar si ma bucur pentru acea tiganca care a studiat la Sorbona. Dar nici nu am de ce sa fiu mandru, asa cum nici nu are de ce sa-mi fie rusine cu acei tigani de care vorbesti. Nu eu ii pun sa fure sau sa cerseasca. Pot fi mandru, sau sa-mi fie rusine doar de ceea ce fac eu!
      • 0 (2 voturi)    
        si voi aveti voie (Vineri, 6 iunie 2014, 20:24)

        Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Liviu: Mai citeste-mi odata comentariul.
        Desi ai spus exact ce am spus eu, e drept mai putin subtil :), ma ataci in titlul postarii tale. Surprinzator, fiindca ai un comentariu clar, concis, excelent. Singura explicatie e ca de fapt nu mi-ai citit atent comentariul.
        Sigur ca ma bucur pentru Simona Halep, dar n-am nici un merit pentru reusitele ei, asa cum ma supara prostiile unora, romani tigani sau nu, dar n-am nici o vina pentru ele. Nu mai mult decat am un merit pentru reusitele Simonei.
        Culmea e ca, dupa numarul de voturi, foarte multi au inteles...
        • +3 (3 voturi)    
          Mii de scuze! (Vineri, 6 iunie 2014, 20:59)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

          Intr-adevar am inteles gresit, ai perfecta dreptate. Inca o data te rog sa ma scuzi!
    • +6 (6 voturi)    
      Am voie (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 3:02)

      fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

      sa-mi fie si rusine de plagiatul lui Ponta.
  • -15 (27 voturi)    
    "statul roman" se scrie corect "Statul român" (Vineri, 6 iunie 2014, 14:12)

    visio [utilizator]

    altfel...e nesimnificativ.
    • +2 (12 voturi)    
      diacritice (Vineri, 6 iunie 2014, 14:31)

      firstfb [utilizator] i-a raspuns lui visio

      nu vezi că tot hotnews-ul e fără diacritice??
      • 0 (12 voturi)    
        Irelevant (Vineri, 6 iunie 2014, 16:07)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

        Irelevant, noi nu suntem telespectatorii antenei 3, pe care nu-i duce mintea și trebuie să gândească Gâdea pentru ei. Hotnews este tras în sus de cititorii lui, nu invers.

        A trecut peste un deceniu din secolul al XXI-lea, Unicode e peste tot, nu înțeleg de ce Hotnews se tot agață de stilul acesta care denotă superficialitate. Dar chiar dacă ei o fac, nu văd de ce am face-o și noi.
        • -1 (1 vot)    
          De ex. ... (Duminică, 8 iunie 2014, 7:15)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

          ... pt. ca pe tableta mea,cu un sistem de operare relativ actual, diacriticele nu se randeaza corect?
          • +1 (1 vot)    
            Nu este deloc actual (Marţi, 1 iulie 2014, 17:36)

            aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Sistemul de operare pe care îl ai sigur nu este „relativ actual”. Probabil o fi vreun android 2.1 de prin era geologică actuală. De multă vreme browserele de pe dispozitive mobile nu mai au probleme cu niciun fel de diacritice. Gândește-te că dacă ar fi așa, în Bulgaria sau în Rusia nici nu s-ar putea folosi, pentru că acolo niciun caracter nu este din setul ASCII standard.
      • -12 (16 voturi)    
        Deasemenea vad ca... (Vineri, 6 iunie 2014, 16:28)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

        hotnews e un cuvant in limba engleza. De ce sa ne miram ca e anti-roman?
      • -4 (6 voturi)    
        "statul" înseamnă să stai, Statul este națiunea (Vineri, 6 iunie 2014, 21:27)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

        corect este că alte website-uri, http://dictionnaire.tv5.org/dictionnaire, respectă regulile gramaticale și fonetice ale propriei limbi; la fel de adevărat este că Franța nu a avut vreodată, vreun Premier plagiator, un Președinte care să taie pensiile, un Președinte al Senatului care a dat jos steagul UE la vizita chinezilor; cam asta a făcut comunismul din români; concluzionând, este dreptul tău să scrii cum vrei...ai grijă să nu ajungi Premier.
  • +1 (19 voturi)    
    Absolut de acord (Vineri, 6 iunie 2014, 14:12)

    Sparafucile [utilizator]

    Si daca tot n-avem dreptul sa fim mindri de performantele altora , de ce am mai fi si INTOXICATI atit de des cu ele ?
    • +8 (16 voturi)    
      mandreste-te cu tine (Vineri, 6 iunie 2014, 16:27)

      octaav [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Pentru ca poti reactiona si altfel la performatele altuia, nu e musai sa te mandresti cu ele.

      De exemplu, poti sa te bucuri pentru persoana respectiva. Sau poti s-o iei drept exemplu motivator. Sau poti sa apreciezi calitativ persoana respectiva. Sau stirea poate sa-ti dea speranta ca pot razbate valori si din Romania, si asta sa te insufleteasca in actiunile tale.

      Ce zici?

      De ce e musai sa te mandresti cu ceva la care n-ai niciun merit?
      • -2 (14 voturi)    
        SI DE CE NU AS PUTEA FI MANDRU? (Vineri, 6 iunie 2014, 17:24)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui octaav

        Imi interzici tu?
        Meritul meu e ca am sustinut-o si cand a castigat si cand nu a castigat..am avut incredere in fortele ei si am incurajat-o!
        Ma mandresc ca sunt si romani care reusesc sa NU ne faca de rusine in lumea asta mare..
        Simona e una dintre persoanele acestea.si mai sunt si altele..
        Dar ce rost are sa iti explic tie cum e cu bucuria si cu mandria..
        Un lucru e clar:
        nu ma pot mandri cu oameni ca tine, care incearca sa ucida din fasa speranta ca pe langa marii invingatori se pot afla si copiii nostri si bucuria de reusitele lor ..
        ignoranti..si ..frustati..
        si daca nu iti place de romanii care se mandresc cu reusitele altor semeni de-ai lor, in lume, nu mai intra pe site-ul asta si nu mai citi ce se scrie!
        • +6 (14 voturi)    
          of (Vineri, 6 iunie 2014, 17:38)

          octaav [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

          Imi pare rau sa vad ca n-ai inteles ce vreau sa zic.

          Imaginea ta despre tine e compusa si din lucrurile cu care te mandresti. Daca tu (si oricine de fapt) te mandresti cu merite care nu-s ale tale, iti furi singur caciula. Te minti singur, la nivel subconstient.

          Si-atunci ai o cale simpla sa te vezi mai bine pe tine. Mandrindu-te cu ce nu-i al tau. Meritele altora. Si asta e contraproductiv pentru tine. Pentru ca-ti opreste nevoia de a te imbunatati pe tine, fiindca tu te vezi automat mai bun fiindca-ti asumi meritele altora (inconstient).

          Pe de alta parte.. ce sa zic.. poate in cazul tau nu conteaza.. mandreste-te linistit. Nu conteaza oricum.
          • -2 (4 voturi)    
            pt mine conteaza si inca f mult! (Vineri, 6 iunie 2014, 18:05)

            misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui octaav

            pt tine ar tb sa nu conteze cu ce ma mandresc eu!
            si gresit conceptul tau..
            nu ma vad mai bun asumandu-mi meritele altora..gandesc ca daca eu nu am reusit, au reusit altii sa duca mai departe numele tarii asteia..
            sunt o pers. mandra ca in tara asta plina de muuulti netoti, mai sunt si oameni care se ridica pe propriile lor forte si se fac auziti, vazuti, aplaudati si iubiti, de o lume intreaga...
  • +12 (24 voturi)    
    Cum naiba sa fii mandru (Vineri, 6 iunie 2014, 14:15)

    catelu [utilizator]

    Cum sa fii mandru cand aproape toti sportivii care obtin performante remarcabile se antreneaza in tari civilizate, participa la competitii organizate in tari civilizate si, eventual, mai trec prin Romania ocazional, pe la rude.
  • +15 (27 voturi)    
    Mindrie??!! (Vineri, 6 iunie 2014, 14:22)

    Daniels22026 [utilizator]

    Mindria nationala e un sentiment nationalist, specific uslamist. Oamenii astia isi balanseaza complexele de inferioritate prin accese de mindrie si superioritate. O traditie psihologica de mase, indragita si scirboasa, cu radacini adinci in izolarea comunista.

    Dar bucuria pentru Simona Halep e cit se poate de reala. Bucuria asta umbreste orice altceva. Chiar nu-mi pasa de uslamisti cind privesc tenisul Simonei Halep.
    • +12 (16 voturi)    
      specific uslamist (Vineri, 6 iunie 2014, 14:59)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Va rog, specific uslamist nu este mandria, ci prostia si ipocrizia, si incompetenta si hotia si vanzarea de neam si de tara!
      Altfel cum sa ne explicam, ca au lasat uslamistii sa tarasca in monstruosul scandal, o asa sursa de bani necontrolabili, gen ENEL?
      Pe cine a deranjat ENEL, de nu mai este sustinuta, ci dimpotriva, tarata in acest scandal teatral, care pana la urma se va stinge in folosul statului si nu al romanului?
      Simona, ne-a aratat ca se poate, chiar daca unii grei ai tenisului au facut comentarii de care nu suntem mandrii, cu toate ca si ei candva ne-au bucurat cu meciurile lor castigate, si cu toate ca au oferit multora, locuri de munca ! Orice munca pozitiva trebuie incurajata.
      Mesaj pentru SIMONA:
      Simona lupta si pt castigarea acestui meci cu Sharapova. Nimeni nu dainuieste in victorie si de multe ori am vazut, tineretea primeaza!
      Poate are si Sharapova o zi proasta..si poate pe tine te va sprijini Dumnezeu mai mult!
      Pt toate comentariile negative care le-ai primit, trebuie sa castigi si sa arati invidiosilor astora ca mai au multe de invatat, chiar daca au varsta care o au.
      • +5 (9 voturi)    
        si chiar daca nu vei castiga acest meci (Vineri, 6 iunie 2014, 16:15)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

        Simona, chiar daca nu vei castiga acest meci, esti la inceput de drum, ai avut un traseu crescator frumos,esti clasata intre primele 3 ale lumii, muncesti mult si rezultatele bune nu vor intarzia sa se mai arate..
        Crede in Dumnezeu si in puterile tale!
        Noi ne rugam pt tine! Esti frumosul din inimile noastre! Putine ne sunt bucuriile in tara asta..iti multumim ca prin munca ta si rezultatele tale bune, ne-ai amintit cum e sa te mai si bucuri!
        Esti oricum o invingatoare!
  • +14 (34 voturi)    
    Nene ziarist (Vineri, 6 iunie 2014, 14:25)

    Alor [utilizator]

    Crezi ca daca astazi ne bucuram de succesul Simonei, daca astazi ne simtim mandri ca suntem romani, crezi sa suntem atat de naivi sa credem ca am contribuit cu ceva la reusita Simonei. Bineinteles ca numai ei si familiei care a sustinut-o i se datoreaza reusitele sportive. Dar lasa-ne si pe noi sa avem un motiv de bucurie in tara asta furata si batjocorita de tot felul de indivizi. Lasa-ne in pace cu frustarile tale de ziarist. Tu astazi ti-ai luat leafa scriind un articol de doi lei avad ca subiect Simona Halep. Noi nu vrem decat sa ne bucuram. De ce esti tu impotriva ca noi ne sintim mandri de performantele Simonei?
    • +3 (15 voturi)    
      A te bucura nu e echivalent cu a te mandri (Vineri, 6 iunie 2014, 16:21)

      octaav [utilizator] i-a raspuns lui Alor

      Iti zic eu.

      Fiindca nu are sens sa te mandresti cu performatele altuia, la care tu n-ai niciun merit sau contributie.

      N-ai decat sa te bucuri pentru performanta sportivului favorit, dar fa te rog diferenta intre a te bucura si a te mandri.

      Cand te mandresti cu ceva, iti asumi o parte din merit. Si in cazul tenismenei, n-ai nicun drept sa faci asta.
      • +4 (10 voturi)    
        DEX (Vineri, 6 iunie 2014, 16:56)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui octaav

        MÂNDRÍE, mândrii, s. f. 1. Sentiment de mulțumire, de satisfacție, de plăcere, de bucurie; ceea ce produce mulțumire, satisfacție, plăcere, bucurie; sentiment de demnitate, de încredere în calitățile proprii. ♦ Ceea ce constituie prilej de laudă, de fală, de mulțumire.
        • +3 (3 voturi)    
          Vezi, chiar tu citezi (Vineri, 6 iunie 2014, 22:42)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

          "de încredere în calitățile proprii" Care in acest caz??
  • -2 (16 voturi)    
    100% (Vineri, 6 iunie 2014, 14:28)

    titiacs [utilizator]

    de acord. O opinie pertinenta si de buns simt. Indraznesc un pronostic , nu inainte de a felicita PERFORMANTA Simonei si nu numarul banilor cistigati :
    - daca merge pacalici-din-carti sa asiste la meci si sa-si faca poze pt. feisbuc atunci Simona va pierde.
    - daca va fi lasata sa se concentreze , avind in vederea forma Sarapovei , atunci are sanse 45%.
    SUCCES acum dar si mai mare SUCCES pe viitor !
  • -4 (14 voturi)    
    Ne bucuram, vreti au ba ! (Vineri, 6 iunie 2014, 14:36)

    jixi [utilizator]

    Adica, nu avem voie sa ne bucuram ?
    Dar de ce sa ne bucuram ? CaObama l-a pupat pe chelie pe Basescu ?
  • +4 (20 voturi)    
    De unde tot apareti? (Vineri, 6 iunie 2014, 14:38)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    Comentatori care nu intelegeti ca avem si noi o bucurie, aceia ca prin aceasta fata redescoperim tenisul si speram ca renumele tarii sa fie un pic mai spalat dupa rusinea pricinuita de hoti si talhari. Avem dreptul sa fim mandri si suntem si pentru asta nu trebuie neaparat sa fim trasi de urechi si etichetati drept nationalisti nici de Banciu si nici de anonimul de la Hotnews. Lasati-ne sa ne bucuram sa speram ca va castiga finala si sa iesim in strada asa cum ies toti suporterii oricarui sport din lumea asta. Desigur ca este meritul si munca ei si nu imparte banii castigati cu niciunul dintre noi, dar asata chiar ca nu are nici o relevanta stimate anonim. Ne bucuram pentru ca e de-a noastra si ca fata asta lupta sub culorile steagului Romaniei. In rest chiar ca nu prea avem motive sa fim mandri de foarte foarte multe lucruri. Avem o bucurie! Nu ne-o luati si nici nu o umbriti!
    • -1 (13 voturi)    
      Mi-ai trezit mila (Vineri, 6 iunie 2014, 15:13)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Mai bine ai intelege semnificatia termenului mindrie. Precum si alte notiuni, cum ar fi igiena psihologica.

      Sa nu ma intelegi gresit. Meriti sa te bucuri pentru Simona. Precum si eu ma bucur. Dar sa fim mindrii??!!! Aici mi-ai trezit compasiunea. Ceva scirbos, care n-ar fi trebuit asociat bucuriei.
      • +1 (3 voturi)    
        Domnule! (Vineri, 6 iunie 2014, 20:30)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Probabil ca nu ai facut sport in viata si nu ma refer aici la sportul cotidian ci unul organizat si de performanta. Eu da, am facut sport si mi s-a ridicat si mie in semn de pretuire pentru munca mea steagul Romaniei pe catarg. Si nu doar odata. Te asigur Domnul meu ca sntimentul pe care il incearca un sportiv in acele momente nu poate fi descris in cuvinte si portul steagului tarii tale pe umeri este cea mai mare recompensa primita. Abia pe locul doi devine ca importanta recompense materiala. Poate ca vi s-a facut mila de mine pentru ca am spus ca ma mandresc cu Simona pentru ca e a noastra si ca reprezinta Romania cu tot ce are ea mai frumos dupa ce jegurile societatii ne-au manjit cu noroi in toata lumea, dar te asigur ca mai mila imi este mie de dumneata. De ce! Pentru ca toate neplacerile din tara noastra sunt pricinuite de oameni Domnule si tara in care ne-am nascut nu are nici o vina incat sa o hulim si sa ne fie rusine cu ea. Suna patetic ce spun dar asta este adevarul. De prea multe ori punem semn egai intre patrie si clasa politica. Numai bine!
        • 0 (0 voturi)    
          Mindrie (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 10:39)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

          Succesul, efortul si meritul tau personal, au atras inevitabil mindria ta. Te inteleg. Oricine simte la fel. Ce-ai simtit tu este chiar mindrie. Am facut si eu sport, dar n-am reprezentat niciodata Romania.

          Dar sa simti mindria de a fi roman? Asta e dovada carentei de igiena psihologica. Ma rog. Fiecare e liber sa simta ce vrea.
    • +2 (4 voturi)    
      imagine spalata? (Vineri, 6 iunie 2014, 16:44)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      La fel cum imaginea Etiopiei este spalata de toti maratonistii care castiga competitii una dupa alta.
      Sau poate ca lor societatea nu le-a oferit si alte oportunitati, si in loc sa ajunga fizicieni sau medici au putut doar sa fuga tare... oricum au spalat-o peste masura, mama ei de imagine!
  • +9 (19 voturi)    
    ... (Vineri, 6 iunie 2014, 14:41)

    IonMoldovan [anonim]

    Am citit articolul, am zis un "biiine" sarcastic si am vrut sa inchid pagina. Dar m-a intors ceva, desi mi-am jurat ca nu mai intru in discutii inutile pe net.
    Pur si simplu gresiti.
    Sa fii mandru de performantele unuia din grupul tau nu e deloc nesanatos, dimpotriva. Mandria asta poate sa iti induca ideea ca si tu poti performa in vreun fel; poate sa estompeze vocile celor care-ti spun ca nu esti bun de nimic.
    Desigur, mecanismul asta functioneaza pt. putini oameni. Pentru restul, care nu vad nimic mai departe de spartul de samanta si invartitul de mici, tot aia e si cu mandrie si fara.
    • +1 (13 voturi)    
      Nicidecum (Vineri, 6 iunie 2014, 15:16)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui IonMoldovan

      Ceea ce descrii tu foarte frumos se numeste SPERANTA. O meritam cu totii, pe deplin.

      Dar pentru ca ai confundat mindrie cu speranta, nu ma pot abtine. Ai nota 2! Sa-ti fie rusine! Era elementar.
      • 0 (4 voturi)    
        ... (Vineri, 6 iunie 2014, 20:42)

        IonMoldovan [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

        Ei vezi, de-asta mi-am jurat eu sa nu mai intru in discutii inutile pe net. Unii nu pot urmari o idee daca e mai lunga de o propozitie.

        Cred ca-mi reinnoiesc juramantul ala...
  • +13 (17 voturi)    
    Despre asta a scris Andrei Plesu.. (Vineri, 6 iunie 2014, 14:44)

    justin puscasu [utilizator]

    si cred ca e greu de adaugat ceva:
    "Cîtă vreme vom trăi de pe urma meritelor altor români, ale marilor români, nu vom face din România o ţară de care să fim mîndri. Fiecare român ar trebui, dimpotrivă, să-şi pună problema meritelor personale, a succeselor lui, a efortului lui. Mîndria de a fi român e ceva care trebuie luat nu ca punct de plecare, ci ca scop de atins. Altfel, în loc să fie un combustibil energizant, ea va rămîne ceea ce este de multă vreme: un drog, un somnifer, o fudulie. "
    textul integral e aici:
    http://dilemaveche.ro/sectiune/situa-iunea/articol/mindria-fi-roman
    • -2 (2 voturi)    
      @Justin (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 0:18)

      Lovilutia [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      Sa stii ca adesea l-am vazut pe Plesu infulecand un crenvurst la corn (hot dog, pentru avizati) sau cumparand un kilogram de sunca de la Antoine Piata Amzei). Aceasta micuta umilinta omeneasca, pofta de mancare, nu-l face nici mai roman ni mai cetatean mondial decat altii. Roman il face doar evidentierea a ceea ce e un specific romanesc, cu bune sau cu rele.
      Nici Caragiale nu era roman verde,. dar cat de roman era !
  • +4 (6 voturi)    
    Totuși (Vineri, 6 iunie 2014, 14:55)

    mdesteptu [utilizator]

    Există și alt scenariu în care poți fi mândru de performanța unui sportiv/artist: scenariul în care tu îți faci treaba la care te pricepi cât mai bine. În care câștigi bine. În care plătești taxe. În care cumperi bilete la evenimente sportive/artistice. În care taxele se duc spre susținerea sportului/artei. In care angajatorul tău face profit, din care profit susține arta/sportul. În care folosește arta/sportul ca vehicul publicitar pentru a-și promova afacerea.

    Deci munca cuiva poate contribui la asigurarea condițiilor necesare performanței unui sportiv/artist, deci poate fi motiv de mândrie. Întrebarea este dacă logica de mai sus funcționează în România.
  • -6 (10 voturi)    
    vanity is definitely my favorite sin (Vineri, 6 iunie 2014, 15:07)

    ghiula [utilizator]

    intelept spunea odata apostolul Pavel: "daca ar fi sa ma mandresc cu ceva, vreodata, ar fi cu pacatele mele." In nici un caz cu realizarile altora, as adauga.

    Mandria e un pacat major, vizeaza anumite orgolii nesatisfacute si trebuie sa recunoastem, e principala metoda prin care diavolul ne ia in stapanire.

    Simona Halep, in primul rand, e un tenismen profesionist si toate meritele ptr. performatele ei ii apartin. Ma-ntreb cati dintre cei care acuma sunt mandri de Simona ar fi contribuit in vreun fel la formarea ei ca si sportiv de inalta performata.
  • +7 (13 voturi)    
    exageram (Vineri, 6 iunie 2014, 15:23)

    Marmotan [utilizator]

    Oamenii au dreptul sa se bucure si sa isi manifeste incantarea. Orice performanta merita cantata si laudata, orice om are dreptul sa isi trambiteze fericirea ca un reprezentant al tarii lui a facut ceva remarcabil. Nu e nimic rau in asta si nu merita mii de caractere obosite intr-un articol.
    E bine ca suntem mereu nemultumiti, ba ca de ce nu ii incurajam pe sportivii nostri si nu ne pasa, ba ca de ce ne bucuram atata si ne arogam meritele... (?!) si mereu se gaseste cineva caruia sa ii puta totul, sa ii puta mandria, bucuria, aroganta, in fine....
    Deci sa ne calmam :)
    Putem scrie articole si despre subiecte mai relevante decat sa ne aflam in treaba?
  • +6 (14 voturi)    
    Am comentat si pe blog, dar si aici (Vineri, 6 iunie 2014, 15:42)

    RaduMischie [utilizator]

    Lucrurile sunt atat de simple: lumea spune "mandru ca sunt roman" la performanta Simonei (si, din cate stiu eu, si la alte performante romanesti) ca o manifestare de bucurie. Atat si nimic mai mult. E normal sa ne bucuram de asemenea performante. A cauta sensuri ascunse unei bucurii firesti, a spune ca este gresit sa spui "mandru ca sunt roman" cand te bucuri de succesul unui roman, e o mare idiotenie. A scrie pretins savant despre asta este doar o manifestare de prostie, desi autorul probabil ca se crede extrem de inteligent (si citind comentariile de pe aici zice "ia uite si imbecilii astia").
  • +5 (11 voturi)    
    Articolul scris degeaba, doar pentru trafic (Vineri, 6 iunie 2014, 16:27)

    LauraRadulescu [anonim]

    Cred doar ca avem nevoie sa auzim din cand in cand si lucruri pozitive. Asta-i tot. Eu am o vorba pe care o si aplic cand este cazul: Eu raman cu ce cred eu, tu ramai cu ce crezi tu. Un articol scris DEGEABA, fiindca oricat ar vrea autorul eu nu ma identific cu destinatarul mesajului.Iar daca articolul se adreseaza oamenilor pentru care mandria pentru Simona Halep inseamna de fapt sa se minta singuri si sa isi aroge merite (!?)… nu am de spus decat un lucru – acesti oameni nu cauta sa se destepte si nu citesc prea mult si sincer m-as mira sa se uite la tenis. E mai rusinos ca autorul foloseste un astfel de "carlig" pentru trafic si ca se foloseste de numele Simonei si are impresia ca isi poate duce cititorii de nas (veniti din greseala de pe Hotnews)
  • +1 (15 voturi)    
    Chiar nu ti-e rusine? Ne spui tu cand sa fim Mandr (Vineri, 6 iunie 2014, 16:38)

    alex4321 [utilizator]

    Chiar nu ti-e rusine? Cum adica e "periculos" sa fi MANDRU de performantele unui allt ROMAN?

    Pana aici am ajuns? In halul asta de propaganda Roesleriana tipica bolsevismului anilor 50 de trista amintire?

    Iti transmit ca:

    1. Sunt Mandru ca sunt ROMAN

    2,. Sunt Mandru ca stramosii mei au fost DACI ROMANIZATI

    3. Sunt MANDRU de Jertfa lui Decebal

    4. Sunt Mandru De Stefan cel Mare si Mihai Viteazul

    5. Sunt Mnadru de Avram Iancu

    6. Sunt Mnadru de MIHAI EMINESCU

    7. Ma identific cu toti ROMANII DIN TARA MEA

    8. Sunt Mandru de Performanta Simonei Halep

    Si Nu suport sa fiu jignit ca Roman de unii ca tine

    Asta ca sa fie Clar ce cred despre tine.
    • -1 (9 voturi)    
      :) (Vineri, 6 iunie 2014, 17:24)

      octaav [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      In cazul de fata, e ca si cum Bubico s-ar mandri cu Lassie.

      Asta ca sa-ti faci o idee cat de stupid e sa te mandresti cu chestii pentru care n-ai niciun merit sau contributie.

      Nu te impiedica nimeni, dar e ridicol in ochii oricui are logica.
      • -1 (7 voturi)    
        Stupid esti tu ca mori de ciuda cu cine ma MANDRES (Vineri, 6 iunie 2014, 17:46)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui octaav

        Smcehere , dupa logica da de noi bani
        stramosii nostrii au murit degeaba ca sa faca
        tara asta sa EXISTE.

        Noi toti ne MANDRIM cu jertfa LOR, fara JERTA stramosilor nostri astazi n-am fi avut o tara mare cu Ardealul, Moldova si Tara Romaneasca unite la un loc...

        Prin urmare Chiar ia tupeu nu? Ce faci? negi trecutul nostru ca popor si unitatea noastra ca popor?

        Prin urmare? Stupid esti tu ca mori de ciuda cu cine ne MANDRIM Noi Romanii

        De ce mori tu de grija noastra ?
        Ia zi?

        De ce practici tu o ideologie tipica bolsevciilor anilor 50 ?

        Vad ca ti ciuda de mori ca ne MANDRIM CA SUNTEM ROMANI?

        De ce ti-e ciuda cu cine ne mnadrim noi?
        Nu stii bancul du Dabija?

        Prin urmare, Te-ai dat singur de gol singur Cine esti si Ce Vrei!

        Tu nici macar n-ai cu cine te mandri ...

        TRIST !
        • +2 (6 voturi)    
          heh (Vineri, 6 iunie 2014, 18:05)

          octaav [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          Stramosii se ADMIRA, nu te mandresti cu ei, ca nu i-ai crescut tu si nici n-ai luptat cot la cot cu ei si nici n-ai murit pe acelasi front cu ei.

          Daca vrei sa te mandresti cu ceva, pune mana si fa ceva cu care poti iesi tu in fata.

          Indiferent cat de mandresti, valoarea ta umana se calculeaza dupa FAPTELE TALE, nu ale neamului tau.

          10.000 de Simone Halep dac-am avea, si daca te-ai mandri cu toate, tot acelasi om agresiv si agramat ramai. Sau ma rog, pari.. poate esti doar.. naiv..
      • -1 (7 voturi)    
        Bubico esti tu mai smechere (Vineri, 6 iunie 2014, 17:54)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui octaav

        Si Bubico esti tu mai smechere

        Ai mei au murit la Stalingrad pentru eliberarea Basarabiei de sub Rusi,,,smechere

        Ai mei nu si-au lasat credinta cand a venit Stalin
        in 48 si a vrut s adesfiinteze biserica greco-catolica in Ardeal, cu pretul pierderii casei si a slujbei care o aveau.

        Stramosii mei au fost membrii activi in ASTRA Romana la inceputul secolului

        Ai mei n-au fost bolsevici ruznaci sau agenti NKVD sau militari bolsevizati sau tradatori de tara ca Iliescu, ca Brucan, ca bunicul lui Ponta, ca tatal lui Andrian Nastase, ca Tatal lui petre Roman sau ca tatal lui Patapievici toti astaia parte din trupa care a nenorocit Romania ocupata de Rusi in anii 50

        Asa ca mai incet cu aprecierile in public si vezi-ti de Bubicii de la tine din familie,....ce facea familia ta in anii 50 ia spune-ne?

        Ce faceati voi cand ai mei luptau si mureau la Stalingrad? Ia spune-ne?
        • +3 (3 voturi)    
          Ai mei spargeau seminte (Vineri, 6 iunie 2014, 22:58)

          potaissa [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          la caldura si nu mureau la Stalingrad pentru interesul nemtilor.Cu ce te mandresti mosule? Mai lasa si tu vinul ,nu-ti cade bine...
    • +2 (2 voturi)    
      Iti transmit ca: (Vineri, 6 iunie 2014, 22:51)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      1. Sunt roman ,dar...asta este , la fel de bine puteam fi si austriac sau jidan

      2.Stramoasele noastre au fost romanizate de vreo 20 de popoare migratoare.Dup-ai au venit turcii, asa ca...

      3.Decebal si-a facut si el mersul , fi sigur

      4.De Iancu sunt cu adevarat mandru , a fost mot de-al meu :))

      5.Eminescu .....era ceva cu boli venerice , un sifilitic care a iubit o mfemeie maritata ,nu?

      6.Nu ma identific cu nici un roman. De ce-as face-o??

      7. Simona a facut un meci fain

      8. Nu are cum sa ma jigneasca cineva pe care nu-l bag in seama..

      9.Deci e clar ce cred cespre postul tau, nu?
      • -2 (2 voturi)    
        6.Nu ma identific cu nici un roman. De ce-as face- (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 3:23)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

        "6.Nu ma identific cu nici un roman.
        De ce-as face-o?"

        Pai nici n-ai de ce s-o faci.
        Apartenenta la un neam se simte nu se face.
        E un DAT.
        Prin urmare, tu nu te identifici cu nimeni dintre noi pentru ca nu simti ca ai de-a face cu noi asta e clar....

        De-aia nici nu simti vreo nevoie sa apartii acestei comunitati ...nici tu, nici Alimanescu.
  • +5 (9 voturi)    
    Inca un articol din pool-ul de depresie ... (Vineri, 6 iunie 2014, 16:55)

    it_s__not_news [utilizator]

    ...post-revolultionara. Amice Alimanescu, cu regret iti spun, esti idiot.

    Luati mai niste prozac, poate o sa reactionati normal, mai moderat, asa
  • -3 (7 voturi)    
    De acord (Vineri, 6 iunie 2014, 16:58)

    Stupid_Minion [utilizator]

    Este cred important sa nu amestecam bucuria cu mandria.
    Sunt foarte bucuros ca Simona a reusit aceasta performanta, ma bucur si pt mine deoarece am eticheta de roman si cand ies din tara imi doresc sa nu fiu privit ca un cersetor inainte sa deschid gura.

    Mandru nu sunt de aceasta performanta, n-am nici un merit, dar sunt foarte foarte bucuros si ii doresc Simonei tot binele din lume.
  • +6 (10 voturi)    
    Pt. Toma Alimanescu (Vineri, 6 iunie 2014, 17:05)

    miguelito [utilizator]

    lasa-ne pe noi idiotii sa ne mindrim si sa ne bucuram pentru performantele unui roman. Tu care te consideri mai destept decit noi, bucura-te pentru performantele altora sau stai suparat in continuare. Chiar nu ma intereseaza parerea ta. Pe mine ma intereseaza cum se uita strainii la mine in cele 3 drumuri lunare prin Europa. Si da, astfel, profit de pe urma succesului ei.
  • +1 (7 voturi)    
    Romanii se mandresc cu Simona Halep (Vineri, 6 iunie 2014, 18:24)

    alex4321 [utilizator]

    ================================
    Motto:
    Romanii se mandresc cu Simona Halep
    In timp ce Alimanestilor le e ciuda
    ---------------------------------------------------
    De ce crapa ciuda-n voi ma Alimanestilor cand face UN ROMAN performanta?
    ---------------------------------------------------
    Nu se mai termina cu bolsevicii si urmasii lor
    in tara asta odata
    de trebuie sa auzim teoriile lui Roesler
    si ale lui Pauker din anii 50, si in sec XXI?
    ==============================

    Semifinala turneului de tenis de la Roland Garros castigata de Simona Halep - record de audienta pentru Eurosport
    de A.V. HotNews.ro
    Vineri, 6 iunie 2014, 17:48 Economie | Media & Publicitate

    Semifinala turneului de tenis de la Roland Garros disputata intre Simona Halep si Andrea Petkovic a atras in medie 818.00 de telespectatori, stabilind un nou record de audienta medie pentru versiunea in limba romana a canalului Eurosport, a anuntat vineri grupul.

    Partida, transmisa joi, 5 iunie, a inregistrat o audienta medie record de 818.000 de telespectatori si un market share de 12,2%. Varful de 1,1 milioane de telespectatori a fost atins la ora 20.30, cu un market share de 14,1%. Aproximativ 1,5 milioane de telespectatori romani diferiti au urmarit victoria Simonei Halep pe Eurosport. Eurosport a fost al doilea cel mai urmarit canal in Romania la acel moment.

    Aceasta reprezinta cea mai buna audienta medie a canalului Eurosport dupa 2012 (recordul precedent, de 350.000 de telespectatori, fiind inregistrat de finala Open-ului Australian).
    • +2 (2 voturi)    
      Matrafirefox ,tu esti? (Vineri, 6 iunie 2014, 23:02)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      atatea aberatii si mandrie nationala tunata intr-un post pot veni doar din tastatura ta...
      • -1 (3 voturi)    
        Am fost 818.000 "plini de mandrie tunata" (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 3:26)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

        Am fost 818.000 "plini de mandrie tunata"

        Tinandu-i pumnii Simonei la fiecare minge si Bucurandu-ne si fiind Mandri de Ea la fiecare minge castigata !

        Iti vine sa mori de ciuda nu?

        Ca suntem asa multi!

        Si-asta a fost doar un simplu meci...
  • +2 (6 voturi)    
    Alimanescu de ce sa ne mai CINSTIM EROII (Vineri, 6 iunie 2014, 18:32)

    alex4321 [utilizator]

    Alimanescu dupa logica ta stramba

    "De ce sa ne mai Cinstim eroii
    daca nu suntem rude directe cu ei?"

    "De ce-si mai sarbatoresc , azi, cei din vest, veteranii lor din Normandia daca nu sunt 'rude directe cu ei'? "

    Si-aia is tot "NIste nationalisti primitivi de doi bani" cum PREDICI Tu PE-AICI?

    Chiar in halul asta si ineptii de-astea ai ajuns sa ABEREZI in ideologia ta de 2 bani?

    Ce om esti tu sa predici asa ceva si sa arunci la gunoi

    "cultul stramosilor si al eroilor" si
    "cultul valorilor"

    cele doua culte care definesc Axele de referinta a oricarui popor?

    Sau, nu care cumva? faci tu Alergie la tot ce este romanesc mai Alimanescule? Si prin urmare esti Un Mare Anti-Roman?
    • +1 (1 vot)    
      nu e asa complicat (Vineri, 6 iunie 2014, 20:05)

      octaav [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Eroii, neamul, patria - toate astea sa le iubesti, sa le respecti si sa le consideri sfinte.

      De mandrit, mandreste-te cu ce faci tu, nu cu ce fac altii.
      Altfel e ridicol. E ca si cum te mandresti ca a rasarit soarele azi.

      Nu cred ca e asa de greu de inteles. Citeste de mai multe ori, daca trebuie.
  • +1 (5 voturi)    
    A te mandri... (Vineri, 6 iunie 2014, 19:21)

    Lovilutia [utilizator]

    Franta si Anglia, sau Spania sunt mandre de trecutul lor. Sunt mandre prin cetatenii lor de azi.
    De ce englezii n-ar fi mandri ca au un Newton in istoria lor ?
    De ce Franta n-ar fi mandra de un Voltaire ?
    De ce Spania n-ar fi mandra de Columb ?
    Evident, e un alt nivel :(
    Avem si noi, totusi, un Cantemir.
    In fond, sportivii din cate tari s-au impus la Roland Garros ? Le numeri pe degetele de la o mana.
    Aceasta "mandrie", uneori, in cazul unei tari mici cum e Romania, poate ajuta la intretinerea unei "mandrii" nationale, capabila sa se impotriveasca tendintelor de "canibalizare" a populatiei (vezi sentimentul national al romanilor ardeleni.
    • +1 (1 vot)    
      pe eroii romani (Vineri, 6 iunie 2014, 20:07)

      octaav [utilizator] i-a raspuns lui Lovilutia

      De ce nu e suficient sa-i iubim? Sa-i respectam? Sa-i dam drept model copiilor si sa-i ajutam daca putem?

      De ce nu e asta suficent?

      De ce trebuie sa fim atat de aroganti incat sa ne mandrim cu meritul altuia. Tu te mandresti ca rasare soarele? Ai tot atata merit la asta cat ai la victoria Simonei, sau la operele lui D. Cantemir.
      • -1 (1 vot)    
        Da (Vineri, 6 iunie 2014, 20:37)

        Lovilutia [utilizator] i-a raspuns lui octaav

        nu am niciun merit, asa cum nici John Smith nu are niciun merit pentru gloria Angliei sau Americii
      • +1 (1 vot)    
        Apropo (Vineri, 6 iunie 2014, 20:41)

        Lovilutia [utilizator] i-a raspuns lui octaav

        Marea Britanie se mandrea ca pe teritoriul sau Soarele nu apune niciodata :)
      • -1 (1 vot)    
        @Octaav (Vineri, 6 iunie 2014, 20:50)

        Lovilutia [utilizator] i-a raspuns lui octaav

        Nu suntem o omenire unita, capabila sa se "mandreasca" doar cu realizarile sale, suntem, poate la nivel macro, doar "membri de trib",multumiti cu ceea ce am invatat de la parinti, bunici sau... "formatori de opinie".
        Dar, altfel nu se poate in societate. Individul poate fi un erou al unei societati, dar singur nu ar avea cum sa iasa in evidenta.
        Inchipuie-ti ca Sorana ar juca doar pe la periferile Constantei. Cine ar sti de ea ?
      • +1 (3 voturi)    
        Si DA ! (Vineri, 6 iunie 2014, 20:59)

        Lovilutia [utilizator] i-a raspuns lui octaav

        Sunt mandru ca apartin unei rase care este constienta de ce Soarele rasare sau apune !
        • +2 (2 voturi)    
          Aici trebuie sa-ti dau dreptate (Vineri, 6 iunie 2014, 23:50)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Lovilutia

          Sunt convins ca ai muncit enorm pentru asta. Probabil cam tot atat cat a muncit si ponta la lucrarea de diploma de care sunt sigur ca e mandru!
          • -1 (1 vot)    
            Am muncit si eu un pic... (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 0:06)

            Lovilutia [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            ... ca sa inteleg de ce e asa.
            Te provoc cu o intrebare, de ce Luna se invarteste in jurul Pamantului, iar Pamanrul in jurul Soarelui ? Stii sa raspunzi domnule Liviu ?
            • 0 (0 voturi)    
              E treaba lor ca sa zic asa... (Luni, 9 iunie 2014, 15:11)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Lovilutia

              Si oricum NU SUNT MANDRU de asta... Ci doar constat...
  • +2 (6 voturi)    
    bun material, echilibrat si lucid (Vineri, 6 iunie 2014, 19:45)

    Mendebilul [utilizator]

    Si eu ma bucur când câștiga Simona. Dar apoi, citind titlurile din media, îmi vine sa vărs. Simona trebuie sa facă la fel ca Inna: sa se tina departe de România și sa-si vadă de treaba.
  • +3 (5 voturi)    
    Sunt mandru ca-s roman ? De ce oare ? (Vineri, 6 iunie 2014, 20:35)

    Plagarus [utilizator]

    Nu sunt mandru, dar nici nu mi-e rusine cu asta. Consider ca demnitatea nu e colectiva, asa ca nu am un merit pentru ca sunt de aceeasi natie cu Eliade, Cioran,Brancusi, Tzara, Comaneci, Halep etc. si nici nu ma afecteaza infractiunile comise de conationali. Omul nu alege unde se naste.
    Nu cred ca am prea multe motive sa fiu mandru ca sunt roman. E ca si cum as fi mandru ca sunt baiat si nu fata
    • +2 (4 voturi)    
      Bravo! (Vineri, 6 iunie 2014, 22:53)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Un post excelent!
    • -2 (4 voturi)    
      Dupa teoria ta : n-ar trebui sa existe mandrie (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 3:18)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Dupa teoria ta de 2 bani :
      n-ar trebui sa existe mandrie...
      Numai ca surpriza EA EXISTA!

      Si in plus. lucrurile stau CHIAR INVERS dpdv MORAL.

      Faptul ca eu sunt mai destept ca tine E UN DAT
      Intelegi? Nu cred ca intelegi. De-asta iti spun...

      Prin urmare eu nu ma simt MANDRU ca sunt mai destept ca tine ci din contra sunt TRIST cand vad in ce aberatii ajungi sa crezi....

      Pe de alta parte sunt MANDRU CA ROMAN ca Simona Halep o AROMANCA joaca maine finala la Wimbledon

      Cine e ROMAN e MANDRU de Simona
      Cine nu, nu. Si A PUTEA FI MANDRU e tot UN DAT.
      Si-asta e un DAT.

      Dar nu cred ca intelegi deloc lucrurile astea altfel n-ai ajunge sa scrii ce scrii

      MA BUCUR INSA CA SIMONA HALEP LE INTELEGE:

      MA BUCUR SI SUNT MANDRU
      CA SI SIMONA HALEP E MANDRA DE NOI TOTI!
      -------------------------------------------------
      "Sîntem o ţară mică, dar frumoasă. Îmi place acolo, iubesc România, acolo m-am format, sînt un produs sută la sută autohton."

      "În ceea ce priveşte tenisul, avem antrenori buni, cîteva cluburi unde să ne antrenăm. Nu mi-aş dori să merg în altă parte", a încheiat ea.
      ------------------------------
      • -2 (2 voturi)    
        joaca maine finala la Roland Garros (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 3:40)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        Scuze:
        Simona nu "joaca maine finala la Wimbledon"
        ci la Roland Garros

        Mi-a scapat cand am scris repede:

        Cand ma gandesc la "o finala de Grand Slem"
        e Intotdeauna cea de la Wimbledon 1972
        Si sunt MANDRU de Ilie Nastase si de cum a jucat el atunci, chiar daca a PIERDUT

        Iata lucruri pe care Alimanescu nu le poate SIMTI
        si prin urmare nici NU POATE sa le inteleaga
        (dovada aberatiile pe care le scrie cum ca "vom fi mandri pana cand al nostru va pierde")

        Nu, mai Alimanescu, vom fi INTOTDEAUNA Mandri de Decebal...Tocmai pentru ca a PIERDUT cum a Pierdut. Tocmai pentru ca si-a pus singur capat zilelor pentru Onoarea Tarii Lui...
        Asta in timp ce galul Vercingetorix si altii ca el s-a predat: a fost plimbat prin cusca in pielea goala la Roma, schingiuit si batjocorit si a murit ca un vierme uitat in acea cusca...

        Asa cum vom fi intotdeauna mandri de Ilie Nastase iar "Finala de Grand Slem" cu F-mare va ramane pentru noi, pentru totdeauna, Wimbledon 1972.

        Tocmai de aceea asteptam si Finala de Maine
        - ca sa ne luam revansa.

        Iata lucruri pe care Alimanescu nu le poate SIMTI
        si prin urmare nici le poate intelege
      • 0 (2 voturi)    
        Votam raul mai mic sau galeata mai mare! (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 8:46)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        De ce ar trebui să fiu mândru că sunt român, de ce să fiu patriot?
        Sa facem fiecare ceva sa iesim din clasamentele rusinoase, dupa care putem fi mandrii :
        1) ultimii în ceea ce priveşte dotarea cu băi a locuinţelor (Eurostat, 2011);
        2) ultimul loc în ceea ce priveşte igiena (L’Oreal, 2012);
        3) ultimii în ceea ce priveşte nivelul de trai (Eurostat, 2013);
        4) ultimii la numărul de cărţi citite pe cap de locuitor (CE, 2013);
        5)ultimii în ceea ce priveşte calitatea învăţământului (Bertelsmann Stiftung, 2010);
        6) ultimii în ceea ce priveşte fondurile destinate pentru cercetare şi dezvoltare (Eurostat, 2013);
        7) ultimii în ceea ce priveşte lupta anticorupţie (CE, 2013);
        8) ultimii la libertatea presei (Freedom House, 2013);
        9) ultimul loc la capitolul autostrăzi (2013);
        10) cea mai scăzută speranţă de viaţă din UE (Econtext, 2012);
        11) cea mai mare rată a mortalităţii infantile (“Salvaţi Copiii”, 2013);
        12) primii în ceea ce priveşte numărul gospodăriilor cu wc în curte (CE, 2013);
        primii la traficul de persoane (CE, 2013);
        13) cea mai mare rată a abandonului copiilor (UNICEF, 2010).

        Cu admirabila Simona Halep si galeria zgomotos patriotarda de pe margine nu ne schimbam imaginea de tristi ai Europei, pe spatele carora se fac campanii electorale de catre partidele extremiste si xenofobe !!!
  • +2 (6 voturi)    
    ma las de tenis (Vineri, 6 iunie 2014, 21:45)

    mypostefan [utilizator]

    bun articol. Eu am 12 ani si chiar ma gandeam sa ma duc mai des la antrenament la tenis (acum ma duc doar de 3 ori pe saptamana). Ma gandeam ca poate ajuns si eu ca Simona si poate prietenii si colegii mei o sa fie mandri de mine cand o sa joc si eu finala la Paris.

    Noroc cu articolul asta care s-a adus inapoi cu picioarele pe pamanant. Asa e...de ce ar fi ei mandri de mine....doar nu e reusita lor. Da-l dracu' de antrenament.
    • +1 (1 vot)    
      Excelent ca postare (Vineri, 6 iunie 2014, 23:47)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui mypostefan

      Dar nu o pune si in practica, ar fi pacat pentru tine. TU te poti mandri cu ceea ce faci fara sa-ti conteste nimeni dreptul asta. Si totdeauna se vor gasi tot felul de indivizi (ca oameni nu pot sa ii numesc) care sa se mandreasca cu munca ta (vezi atatea comentarii in acest sens mai sus). Dar daca poti, e pacat sa nu aduci o bucurie, o inspiratie, sa creezi un model pentru altii. Si ai avea de ce sa fii mandru!
    • +2 (2 voturi)    
      heh (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 0:05)

      octaav [utilizator] i-a raspuns lui mypostefan

      Daca tu ai senzatia ca asta-i motiveaza pe sportivi, dorinta de a-i multumi pe altii, ca altii sa se mandreasca cu ei, cred ca nu stii despre ce vorbesti.
  • 0 (0 voturi)    
    ok!Io atata spun (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 0:22)

    dvribe [utilizator]

    Sambata dimineata ma duc 40 de km sa fac o partida de pescuit!O sa fac intoarcerea acasa sa o vaz pe Simonuca doo trei ore cat o fi finala
    si cat o fi scoru!Dupa,oi face intors iara aia 40 de km
    Deci,Intrebarea esentiala:Mandrie degeaba?
    Raspuns:NU,e daca noastra!
  • 0 (0 voturi)    
    E greu de inteles ? (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 0:24)

    Lovilutia [utilizator]

    Pe munca "prostimii" ajung sa se evidentieze varfurile. Lui Tolstoi ii placea sa se costumeze in mujic si sa participe la munca campului. Dar, daca asta i-ar fi asigurat traiul zilnic, ar mai fi putut crea imensa lui opera literara ?
  • 0 (6 voturi)    
    N-ar fi bine ca Alimanescu sa-si reprime URA (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 3:44)

    alex4321 [utilizator]

    N-ar fi bine ca acest Alimanescu sa-si reprime

    CIUDA si URA

    pe care o manifesta impotriva
    BUCURIEI SI MANDRIEI noastre
    ca Simona Halep e in Finala?
  • 0 (0 voturi)    
    Bine (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 11:00)

    Dragos.C [anonim]

    Pot fi de acord.
    Nu ar trebui sa fim mandri, ci multumiti sau bucurosi. Sa fim mandri doar de realizarile personale.

    Ar fi fost bine de stiut cum se desfasoara fenomenul si in alte tari. Cred ca peste tot intalnesti mandria asta ´nesanatosa´.

    Oamenii cred ca in general sunt mandri de faptul ca unul de-al lor aduce prestigiu ´tribului´, deci nesanatos nu poate fi.
  • 0 (0 voturi)    
    autorul greseste (Sâmbătă, 7 iunie 2014, 13:06)

    mariokempess [utilizator]

    Dupa stramba logica a unora de pe aici,eu nu pot sa fiu mandru de succesele tatalui meu,pentru ca nu am contribuit cu nimic la ele?!Cred ca se ambaleaza lumea aiurea, doar pentru un cuvant banal.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri