​Paris Masters: Federer vs Tsonga 6-1, 7-6 / S-a intors campionul

de A.I.     HotNews.ro
Duminică, 13 noiembrie 2011, 17:41 Sport | Tenis

Roger Federer, invingator la Paris-Bercy
Foto: Reuters
Roger Federer a castigat pentru prima data in cariera turneul Masters de la Paris-Bercy, elvetianul trecand in finala, scor 6-1, 7-6, de Jo-Wilfried Tsonga. Cu lovituri precise si cu o pofta de joc ca in vremurile bune, Federer nu i-a dat nicio sansa francezului.

Aflat intr-o perioada de gratie, Roger a dominat partida cu Tsonga, elvetianul castigand la pas primul set al finalei, scor 6-1. Echilibrul s-a instaurat in cel de-al doilea set, dar fostul lider mondial a fost cu o clasa peste adversar in tie-break (castigat la trei). 

In urma acestui succes, Federer va incasa un cec in valoare de 454.000 de euro si 1000 de puncte ATP, in timp ce Tsonga se va multumi cu 214.000 de euro si 600 de puncte.

"Sunt foarte fericit dupa aceasta victorie. Trebuie sa recunosc ca sunt multumit de evolutia mea, am jucat foarte bine astazi (n.r. duminica)" - Roger Federer.

"Sunt putin dezamagit ca nu am reusit sa joc putin mai bine astazi. Roger a fost mai bun, mai rapid" - Jo-Wilfried Tsonga. 

* Federer a ajuns la victoria cu numarul 802 din cariera dupa succesul cu Tsonga.
* Roger este singurul jucator din istorie care reuseste sa ajunga in finalele tuturor turneelor Masters.
* Elvetianul si-a trecut in cont cel de-al 69-lea titlu al carierei, dintr-un total de 99 de finale jucate
* A fost cel de-al 18-lea turneu Masters pe care Roger Federer l-a castigat (este depasit doar de Nadal - 19).

Cei mai buni opt jucatori din clasamentul ATP se vor intalni in Turneul Campionilor de la Londra, competitie care va debuta peste o saptamana.


Citeste mai multe despre   























2466 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    inseamna ca (Duminică, 13 noiembrie 2011, 18:03)

    GEORGE [anonim]

    Federer este din nou nr3. Niciodata nu cred ca vom vedea la Nadal si la Djokovic o lovitura asa cum i-a reusit lui Federer la mingea lobata trimisa de Tsonga. Sa lovesti mingea cu reverul, cu o singura mana bineinteles, sa fii cu spatele aproape complet fata de adversar si sa reusesti acel cros decisiv e ceva ce doar lui Federer ii poate reusi
    • -2 (6 voturi)    
      gresit. (Duminică, 13 noiembrie 2011, 18:32)

      AntonH [utilizator] i-a raspuns lui GEORGE

      Federer va ramane nr. 4 pana la Open-ul Australiei. Vom vedea ce va fi acolo. Nu e cazul sa exagerezi cu lovitura lui Roger, nu e chiar asa iesita din comun. Si o spun din postura de fan Federer.
      • +3 (5 voturi)    
        bun (Duminică, 13 noiembrie 2011, 19:23)

        george [anonim] i-a raspuns lui AntonH

        dar daca Federer a castiat 1000pct la turneul asta il depaseste pe Muray la puncte. Plus ca mai este turneul campionilor unde si acolo se castiga sau pierd puncte deci ce spui tu nu e tocmai exact. cat despre lvitura aia, eu unul nu am vazut asa ceva niciodata nici la Nadal si nici la Djokovic
        • 0 (0 voturi)    
          pentru cunoscatori.. (Duminică, 13 noiembrie 2011, 20:35)

          unu [anonim] i-a raspuns lui george

          nu stiu daca o sa treaca nr 3 sau nu, dar nu asa se face rankingu. A castigat 1000 puncte acum dar i se vor scadea alea pe care le-a obtinut anul trecut la Paris, creca vreo 500 . Practic o sa aiba +500pct , nu 1000.

          la turneul campionilor la fel, acolo sunt numai puncte de aparat, chiar daca castiga turneul nu i se adauga niciun punct pentru ca a castigat turneul anu trecut.
        • 0 (0 voturi)    
          Sigur ca da (Luni, 14 noiembrie 2011, 22:09)

          AntonH [utilizator] i-a raspuns lui george

          A castigat 1000 de puncte, dar i se sterg din punctaj cele obtinute anul trecut, adica semifinala. Iar la Londra are maxim de puncte, nu mai poate castiga.
      • 0 (2 voturi)    
        grea mai e matematica asta (Duminică, 13 noiembrie 2011, 20:41)

        eugen [anonim] i-a raspuns lui AntonH

        dar pentru generatia asta de looseri care nu au reusit sa treaca bacul fara sa copieze este explicabil. Este foarte simplu. Federer avea inainte de acest turneu undeva in jurul a 7500 pct iar Muray 7750,deci o diferenta de 250pct. Cum Murray a fost eliminat inca din sferturi, la fel ca si anul trecut, nu a castigat nici un punct. Federer insa a castigat 1000pct anul asta din care se scad 360 de anul trecut cand a pierdut in semifinala, deci a acumulat 640pct net, deci l-a depasit pe Murray cam cu 400pct.
        • 0 (0 voturi)    
          rămane pe 4 (Duminică, 13 noiembrie 2011, 23:18)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui eugen

          Totuși, daca te uiti la clasament vei vedea că cele 1500 pct. acumulate la Turneul Campionilor din 2010 expira la data de 14.11.2001.Deci 7530+1000-360-1500=6670.In schimb Murray va ramane cu 7780-400,adica 7380 pct. QED
          • -1 (1 vot)    
            gresesti (Duminică, 13 noiembrie 2011, 23:51)

            george [anonim] i-a raspuns lui anonim

            punctele nu expira la o data anume.
            De unde ai scos chestia asta? E foarte simplu. Din punctele castigate la un anumit turneu in anul curent se scad punctele obtinute la acelasi turneu in anul precedent iar diferenta se acumuleaza la punctaj. Asta este procedura de calcul al clasamentului ATP.
            Abia la sfarsitul turneului campionilor calcul tau poate sa fie valabil daca Federer nu isi apara titlul.
            • 0 (0 voturi)    
              esti sigur ? (Luni, 14 noiembrie 2011, 1:46)

              anonim [anonim] i-a raspuns lui george

              Daca nu esti de acord cu ceea ce am scris ,atunci citeste aici:
              http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/Roger-Federer.aspx?t=rb&d=n&ytd=n#.
            • 0 (0 voturi)    
              ba da (Luni, 14 noiembrie 2011, 10:04)

              a [anonim] i-a raspuns lui george

              ba da, expira. asa e regulamentul facut. nu se face diferenta cum spui tu, o facem noi in cap ca ne e mai usor sa procedam asa. Dar oficial, se scad alea si se adauga apoi ce ai castigat, in functie si de momentul cand expira.
              Asta e facuta pt o dinamicitate mai mare e clasamentului pesemne.
              • -1 (1 vot)    
                da (Luni, 14 noiembrie 2011, 16:20)

                george [anonim] i-a raspuns lui a

                ATP publica clasamentul general la sfarsitul fiecarui turnu ATP in lunea de dupa finala. Aia e si data la care "expira" punctele obtinute la turneu in anul precedent. Practic punctele "expira" dupa 12 luni. Ierarhia mondiala in timpul anului se stabileste pe baza clasamentul general calculat pe baza punctelor acumulate in ultimele 12 luni, ceea ce include si punctele obtinute la turneul campionilor din anul precedent. Dupa ultimul turneu al anului ATP nu se mai publica insa clasamentul general ci clasamentul YTD (year to date) adica clasamentul pe baza punctelor obtinute doar in anul in curs. Pe baza acestui clasament se stabilesc cei mai buni 8 jucatori ai anului care vor participa la turneul campionilor.
                • 0 (0 voturi)    
                  /// (Luni, 14 noiembrie 2011, 22:12)

                  AntonH [utilizator] i-a raspuns lui george

                  Uite aici, convinge-te: http://www.atpworldtour.com/Rankings/Rankings-FAQ.aspx
        • 0 (0 voturi)    
          Oare cine e looser!?!?!? (Luni, 14 noiembrie 2011, 22:06)

          AntonH [utilizator] i-a raspuns lui eugen

          Mamaliga voastra de privitori de fotbal! De ce nu va informati inainte de a posta si a da minusuri! Ia verificati inainte! In caz ca nu ma crezi, verifica aici: http://www.atpworldtour.com/Rankings/YTD-Singles.aspx
  • +2 (2 voturi)    
    Federer (Duminică, 13 noiembrie 2011, 19:34)

    petre [anonim]

    E cel mai bun din istoria tenisului.Sunt fan Federer de mic.Imi place jocul lui foarte mult si niciodata nu ma plictisesc uitandu-ma cum joaca.Are un joc atat de placut incat pur si simplu te fascineaza.E cum 2 clase peste Nadal,Djokovic si Murray.
  • +2 (2 voturi)    
    dar (Duminică, 13 noiembrie 2011, 19:47)

    elparu [anonim]

    nu a plecat nicaieri
  • 0 (0 voturi)    
    Parca... (Luni, 14 noiembrie 2011, 8:24)

    Ioan [anonim]

    Nu demult, tot aici, cineva spunea ca acest fenomen "Federer" este terminat! Ma bucura foarte mult aceasta victorie obtinuta de cel mai bun tenismen al tuturor timpurilor. Daca doreste, are, dupa parerea mea, toate sansele sa ajunga din nou nr.1 mondial. Bravo Roger pentru jocul incantator practicat!
  • 0 (0 voturi)    
    FEDERER #4 (Vineri, 18 noiembrie 2011, 21:12)

    objectivul [anonim]

    Cine afirma ca dupa Paris Bercy Murray va avea 7380pc.iar Federerva avea doar 6670pc are dreptate.Nu cred ca are dreptate cine spune ca la Berclays Federer va lua o pct.chipurile din cauza ca este defending champion fiindca clasamentul ATP pe anul 2011 se va incheia cu punctajul obtinut in ultimile 52 de saptamani ale anului 2011,deci exact anul 2011 nefiind luate in seama pct din 2010.
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti undeva (Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 17:08)

      ILIE [anonim] i-a raspuns lui objectivul

      In timpul anului, clasamentul se stabileste pe baza punctelor obtinute in ultimele 52 de saptamani si aici sunt incluse si puncteke de la turneul campionilor din anul precedent. Dupa ultimul turneu de master insa, care a fost cel de la Paris, clasamentul nu se mai calculeaza pe baza punctelor din ultimele 52 de saptamani ci pe baza punctelor acumulate in anul curent (YTD). Asa ca Federer are sanse sa treaca pe 3 , daca reuseste sa castige turneul iar Murray sa nu ajunga in finala


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri