Australian Open, semifinala

Novak Djokovic, in finala de la Australian Open dupa un meci de cinci seturi cu Andy Murray (6-3, 3-6, 6-7, 6-1, 7-5)

de A.I.     HotNews.ro
Vineri, 27 ianuarie 2012, 10:17 Sport | Tenis

Novak Djokovic, in finala de la Australian Open
Foto: australianopen.com
In urma cu un an de zile, ascensiunea lui "Nole" catre numarul unu mondial incepea la Melbourne. La editia din 2012, Novak Djokovic a avut nevoie de un meci maraton de cinci seturi (a durat patru ore si 50 de minute) pentru a-l depasi pe Andy Murray in semifinale (6-3, 3-6, 6-7, 6-1, 7-5). In ultimul act de la Australian Open, liderul mondial se va duela cu Rafael Nadal (duminica, ora 10:15).

Setul I


Jocul a inceput cu Novak Djokovic la serviciu: sarbul nu a avut nicio emotie in a castiga game-ul. In schimb, Andy a avut nevoie de nervi tari pentru a se impune pe propriul serviciu: sarbul a avut doua mingi de break.

"Nole" reuseste primul break al disputei: la scorul de 2-1 in favoarea sa, liderul mondial profita de o dubla greseala si se impune.  Murray raspunde cu un rebreak, dar scotianul nu continua momentul bun si isi pierde din nou serviciul (scorul a devenit 4-2).  

In fata unui Murray neinspirat chiar si in jocul defensiv (una dintre principalele sale arme), Djokovic castiga primul set cu 6-3, fara mari emotii si dupa un joc departe de asteptari al celor doi sportivi.

Setul II

Andy a inceput setul secund la fel cum l-a terminat pe primul: cu mingi in fileu dupa schimburi mai lungi. In aceste conditii, efortul lui Djokovic pentru un break a fost mic (a castigat contra serviciului in chiar primul game).

Jocul cu numarul patru a fost unul echilibrat si lung (a durat peste 10 minute). In cele din urma, castig de cauza a avut Andy: s-a impus contra serviciului si a dat primele semne de revenire (scorul a devenit 2-2).

Murray trece, cel putin pentru moment, la conducerea partidei: britanicul se distanteaza la 4-2, jocul lui Andy incepe sa-i puna probleme liderului mondial.
 
Campionul en-titre reactioneaza prompt: face rebreak-ul, ajutat si de adversar: dubla greseala intr-un moment important. Continua game-urile castigate pe serviciul adversarului, iar pana la urma Murray castiga setul cu 6-3.

Setul III

Djokovic are nevoie de un game lung (a salvat mai multe mingi de break) pentru a incepe setul trei bine. Sarbul are insa probleme mari atunci cand schimburile se prelungesc.

Echilibrul se pastreaza (fiecare a mai bifat cate un break), iar scorul ajunge 5-5, dupa ce "Nole" rateaza trei mingi de set. Urmeaza doua game-uri in care se pierde pe propriul serviciu, iar setul este impins in tie-break. 

In tie-break, Djokovic nu serveste prea grozav, comite si o dubla greseala, iar Murray castiga gratie muncii de a returna fiecare atac al sarbului (7-4).

Setul IV

Djokovic pare mult mai hotarat si mai agresiv in debutul setului cu numarul patru, liderul mondial conduce jocul si bifeaza break-ul in chiar primul game. Murray pare coplesit de gandul ca a reusit sa-i ia lui "Nole" doua seturi, iar situatia de pe teren ii scapa de sub control. Sarbul este pe tot terenul, castiga fiecare game si setul cu un categoric 6-1.

Setul V

Unul dintre momentele importante ale setului cu numarul cinci s-a produs in game-ul cu numarul cinci: Murray scapa de sub control cateva lovituri, iar sarbul bifeaza break-ul. Djokovic a fost sigur la serviciu, a condus ostilitatile si a profitat de avantajul break-ului pentru a se desprinde la 5-2. Murray are insa o tresarire de orgoliu, britanicul castigand la zero pe serviciul lui Novak.
La 5-5, Djokovic salveaza trei mingi de break, Murray are partea sa de vina (a gresit mingi usoare). Scorul devine 6-5, iar presiunea se muta pe umerii lui Andy. Britanicului nu-i intra primul serviciu, iar "Nole" se impune cu 7-5, dupa o partida incordata.

Finala dintre Rafael Nadal (2) si Novak Djokovic (1) va avea loc duminica, de la ora 10:15, pe "Rod Laver Arena".


Citeste mai multe despre   























7614 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    din pacate... (Vineri, 27 ianuarie 2012, 11:45)

    anonim [anonim]

    mult prea mare diferenta intre nadal, federer, nole si restu lumii...
  • +1 (5 voturi)    
    Adevarata finala (Vineri, 27 ianuarie 2012, 15:24)

    gigi marga [anonim]

    ... se pare ca se joaca chiar acum!
    Incredibil efort al celor 2 jucatori!
  • +2 (6 voturi)    
    Exceptional meci! (Vineri, 27 ianuarie 2012, 15:52)

    gigi marga [anonim]

    A fost o lupta apriga inte cei doi, demna de finala (sorry Federer & Nadal!)
    Se vede ca Lendl este antrenorul lui Murray! si schimbarile in bine in jocul lui Murray s-au produs in numai 2 luni! Inclin sa cred ca anul acesta Murray este cel care va castiga Wimbledon.
    Murray a gresit tactic in setul 4 pe care l-a abandonat complet, si a gresit la 5-1 pe serviciul sau cand nu a luptat ca sa-l castige si sa fie el cel care incepe sa serveasca in setul 5!!!
    In felul acesta, la 4-4 sau 5-5 in ultimul set el ar fi fost cel care servea si ar fi putut sa puna presiune pe Nole. De asemenea la 5-5 a avut nu mai putin de 4 mingii de break point, insa nu a reusit sa le fructifice, ca atare Nole a profitat de avantajul pshologic si si-a adjudecat meciul.

    Felicitari ambilor jucatori pentru spectacolul memorabil oferit si succes mai departe lui Djokovic in finala de maine contra lui Nadal! Speram sa fie refacut fizic pentru a lupta la capacitatea adecvata.
    • +5 (5 voturi)    
      ha ha (Vineri, 27 ianuarie 2012, 16:47)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui gigi marga

      adevarata finala a fost Nadal Djokovic. Eu nu spun ca meciul asta nu a fost interesant dar analizat la rece nu a fost decat un clasic - nati-o tie, dami-o mie, la greseala adversarului. Foarte rar am vazut in acest meci ca Djokovic sau Muray sa riste ca sa castige. Meciul Federer-Nadal , cel putin din punc de vedere al spectacolului a fost de departe mult mai frumos si spectaculos, un meci demn de o finala, asa cum numai cei doi sunt capabili sa o faca. Djokovic nu se va ridica niciodata la nivelul lui Federer sau chiar nici a lui Nadal. Este cel mai bun din lume la ora actuala, dar asta s-a datorat si unui context favorabil. Federer are totusi 30 de ani, cu 6 ani mai in varsta si chiar si la varsta asta l-a batut la Roland Garos
      • -1 (1 vot)    
        "ha ha"? (Vineri, 27 ianuarie 2012, 20:58)

        gigi marga [anonim] i-a raspuns lui eugen

        Sorry, dar Nadal Djokovic inca nu s-a jucat!!!

        Djokovic nu se ridica la nivelul lui Nadal? Vreau si eu sa fumez ce fumezi tu... dar daca ai dreptate, atunci maine cand se vor intalni Nadal il va spulbera pe Djjokovic :)

        Sa-ti explic, in caz ca ai uitat: anul trecut Djokovic l-a batut pe Nadal in 6 intalniri directe si din totalul de 18 seturi jucate Nadal a castigat doar 4 (patru)!!! si sa mai notam ca 2 din cele 6 s-au jucat pe zgura - preferinta lui Nadal!

        Nadal a invatat sa-l bata pe Federer cu mingii inalte pe rever - atat! Are o serva si un retur la care trebuie sa se mai imbunatateasca, daca nu o face se va scufunda incet...

        Context favorabil pentru Djokovic? Da, este pentru ca Federer a trecut de 30 de ani, atat, desi la varsta asta inca poate sa-i puna mari probleme, dar Nadal? Nadal este inca la varf de cariera! Cu toate astea, in meciul de ieri Federer a aratat ca in continuare cauta sa-si imbunatateasca jocul si sa se ajusteze pentru a-si imbunatati performanta - a incercat un joc cu totul diferit contra lui Nadal - a mers bine dar a gresit exagerat de mult acolo unde de obicei era excelent: forehand. Nadal s-a aparat, si a facut-o bine, asteptand ca adversarul sa greseasca.

        Din pacate tennisul, ca multe altele, se joaca pe puncte si meciuri castigate si nu pe momente de sclipire.
        Raman in continuare la parerea mea, cu exceptia setului nr. 4 in care Andy nu a vrut sa joace, a fost un meci pe cinste!
        • +1 (1 vot)    
          Djokovic (Vineri, 27 ianuarie 2012, 21:11)

          eugen [anonim] i-a raspuns lui gigi marga

          nu se ridica la nivelul lui Federer si a lui Nadal ca si joc de tenis in general. Djokovic a stiut sa exploateze niste slabiciuni ale lui Nadal si atat.
          Dar din punct de vedere tehnic este slab, nu stie decat topspin si atat. Djokovic este insa mult mai inteligent decat amandoi. Stie sa joace la greseala adversarului si mai ales stie sa exploateze slabiciunile adversarului. Secretul celor 6 victorii consecutive cu Nadal sta in cateva lucruri: Nadal, din confruntarile cu Federer s-a ca el sa dicteze jocul, el sa trimita torpile de pe fundul terenului iar Federer sa se apere. Greseala lui Federer a fost ca el a continuat sa-si faca jocul lui clasic in loc sa inceapa sa joace mai agresiv. Cand a facut-o, in finala de la Turneul Campionilor din 2010, nu i-a dat nici o sansa lui Nadal. Tot din acelasi motiv Federer nu a vrut sa exploateze reverul foarte slab a lui Nadal. In plus, Federer intotdeauna a incercat sa joace decisiv nu sa astepte greseala adversarului. Djokovic a invatat din greselile lui Federer. Si-a dezvoltat un rever devastator cu doua maini, ca sa contracareze avantalul forehandului de pe stanga lui Nadal, stie sa il toace marunt pe Nadal pe reverul lui slab si in plus joaca foarte agresiv, nedandu-i timp lui Nadal sa isi pregateasca torpilele lui. Asta a fost tot secretul celor 6 victorii. Nu o sa il vezi insa pe Djokovic returnand mingi din pozitii imposibile si lovind asa cum face Nadal.
          • -1 (1 vot)    
            nu ai dreptate (Vineri, 27 ianuarie 2012, 23:28)

            gigi marga [anonim] i-a raspuns lui eugen

            Dude, cu parere de rau, dar cel care joaca cu mult top spin este Nadal si nu Djokovic.
            Da, Djokovic are un rever bun, dar si Nadal are un forehand devastator.
            Si cum ai vrea sa fii un bun jucator de tennis daca nu-ti dezvolti cel putin o arma buna si te imbunatatesti la toate celelalte departamente?

            In final spui ca Djokovic joaca agresiv ca sa nu-i de-a timp lui Nadal... iar mai devreme ai sustinut ca meciul Djokovic - Murray a fost un "clasic - nati-o tie, dami-o mie" - te contrazici singur!
  • 0 (2 voturi)    
    s-a terminat! schimmbati scorul (Vineri, 27 ianuarie 2012, 15:58)

    nick [anonim]

    s-a terminat! schimmbati scorul! a batut novak
    http://uk.eurosport.yahoo.com/27012012/58/australian-open-djokovic-survives-murray-epic.html
  • -1 (1 vot)    
    pozitia conteaza (Vineri, 27 ianuarie 2012, 21:50)

    vio [anonim]

    uitati-va cat de sus joaca Djokovic. Este incredibil cum poate prinde mingea de acolo! Nadal a coborat cel putin 1.5 m. Mult! Nu cred ca mai poate recupera distanta asta vreodata. Finala este "cronica unei victorii anuntate". Federer? A mai adaugat putina aroganta...
    • +1 (1 vot)    
      joaca sus (Sâmbătă, 28 ianuarie 2012, 3:12)

      gigi marga [anonim] i-a raspuns lui vio

      cum adica joaca sus? cum a coborat Nadal 1.5m? Deci Djokovic joaca la peste 2m? Dar Federer? Care din ei va fi amendat de TAROM?

      Federer arogant? Atunci cine-i beat?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri