Radu Voina: "Esti emotionat in momentul in care se canta imnul. La nationala se castiga glorie, iar la echipa de club bani"

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 21 decembrie 2010, 15:34 Sport | Teamball

Radu Voina
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Radu Voina, antrenorul echipei nationale de handbal feminin a Romaniei, va discuta online cu cititorii HotNews.ro. Selectionerul a dialogat cu cei interesati in legatura cu medalia de bronz obtinuta de tricolore la CE si despre situatia in care se gaseste in momentul de fata handbalul feminin romanesc.

Nota redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.  




Citeste mai multe despre   















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 ioan

    Domnule Voina, ati reusit sa ne faceti fericiti la acest Campionat European.

    Am urmarit toate meciurile, iar in cel cu Suedia s-a simtit cel mai mult lipsa prospetimii fizice. Ce s-a intamplat?

    Credeti ca intr-o finala contra Norvegiei am fi reusit mai mult decat Suedia?

    • Radu Voina

      CE e cel mai greu campionat oficial, chiar inainte de cel Mondial, toate echipele sunt puternice. Unul dintre scopurile acestei echipe a fost sa-i facem pe romani fericiti. Meciul cu Suedia a fost foarte greu, o formatie colectiva. Nordicele au prestat un joc foarte bun, ne-au invins.

      Era al saptelea meci, oboseala si stresul au fost mari, fetele au vrut foarte mult. Au intervenit greselile, iar rezultatul a fost o infrangere.

      Din pacate nu am ajuns in finala contra Norvegiei, toti am crezut in aceasta finala. Am batut Norvegia de doua ori inainte de CE, nordicele raman etalonul handbalului feminin mondial. Nu pot sa imi dau cu parere, tinand cont de faptul ca nu am ajuns in finala.

  • Întrebarea nr. 2 diana

    cu Paula, Cristina Varzaru, Amariei si Maier cum ar fi aratat Romania la CE? Credeti ca rezultatul ar fi fost altul? (nr. ma refer aici la faptul ca am fi putut ajunge in finala)

    • Radu Voina

      Au fost patru pierderi mari la echipa, doua inainte de campionat si doua in timpul CE. Am fi avut nevoie de Amariei, fizicul sau ne-ar fi ajutat enorm, mai ales in aparare.

      Ramona Maier era foarte buna pe contraatac, ne-a lipsit, la fel Cristina, care era liderul din teren. Ea a ramas alaturi de echipa si le-a incurajat pe fete din tribuna.

      Paula va lua pauza 6 luni, recuperarea va fi mare. Talida nu este o surpriza, ea a fost mereu in spatele Luminitei, a Paulei, si-a facut mereu treaba. Si-a demonstrat valoare si ma bucur pentru ea.

  • Întrebarea nr. 3 maria

    1. care a fost, la plecarea din tara, obiectivul real in legatura cu acest CE? refuz sa cred ca nu ati avut obiectiv...

    2. care a fost de fapt adevarul in discutia cu faptul ca fetele nu au vrut sa fie decorate de presedintele basescu?

    3. ce sentiment va incearca dupa obtinerea acestei medalii? dumneavoasta personal ati sperat la mai mult?

    • Radu Voina

      Am avut obiectiv. Persoane care fac parte din fenomenul handbalistic au iesit in fata si au spus ca nu avem obiectiv. Am avut obiectiv de la inceput, de cand am preluat nationala. Am cerut ca media sa ne lase linistiti. La CM din China a fost prea mare agitatie in jurul echipei. Media zicea ca vom lua medalii, iar acest lucru nu s-a intamplat.

      Dezinformare si mojicie, castanele politice nu se pot scoate cu ajutorul acestor fete. Nimeni nu ne-a intrebat nimic de o eventuala decorare. Daca domnul presedinte ar vrea sa ne decoreze, nu ne-am permite sa refuzam asa ceva. Noi ne facem treaba pe teren, nu ne intereseaza politica. Domnul Basescu m-a sunat personal inainte de finala mica, ne-a felicitat si ne-a spus ca am facut o treaba buna.

      Am avut un sentiment de bucurie enorma pentru aceste fete, aceasta generatie care merita sa castige o medalie. Este prima de la CE si ele si-au dorit mult acest lucru. Aceasta generatie se apropie de finalul vietii handbalistice. Bucuria de la sosirea din tara a fost mare. Necazurile au fost putin uitate dupa acest rezultat de la CE.

      Meritul este al fetelor pentru aceasta medalie de bronz.

  • Întrebarea nr. 4 sorin

    Cristina Neagu a avut foarte putine aruncari in finala cu Danemarca. A fost o tactica, aceea de a juca pentru echipa avind in vedere starea de oboseala si atentia care ii era acordata de daneze?

    Inca odata felicitari dumneavostra si intregii echipe!

    • Radu Voina

      Cristina si-a demonstrat valoarea in pofita varstei fragede, 22 de ani. Nu a fost o tactica, Neagu a fost una dintre putinele care aruncau de la distanta. A intervenit si oboseala, iar pe acest fond apar si greselile. Adversarii s-au adaptat la jocul nostru, iar Cristina a fost tinuta destul de bine. Ea a fost altruista, a reusit multe pase decisive, in special catre pivoti. A fost singurul tun al nostru la CE, ajutata de Melinda Geiger, atat cat s-a putut.

  • Întrebarea nr. 5 dinu

    # de ce ar fi avut nevoie romania pentru a juca marea finala?

    # unde credeti ca s-a pierdut semifinala cu suedia?

    # tinand cont de faptul ca le-am batut constant in ultimul timp pe suedeze credeti ca infrangerea din semifinale a fost din cauza faptului ca le-am luat de sus?

    # la cum a jucat in finala, credeti ca norvegia putea fi invinsa de catre romania?

    # care este marea surpriza a turneului din punctul dumneavoastra de vedere?

    • Radu Voina

      De o victorie in meciul cu Suedia, dar din pacate nu s-a reusit acest lucru. Nu stiu ce s-ar fi intamplat daca eram in marea finala.

      Bronzul este foarte stralucitor, mereu locul trei este cel mai greu de obtinut.

      Semifinala cu Suedia s-a pierdut in repriza a doua, in ataca. Manea, doua ratari de la semicerc, un sapte metri ratat. Dorinta mare de victorie ne-a facut sa gresim in aparare.

      Nu le-am luat de sus, la o competitie oficiala nu conteaza ce ai facut inainte. Nu a existat echipa neinvinsa, inclusiv Norvegia a pierdut un meci. Toata lumea a fost conectata la maximum.

      Finala mare nu a fost una stralucita, au fost multe erori de ambele parti. Suedia a avut multe sanse de a se distanta, dar au ratat. Masina de jucat handbal Norvegia a castigat pana la urma.

  • Întrebarea nr. 6 dan

    daca nu ar fi fost buna patricia vizitiu, mai ales ca este cunoscut faptul ca arunca imprevizibil cu stanga. nu stiu exact care a fost situatia ei, era accidentata?

    ar fi putut valeria bese sa faca mai mult impotriva suediei tinand cont de faptul ca era, cat de cat, de talia nordicelor?

    • Radu Voina

      Patricia Vizitiu a facut parte din lotul largit de 28 de jucatoare. Ne-a fost greu sa le gasim pe cele 28. Patricia nu justifica prezenta in lotul pentru CE, am preferat sa o chem pe Melinda, cu toate ca paradoxal ea nu joaca la Oltchim. Ei stiu de ce nu joaca la Valcea. A fost adusa cu mult fast, dar acum nu este folosita. A fost preferata Oana Soit, o jucatoarea de mana stanga. Joaca de foarte mult in Champions League.

      Valeria Bese si-a anuntat retragerea de la nationala in urma cu mai mult timp. A suferit doua accidentari grave, nu avea cum sa fie la CE.

  • Întrebarea nr. 7 Jean Valjean

    Felicitari pentru medalie Dvs si fetelor !

    Totusi am o intrebare, de ce nu jucati mai mult cu extremele ?
    Cred ca de asta am si pierdut meciul cu Suedia, ne-am incapatanat sa jucam pe centru si masivele lor jucatoare ne-au blocat.
    Ada Nechita a jucat excelent si a avut eficienta mare, totusi nu prea primea pasa pe extrema.

    • Radu Voina

      S-a cerut foarte mult sa jucam pe extreme, dar Ardean nu a fost intr-o forma de exceptie. Din acest caz, totul s-a strans pe centru. Adversarele ne-au citit destul de bine, au vazut ca Ardean nu este in forma. A ratat destul de mult, am fost nevoiti sa venim pe zona centrala.

      Ada a ajuns in finalizare, mingile nu au ajuns la ea din centru.

  • Întrebarea nr. 8 Marius B

    Au fost momente de bucurie pe care suporterii romani nu le-au mai trait de mult , felicitari , multumim ! As dori sa-l intreb pe antrenorul nationalei cum sunt luate deciziile la nivelul selectiei , pt ca eu cred ca au lipsit nationalei noastre jucatoare precum Vizitiu , Nechita(la inceput) , Ramona Maier(accidentata ?) . De ce Romania nu contraataca deloc ? De ce nu merg pasele ? Romania a obtinut aceste rezultate datorita apararii , portarilor(amandoua) si formei Cristinei , dar ea a obosit si s-a vazut .

    • Radu Voina

      Selectia este facuta de colectivul tehnic, asa au gandit antrenorii. S-a tinut cont de ceea ce au jucat la echipele de club. Totul a fost facut cat mai obiectiv. Lista s-a oprit la 16 jucatoare, Nechita era a treia extrema dupa Varzaru si Paraschiv. O accidentarea a facut ca ea sa fie chemata in locul Cristinei. Si-a facut treaba, s-a vazut experienta. S-a accidentat la primul meci, o ruptura musculara la coapsa piciorului stang, dar a vrut sa joace cu orice pret.

      Nu am putut sa folosim contraatacul, jucatoarele nu au fost in forma pentru asa ceva.

      Apararea face parte din jocul de handbal, portarii si-au facut datoria, ca fiecare jucator din echipa. Acesta este sportul, atat s-a putut.

  • Întrebarea nr. 9 Silviu

    Domnule Voina, in primul rand felicitari dumneavoastra si fetelor si multumiri ca ne-ati facut fericiti de Sarbatori! Sunt un suporter al echipei Oltchim si imi pare rau ca nu mai antrenati si acolo...
    Acum intrebarile:

    1) Cum vedeti viitorul Nationalei dupa retragerea Ionelei si posibilele - chiar previzibilele - retrageri ale Cristinei Varzaru sau Paulei Ungureanu? In acest sens, puteti nominaliza cateva tinere sperante care sa le ia locul?
    2) Domnul Péter Kovács nu o foloseste deloc la club pe Melinda Geiger, un posibil motiv pentru evolutia ei usor inconstanta de la European, desi unii dintre noi o consideram o jucatoare extrem de talentata. Ce viitor ii prevedeti dumneavoastra?

    Va multumesc si va urez succese in continuare!

    • Radu Voina

      Viitorul nu este roz deloc, pentru ca echipa traieste dintr-un numar mic de fete de valoare. Aceasta generatie a fost la tineret si la junioare campioane mondiale. Actuala echipa de tineret nici macar nu se mai califica. Din pacate, avem prea putine jucatoare care vin din urma. Aceasta medalie obliga la ceva in plus, dar din pacate cu aceste retrageri nu se stie ce va fi.

      Fara cele trei jucatoare, nationala va fi in mare dificulatate. Vor fi doar 7-8 jucatoare in noul nucleu.

      Imi pare rau ca Melinda nu joaca la Oltchim, s-a vazut ca nu a fost prea des folosita. A avut inconstanta. Trebuia sa joace in Champions League. Aveti perfecta dreptate. Este o jucatoare de mare talent. Are un sut fantastic. Dificultatile la ea sunt legate de miscarile de a ajunge la sut.

  • Întrebarea nr. 10 alter_ego

    in al doilea rand cateva intrebari:
    1. De ce nu exista un psiholog permanent in lotul echipei? Mi se pare esential in meciuri de asemenea intensitate.

    2. De ce jucam atat de prost in superioritate numerica?

    3. De ce nu ati cerut niciun time-out in meciul cu Suedia? Antrenorul lor a cerut si imediat dupa suedezele au inscris doua goluri foarte importante.

    Va multumesc si sunt convins ca vor urma si alte succese, dar cred ca e un bun moment de reflexie si reconstructie. Tehnic stam bine, avem jucatoare de top, insa la mental si moral cred ca mai e inca de lucrat.

    • Radu Voina

      Avem o doamna psiholog, dar din pacate toate lucrurile le facem precipitat. Actiunile la nivelul lotului sunt foarte scurte. Nu poti sa faci minuni in doar cateva zile. Sper ca psihologul sa ramana la echipa, sa discute cu fetele, lucrurile ar fi atunci altfel.

      Teoretic, trebuie sa marchezi in superioritate numerica. Am exersat aceste lucruri, dar din pacate nu am gasit mereu solutii pentru acest joc. In inferioritate, cele 5 sunt mai incrancenate, dar asta nu scuza din faptul ca superioritate numerica nu a functionat asa cum trebuie.

      Time-out-ul nu schimba mare lucru. Am vrut sa cer cu Suedia, dar echipa isi revenise in acele momente. Nu am vrut sa le stric elanul, efectul ar fi fost poate invers. In cele 50 de secunde nu se pot produce miracole. Este pentru linistire.

  • Întrebarea nr. 11 andrei turcu

    Fara a neglija performanta obtinuta in premiera, mai ales ca este singurul sport de echipa unde avem medalii, imi permit sa va adresez o intrebare:
    Am observat de 5 ani incoace ca jocul echipei noastre este atac pe centru, cu pivotul sau aruncari ale interilor, iar extremele sunt destul de putin jucate. Initial am crezut ca asta era tactica fostului antrenor G. Tadici, dar constat ca echipa la fel joaca si cu dvs. antrenor.
    Cel putin in semifinala pierduta, apararea lor s-a aglomerat in centru stiind ca noi nu prea pasam la extreme, ceea ce a facut dificila patrunderea spre poarta.
    De ce nu se mizeaza mai mult pe extreme, macar sa se mai varieze jocul, ca nici pasele nu mergeau pana la extreme?
    O alta observatie este ca nu este firesc ca echipa sa se bazeze pe o singura jucatoare in atac la fazele decisive (acum Cristina Neagu). Am observat ca atunci cand fetele erau in pana de inspiratie, pasau la Neagu in speranta ca produce un miracol si da gol.

    • Radu Voina

      Chiar daca vrei sa mergi pe extreme, uneori nu se poate ajunge acolo. Apararea poate reactiona in functie de stiinta jocului si de faptul ca te studiaza.

      Extremele noastre au fost in eclipsa de forma, apararea adversa a sesizat acest lucru. De aici a venit aglomerarea pe zona centrala.

      Era ideal sa fi avut un inter dreapta cel putin de valoarea Cristinei, dar asta am avut la CE. Melinda nu a putut sa se ridice la valoare lui Neagu.

      Fiecare are o raspundere, dar sunt momente delicate in care decizia le apartine.

  • Întrebarea nr. 12 Daniel Oncea

    Felicitari d-le Voina pt medalia de bronz si multmim pt cadoul facut de Craciun!
    Retragerea Ionelei Stanca aduce in discutie atat inlocuirea sa (cu Oana Manea cel mai probabil) cat si inlocuirea unor jucatoare ca Mika Bradeanu, Carmen Amariei, Cristina Varzaru, Ramona Farcau sau Paula Ungureanu - toate trecute de 30 de ani, si toate avand probleme de sanatate din ce in ce mai accentuate. Cu jucatoare tinere ca Neagu, Melinda Geiger, Patricia Vizitiu, Ada Nechita - ce sanse avem la viitorul campionat mondial sau la Olimpiada din 2012? Ce ar fi de facut la nivel de cluburi/federatie pentru a creste valoarea jucatoarelor din campionatul intern?

    Considerati ca jucatoare ca Paraschiv sau Chintoan, care nu au dat randamentul scontat la acest CE, vor mai fi selectionate la nationala de-acum incolo? Jan Pytlick a amenintat deja in Danemarca ca anumite jucatoare nu vor mai face parte din lotul danez pe viitor...poate si la noi ar trebui facuta selectia un pic mai dur, pentru ca si asteptarile sunt mari?

    Multumim inca o data si sarbatori fericite alaturi de familie!

    • Radu Voina

      Sunt jucatoare care probabil se vor retrage de la echipa nationala din cauza varstei. Aceasta medalie ar putea insa sa le schimbe deciziile. Cu siguranta ele au ajuns la capatul perioadei handbalistice. Mai devreme sau mai tarziu, ele trebuie sa spuna stop.

      Pentru a ajunge acolo sus, e nevoie de jucatoare de mare valoare. Din pacate, nu prea vine mare lucru din spate. Campionatul nostru intern este foarte slab, se joaca cu o singura echipa care se plimba prin tara (Oltchim).

      Atunci cand ai ceva in spate, lucrurile devin mai simple. Nesansa lui Chinteoan este aceea ca joaca in aceeasi perioada cu Manea si Stanca.

      Daca ne lasau sa aducem 5 jucatoare din tara pentru inlocuiri, nu aveam pe cine aduce.

  • Întrebarea nr. 13 mircea

    ati realizat lucruri bune la echipa nationala, ce urmeaza acum? in sensul ca ma intereseaza daca veti continua si pentru cat mai aveti contract cu FRH?

    • Radu Voina

      Antrenorul este mai putin important, conteaza ca echipa sa mearga, indiferent cu cine.

  • Întrebarea nr. 14 Mihai

    Felicitari pentru rezultatul obtinut.
    Sper ca in viitor, poate la urmatorul campionat mondial, sa reusiti un loc mai bun.

    Am si eu 3 intrebari:
    1. De la televizor am mereu impresia ca evitati sa cereti time out. Preferati mereu sa luati ultimul time out (dupa ce echipa adversa l-a solicitat)? Care sunt criteriile dupa care cereti timeoutul?
    2. Ce se intampla cu Adelina Elisei ?Lipsa jocurile e explicatia pentru evolutia mai slaba ? Sunt sanse sa o revedem la forma de acum 2, 3 ani?
    3. Sub conducerea d-voastra Romania a fost foarte ofensiva. Totusi la campionatul aceasta european, in partidele cu formatii importante atacul a lasat de dorit.Ce explicatie aveti pentru acest fapt?

    In incheiere va urez sarbatori fericite si tot ce va doriti de la anul care urmeaza.

    • Radu Voina

      Daca as sti ce se intampla cu Ardean, v-as spune. A facut jocuri bune la Oltchim. La CE a facut partide mai slabute. Orice nereusita ii dauna, chiar daca ea a vrut sa faca multe. Este o jucatoare de baza.

      Au lipsit patru jucatoare de certa valoare. Lipsa de forma si-a spus cuvantul, cu exceptia Adei Nechita. A fost de asemenea lipsa unui centru si a unui inter dreapta percutant care ar fi eliberat din povara Cristinei Neagru.

  • Întrebarea nr. 15 Asteroid

    O intrebare despre joc ! Eu nu ma pricep, imi dau cu parerea ca tot romanul, dar imi aduc aminte de jocul facut de dvs, de Gatu, de bombele lui Birtalan, de comentariile lui Topescu, etc. Asadar : de ce cele doua extreme stateau in atac "lipite" in coltul terenului, nu am vazut joc pe extreme, cel putin domnisoara de pe dreapta nu era jucata in atac deloc. Asta nu a limitat jocul, nu l-a facut mai previzibil pentru adversare ? Si, daca exista vedetisme in lot, adica fete cu fite ?

    • Radu Voina

      Ce am facut noi a fost acum 30 de ani. Speram ca jocul sa fie unul bun pe viitor si sa nu dezamagim. Apararea din fata ne-a citit, extremele au fost blocate.

  • Întrebarea nr. 16 judex

    Am observat ca in ultimii 20 de ani, singurii purtatori credibili ai mesajului patriotic par a fi unii dintre sportivii loturilor nationale (handbalul, canotajul si gimnastica fiind pe locuri de frunte) . Am niste intrebari legate de aceasta observatie:
    1) Patritotismul dvs. a fost unul din motivele care v-au adus la echipa nationala ? Ati folosit tema patriotismului pentru a suda si mentine moralul echipei de handbal ? In caz afirmativ, a fost aceasta abordare utila ?
    2) Credeti ca politicienii, intelectualii si mass media promoveaza suficient in acest moment patriotismul ? (de exemplu, ne putei spune ce parere v-a facut discursul public ocazionat de ziua nationala de anul acesta, din acest punct de vedere).

    • Radu Voina

      Probabil sunteti apropiat varstei mele, atunci totul se punea pe baza patriotismului. La echipa nationala se castiga glorie, iar la echipa de club se castiga bani. Este o onoare sa imbraci tricoul echipei nationale. In momentul in care se canta imnul, esti miscat. Nu are cum sa fie altfel.

      Nu am ascultat discursul public de 1 decembrie. Politicienii sa-si faca meseria lor, nu vreau sa amestece aceasta echipa cu politicul, in balacareala lor. Nu ne intereseaza politica, noi vrem rezultate.

  • Întrebarea nr. 17 teo

    In primul rand felicitari!! Sper ca va aduceti aminte de mine cand anul trecut in ajun de Craciun, cand va reintorceati din China, v-am adresat felicitari pentru excelenta comportare de la mondiale. V-am spus atunci ca v-am urmarit pe internet si ca numai cine nu e implicat in sport nu stie cat de greu e sa ajungi in frunte. Nu stiu daca ati fost ironic sau nu, dar mi-aduc aminte ca i-ati spus unui coleg ca uite "romanul din Anglia ne felicita"!! Eu, sa stiti am spus-o din suflet si v-am dorit intotdeauna sa fiti in frunte.
    Intrebarea ma este urmatoarea: cat si cu ce a contribuit direct statul roman la aceasta extraordinara performanta?

    • Radu Voina

      Nu pot sa spun, pentru ca FRH a facut tot ce este posibil pentru a asigura conditii decente si civilizate. Nu pot sa afirm eu ce ar trebui sa faca statul roman. Noi ne ducem activitatea in salile de sport. Conteaza ca am adus un pic de bucurie in tara. Multumesc pentru felicitari, chiar daca ele sunt si pentru China, unde nu a fost acelasi lucru. Un gol te poate arunca in afara competitiei, sau in semifinale. Aceasta este sportul. La acest CE, Dumnezeu si-a intors fata catre aceasta echipa.

  • Întrebarea nr. 18 Stefan

    V-as ruga sa imi explicati de ce dupa un inceput superb al Ionelei Stanca in meciul cu Suedia a fost utilizata foarte putin pe final de meci si n-a fost introdusa nici macar dupa ce Oana Manea a ratat trei ocazii in decurs de doua minute de pe 6m (la una a fost chiar gol insa calcase semicercul)?

    Multumesc

    • Radu Voina

      Postul de pivot implica niste contacte dure, cu atat mai mult la fete. Ionela a cazut fizic si a cerut sa joace mai putin. Nu exista diferenta intre Oana si Ionela din punctul meu de vedere. Din pacate, mai exista si ratari.

  • Întrebarea nr. 19 V.Caragea

    1. Cristina Neagu foloseste (nu foarte des) un procedeu de aruncare la poarta care surprinde dar ... dar ... foarte periculos pentru ea ... e vorba de aruncarea de pe loc , cu bataie pe ambele picioare, si acest lucru se intampla cand este f. aproape de apararea adversa. Consecinte ... umerii sunt sa zicem paraleli cu linia poartii ... vreau sa zic ca in aceasta pozitie, in aer, o mana adversa pusa in pieptul ei determina , foarte usor. o dezechilibrare si cadere periculoasa pe spate ... cred ca este un procedeu la care trebuie sa renunte.
    2.Ati folosit doi interi dreapta( cu Vizitiu , 3 -nu la ac. campionat ) aruncatoare de mana stanga, care nu au curajul C.Neagu; acesti interi trebuiesc protejati ( prin paravan ) la care de obicei participa pivotul si centrul ... lucru care s-a intamplat f. f. rar la acest campionat. S-au vazut ceva incrucisari , dar paravanul nu s-a format , in majoritatea cazurilor, golurile au fost rodul unor actiuni personale;
    3.S-au produs un numar nepermis de mare de ,, faulturi in atac'' ... acest lucru se intampla cand nu exista solutii ...
    4.In majoritatea meciurilor echipa a inceput rau si totusi ati inceput de fiecare data cu acelasi ,,7''...
    Multumesc ! Felicitari tuturor pentru performanta obtinuta !

    • Radu Voina

      Sunt de acord, este un procedeu cu saritura ca la volei. Il foloseste in campionatul Romaniei, care este foarte slab. Cand dai la poarta de pe loc, sansele de reusita sunt mici. Si noi i-am spus sa foloseasca mai rar acest procedeu. Nu putem sa ii spunem sa renunte, ea trebuie sa se convinga de acest lucru.

      Nu toate jucatoarele sunt facute pentru aruncari de genul acesta. Perioada paravenelor s-a cam terminat, apararile sunt mult mai agresive, mai rele. Ies, te blocheaza, nu mai apuci sa faci paravan. Sunt miscari bine puse la punct. Este unul dintre subiectele de reflexie.

      Au fost si faulturi in atac care au fost, si cele care nu au fost. Stai la mana arbitrilor. Fault in atac este atunci cand aparatorul sta pe loc, iar la noi in 90% din cazuri aparatorii erau in miscare. Se fluiera si gresit.

      Se stie ca orice antrenor, chiar si la echipa nationala, are un 7 de baza. Acesta a fost foarte strans la noi la echipa.

  • Întrebarea nr. 20 Liviu Iordache

    Felicitari, domnule Voina, nu a fost usor sa urcati pe podium cu o echipa cu doar 4 jucatoare la virf. Totusi, cu macar un time-out in meciul cu Suedia nu am fi putut urca macar o treapta mai sus? Mai stiti vreun meci in istorie terminat cu ambele time-out-uri in mina?

    • Radu Voina

      Time-out-ul nu poate aduce o victorie, daca ar fi fost asa, cu siguranta l-as fi facut in meciul cu Suedia.

  • Întrebarea nr. 21 Ion Preda

    Felicitari, dle Voinea si felicitari echipei!
    Cateva cuvinte despre Campionatul Mondial si asteptarile dvs. Mumesc.
    Ion Preda

    • Radu Voina

      De-abia s-a terminat CE, cu siguranta va fi greu, trebuie gasite jucatoare pentru a asigura continuitate. Echipa si-a castigat dreptul de a juca la CM fara jocuri de calificare.

  • Întrebarea nr. 22 Petrisor Bucur

    Draga Radu, stimate domnule Superantrenor,
    Ma numesc Petrisor (Petru) Bucur, nu se poate sa ma fi uitat eram dupa Tine cel mai bun handbalist si baschetbalist in echipa scolii din Sighisoara!
    Soarta a vrut sa fim nascuti in medievalul ACELASI oras, mai mult, la 1 an diferenta 1950-1951 si sa jucam mai ales baschet, dar si handbal in echipa scolii-de langa Policlinica, pe malul Tarnavei, apoi in echipa Liceului nr.1- acum lic. Eliade! Cu neuitatii prof. de sport fam. Buiuc apoi dom' Berghianu!
    Sarbatori fericite de Craciun familiei si TIE!
    Intrebare: Sala de sport - sau polivalenta- din Sighisoara iti poarta de cativa ani numele: Sala Radu Voina!
    Daca vrei sa comentezi acest lucru, apopos de ROMANIA-tara cultului personalitatilor!
    Sigur ca in 50-100 de ani asta ar fi cu totul altceva!
    Congratulations for U and for the winning team for Bronze!
    cu gratitudine al Tau fost coleg de liceu pe care nu ai cum sa nu ti-l amintesti
    Petrisor Bucur
    PS Toate Bune nepoatelor Ioana si Maria!

    • Radu Voina

      Multumesc! Nu vreau sa comentez, pentru ca as fi subiectiv, eu sunt din Sighisoara.

  • Întrebarea nr. 23 Nini Constantin

    In primul rand, sincere felicitari pentru perfomanta din Danemarca.
    Doresc sa va intreb, cum va explicati performantele echipei Norvegiei, care de cativa ani buni se mentine in fruntea ierarhiei europene si mondiale? Exista o reteta a succesului pe care am putea-o aplica si noi?
    Va urez sarbatori fericite si multa sanatate.

    • Radu Voina

      Au 180.000 de jucatoare de handbal, in Romania sunt 5.800 legitimati, atat la baieti, cat si la fete. Baza de selectie este foarte mica, ceea ce vine din spate nu este de foarte mare valoare. Cine bate Norvegia, se poate gandi la lucruri mai interesante.

  • Întrebarea nr. 24 Constantin

    Pregatirea fizica si tehnica a fetelor este cu mult peste cea psihica. Care credeti ca ar fi cauzele pierderilor de concentrare ale echipei in meciurile cu miza si cum ar putea fi ele evitate?

    • Radu Voina

      Nu poti sa fii concentrat pe tot parcursul meciului. Toate echipele au pierdut la acest CE. Intervine lipsa de concentrare, cea de nereusita. Fara sansa, nu poti sa faci nimic. In finala mica, am avut doua bari, e o lipsa de cativa milimetri ca mingea sa intre in poarta. Jocul s-ar fi terminat cu doua minute inainte.

  • Întrebarea nr. 25 victor dragos

    Felicitari pentru aceasta performanta, dvs. si fetelor!
    D-le Voina, ce se intampla cu Valentina Ardean Elisei?Din topul extremelor stanga in urma cu 2-3 ani,acum nu mai stie sa inscrie,nu mai zic ca nu a facut niciun dribling din cele cu care ne delecta odata...In primul meci cu Danemarca,intr-un singur moment fetele au cazut moral si a fost de ajuns sa pierdem, desi ,dupa cum s-a vazut, suntemmai bune ca ele...Exista un psiholog bun la nationala?Fetele au incredere in el?
    Multumesc!

    • Radu Voina

      Valentina a vrut foarte mult, dar a fost intr-o eclipsa de forma. Sunt sigur ca isi va reveni.

      De putin timp, exista un psiholog, dar el nu poate da o reteta magica.









3999 vizualizari

  • in primul rand felicitari (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:49)

    ioan [anonim]

    Domnule Voina, ati reusit sa ne faceti fericiti la acest Campionat European.

    Am urmarit toate meciurile, iar in cel cu Suedia s-a simtit cel mai mult lipsa prospetimii fizice. Ce s-a intamplat?

    Credeti ca intr-o finala contra Norvegiei am fi reusit mai mult decat Suedia?
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:05)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioan

      CE e cel mai greu campionat oficial, chiar inainte de cel Mondial, toate echipele sunt puternice. Unul dintre scopurile acestei echipe a fost sa-i facem pe romani fericiti. Meciul cu Suedia a fost foarte greu, o formatie colectiva. Nordicele au prestat un joc foarte bun, ne-au invins.

      Era al saptelea meci, oboseala si stresul au fost mari, fetele au vrut foarte mult. Au intervenit greselile, iar rezultatul a fost o infrangere.

      Din pacate nu am ajuns in finala contra Norvegiei, toti am crezut in aceasta finala. Am batut Norvegia de doua ori inainte de CE, nordicele raman etalonul handbalului feminin mondial. Nu pot sa imi dau cu parere, tinand cont de faptul ca nu am ajuns in finala.
  • domnule voina (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:52)

    diana [anonim]

    cu Paula, Cristina Varzaru, Amariei si Maier cum ar fi aratat Romania la CE? Credeti ca rezultatul ar fi fost altul? (nr. ma refer aici la faptul ca am fi putut ajunge in finala)
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:07)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui diana

      Au fost patru pierderi mari la echipa, doua inainte de campionat si doua in timpul CE. Am fi avut nevoie de Amariei, fizicul sau ne-ar fi ajutat enorm, mai ales in aparare.

      Ramona Maier era foarte buna pe contraatac, ne-a lipsit, la fel Cristina, care era liderul din teren. Ea a ramas alaturi de echipa si le-a incurajat pe fete din tribuna.

      Paula va lua pauza 6 luni, recuperarea va fi mare. Talida nu este o surpriza, ea a fost mereu in spatele Luminitei, a Paulei, si-a facut mereu treaba. Si-a demonstrat valoare si ma bucur pentru ea.
  • intrebare (Marţi, 21 decembrie 2010, 15:59)

    maria [anonim]

    1. care a fost, la plecarea din tara, obiectivul real in legatura cu acest CE? refuz sa cred ca nu ati avut obiectiv...

    2. care a fost de fapt adevarul in discutia cu faptul ca fetele nu au vrut sa fie decorate de presedintele basescu?

    3. ce sentiment va incearca dupa obtinerea acestei medalii? dumneavoasta personal ati sperat la mai mult?
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:12)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria

      Am avut obiectiv. Persoane care fac parte din fenomenul handbalistic au iesit in fata si au spus ca nu avem obiectiv. Am avut obiectiv de la inceput, de cand am preluat nationala. Am cerut ca media sa ne lase linistiti. La CM din China a fost prea mare agitatie in jurul echipei. Media zicea ca vom lua medalii, iar acest lucru nu s-a intamplat.

      Dezinformare si mojicie, castanele politice nu se pot scoate cu ajutorul acestor fete. Nimeni nu ne-a intrebat nimic de o eventuala decorare. Daca domnul presedinte ar vrea sa ne decoreze, nu ne-am permite sa refuzam asa ceva. Noi ne facem treaba pe teren, nu ne intereseaza politica. Domnul Basescu m-a sunat personal inainte de finala mica, ne-a felicitat si ne-a spus ca am facut o treaba buna.

      Am avut un sentiment de bucurie enorma pentru aceste fete, aceasta generatie care merita sa castige o medalie. Este prima de la CE si ele si-au dorit mult acest lucru. Aceasta generatie se apropie de finalul vietii handbalistice. Bucuria de la sosirea din tara a fost mare. Necazurile au fost putin uitate dupa acest rezultat de la CE.

      Meritul este al fetelor pentru aceasta medalie de bronz.
  • felicitari (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:03)

    sorin [anonim]

    Cristina Neagu a avut foarte putine aruncari in finala cu Danemarca. A fost o tactica, aceea de a juca pentru echipa avind in vedere starea de oboseala si atentia care ii era acordata de daneze?

    Inca odata felicitari dumneavostra si intregii echipe!
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:14)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorin

      Cristina si-a demonstrat valoarea in pofita varstei fragede, 22 de ani. Nu a fost o tactica, Neagu a fost una dintre putinele care aruncau de la distanta. A intervenit si oboseala, iar pe acest fond apar si greselile. Adversarii s-au adaptat la jocul nostru, iar Cristina a fost tinuta destul de bine. Ea a fost altruista, a reusit multe pase decisive, in special catre pivoti. A fost singurul tun al nostru la CE, ajutata de Melinda Geiger, atat cat s-a putut.
  • d-le Voina (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:06)

    dinu [anonim]

    # de ce ar fi avut nevoie romania pentru a juca marea finala?

    # unde credeti ca s-a pierdut semifinala cu suedia?

    # tinand cont de faptul ca le-am batut constant in ultimul timp pe suedeze credeti ca infrangerea din semifinale a fost din cauza faptului ca le-am luat de sus?

    # la cum a jucat in finala, credeti ca norvegia putea fi invinsa de catre romania?

    # care este marea surpriza a turneului din punctul dumneavoastra de vedere?
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:18)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui dinu

      De o victorie in meciul cu Suedia, dar din pacate nu s-a reusit acest lucru. Nu stiu ce s-ar fi intamplat daca eram in marea finala.

      Bronzul este foarte stralucitor, mereu locul trei este cel mai greu de obtinut.

      Semifinala cu Suedia s-a pierdut in repriza a doua, in ataca. Manea, doua ratari de la semicerc, un sapte metri ratat. Dorinta mare de victorie ne-a facut sa gresim in aparare.

      Nu le-am luat de sus, la o competitie oficiala nu conteaza ce ai facut inainte. Nu a existat echipa neinvinsa, inclusiv Norvegia a pierdut un meci. Toata lumea a fost conectata la maximum.

      Finala mare nu a fost una stralucita, au fost multe erori de ambele parti. Suedia a avut multe sanse de a se distanta, dar au ratat. Masina de jucat handbal Norvegia a castigat pana la urma.
  • ma gandeam (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:15)

    dan [anonim]

    daca nu ar fi fost buna patricia vizitiu, mai ales ca este cunoscut faptul ca arunca imprevizibil cu stanga. nu stiu exact care a fost situatia ei, era accidentata?

    ar fi putut valeria bese sa faca mai mult impotriva suediei tinand cont de faptul ca era, cat de cat, de talia nordicelor?
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:21)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      Patricia Vizitiu a facut parte din lotul largit de 28 de jucatoare. Ne-a fost greu sa le gasim pe cele 28. Patricia nu justifica prezenta in lotul pentru CE, am preferat sa o chem pe Melinda, cu toate ca paradoxal ea nu joaca la Oltchim. Ei stiu de ce nu joaca la Valcea. A fost adusa cu mult fast, dar acum nu este folosita. A fost preferata Oana Soit, o jucatoarea de mana stanga. Joaca de foarte mult in Champions League.

      Valeria Bese si-a anuntat retragerea de la nationala in urma cu mai mult timp. A suferit doua accidentari grave, nu avea cum sa fie la CE.
  • Jocul si pe extreme (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:20)

    Jean Valjean [anonim]

    Felicitari pentru medalie Dvs si fetelor !

    Totusi am o intrebare, de ce nu jucati mai mult cu extremele ?
    Cred ca de asta am si pierdut meciul cu Suedia, ne-am incapatanat sa jucam pe centru si masivele lor jucatoare ne-au blocat.
    Ada Nechita a jucat excelent si a avut eficienta mare, totusi nu prea primea pasa pe extrema.
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:22)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Jean Valjean

      S-a cerut foarte mult sa jucam pe extreme, dar Ardean nu a fost intr-o forma de exceptie. Din acest caz, totul s-a strans pe centru. Adversarele ne-au citit destul de bine, au vazut ca Ardean nu este in forma. A ratat destul de mult, am fost nevoiti sa venim pe zona centrala.

      Ada a ajuns in finalizare, mingile nu au ajuns la ea din centru.
  • Un pic de bucurie pt romani (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:38)

    Marius B [anonim]

    Au fost momente de bucurie pe care suporterii romani nu le-au mai trait de mult , felicitari , multumim ! As dori sa-l intreb pe antrenorul nationalei cum sunt luate deciziile la nivelul selectiei , pt ca eu cred ca au lipsit nationalei noastre jucatoare precum Vizitiu , Nechita(la inceput) , Ramona Maier(accidentata ?) . De ce Romania nu contraataca deloc ? De ce nu merg pasele ? Romania a obtinut aceste rezultate datorita apararii , portarilor(amandoua) si formei Cristinei , dar ea a obosit si s-a vazut .
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:25)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius B

      Selectia este facuta de colectivul tehnic, asa au gandit antrenorii. S-a tinut cont de ceea ce au jucat la echipele de club. Totul a fost facut cat mai obiectiv. Lista s-a oprit la 16 jucatoare, Nechita era a treia extrema dupa Varzaru si Paraschiv. O accidentarea a facut ca ea sa fie chemata in locul Cristinei. Si-a facut treaba, s-a vazut experienta. S-a accidentat la primul meci, o ruptura musculara la coapsa piciorului stang, dar a vrut sa joace cu orice pret.

      Nu am putut sa folosim contraatacul, jucatoarele nu au fost in forma pentru asa ceva.

      Apararea face parte din jocul de handbal, portarii si-au facut datoria, ca fiecare jucator din echipa. Acesta este sportul, atat s-a putut.
  • Felicitari! (Marţi, 21 decembrie 2010, 16:41)

    Silviu [anonim]

    Domnule Voina, in primul rand felicitari dumneavoastra si fetelor si multumiri ca ne-ati facut fericiti de Sarbatori! Sunt un suporter al echipei Oltchim si imi pare rau ca nu mai antrenati si acolo...
    Acum intrebarile:

    1) Cum vedeti viitorul Nationalei dupa retragerea Ionelei si posibilele - chiar previzibilele - retrageri ale Cristinei Varzaru sau Paulei Ungureanu? In acest sens, puteti nominaliza cateva tinere sperante care sa le ia locul?
    2) Domnul Péter Kovács nu o foloseste deloc la club pe Melinda Geiger, un posibil motiv pentru evolutia ei usor inconstanta de la European, desi unii dintre noi o consideram o jucatoare extrem de talentata. Ce viitor ii prevedeti dumneavoastra?

    Va multumesc si va urez succese in continuare!
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:29)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silviu

      Viitorul nu este roz deloc, pentru ca echipa traieste dintr-un numar mic de fete de valoare. Aceasta generatie a fost la tineret si la junioare campioane mondiale. Actuala echipa de tineret nici macar nu se mai califica. Din pacate, avem prea putine jucatoare care vin din urma. Aceasta medalie obliga la ceva in plus, dar din pacate cu aceste retrageri nu se stie ce va fi.

      Fara cele trei jucatoare, nationala va fi in mare dificulatate. Vor fi doar 7-8 jucatoare in noul nucleu.

      Imi pare rau ca Melinda nu joaca la Oltchim, s-a vazut ca nu a fost prea des folosita. A avut inconstanta. Trebuia sa joace in Champions League. Aveti perfecta dreptate. Este o jucatoare de mare talent. Are un sut fantastic. Dificultatile la ea sunt legate de miscarile de a ajunge la sut.
  • in primul rand felicitari! (Marţi, 21 decembrie 2010, 17:35)

    alter_ego [anonim]

    in al doilea rand cateva intrebari:
    1. De ce nu exista un psiholog permanent in lotul echipei? Mi se pare esential in meciuri de asemenea intensitate.

    2. De ce jucam atat de prost in superioritate numerica?

    3. De ce nu ati cerut niciun time-out in meciul cu Suedia? Antrenorul lor a cerut si imediat dupa suedezele au inscris doua goluri foarte importante.

    Va multumesc si sunt convins ca vor urma si alte succese, dar cred ca e un bun moment de reflexie si reconstructie. Tehnic stam bine, avem jucatoare de top, insa la mental si moral cred ca mai e inca de lucrat.
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:32)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui alter_ego

      Avem o doamna psiholog, dar din pacate toate lucrurile le facem precipitat. Actiunile la nivelul lotului sunt foarte scurte. Nu poti sa faci minuni in doar cateva zile. Sper ca psihologul sa ramana la echipa, sa discute cu fetele, lucrurile ar fi atunci altfel.

      Teoretic, trebuie sa marchezi in superioritate numerica. Am exersat aceste lucruri, dar din pacate nu am gasit mereu solutii pentru acest joc. In inferioritate, cele 5 sunt mai incrancenate, dar asta nu scuza din faptul ca superioritate numerica nu a functionat asa cum trebuie.

      Time-out-ul nu schimba mare lucru. Am vrut sa cer cu Suedia, dar echipa isi revenise in acele momente. Nu am vrut sa le stric elanul, efectul ar fi fost poate invers. In cele 50 de secunde nu se pot produce miracole. Este pentru linistire.
  • jocul pe extreme (Marţi, 21 decembrie 2010, 17:38)

    andrei turcu [anonim]

    Fara a neglija performanta obtinuta in premiera, mai ales ca este singurul sport de echipa unde avem medalii, imi permit sa va adresez o intrebare:
    Am observat de 5 ani incoace ca jocul echipei noastre este atac pe centru, cu pivotul sau aruncari ale interilor, iar extremele sunt destul de putin jucate. Initial am crezut ca asta era tactica fostului antrenor G. Tadici, dar constat ca echipa la fel joaca si cu dvs. antrenor.
    Cel putin in semifinala pierduta, apararea lor s-a aglomerat in centru stiind ca noi nu prea pasam la extreme, ceea ce a facut dificila patrunderea spre poarta.
    De ce nu se mizeaza mai mult pe extreme, macar sa se mai varieze jocul, ca nici pasele nu mergeau pana la extreme?
    O alta observatie este ca nu este firesc ca echipa sa se bazeze pe o singura jucatoare in atac la fazele decisive (acum Cristina Neagu). Am observat ca atunci cand fetele erau in pana de inspiratie, pasau la Neagu in speranta ca produce un miracol si da gol.
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:36)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei turcu

      Chiar daca vrei sa mergi pe extreme, uneori nu se poate ajunge acolo. Apararea poate reactiona in functie de stiinta jocului si de faptul ca te studiaza.

      Extremele noastre au fost in eclipsa de forma, apararea adversa a sesizat acest lucru. De aici a venit aglomerarea pe zona centrala.

      Era ideal sa fi avut un inter dreapta cel putin de valoarea Cristinei, dar asta am avut la CE. Melinda nu a putut sa se ridice la valoare lui Neagu.

      Fiecare are o raspundere, dar sunt momente delicate in care decizia le apartine.
  • Schimb de generatie (Marţi, 21 decembrie 2010, 18:09)

    Daniel Oncea [anonim]

    Felicitari d-le Voina pt medalia de bronz si multmim pt cadoul facut de Craciun!
    Retragerea Ionelei Stanca aduce in discutie atat inlocuirea sa (cu Oana Manea cel mai probabil) cat si inlocuirea unor jucatoare ca Mika Bradeanu, Carmen Amariei, Cristina Varzaru, Ramona Farcau sau Paula Ungureanu - toate trecute de 30 de ani, si toate avand probleme de sanatate din ce in ce mai accentuate. Cu jucatoare tinere ca Neagu, Melinda Geiger, Patricia Vizitiu, Ada Nechita - ce sanse avem la viitorul campionat mondial sau la Olimpiada din 2012? Ce ar fi de facut la nivel de cluburi/federatie pentru a creste valoarea jucatoarelor din campionatul intern?

    Considerati ca jucatoare ca Paraschiv sau Chintoan, care nu au dat randamentul scontat la acest CE, vor mai fi selectionate la nationala de-acum incolo? Jan Pytlick a amenintat deja in Danemarca ca anumite jucatoare nu vor mai face parte din lotul danez pe viitor...poate si la noi ar trebui facuta selectia un pic mai dur, pentru ca si asteptarile sunt mari?

    Multumim inca o data si sarbatori fericite alaturi de familie!
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:39)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniel Oncea

      Sunt jucatoare care probabil se vor retrage de la echipa nationala din cauza varstei. Aceasta medalie ar putea insa sa le schimbe deciziile. Cu siguranta ele au ajuns la capatul perioadei handbalistice. Mai devreme sau mai tarziu, ele trebuie sa spuna stop.

      Pentru a ajunge acolo sus, e nevoie de jucatoare de mare valoare. Din pacate, nu prea vine mare lucru din spate. Campionatul nostru intern este foarte slab, se joaca cu o singura echipa care se plimba prin tara (Oltchim).

      Atunci cand ai ceva in spate, lucrurile devin mai simple. Nesansa lui Chinteoan este aceea ca joaca in aceeasi perioada cu Manea si Stanca.

      Daca ne lasau sa aducem 5 jucatoare din tara pentru inlocuiri, nu aveam pe cine aduce.
  • ma intereseaza (Marţi, 21 decembrie 2010, 18:31)

    mircea [anonim]

    ati realizat lucruri bune la echipa nationala, ce urmeaza acum? in sensul ca ma intereseaza daca veti continua si pentru cat mai aveti contract cu FRH?
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:40)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui mircea

      Antrenorul este mai putin important, conteaza ca echipa sa mearga, indiferent cu cine.
  • felicitari (Marţi, 21 decembrie 2010, 19:40)

    Mihai [anonim]

    Felicitari pentru rezultatul obtinut.
    Sper ca in viitor, poate la urmatorul campionat mondial, sa reusiti un loc mai bun.

    Am si eu 3 intrebari:
    1. De la televizor am mereu impresia ca evitati sa cereti time out. Preferati mereu sa luati ultimul time out (dupa ce echipa adversa l-a solicitat)? Care sunt criteriile dupa care cereti timeoutul?
    2. Ce se intampla cu Adelina Elisei ?Lipsa jocurile e explicatia pentru evolutia mai slaba ? Sunt sanse sa o revedem la forma de acum 2, 3 ani?
    3. Sub conducerea d-voastra Romania a fost foarte ofensiva. Totusi la campionatul aceasta european, in partidele cu formatii importante atacul a lasat de dorit.Ce explicatie aveti pentru acest fapt?

    In incheiere va urez sarbatori fericite si tot ce va doriti de la anul care urmeaza.
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:42)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Daca as sti ce se intampla cu Ardean, v-as spune. A facut jocuri bune la Oltchim. La CE a facut partide mai slabute. Orice nereusita ii dauna, chiar daca ea a vrut sa faca multe. Este o jucatoare de baza.

      Au lipsit patru jucatoare de certa valoare. Lipsa de forma si-a spus cuvantul, cu exceptia Adei Nechita. A fost de asemenea lipsa unui centru si a unui inter dreapta percutant care ar fi eliberat din povara Cristinei Neagru.
  • Felicitari si Sarbatori Fericite ! (Marţi, 21 decembrie 2010, 19:48)

    Asteroid [anonim]

    O intrebare despre joc ! Eu nu ma pricep, imi dau cu parerea ca tot romanul, dar imi aduc aminte de jocul facut de dvs, de Gatu, de bombele lui Birtalan, de comentariile lui Topescu, etc. Asadar : de ce cele doua extreme stateau in atac "lipite" in coltul terenului, nu am vazut joc pe extreme, cel putin domnisoara de pe dreapta nu era jucata in atac deloc. Asta nu a limitat jocul, nu l-a facut mai previzibil pentru adversare ? Si, daca exista vedetisme in lot, adica fete cu fite ?
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:43)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Asteroid

      Ce am facut noi a fost acum 30 de ani. Speram ca jocul sa fie unul bun pe viitor si sa nu dezamagim. Apararea din fata ne-a citit, extremele au fost blocate.
  • Sportul si patriotismul (Marţi, 21 decembrie 2010, 20:00)

    judex [anonim]

    Am observat ca in ultimii 20 de ani, singurii purtatori credibili ai mesajului patriotic par a fi unii dintre sportivii loturilor nationale (handbalul, canotajul si gimnastica fiind pe locuri de frunte) . Am niste intrebari legate de aceasta observatie:
    1) Patritotismul dvs. a fost unul din motivele care v-au adus la echipa nationala ? Ati folosit tema patriotismului pentru a suda si mentine moralul echipei de handbal ? In caz afirmativ, a fost aceasta abordare utila ?
    2) Credeti ca politicienii, intelectualii si mass media promoveaza suficient in acest moment patriotismul ? (de exemplu, ne putei spune ce parere v-a facut discursul public ocazionat de ziua nationala de anul acesta, din acest punct de vedere).
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:46)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui judex

      Probabil sunteti apropiat varstei mele, atunci totul se punea pe baza patriotismului. La echipa nationala se castiga glorie, iar la echipa de club se castiga bani. Este o onoare sa imbraci tricoul echipei nationale. In momentul in care se canta imnul, esti miscat. Nu are cum sa fie altfel.

      Nu am ascultat discursul public de 1 decembrie. Politicienii sa-si faca meseria lor, nu vreau sa amestece aceasta echipa cu politicul, in balacareala lor. Nu ne intereseaza politica, noi vrem rezultate.
  • !! (Marţi, 21 decembrie 2010, 20:20)

    teo [anonim]

    In primul rand felicitari!! Sper ca va aduceti aminte de mine cand anul trecut in ajun de Craciun, cand va reintorceati din China, v-am adresat felicitari pentru excelenta comportare de la mondiale. V-am spus atunci ca v-am urmarit pe internet si ca numai cine nu e implicat in sport nu stie cat de greu e sa ajungi in frunte. Nu stiu daca ati fost ironic sau nu, dar mi-aduc aminte ca i-ati spus unui coleg ca uite "romanul din Anglia ne felicita"!! Eu, sa stiti am spus-o din suflet si v-am dorit intotdeauna sa fiti in frunte.
    Intrebarea ma este urmatoarea: cat si cu ce a contribuit direct statul roman la aceasta extraordinara performanta?
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:48)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui teo

      Nu pot sa spun, pentru ca FRH a facut tot ce este posibil pentru a asigura conditii decente si civilizate. Nu pot sa afirm eu ce ar trebui sa faca statul roman. Noi ne ducem activitatea in salile de sport. Conteaza ca am adus un pic de bucurie in tara. Multumesc pentru felicitari, chiar daca ele sunt si pentru China, unde nu a fost acelasi lucru. Un gol te poate arunca in afara competitiei, sau in semifinale. Aceasta este sportul. La acest CE, Dumnezeu si-a intors fata catre aceasta echipa.
  • Felicitari (Marţi, 21 decembrie 2010, 21:37)

    Stefan [anonim]

    V-as ruga sa imi explicati de ce dupa un inceput superb al Ionelei Stanca in meciul cu Suedia a fost utilizata foarte putin pe final de meci si n-a fost introdusa nici macar dupa ce Oana Manea a ratat trei ocazii in decurs de doua minute de pe 6m (la una a fost chiar gol insa calcase semicercul)?

    Multumesc
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:49)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan

      Postul de pivot implica niste contacte dure, cu atat mai mult la fete. Ionela a cazut fizic si a cerut sa joace mai putin. Nu exista diferenta intre Oana si Ionela din punctul meu de vedere. Din pacate, mai exista si ratari.
  • Felicitari pentru performanta ! (Marţi, 21 decembrie 2010, 22:00)

    V.Caragea [anonim]

    1. Cristina Neagu foloseste (nu foarte des) un procedeu de aruncare la poarta care surprinde dar ... dar ... foarte periculos pentru ea ... e vorba de aruncarea de pe loc , cu bataie pe ambele picioare, si acest lucru se intampla cand este f. aproape de apararea adversa. Consecinte ... umerii sunt sa zicem paraleli cu linia poartii ... vreau sa zic ca in aceasta pozitie, in aer, o mana adversa pusa in pieptul ei determina , foarte usor. o dezechilibrare si cadere periculoasa pe spate ... cred ca este un procedeu la care trebuie sa renunte.
    2.Ati folosit doi interi dreapta( cu Vizitiu , 3 -nu la ac. campionat ) aruncatoare de mana stanga, care nu au curajul C.Neagu; acesti interi trebuiesc protejati ( prin paravan ) la care de obicei participa pivotul si centrul ... lucru care s-a intamplat f. f. rar la acest campionat. S-au vazut ceva incrucisari , dar paravanul nu s-a format , in majoritatea cazurilor, golurile au fost rodul unor actiuni personale;
    3.S-au produs un numar nepermis de mare de ,, faulturi in atac'' ... acest lucru se intampla cand nu exista solutii ...
    4.In majoritatea meciurilor echipa a inceput rau si totusi ati inceput de fiecare data cu acelasi ,,7''...
    Multumesc ! Felicitari tuturor pentru performanta obtinuta !
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:54)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui V.Caragea

      Sunt de acord, este un procedeu cu saritura ca la volei. Il foloseste in campionatul Romaniei, care este foarte slab. Cand dai la poarta de pe loc, sansele de reusita sunt mici. Si noi i-am spus sa foloseasca mai rar acest procedeu. Nu putem sa ii spunem sa renunte, ea trebuie sa se convinga de acest lucru.

      Nu toate jucatoarele sunt facute pentru aruncari de genul acesta. Perioada paravenelor s-a cam terminat, apararile sunt mult mai agresive, mai rele. Ies, te blocheaza, nu mai apuci sa faci paravan. Sunt miscari bine puse la punct. Este unul dintre subiectele de reflexie.

      Au fost si faulturi in atac care au fost, si cele care nu au fost. Stai la mana arbitrilor. Fault in atac este atunci cand aparatorul sta pe loc, iar la noi in 90% din cazuri aparatorii erau in miscare. Se fluiera si gresit.

      Se stie ca orice antrenor, chiar si la echipa nationala, are un 7 de baza. Acesta a fost foarte strans la noi la echipa.
  • Time-out in meciul cu Suedia? (Marţi, 21 decembrie 2010, 22:13)

    Liviu Iordache [anonim]

    Felicitari, domnule Voina, nu a fost usor sa urcati pe podium cu o echipa cu doar 4 jucatoare la virf. Totusi, cu macar un time-out in meciul cu Suedia nu am fi putut urca macar o treapta mai sus? Mai stiti vreun meci in istorie terminat cu ambele time-out-uri in mina?
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:55)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Liviu Iordache

      Time-out-ul nu poate aduce o victorie, daca ar fi fost asa, cu siguranta l-as fi facut in meciul cu Suedia.
  • CE (Marţi, 21 decembrie 2010, 23:08)

    Ion Preda [anonim]

    Felicitari, dle Voinea si felicitari echipei!
    Cateva cuvinte despre Campionatul Mondial si asteptarile dvs. Mumesc.
    Ion Preda
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:55)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion Preda

      De-abia s-a terminat CE, cu siguranta va fi greu, trebuie gasite jucatoare pentru a asigura continuitate. Echipa si-a castigat dreptul de a juca la CM fara jocuri de calificare.
  • Sighisoara (Miercuri, 22 decembrie 2010, 6:51)

    Petrisor Bucur [anonim]

    Draga Radu, stimate domnule Superantrenor,
    Ma numesc Petrisor (Petru) Bucur, nu se poate sa ma fi uitat eram dupa Tine cel mai bun handbalist si baschetbalist in echipa scolii din Sighisoara!
    Soarta a vrut sa fim nascuti in medievalul ACELASI oras, mai mult, la 1 an diferenta 1950-1951 si sa jucam mai ales baschet, dar si handbal in echipa scolii-de langa Policlinica, pe malul Tarnavei, apoi in echipa Liceului nr.1- acum lic. Eliade! Cu neuitatii prof. de sport fam. Buiuc apoi dom' Berghianu!
    Sarbatori fericite de Craciun familiei si TIE!
    Intrebare: Sala de sport - sau polivalenta- din Sighisoara iti poarta de cativa ani numele: Sala Radu Voina!
    Daca vrei sa comentezi acest lucru, apopos de ROMANIA-tara cultului personalitatilor!
    Sigur ca in 50-100 de ani asta ar fi cu totul altceva!
    Congratulations for U and for the winning team for Bronze!
    cu gratitudine al Tau fost coleg de liceu pe care nu ai cum sa nu ti-l amintesti
    Petrisor Bucur
    PS Toate Bune nepoatelor Ioana si Maria!
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:57)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Petrisor Bucur

      Multumesc! Nu vreau sa comentez, pentru ca as fi subiectiv, eu sunt din Sighisoara.
  • Performanta NORVEGIA (Miercuri, 22 decembrie 2010, 8:03)

    Nini Constantin [anonim]

    In primul rand, sincere felicitari pentru perfomanta din Danemarca.
    Doresc sa va intreb, cum va explicati performantele echipei Norvegiei, care de cativa ani buni se mentine in fruntea ierarhiei europene si mondiale? Exista o reteta a succesului pe care am putea-o aplica si noi?
    Va urez sarbatori fericite si multa sanatate.
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:58)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nini Constantin

      Au 180.000 de jucatoare de handbal, in Romania sunt 5.800 legitimati, atat la baieti, cat si la fete. Baza de selectie este foarte mica, ceea ce vine din spate nu este de foarte mare valoare. Cine bate Norvegia, se poate gandi la lucruri mai interesante.
  • Felicitari pentru medalia de bronz! (Miercuri, 22 decembrie 2010, 8:15)

    Constantin [anonim]

    Pregatirea fizica si tehnica a fetelor este cu mult peste cea psihica. Care credeti ca ar fi cauzele pierderilor de concentrare ale echipei in meciurile cu miza si cum ar putea fi ele evitate?
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:00)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Constantin

      Nu poti sa fii concentrat pe tot parcursul meciului. Toate echipele au pierdut la acest CE. Intervine lipsa de concentrare, cea de nereusita. Fara sansa, nu poti sa faci nimic. In finala mica, am avut doua bari, e o lipsa de cativa milimetri ca mingea sa intre in poarta. Jocul s-ar fi terminat cu doua minute inainte.
  • BRAVO! (Miercuri, 22 decembrie 2010, 9:17)

    victor dragos [anonim]

    Felicitari pentru aceasta performanta, dvs. si fetelor!
    D-le Voina, ce se intampla cu Valentina Ardean Elisei?Din topul extremelor stanga in urma cu 2-3 ani,acum nu mai stie sa inscrie,nu mai zic ca nu a facut niciun dribling din cele cu care ne delecta odata...In primul meci cu Danemarca,intr-un singur moment fetele au cazut moral si a fost de ajuns sa pierdem, desi ,dupa cum s-a vazut, suntemmai bune ca ele...Exista un psiholog bun la nationala?Fetele au incredere in el?
    Multumesc!
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:01)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui victor dragos

      Valentina a vrut foarte mult, dar a fost intr-o eclipsa de forma. Sunt sigur ca isi va reveni.

      De putin timp, exista un psiholog, dar el nu poate da o reteta magica.
  • Felicitari si urari (Miercuri, 22 decembrie 2010, 9:47)

    Radu C [anonim]

    Bravo pentru bronzul obtinut si pentru bucuria pe care ne-ati adus-o! Craciun Fericit alaturi de cei dragi, La Multi Ani si multe succese!

    Intrebarea 1: Credeti ca puteti incerca sa jucati cu Neagu in centru, Vizitiu in dreapta si Fiera pe stanga - e o formula suficient de buna? Cristina a mai jucat centru mult timp, la lotul mic, cu rezultate excelente.

    Intrebarea 2: Cum va putem sustine mai mult, mai bine, noi, suporterii, in ideea cooptarii unui psiholog pentru echipa si in alte demersuri ale dumneavoastra?

    Multumesc!
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:03)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu C

      Se poate juca si asa, deocamdata Vizitiu nu a fost la acest CE. Cristina poate juca si inter dreapta, asta e clar.

      Avem un psiholog, de putin timp. Simtim ca sunteti alaturi de noi, de asta sa fiti siguri.
  • Felicitari pentru medalie !!! (Miercuri, 22 decembrie 2010, 9:54)

    cristi [anonim]

    De ce nu am reusit sa punem mai mult in valoare extremele ? Cred ca in meciul cu Suedia ar fi fost un plus pentru noi.

    Felcitari fetelor pentru modul cum au luptat in meciul cu Danemarca si sper sa continuam performanta frumoasa si la campionatul mondial din Brazilia!
  • Influenta Oltchim (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:02)

    ionut [anonim]

    1. Cel mai bun pivot roman Ionela Stanca a jucat doar partial in meciurile de la CE. Foarte buna pe contra atac, eficienta la semicerc, suficienta in aparare. DE CE NU ATI FOLOSIT-O MAI MULT?
    2. Ada Nechita, foarte slaba, are probleme cu receptia mingii, nu se implica in joc, nu e agresiva, faza defensiva e jenanta la ea. DECIZIA DE A O LASA ACASA a fost buna. Ginionul cu Varzaru ne-a costat o medalie mai stralucitoare...dar DUPA ACCIDENTARE DE CE ATI INSISTAT CU ADA NECHITA? Magda era mult mai buna. Ceva directive oltenesti la mijloc?
    3. OANA SOIT , un mister pentru mine , la fel ca si MELINDA, ce se intampla la schimbarile interului dreapta ? De fiecare data primeam gol la schimbare!
    4. OANA MANEA nu e pusa la gregin alimentar , sau la kilometrii de alergare sa mai dea jos stratul "calduros" pe care il are?
    5. TALIDA TOLNAI prea mult a stat in umbra lui Hutupan si a Paulei. Nu stiu de ce ! Paula nu a aratat deloc ca merita sa joace la nationala, sa nu vorbesc de titularizare. Nu m-am bucurat de accidentare dar iar ..banuiesc ceva interese la mijloc... Pana la urma prin accidentarea Paulei avem o medalie. Pe viitor dati sanse mai multe rezervelor in mementul cand titularul n-are randament!
    6. Felicitari pentru calmul din timpul TIME-OUTurilor, mobilizarii parintesti pe care o faceti, si nu in ultimul rand pentru rezultat !
    HAI ROMANIA!
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:07)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui ionut

      Am mai raspuns la aceasta intrebare, pentru faptul ca efortul este enorm, el trebuie impartit intre cele doua jucatoare - Manea si Stanca.

      La un moment dat, nu mai poti.

      Ma cunoasteti foarte putin, directive nu am primit si nu voi primi niciodata. Ada a fost chemata dupa o accidentare, eu spun ca si-a facut datoria. A jucat chiar si accidentata. Un alt sportiv, probabil ca nu mai intra.

      Magda este foarte harnica, dar era pentru prima data la un CE.

      Nu cred ca de fiecare data am primit gol la schimbare, acesta este sportul.

      Geiger nu este o aparatoare prin excelenta.

      La Oana Manea, sunteti rau.

      Am raspus si in legatura cu Talida, ea a fost in umbra Luminitei si a Paulei. Ea nu a fost jucatoare de schimb, a fost mereu pregatita sa intre. Si-a aratat valoarea.
  • Felicitari (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:22)

    kemal [anonim]

    Felicitari dle Voina alaturi de tot colectivul tehnic si fete. Sunt din Rm. Valcea si am o intrebare personala pentru Dvs.: este adevarat ca ne faceti bucuria de a reveni la carma echipei Oltchim, in aceasta iarna ? Macar pentru meciurile din grupa semifinala a Ligi Campionilor.
    Inca o data felicitari.
    La multi ani !
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:07)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui kemal

      Sunteti rau informat in legatura cu o revenire a mea la Oltchim.
  • ultimul 7 m la Romania-Suedia (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:30)

    Ciprian [anonim]

    V-ati gandit la ultimul 7 m din Romania -Suedia sa fi schimbat aruncatoarea? Era cel mai psihologic moment.
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:08)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ciprian

      Dupa razboi este multa lume care se pricepe. Dumneavoastra schimbati ceva care merge?
  • Următorul obiectiv? (Miercuri, 22 decembrie 2010, 10:32)

    Ghiță Oșanu [anonim]

    Domnule Voina - Felicitări cu tot respectul ce se cuvine!

    Aș avea o întrebare - în urmă cu 10 ani care era cel mai măreț obiectiv pe care vi l-ați propus?

    Acum după succesul de la campionat ce vă doriți de la următorii 10 ani?

    Mulțumesc și succes în continuare!
    • r (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:08)

      Radu Voina [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ghiță Oșanu

      Acum 10 ani nu stiu ce obiectiv aveam. Acum, e mult sa spun ce as vrea sa fac in urmatorii 10 ani. Pot doar sa spun ca ma bucur sa ma trezesc in fiecare dimineata.
  • Propaganda in scoli (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:04)

    Boc [anonim]

    Multe scoli din Romania ..MAI AU INCA, terenul de handbal in curtea scolii. De ce nu incercati, ca in calitate de selectioner, sa faceti propaganda in scoli pentru HANDBAL, macar cel de masa, mai ales dupa o asemenea PERFORMANTA. Ar avea un impact minimalist , dar va avea...poate ne alegen cu o jucatoare (jucator) doua(doi). Dumneavoastra personal va implicati in asa ceva? Federatia are in proiect ca o figura emblematica sa promoveze chestiile astea? ...sau asteptam sa creasca jucatoarele ca buruienile ....si ne mai miram ca in nord sunt sute de mii de legitimari in handbal...
  • Ceva chestii extra (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:12)

    viitoarul handbalului! [anonim]

    Stiti cat costa o minge de handbal cat de cat "profi"?

    De unde se poate cumpara un echipament al nationalei de handbal?

    Ce masini au jucatoarele de handbal?

    Din ce zone ale tarii predomina componentele lotului national? (exista vrea regiune anume cunoscuta ca "izvor de hanbaliste"?)
  • Felicitari! (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:15)

    Andreea [anonim]

    Eu nu am nicio intrebare, vreau doar sa va felicit pentru performante si pentru caracterul dumneavoastra dar si pentru purtarea de fete. Nu am mai vazut un antrenor care ca le vorbeasca elevelor sale atat de ferm dar atat de respectuos. Felicitari!
  • pe cand o sala noua in Romania? (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:17)

    Valentin [anonim]

    Buna ziua si felicitari, domnule Voina.
    Ce pot face oamenii din handball pentru a pune in miscare energiile necesare construirii unei sali de sport moderne? De ce nu folositi media pentru a cere cu insistenta o sala moderna?
  • FELICITARI... (Miercuri, 22 decembrie 2010, 11:33)

    Novacescu Mihaela [anonim]

    Felicitari pentru performanta extraordinara de la acest Campionat European.N-ati adus atat bucurie in suflete...VA MULTUMIM.

    1.Va rog frumos sa fiti mai explicit referitor la prezenta PSIHOLOGULUI la echipa nationala de handbal.La o asemenea competitie de ce nu poate sa existe un PSIHOLOG prezent pe toata perioada competitiei???Nu exista bani nici macar pentru a plati un psiholog, sau care este motivul pentru care cu 1 zi inainte de finala trebuie sa vina in mare graba specialistul din Romania??? Asa ceva este de neconceput, daca vrem MEDALII cat mai stralucitoare.
    2.Ce inseamna ca "din pacate toate lucrurile se fac foarte precipitat la lot", adica nu va sunt asigurate conditii serioase si servicii de calitate, asa cum ar merita un lot de la care se asteapta titluri europene si mondiale.Va rog sa fiti transant si sa nu dati un raspun elegant ca sa nu suparati pe nimeni.Dumneavoastra si fetele acestea minunate meritati toata atentia si grija din tara asta.

    CRACIUN FERICIT SI LA MULTI ANI !!!
  • Cum a fost posibila mobilizarea din finala mica? (Miercuri, 22 decembrie 2010, 15:39)

    Cristian Vasilescu [anonim]

    Ne puteti spune cum ati reusit mobilizarea extraordinara dupa infrangerea cu Suedia?

    Pe mine asta m-a impresionat cel mai mult. De obicei echipele romanesti cad foarte repede ca moral, dupa infrangeri. Asta ma supara cel mai rau la noi. Ori la echipa Romaniei in meciul cu Danemarca a fost exact pe invers. Rar am vazut o asa trezire din pumni! Si inca in fata tarii gazda si a unei tribune incendiare si intr-un meci pentru medalii! Repet, impresionant!
  • Privind in urma.... (Miercuri, 22 decembrie 2010, 17:50)

    Daniel B [anonim]

    Mai intai, felicitari pentru medalia obtinuta. O performanta foarte frumoasa.

    Ati spus ca nu vin jucatoare din urma caci iata, nu mai avem rezultate la junioare si tineret. Totusi considerati ca este obligatoriu ca o jucatoare sa fi fost selectionata la tineret si junioare pt a fi adusa in echipa mare? Campionatul romanesc nu poate oferi nationalei si jucatoare care n-au fost selectionate la nivele inferioare de varsta?

    Cristina Varzaru a inceput turneul la 100% din capacitatea fizica? Daca nu, nu era normal sa fi fost in lot si o a treia extrema, ca sa nu fie nevoie sa fie chemata pe parcursul competitiei? (Ada Nechita, joc foarte bun in finala mica).

    Considerati ca jocul cu Rusia trebuia abordat mai serios? Nu ma pricep dar cred ca, chiar Romania era calificata, o infrangere la 15 goluri trebuia evitata pt ca are o influenta nefasta asupra evolutiilor viitoare. Se cheama "a fi scos din mana".

    Ce rezultat considerati ca poate obtine nationala masculina la turneul CM din ianuarie?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă