Agresorii de etnie maghiara ai hocheistului Cosmin Marinescu au fost suspendati pe termen nelimitat

de A.I.     HotNews.ro
Marţi, 27 decembrie 2011, 15:17 Sport | Teamball

Tanczos Barna
Foto: AGERPRES
Istvan Gereb, Molnar Akos si Antal Alfred (componenti ai echipei nationale de hochei a Romaniei Under 16) au fost suspendati pe termen nelimitat de catre Comisia de Etica a Comitetului Olimpic si Sportiv Roman, dupa ce l-au agresat in vestiar pe Cosmin Marinescu, in data de 1 decembrie, cu ocazia unui cantonament desfasurat la Miercurea Ciuc, informeaza Mediafax.

De asemenea, antrenorii echipei nationale au fost mustrati dupa acest incident de catre Comisia de Etica a COSR.

"Comisia de Etica a Comitetului Olimpic si Sportiv Roman a ratificat propunerile presedintelui COSR, Octavian Morariu, de a-i suspenda pe termen nedeterminat din nationala de hochei pe gheata a Romaniei, care se afla in pregatire in vederea participarii la FOTE 2013, pe Istvan Gereb, Molnar Akos si Antal Alfred, trei dintre componentii lotului, si de a-i sanctiona cu mustrare pe antrenorii Otto Keresztes si Istvan Gereb. De asemenea, s-a decis ca lotul de hochei pe gheata care va reprezenta Romania la FOTE 2013 sa fie monitorizat permanent de Departamentul Sport din cadrul COSR", se precizeaza intr-un comunicat de presa al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman.

Incidentul a avut loc in data de 1 decembrie, de Ziua Nationala a Romaniei. Lotul olimpic U16 al Romaniei se afla intr-un stagiu de pregatire la Miercurea Ciuc, in vederea participarii la Festivalului Olimpic al Tineretului European (FOTE) din 2013.

Cosmin a fost lovit cu prosoapele si injurat de catre coechipierii sai de etnie maghiara pentru simplul motiv ca este roman, informatia fiind confirmata de presedintele FRH.

Juniorul (singurul sportiv de nationalitate romana ramas in lotul U16) a parasit imediat cantonamentul, iar tatal acestuia a depus un memoriu catre FRH.

Cum s-a intamplat agresiunea

"Unul dintre baieti, Antal Alfred, m-a injurat in maghiara, iar eu l-am rugat sa spuna ce are de spus in romana, ca tot e ziua Romaniei si ca ei sunt tot romani. Atunci mai multi au inceput sa strige ca ei nu sunt romani si au spus cuvinte urate la adresa Romaniei. Mai apoi, la dus, au stins lumina si m-au lovit din toate partile cu prosoapele ude", se precizeaza in memoriul trimis de Petrut Marinescu, tatal sportivului, catre FRH.

Punctul de vedere al Federatiei Romane de Hochei

"Am spus de la bun inceput ca e o decizie pe care o respectam, dar nu cred ca trebuie sa fie una pe viata. Trebuie sa invete din aceasta greseala hocheistii. COSR nu monitorizeaza echipa nationala de hochei pe gheata, ci lotul pentru FOTE 2013.

Momentan jucatorii nu participa la pregatire si la jocuri cu echipa FOTE. Jucatorii suspendati nu participa la turnee, se vor antrena la clubul lor, SC Miercurea Ciuc, vor participa alaturi de acesta la competitiile interne si internationale. Cand vor putea reveni la echipa nationala, o vor face. Poate fi un an, doi ani, cinci ani, poate fi si mai scurt termenul.

Sper ca nu si-a imaginat nimeni ca poate interzice jucatorilor sa joace hochei in tara asta. Colaboram cu COSR in continuare" - Tanczos Barna, presedintele Federatiei Romane de Hochei, la Realitatea TV.

Citeste si

Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii s-a autosesizat in cazul hocheistului roman umilit in vestiar de coechipierii de etnie maghiara.


Citeste mai multe despre   



















10043 vizualizari

  • +27 (39 voturi)    
    Traim in Romania nu in Ugaria (Marţi, 27 decembrie 2011, 15:24)

    xprtpro65 [anonim]

    Au incalcat constitutia. Atat echipa mica cat si cea mare trebuiesc desfiintate. Nu mai exista educatie. Traim in Romania nu in Ugaria. Acolo nu cred ca se tolereaza astfel de acte. La multi ani!
    • +26 (34 voturi)    
      ... (Marţi, 27 decembrie 2011, 15:38)

      i/o [anonim] i-a raspuns lui xprtpro65

      Suspendarea de la nationala este fix egal cu zero. Ar fi trebuit sa fie suspendati si de la echipele de club. Baietii asita tb. regulati bine ca sa le treaca pofta sa faca alte prostioare.
      • +26 (36 voturi)    
        Trebuie desfiintata FRHG (Marţi, 27 decembrie 2011, 15:54)

        Federatia Urii Anti-Romanesti [anonim] i-a raspuns lui i/o

        Romania este inconstient de toleranta cu minoritatile.

        Eu nu zic sa facem cum ar fi facut fascistii sarbi (foarte probabil hocheistii maghiari ar fi fost impuscati cu prima ocazie a iesirii lor din ghetoul secuiesc), dar astfel de masuri sunt luate in bataie de joc chiar de criminalul separatist care a ajuns presedinte al federatiei astea unde domina ura etnica si ghetoul lingvistic.

        Vedeti cu cata indiferenta si dispret a primit Barna masurile COSR.

        Exista insa si o actiune declansata de CNCD, ar putea primi doar 50% dintr-o amenda pt un adult care discrimineaza public pe cineva pe criterii etnice.

        Ce masuri insa se vor lua contra echipei 'nationale' de hochei, de ce naiba are nevoie Romania de o echipa 'nationala' plina de retardati care racnesc imnul lor de tarani endogami ?

        Atentie, vorbim de o echipa de hochei care e prin mocirla anonimitatii ligii a treia din Europa, nu de vreo elita!

        Romania poate sa nu joace hochei international cativa ani, nu e nici o drama !

        Contra liderilor maghiari ai FRHG trebuie incepute urmariri penale, trebuie sa-i calce pe bot Garda Financiara, sa-i crotalizeze SRI-ul, sa fie haituiti de toata Politia Rutiera din Romania, sa fie scanati de 23 de ori pe Baneasa si Otopeni, etc. Nimic ilegal, ca asta spun si ei cand zbiara despre tinutul inventat de ei, ca nu e 'ilegal'.

        Pai daca lor nu le pasa ca insulta 20 de milioane de romani, de ce ne-ar pasa noua de cateva sute de mii de astfel de specimene? La scara Istoriei sunt 0 !
        • +12 (16 voturi)    
          Tot e bine (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:13)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Federatia Urii Anti-Romanesti

          Tot e bine ca nu vrei sa fie impuscati, desi vad ca ti-a trecut ideea prin cap.
          E amuzant ca intr-o tara in care cetatenii discrimineaza din instinct, populatia muncitoare e atat de revoltata cand un majoritar e discriminat.
          Singurul lucru cu care sunt de acord e desfiintarea echipei nationale, sau cel putin formarea unei echipe in care membrii cunosc limba romana si nu sunt sovini.
          Si aici nu ma refer la echipa de juniori. As zice ca acolo e vorba de niste adolescenti tampiti care fac ce fac adolescentii tampiti de peste tot. Il bat pe unul care nu e din gasca lor.
          Mult mai grav mi se pare gestul echipei de seniori care a cantat imnul Ungariei, iar apoi capitanul echipei a declarat ca ei sunt echipa Tinutului Secuiesc si ca oricum ei nu stiu romaneste.
          • -1 (7 voturi)    
            Te rog reciteste titlul articolului (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:19)

            Balla oakesh [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

            Te rog fiindca vorbesti de discriminarea instinctiva. Uite, ti-l readuc in atentie: Agresorii de etnie maghiara ai hocheistului Cosmin Marinescu au fost suspendati pe termen nelimitat . Bun, aia maghiari sa fie suspendati, da' aialalti?
            • +1 (1 vot)    
              care ailalti? (Marţi, 27 decembrie 2011, 23:20)

              Bogdan G. [anonim] i-a raspuns lui Balla oakesh

              ia vezi componenenta lotului respectiv. citeste articlolele precedente etc.
            • -1 (3 voturi)    
              Cred (Miercuri, 28 decembrie 2011, 2:28)

              muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Balla oakesh

              Cred ca nu ai inteles ce am spus. Banuiesc ca nici cei care mi-au dat plusuri nu prea au inteles, avand in vedere trendul general.
              Iar la partea cu discriminatul ziceam ca desi romanii discrimineaza in stanga si in dreapta, se urzica foarte tare cand unul de al lor sufera de acelasi tratament.
    • +4 (6 voturi)    
      taiati-le fondurile! (Marţi, 27 decembrie 2011, 20:21)

      im [anonim] i-a raspuns lui xprtpro65

      Trebuie sa li se taie fondurile. Nu acceptam ca din impozite pe care le platim sa fie finantati cei care nu respecta contribuabilul roman.
    • 0 (2 voturi)    
      solutie (Marţi, 27 decembrie 2011, 20:57)

      EU [anonim] i-a raspuns lui xprtpro65

      Cea mai buna solutie este ca guvernul sa dea o lege prin care sa nu mai admita dubla cetatenie pe teritoriul tarii si in decurs de 3 luni toti cei cu dubla cetatenie sa aleaga. Daca patriotii maghiari din HR-CV vor sa-si arate apartenenta la mama Ungarie sa-si pastreze cetatenia ungureasca pentru ca in secunda doi nu ar mai avea dreptul la nici o proprietate pe teritoriul romanesc. Oare atunci ar mai fi asa de extremisti?
      • 0 (0 voturi)    
        citeste Constitutia (Miercuri, 28 decembrie 2011, 7:54)

        Anonimus [anonim] i-a raspuns lui EU

        de unde ai scos-o pe asta ca cetatenii straini nu pot avea nicio proprietate in Romania? In primul rand, interdictia asta cand exista, se referea oar la terenuri. Adica puteau sa aiba cate case, apartamente sau alte bunuri doreau, nu si pamantul de sub ele. Pe ala puteau avea doar un drept de folosinta. Apoi, de la intrarea in UE, interdicatia asta nu mai eista nici ea. Citeste art.44 din Constitutie.

        Mi se pare jenant sa fii nationalist si sa nu cunosti Constitutia Romaniei!
    • 0 (0 voturi)    
      Maghiarii din Ungaria vad maghiarii din (Miercuri, 28 decembrie 2011, 9:04)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui xprtpro65

      Romania cum vedem si noi romanii din Rep. Moldova. Deci toata situatia este creata doar din interior, de cativa politicieni de etnie maghiara, care se tem ca isi pierd cele 6-7 procente din alegeri.
  • +19 (25 voturi)    
    Foarte bine dar nu e suficient (Marţi, 27 decembrie 2011, 15:32)

    hot news [utilizator]

    Trebuie luate masuri si in echipa de seniori. Isi bat joc de taxele noastre, a romanilor.
    • +2 (12 voturi)    
      Korrekt (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:53)

      admin [anonim] i-a raspuns lui hot news

      Korrekt, daca admiti ca si minoritatea maghiara cotizeaza la acelasi stat, adica Romaniei.
      • +7 (11 voturi)    
        Cand am zis romani (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:35)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui admin

        M-am referit la toti cetatenii platitori de taxe din ROMANIA. Echipa de seniori canta imnul Ungariei si declara ca nu joaca pt Romania.
        Daca nu vor sa isi reprezinte tara sa plece si sa lase pe altii in locul lor care au decenta sa nu isi bata joc de imn.

        Ceea ce se intampla acolo e complet stupid din toate punctele de vedere.

        Am convingerea ca sunt foarte multi romani-unguri sanatosi la cap care nu isi bat capul cu prostii de genul, insa cei despre care vorbim acum sunt complet dusi cu pluta si trebuie sanctionati drastic.
      • +4 (4 voturi)    
        pt.....corectitudine, (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:50)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui admin

        hai sa comparam cele doua valori de taxe, sa vedem cine dela cine.....mananca. eeee......ce zici?,ce nivel de pib aveti voi......"0".
      • +2 (2 voturi)    
        ce?? (Marţi, 27 decembrie 2011, 21:44)

        bau [anonim] i-a raspuns lui admin

        ce cotizati voi mah maghiare? vezi ce contributie la PIB au judetele pe care credeti voi ca sunt maghiare... vai de steaua voastra!
    • -4 (12 voturi)    
      pai (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:15)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      Si echipa de fotbal a Romaniei isi bate joc de cotizatiile contribuabililor romani de etnie maghiara :P
      Imi place ca romanii tot pomenesc de impozite, uitand ca si ungurii platesc impozite.
      Cam la fel cu 'suntem 23 de milioane de romani', dar in alea 23 de milioane sunt inclusi si cei care nu prea sunt considerati romani, adica ungurii si tiganii.
      • +1 (1 vot)    
        NU ai dreptate (Marţi, 27 decembrie 2011, 23:42)

        old man [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Cetatenii romani de etnie maghiara nu contribuie la buget nici macar cu cat cheltuieste statul cu alesii lor din Parlament.
        • 0 (2 voturi)    
          Presupun (Miercuri, 28 decembrie 2011, 2:30)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui old man

          Presupun ca ar trebui sa te cred pe cuvant, nu?
          Adica nu-ti plac tie ungurii asa ca sigur nu cotizeaza la buget. Banuiesc ca urmatorul lucru pe care il vei spune e ca traiesc in corturi si nu au buletine.
  • +26 (28 voturi)    
    avem o minima reactie, ceea ce e bine... (Marţi, 27 decembrie 2011, 15:36)

    Bogdan [anonim]

    problema este insa mult mai grava. Ceea ce nu inteleg etnicii maghiari e faptul ca sunt folositi de elemente politice din zona, care isi umplu buzunarele, in timp ce ei se agita in conditiile in care au primit cele mai multe drepturi pe care le poate obtine o minoritate in Romania. UDMR-ul a fost aproape in toate guvernarile, au primit pasapoarte unguresti, legi speciale etc... cine e de vina ca zona aia e subdezvoltata, daca nu tocmai politicienii de etnie maghiara care ii instiga ? In loc sa se ocupe de dezvoltare ei sunt preocupati de autonomia locala...
    P.S.
    Copii aia sunt un termomentru al mentalitatii din zona aia... Si nu arata bine deloc...
    • +1 (1 vot)    
      corect (Miercuri, 28 decembrie 2011, 8:38)

      lazard [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Bogdan,corect era ,au cele mai multe drepturi pe care le poate obtine o minoritate intr-o tara din Europa, nu numai din Romania.
    • +1 (1 vot)    
      minima reactie (Miercuri, 28 decembrie 2011, 9:07)

      panfilica [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      ar fi fost si din partea ungurilor din federatie, dar si a celori implicati, ei si parintii lor, de intelegere a situatiei, de parere de rau, de conciliere si promisiune ca nu se va mai repeta.
      asta ar fi fost o pozitie corecta a lu barna.
      sunt de acord ca aceasta federatie ar trebui desfiintata.
      iar miercurea ciuk sa mearga sa joace in campionatul ungariei, daca declara ca nu sunt romani.
      un inceput bun ar fi ca celelalte echipe sa refuze sa joace cu miercurea ciuc pana nu'si cer scuze si promit schimbare de atitudine.
  • +15 (21 voturi)    
    Frectie la piciorul de lemn Domnilor ! (Marţi, 27 decembrie 2011, 15:43)

    Plangacoisul [anonim]

    vem echipe de hochei bunicele si la Steaua si la Galati.
    Solutia corecta : demiterea antrenorilor unguri, numirea unui antrenor strain si obligativitatea convocarii la nationala a minim 50% jucatori romani. Nu-mi pasa daca luam bataie cu 100 la 0, ma intereseaza ca tricolorul sa fie respectat. Rosu este sangele stramosilor si nu putem uita sacrificiul lor pentru tara.
    Ce e aia suspendare pe perioada nedeterminata ? Adica pana mai uita lumea si gata, ii chemam inapoi. As propune suspendare pe viata din sport. Asa, mai la concret.
  • +16 (22 voturi)    
    Desfintati echipa (Marţi, 27 decembrie 2011, 15:45)

    cata [anonim]

    Nu avem nevoie. Daca echipa nationala a Romaniei este plina de unguri....mai bine fara.
  • +26 (26 voturi)    
    si copii unguri sunt tot victime... (Marţi, 27 decembrie 2011, 15:47)

    Bogdan [anonim]

    Am o buna prietena de origine maghiara, care lucreaza la o multinationala, si care mi-a povestit anul trecut cat s-a rugat de parintii unor copii unguri, rude d-ale ei, sa-i lase sa invete si limba romana, ca vor avea sanse mai mari la angajare. S-a dat chiar pe ea ca exemplu. Dar nu a reusit sa-i convinga...
    La fel si copii astia. Ce-au ei in cap la 16 ani?? Au facut si ei ce-au auzit de la cei mai mari si probabil ca si-au distrus viitorul...
    O mare vina ar trebui sa si-o asume UDMR-ul si celelalte entitati formate pe criterii etnice, care profita de sprijinul etnicilor unguri si in loc sa-i ajute sa se integreze baga zazanie ca sa-si asigure o masa disciplinata de votanti... Tot minoritatile au de pierdut...Ca dovada uite in ce stare de subdezvoltare sunt zonele respective !
  • +14 (20 voturi)    
    este trist, pentru multi maghiari din Romania (Marţi, 27 decembrie 2011, 15:52)

    Daniel [anonim]

    ei practic copilaresc si devin maturi intr-o tara care sunt invatati de parinti inca de mici sa o urasca si sa o dispretuiasca..

    Ajung la maturitate, multi dintre ei nici macar nu vorbesc bine romana, si au probleme de integrare, de ales scoala, eu am avut un coleg de camera care dupa un an de facultate a renuntat la facultate si s-a inscris la sectia maghiara..deoarece nu facea fata..

    Cand fac copii, la fel ii invata, ca Romania sucks si romanii la fel, si ca asta nu e tara lor, si ca in inima trebuie sa fie ungaria mare...

    Cand se duc in Ungaria dupa facultate plini de entuziasm sa isi caute de lucru, ca vezi-doamne acolo e occident, se lovesc de discriminarea ungurilor adevarati, care ii numesc romani tigani si le spun ca Ungaria nu e tara lor...

    Din punctul meu de vedere, ar trebui sa ne fie mila de acesti oameni chinuiti in interior, deoarece ei asa sunt educati de mici, de parinti de familii, nu este o alegere pe care o fac constient...si tot prin vorba buna sa ii facem sa se simta aici in Romania bineveniti, si sa inteleaga ca aici este si casa lor..

    Cand a venit Horty a ucis romani si a facut epurare etnica, deci e clar ca sub conducere ungureasca nu poti sa fii roman, dar sub conducere romaneasca, poti sa fii ungur in Romania, sa ai facultati in limba ta, biserici, demonstratii impotriva romaniei, paziti de jandarmii, deci, Romania cred ca se poarta destul de ok cu aceasta minoritate...

    La multi ani si un gand bun tuturor celor ce simt romaneste indiferent de etnie,
    • +12 (16 voturi)    
      Cu mila nu ajungi nicaieri (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:10)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Nici o tara sau popor nu a ajuns puternica cu mila.
      E valabil si pentru cazul asta. Daca ti- mila de ei ca asa au crescut nu faci decat sa propagi aceeasi mentalitate.
      Trebuie luate masuri si cat mai rapid.

      In plus refuz sa accept ca stramosii mei si-au varsat sangele pentru tara asta ca apoi pe noi sa ne doara fix in cot de ea, iar altii sa isi bata joc de ea.
      • +1 (1 vot)    
        @alex,EU te contrazic,TU nu ai dreptate!!! (Marţi, 27 decembrie 2011, 21:38)

        Tony Meman [anonim] i-a raspuns lui hot news

        nici o tara nu a ajus puternica cu mila :
        ex. Singapore.
        nu cu mila, numai cu ratiunea, acolo in statutucul oräsael traiesc toate natiunile indefernt de culoare si de credinta impreuna, langa un templu budist gasesti biserica catolica, samd
        da intr-un fel tu tot ai dreptate, acolo unde au ajuns ei nu au ajuns cu mila, ci cu ratiunea.
        toate natiunile care traiesc acolo se inteleg si sunt impreuna o mare valoare, de fapt sunt Singapore, unul dintre cele mai dezoltate si civilizate tinuturi pe aceasta planeta.
        in rest ma faci sa cred ca esti u om rau, nici mai mult, dar nici mai putin...
    • +12 (16 voturi)    
      Subscriu (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:14)

      Asa este [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      O abordare foarte matura.
      Insa extremismele trebuie sanctionate.
      Din moment ce ei spun ca nu mai reprezinta România, atunci nu trebuie sa mai beneficieze de niciun drept conferit de România.
      Iar patriotii nostri oameni de afaceri poate dau ceva bani si pentru o echipa-doua de hochei cu element romanesc predominant. Poate si pentru niste posturi de radio puternice plasate pe granita care sa emita in Romana.
    • +5 (9 voturi)    
      limba romana (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:16)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Le doresc sa vie prin Moldova si sa aiba niscaiva probleme (sanatate, financiare, etc) sa vedem cum se descurca-nu cred ca engleza ar fi de folos.
    • +2 (6 voturi)    
      Mare dreptate ai Daniel (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:54)

      albescu [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      De mult conducatorii maghiarilor de la noi din tara au depasit limita numita nationalism si cultiva cu multa ura sovinismul, impotriva propriilor lor interese. Din nefericire, acest fenomen se dezvolta pe un fond mai larg de cultivare a urii, pe diverse planuri. Intre categorii sociale, intre categorii profesionale, samd, in spiritul celei mai autentice traditii ale "luptei de clasa".
    • +2 (4 voturi)    
      Maghiarii nu traiesc o drama... (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:24)

      un roman [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Romania nu este o inchisoare pentru ei , au toate drepturile posibile si daca stam sa ne gandim acolo unde nu sunt majoritari nu o duc deloc rau. Sunt - multi dintre ei - oameni talentati si muncitori - dar izolarea din secuime le reduce drastic posibilitatile de afirmare iar in zona nu sunt investitii , e saracie si infrastructura e la pamant toacmai datorita izolarii si a temerii ca investitiile ar schimba structura etnica !!! Sunt exemple de mari sportivi - daca tot discutam de sport - care au depasit izolarea si au inregistrat performante mari pentru Romania , unii dintre ei sunt in Panteonul sportului romanesc : Selymes , Birtalan , Vastag , Ionalda Balas , Kati Szabo - cu totii sportivi uriasi.
  • +13 (19 voturi)    
    DEMISIA (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:11)

    Mihaela [anonim]

    Dl Barna ar trebui sa-si dea demisia din Guvernul Romaniei! Din toate declaratiile sale reiese ca putin ii pasa de Romania si ca le da dreptate jucatorilor de hochei (la echipa nationala) care nu respecta imnul, nu respecta tara.... Cum putem sa avem asa o persoana in Guvernul tarii, printre cei care ne conduc?
  • +10 (14 voturi)    
    Cerem desfiintarea Federatiei Romane de Hochei (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:11)

    UltraS [anonim]

    REFERENDUM !
  • +4 (20 voturi)    
    Tipic Hotnews (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:13)

    admin [anonim]

    Tipic Hotnews, iacata o stire care bine merci starneste o duzina de comentarii patriotice si antimaghiare. Sunt de etnie maghiara, si i-mi amintesc cat am indurat in cei 26 de ani traiti in Romania, de cate ori am fost jignit, ori pedepsit pentru simplul motiv ca am avut acest nenoroc, sau daca unore va place mai mult , blestem sa ma nasc maghiar. Cei care pun semnul de egal intre trei indivizi si o natie intreaga cred ca fac acelasi gest pe care a avut de indurat Cosmin. Si daca i-mi permiteti sa mai adaug un comentariu: sunt de acord ca limba romana este una frumoasa si este un mare noroc ca o stapinesc, insa cultura romana, respectiv limba romana trebuie introdusa in mod atractiv tinerilor maghiari. Pana cand considerati HarCov o zona locuita de extremisti iar natia maghiara un popor de dusmani inraiti, starpiti si ultima sansa de a purta un dialog si de a pune lucrurile la locul lor. In particular, cazul lui Cosmin trebuie analizat in mod corect de persoane sau institutii abilitate, fara a crea preconceptii.
    • +5 (9 voturi)    
      de acord. (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:33)

      behemot [utilizator] i-a raspuns lui admin

      absolut de acord cu tine. acei cativa hocheisti dobitoci nu ii reprezinta pe toti maghiarii din romania, cu atat mai putin intregul popor maghiar, asa cum nici cei cativa descreierati fascisti romani inspirati de lingaul ceausist vadim nu reprezinta poporul roman.
      traim intr-o perioada in care uniunea europeana face eforturi sa se consolideze, romanii emigreaza masiv in alte tari, lumea civilizata tinde sa treaca peste granitele impuse de limba, cultura, locul nasterii. ce importanta si ce legatura au locul in care te-ai nascut si locul unde te-ai hotarat sa traiesti? suntem oameni cu totii si fiecare e liber sa isi aleaga unde si cum vrea sa traiasca.
      celor care latra impotriva tuturor ungurilor, le doresc sa reuseasca sa emigreze intr-o tara frumoasa, unde se traieste mai bine decat in romania, sa traiasca linistiti muncind cinstit, iar cand le e lumea mai draga, sa fie injurati si priviti stramb de localnici, asa cum au patit compatriotii nostri din franta, italia etc din cauza furturilor si crimelor comise de o parte dintre cetatenii romani.
    • +7 (9 voturi)    
      Noi nu avem nimic cu ungurii (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:33)

      smc [utilizator] i-a raspuns lui admin

      Dar sunt unii care n-au alta treaba si se agita fara rost.. de exemplu aia trei mucosi din articol. Poate o sa devina mai responsabili dupa un timp.
    • +10 (20 voturi)    
      Daca ai nume asiatic si cetatenie americana (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:43)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui admin

      se cheama ca esti cetatean american;

      Daca ai nume arab si cetatenie germana, se cheama ca esti neamtz;

      Daca ai nume hispanic si cetatenie canadiana se cheama ca esti canadian.

      Dar, Istvan daca are cetatenie romana si neamul lui e roman de 2-3 generatii, el se cheama ca e maghiar, dom'le.

      Eu va sugerez inainte de a-i acuza pe romani ca nu sunt toleranti, sa va uitati putin la cei ce va reprezinta, stimate domn...

      In Parlamentul European un europarlamentar trimis de Romania in functia de vicepresedinte al Parlamentului European, a declarat ca ziua de 1 Decembrie este o zi trista pentru el si pentru comunitatea maghiara...

      A luat pozitie vreoun ONG unguresc din Romania? A luat pozitie vreoun politician maghiar din Romania sa spuna ca dom'le, e sarbatoare si pentru noi, ca traim aici in pace toti? Sunt convins ca multora le-a picat bine, ce le-a zis-o popa Tokes rumanilor de acolo, de la Bruxelles, nu?

      De 20 de ani de cand UDMR-ul vostru e la guvernare, niciodata nu am auzit politicienii maghiara sa aiba prioritatea #1 Sanatatea, desi si maghiarii si romanii mor in spitale din cauza de subfinantari si medici incompetenti...

      Niciodata UDMR-ul in 20 de ani nu a facut prioritatea #1 din Educatie, desi atat copii maghiari si cei romani invata in aceleasi scoli si sunt dezavantajati de un sistem vechi si lipsit de eficienta....

      Niciodata UDMR-ul in ultimii 20 de ani nu a facut prioritatea #1 din Justitie, desi atat maghiarii cat si romanii sufera din cauza coruptiei de peste tot...

      In Covasna se taie padurile in draci dar UDMR-ul tace..nimeni nu ia pozitie

      Acum, cand copilul asta e agresat, maghiarii se apara intre ei..ca lasii

      Niciodata UDMR-ul... Investitii, Transporturi, Dezvoltare, Mediu....etc

      Singura problema a UDMR este autonomia, desi, la o aruncatura de batz de Harcov, este Kosovo, care a primit autonomie, si puteti merge in excursie acolo sa vedeti ce multe avantaje le-a adus... si care sunt avantajele unui somaj de peste 50%.
      • -6 (12 voturi)    
        Prea multe subiecte... (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:12)

        admin [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Stilul Dumneavoastra denota acea atitudine care blocheaza orice dialog. Daca ma faceti las ("maghiarii se apara intre ei..ca lasii"), credeti ca putem dialoga? Sunteti total negativ...
      • 0 (2 voturi)    
        ho (Marţi, 27 decembrie 2011, 23:04)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

        ungurii vor sarbatori 1 decembrie cand tu vei sarbatori 30 august! de acord? fiecare sa-si sarbatoreasca esecurile, daca vrei sa fii onest.
    • -1 (17 voturi)    
      Da-ne exemple (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:55)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui admin

      de unguri cu comportament normal...
      • -6 (16 voturi)    
        ha (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:57)

        behemot [utilizator] i-a raspuns lui revelare

        mai greu e sa dai exemple de romani cu comportament normal...
        • +7 (13 voturi)    
          haida de... (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:33)

          matrozul [anonim] i-a raspuns lui behemot

          hai sa fim seriosi.nici cu ungurii nu mi-e rusine.
          a indrepta lucrurile este obligatia lor!rebuie sa termine cu vesnica cerseala a unei nazdravanii-autonomia-numai de ei invatata.cer mereu intelegere si chiar au de la romani,iar ei nu fac alteva decat sa improaste cu noroi.sigur ca nu-i amestecam pe toti la un loc,dar au reprezentanti care ar trebui sa vb.in numele lor .deocamdata au demonstrat ca nu au rusine!
      • +3 (9 voturi)    
        Iti dau eu (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:20)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui revelare

        Aminteste-ti de reactia ungurilor atunci cand Marian Cozma (un roman) a fost ucis.
        Scurta memorie au unii.
    • +5 (13 voturi)    
      In parte ai dreptate... (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:16)

      mr hyde [anonim] i-a raspuns lui admin

      .. dar nu pot fi de acord cu faptul ca in educatia tinerilor secui , inca din copilarie li se induce spiritul antiromanesc , ei sunt practic educati in asa fel incat sa nu aiba nici o legatura cu poporul roman din care fac - cel putin oficial - parte. La adolescenta sau maturitate ei contreaza pe oricine spune ca sunt romani si de aici cazurile precum acesta. Solutia in cazul acesta al nationalei de hochei under 16 este chestionarea secuilor , daca vor sa participe sub drapelul romanesc sau nu .Oricum nu pot fi de acord cu compatriotii mei romani care spun "afara cu ungurii din tara ", Romania este clar si tara lor in aceeasi masura in care este si a mea .Nici afara cu ei din nationala nu se poate , sunt cetateni romani si echipele nationale aduna tot ce e mai bun dintre cetateni .Trebuie educatie si intelegere si aici cred ca maghiarii au un cuvant de spus ...
    • 0 (10 voturi)    
      .......... (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:30)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui admin

      NU MAI FACE PE BLANDUL,NU FI MESCHIN ,CUNOASTEM BINE,CARDOSENIA SUFLETELOR VOASTRE..........NU CRED NIMIC DIN TOATA TEORIA TA DE ASA ZIS OM DE BUNA CREDINTA. STII F. BINE CA DE-A LUNGUL ISTORIEI, VOI ATI FOST CEI CARE ATI PORNIT ATROCITATILE.......vezi chiar cazul de fata.
      • 0 (4 voturi)    
        Esti total negativ (Marţi, 27 decembrie 2011, 21:16)

        admin [anonim] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        Ba chiar mai mult, urlii cu litere mari. Te inchizi de unul singur in colivie.
    • +2 (12 voturi)    
      Ca de obicei... (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:42)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui admin

      Ca de obicei, românii sunt de vina...

      Stimate "admin", oare daca voi, in comunitatea voastra restransa si aproape exclusivista nu reusiti sa va convingeti ca cel putin limba româna este un avataj (sa nu mai vorbesc ca ar trebui sa fie o obligatie), atunci cum ar putea un român sa dialogheze cu voi? Vezi comentariul lui Bogdan de mai sus.

      Va zic ceea ce vad: sunteti cei mai intoleranti si cei mai extremisti oameni pe care i-am intalnit. Pe vremuri cel putin daca era un român intr-un grup de 3 sau mai multe persoane, aveati bunul simt sa o rupeti pe româna. Acuma nu de putine ori mi s-a intamplat sa vorbesc cu Zoli (in româna, fireste, ca nu stiu decat niste injuraturi in ungureste) si cand a aparut Laca sa simt dintr-o data ca m-am teleportat in Ungaria din cauza ca au inceput sa vorbeasca in ungureste intre ei. Eu parca eram un intrus. Am si schimbat niste "vorbe de duh" pe tema asta cu ei.

      Voi ce faceti ca sa va apropiati, asa cum e firesc, de majoritate? Voi sunteti primii care va victimizati. Desi am vreo 5 cunoscuti maghiari din care unul pot sa zic ca mi-e chiar prieten, nu am ras de niciunul pe motiv de etnie. Ba chiar glumim intre noi, ei imi zic "bozgor" si eu le zic "budos olah" (deci invers fata de "trendul general") :) dar totul pe ton de gluma, asa cum glumeste om cu om, nu om de etnie X cu om de etnie Y.

      Bottom line: mai revizuiti-va si voi atitudinea, mai cautati resurse de conciliere si in sânul comunitatii voastre. Vezi? Scriu despre "comunitatea voastra" pentru ca asa si este: voi sunteti "voi" si noi suntem "noi", cand ar trebui sa fi doar "noi".
      Mai gandeste-te...
      • -2 (8 voturi)    
        Ca de obicei, aceleasi stereotipuri (Marţi, 27 decembrie 2011, 20:45)

        admin [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        Nu am cu cine dialoga: exclamati niste asa zise adevaruri, stereotipuri, care vin sa compenseze un complex de inferioritate. Pacat, nu aveti de ce sa va simtiti mai inferior, va-ti fixat pe un punct de vedere gresit. Va place sa generalizati la nesfarsit si faceti din tintar armasar.
        • -1 (1 vot)    
          nu este adevarat... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:08)

          romanca [anonim] i-a raspuns lui admin

          ...am urmarit sirul discutiei si TU esti cel care nu admite alta parere, mai ales ca vine de la un roman ! TU singur te excluzi si vrei dialogul / discutia sa se poarte in directia dorita de tine ! Cred ca e timpul sa va treziti la realitate si asta e faptul ca v-ati nascut, crescut, educat in Romania, deci sinteti si voi ROMANI ! Invatati limba romana, nu va mai izolati in alea 2 judete, iesiti in lume, traiti-va viata frumos, faceti-va prieteni, chiar si romani, nu am vazut natie mai toleranta decit romanii (inca). Viata e scurta si poate fi si frumoasa daca nu asculti toate prostiile pe care le debiteaza politicienii ! si stii ceva ? daca e sa fie greu, nu politicienii te vor salva ci prietenii pe care ai reusit sa ti-i faci !
    • +1 (1 vot)    
      spine-mi, te rog... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 11:57)

      romanca [anonim] i-a raspuns lui admin

      ...daca ma duc in aceste 2 judete, sa spunem ca vreau sa vizitez ce este de vizitat acolo, nestiind limba maghiara ci doar limba materna - romana, crezi ca ma voi descurca in limba romana acolo ??? adica o sa-mi raspunda cineva in romana ? sau voi fi privita ca o intrusa in propria tara ??? asta face diferenta ! si sa nu mai dam vina pe faptul ca tanara generatie de etnici maghiari sint invatati de mici sa urasca Romania, ca doar fiecare s-a nascut cu o bucatica de creier in cap si poate judeca si singur cum ii este mai bine si ce ii este de folos ca sa aiba o viata mai buna ! Altfel cum iti explici miile de oameni care au emigrat si au invatat limba tarilor in care au emigrat ?? au facut asta asa, de natangi ? sau pentru ca asa au reusit sa-si construiasca o viata acolo ?? eu nu port discutii metafizice, eu vorbesc de fapte concrete, acele mici detalii cotidiene ! nimeni nu da afara pe nimeni dar cel putin arata naibii respect pentru locul in care traiesti, indiferent care e acela !
  • +2 (4 voturi)    
    hmmm (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:14)

    me [anonim]

    nu e sificient...
    dar macar e un inceput...
  • +4 (12 voturi)    
    Celor care considera maghiarii dusmani (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:28)

    admin [anonim]

    Fara sa creez iluzia ca pe vremea regatului maghiar viata de roman a fost una din basme iata o lista concisa a periodicelor aparute la Buda si Pesta in secolul XIX:
    Biblioteca româneascã, 1821–1834;
    Albina, 1869–1876;
    Aurora românã, 1863–1865;
    Concordia, 1861–1870;
    Familia, 1865–1880;
    Federaþiunea, 1868–1876;
    Gura satului, 1867–1871,
    Muza românã, 1872;
    Priculiciul, 1872;
    Speranþa, 1863;
    Umoristul, 1863–1866);
    Adevãrul, 1903–1917;
    Cucu, 1910, 1918;
    Foaia ilustratã, 1907–1919;
    Luceafãrul, 1902–1906;
    Lupta 1906–1910
    Poporul român, 1901–1914;
    Sezãtoarea, 1875–1880;
    Viitorul, 1883–1885)

    +aici s-a infintat a treia facultate romaneasca la nivel mondial (dupa Bucuresti si Iasi) in 1862 sub conducerea lui Alexandru Roman. Octavian Goga a lansat la Budapesta revista Luceafãrul (1902–1906) si a lansat primul volum de versuri (Poezii, 1905).

    Ce ziceti, avem mai multe in comun sau avem mai multe lucruri care ne despart?

    Na, boldog új évet!

    Un ungur emigrat
    • +6 (12 voturi)    
      Da, asa e, (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:04)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui admin

      dar toate facute cu banii romanesti privati.
      Statul maghiar nu afacut nicio scoala de stat in lb romana.
      Uiti asta...
      Care o fi facultatea aia romaneasca ?

      Sa incepem cu 124x , cand Ludovic al nustiu catelea, a conditionat recunoasterea statutului de nobil de trecerea la religia catolica, as aca de atunci aveti familii nobiliare, Mailat, Dragffy, Banffy etc.

      Apoi Unio Trio Nationum, cu religii precepte si ortodoxismul tolerat, iar clerul ortodox umilit, pus pe aceeasi treapta cu serbii.

      Apoi sa nu uitam ca Huniazii erau neam de romani, cel mai mare umanist maghiar a fost unul care se chema, culmea, Nicolaus Olahus, cel mai mare mecena magiar a for Emanoil Gojdu.

      Si ajungem si la Memorandum...

      Chestia e ca atunci cand unii romani faca urat, sariti toti ungurii sa aratati cu degetul, dar cand ai vostri calca pe bec, ca astia trei, tot le luati apararea, adica penbtru voi doar romanii gresesc... Cine sa va creada ca mai e vreunul cu bune intentii?
      • 0 (4 voturi)    
        Corect (Marţi, 27 decembrie 2011, 20:50)

        admin [anonim] i-a raspuns lui revelare

        Sunt multe adevaruri in cele ce afirmati, sunt lucruri care ne leaga. Cu ultima afirmatie ati incuiat portita si ati zis stop la dialog.
        • +1 (1 vot)    
          Daca spuneai (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:42)

          revelare [utilizator] i-a raspuns lui admin

          da, baa, astia trei au fost niste magari, au fost pedepsiti, hai sa ne vedem de treaba noi astia cu scaun la cap. Dar ii aperi, si aici mata ai inchis poarta...
    • -2 (10 voturi)    
      Romanii si secuii (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:23)

      admin [anonim] i-a raspuns lui admin

      Celor interesati de putina istorie, va recomand un studiu echilibrat si lucid, din care denota ca nici una dintre natii nu este superioara comparativ cu cealalta:
      http://www.scribd.com/doc/12746341/Secuii-si-romanii
      • -2 (8 voturi)    
        ......crezi ca ne intereseaza.... (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:27)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui admin

        e jignitor sa compari o natiune de 20 milioane de oameni cu o populatie zonala de cateva sute /mii de oameni

        va credeti prea importanti ............
    • +2 (4 voturi)    
      Horea, Closca si Crisan (Marţi, 27 decembrie 2011, 20:12)

      Trasu pe Roata [anonim] i-a raspuns lui admin

      Pisti, romanul a alimentat Imperiu Austro-maghiar - nu invers.

      A fost exploatat adica.

      Deci te rog ia-ti fitzuicile si fitzele... si canta la alta masa.

      Un Roman Emigrat
    • +1 (1 vot)    
      nu considera nimeni... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 9:35)

      me [anonim] i-a raspuns lui admin

      maghiarii dusmani... cum nu consideram nici tiganii dusmani sau oricine altcineva.
      consideram dusmani maghiarii si tiganii care nu respecta legea si valorile romanesti!
  • +1 (7 voturi)    
    prea putin (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:38)

    toto [anonim]

    Este bine ca vor fi suspendati dar trebuia si din cluburile lor sa fie dati afara ,ar trebui urmariti mereu ca nu stii ce vor face acesti unguri,ei daca se cred unguri cu adevarat dece nu ne lasa in pace si sa plece in Ungaria ca acolo se vorbeste ungureste ,daca te duci in Franta si vrei sa traiesti printre ei trebuie si esti obligat sa vorbesti limba franceza,pe cand la noi ii lasam sa ne calce in picioare drapelul nu canta imnul tarii noastre nu respecta nimic ei ,trebuie sa se fie mai aspru cu ei ca altfel ungurii rad de noi ,ce tinut cer ei doar nu au adus pamant din Ungaria,acest pamant este si va fi romanesc nu unguresc cum spun ei,aici sant vinovati cei mai in varsta care le spun si ii invata tot ce le convine lor,noi nu trebuie sa ne plecam capul inaintea lor ei trebuie sa se supuna legilor acestei tari ,ei trebuie sa invete sa vorbeasca romaneste si cand sant in societate sa vorbeasca romana ,infamilie sa faca ce vor,numai trebuie tolerati sa ii lasam sa faca ce vor ,afara cu aceasta etnie care nu ne serpecta.
    • -2 (10 voturi)    
      si mai putin (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:49)

      admin [anonim] i-a raspuns lui toto

      Esti superficial si in lipsa de informatii, atunci cand generalizezi. I-ti autogenerezi sentimente care te impiedica sa gindesti lucid si la subiect. Citeste mai multa istorie si fii autodidact.
      • +2 (10 voturi)    
        Iarba (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:24)

        München [anonim] i-a raspuns lui admin

        Prietene tu chiar faci parte din aia care fumeaza iarba si nu o calca..Simplu este ca ne-am cam saturat de voi nene..dar cum voi o tineti mereu ca nu intelegeti o sa mai dureze ceva timp pana o sa va traduca cineva cu arma in mana .Cert este ca dupa cum evoluaza lucrurile ma tem ca ne luam un pic la trante foarte curand.Incercati sa intelegeti un aspect : traiti in tara asta si trebuie sa o respectati sau mai aveti inca timp sa mergeti in alta parte si sa faceti ce vreti voi !! Simplu , nu? Sau si acum o dam in nem tudom ?
        • +1 (3 voturi)    
          Sunteti agresiv si total off topic (Marţi, 27 decembrie 2011, 21:11)

          admin [anonim] i-a raspuns lui München

          Da prietene, tu esti total negativ si complexat. Faceti din tintar armasar. Si va place sa se iveasca cate un subiect cu ungurii, imediat veniti sa va dati cu parerea. In plus sunteti agresiv.
      • +5 (7 voturi)    
        nuuuu (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:42)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui admin

        degeaba te dai citit....tot ganduri ascunse ai.,nu te cred....stii proverbul cu lupul,care isi schimba blana,dar......naravul,ba.
  • +1 (5 voturi)    
    Varianta alora care e?! (Marţi, 27 decembrie 2011, 16:54)

    _Dexter [anonim]

    "ala m-a injurat fara motiv si eu l-am rugat frumos sa ma injure in romana"

    pai si de ce te-a injurat ala?!
    adica ala te injura si tu il rogi frumos sa?!

    mie imi scapa ceva asa ca vreau sa aud si varianta teroristilor. ca hotnews e echidistant....
    • -4 (8 voturi)    
      Ei (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:24)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui _Dexter

      Verdictul a fost deja dat, tot romanul stie ca cei 3 pusti mananca carne cruda din galopul calului si ca vor sa ocupe Ardealul, ce-ar putea spune ei ca sa schimbe asta? :)
  • +7 (11 voturi)    
    Personal, stiu ca nu conteaza, dar cer (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:05)

    klaus [anonim]

    forurilor superioare ale sportului romanesc sa analizeze aceasta decizie precum si activitatea federatiei romane de hockey. Consider ca pedeapsa e o gluma buna in raport cu situatia creata. Nu intru in detalii dar jecmanirea simbolurilor nationale este o fapta anticonstitutionala si cred ca se pot lua masuri si pe alte linii nu doar sportive...
    • -1 (5 voturi)    
      Nu se poate! (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:17)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui klaus

      Cine a furat simbolurile nationale!?! Klaus, daca stii tu care-s ungurii aia care au furat simbolurile, anunta parchetul!
      Chiar nu poti sa furi simbolurile nationale, constitutia nu e de acord cu asta!
      Propun ca masurile sa se ia si pe liniile 13 si 42, nu doar pe cele sportive.
      • 0 (0 voturi)    
        Fapta in cauza trebuie (Miercuri, 28 decembrie 2011, 1:20)

        klaus [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

        analizata din mai multe puncte de vedere... In primul rand pe plan sportiv unde e clar ca s-au incalcat principii de baza in oricare activitate sportiva si apoi baze legale avand in vedere ca faptele in discutie sunt condamnabile si in justitie... Avand in vedere ca chiar si la un mod superficial federatia de hockey recunoaste faptele si pedepseste acest lucru inseamna ca ceva s-a intamplat... In consecinta cred ca institutiile statului ar trebui sa se autosesizeze si sa vada daca nu cumva se pot aplica pedepse si la alt nivel... Simplu... Faptul ca au fost deja pedepsiti inseamna o recunoastere a evenimentului si cum evenimentul este incriminat si in alte situatii cred ca ar fi cazul sa se analizeze toate aceste aspecte... Nu vreau sa ma raportez la relatiile sociale din zona respectiva si nici la permanentele instigari la violenta ale caror actori sunt romanii de origine maghiara din zona respectiva pentru ca de fapt asta ar insemna sa ii bag pe toti in aceiasi oala... Nu vreau asta pentru ca eu cunosc destui maghiari de treaba, si din Romania si din Ungaria... Deci, hai sa nu generalizam insa cer pedeapsa conform cu legile acestei tari pentru respectivii... Eu cred ca asa e cel mai corect si sanatos pentru situatia din zona... Deasemenea activitatea acestei federatii trebuie verificata pentru ca oricum rezultatele sunt jenante deci e clar ca nu fac ce trebuie si mai si cheltuie bani de la buget naiba stie pentru ce...
        Revenind la limba maghiara remarc mai sus niste comentarii pertinente care spun adevarul: ei s-au izolat acolo si nu pot sa se dezvolte pentru ca refuza contactul normal cu Romania... Pur si simplu nu au cum sa isi gaseasca de munca la o firma serioasa in Romania cunoscand doar limba maghiara... Rezultatul: tinerii din zona vor emigra in Ungaria pentru ca oarecum se pot descurca acolo datorita limbii (dar oricum nici acolo nu se vor integra datorita culturii diferite) iar batranii vor ramane sa moara aici... Cam asta e viitorul lor acolo...
        • 0 (0 voturi)    
          Realitate (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:00)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui klaus

          Realitatea e ca nu pot fi toti oamenii programatori sau directori de banci.
          Faptul ca multi dintre ei nu vor/pot invata limba romana e trist, si cei care pierd sunt chiar ei.
          Sunt convins ca maghiarii inteligenti (la propriu) au realizat oportunitatea invatarii limbii. Raman cei de la sate, care-s izolati si sunt, probabil, cam la fel de prosti ca si taranii romani.
          Crezi ca in satele romanesti se invata limba engleza sau spaniola?
          Atunci cand au cu adevarat nevoie vor incerca sa o invete. Unii reusesc, altii nu.
  • -3 (9 voturi)    
    sugestie pt autor (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:19)

    mdada [anonim]

    insusi titlul dsv incita la intoleranta. de ce 'agresorii maghiari...' si nu simplu 'agresorii..'
    cine nu stie despre ce incident e vorba intelege ca au fost suspendati doar pt ca sunt maghiari.
    cu un titlu mai echilibrat ati fi avut probabil mai putine comentarii pline de ura si de mai buna calitate.
    sarbatori fericite
  • +3 (9 voturi)    
    Halal masuri (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:22)

    Costin [anonim]

    Apa de ploaie.
    Masuri superficiale luate de ochii opiniei publice.
    Nu sunteti demni sa reprezentati aceasta tara.
    Sa va fie rusine
  • 0 (8 voturi)    
    mda (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:28)

    ciankanel [anonim]

    Eu desfiintam federatia! exact cum se procedeasa cu un regiment care isi pierde steagul !dar eu sint Dac Liber!!
  • +4 (8 voturi)    
    daca tot iubesc (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:31)

    visio [anonim]

    sportul asta e bine sa il practice in echipa ungariei; s-a vazut ca au nevoie ungurii de ceva sprijin "secuiesc"; oricum, atata vreme cat echipa noastr anu s-a calificat e clar ca trebuie facut ceva, o schimbare de jucatori sau antrenori sau...acolo nu exista competitivitate deci daca vor bani trebuie sa schimbe ceva; nu am vazut nici demisii, nici retineri din salariu pentru neatingerea targetului...so, ce facem? tinutul secuiesc este o sintagma inventata de securitatea ungureasca, tot asa cum avem, si noi destui "prieteni" prin ungaria....serios, daca ar fi sa cercetam adn-ul ungurilor din ungaria am fi tare surprinsi sa aflam informatii ancestrale despre sarbi, daci, austrieci; ce nu intelege ungaria este ca nu poti sa aibe mai multi dusmani decat poate duce; daca vreti, e ca si imprumutul fmi: iei cat vrei dar trebuie sa platesti; ori ungaria nu are prieteni in europa; so, "secuii" din Romania ce vor face? intr-un mediu inchis e clar ca te sufoci, dar si pestele crede ca acvariu este ditamai oceanul...pana isi da seama ca "vasleste" in cerc....
  • 0 (4 voturi)    
    a ajuns sa fie periculos sa fii roman in romania? (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:42)

    toteu [anonim]

    daca in ograda noastra s probleme...ce pretentii mai avem ca guvernul nostru sa aiba grija de romanii de peste hotare ...

    halal....
    • -2 (8 voturi)    
      Da ma (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:22)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui toteu

      Cand ma gandesc ca in Romania nu ar fi crime si violuri daca nu ar fi ungurii astia. Pai chiar sa imi fie frica sa merg noaptea pe strada, in tara mea?
      Asta-i buna!
      • +3 (7 voturi)    
        unde nu e ... nici nu cer ... (Marţi, 27 decembrie 2011, 19:33)

        toteu [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

        as fi spus altfel ca e periculos sa traiesti in romania ...

        PS... nu am nimic cu ungurii dar se pare ca ei au cu mine ...
  • +4 (8 voturi)    
    sfidarea lui Tanczos Barna... "tara asta minunata" (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:43)

    costica [anonim]

    Acelasi Tanczos Barna care a spus atunci, sfidand o intreaga Romanie:
    "Tanczos Barna ameninţă la Radio GSP: "O să plec cu toţi jucătorii din România, ca să fie toată lumea mulţumită şi să jucaţi în Liga H!
    Preşedintele Federaţiei Române de Hochei, Tanczos Barna, a intervenit în direct la Radio GSP, ameninţînd cu demisia şi ironizînd România.
    Declaraţia vine după ce unul dintre cei mai buni jucători ai echipei noastre, care joacă pentru HSC Miercurea Ciuc, Tihamer Becze a spus că Ţinutul Secuiesc a bătut Ungaria, şi nu România. Acesta a precizat că se gîndeşte să plece cu toţi jucătorii din ţară pentru ca toată lumea să fie mulţumită.
    "Noi trebuie să apreciem rezultatele echipei naţionale după performanţele sportive, nu după cele de etnie, rasă şi-aşa mai departe. Toată lumea îi face nenorociţi pe cei din etnia maghiară, primesc mesaje că mai bine jucăm în Liga Z decît să avem unguri în echipă şi-aşa mai departe. Cei care n-ar simţi nimic pentru România şi pentru ţara natală ar pleca cum s-a mai întîmplat.
    Cu chiu cu vai acum am reuşit să avem jucători care se bucură la golurile marcate pentru România, la fel ca şi publicul din Miercurea Ciuc, care se bucură pentru victoriile echipei naţionale de hochei.
    "Plec cu toţi jucătorii"
    Nu poţi obliga pe nimeni să se dea cu o etnie anume, sau să se declare român, ungur sau ţigan. Fiecare face ce simte. Că au cîntat sau nu imnul Ungariei eu n-am văzut pe nici o înregistrare. În schimb, imnul Secuiesc se cîntă de 21 de ani în Covasna.
    Dacă în România se vrea, o să-i exludem pe toţi maghiarii din Harghita care joacă în echipa asta. O să plec cu toţi jucătorii din România ca să fie toată lumea mulţumită şi să jucaţi în Liga H! Încet, încet o să plece toţi din ţara asta minunată", a precizat Barna la Radio GSP."
    http://www.gsp.ro/sporturi/hochei/tanczos-barna-ameninta-la-radio-gsp-o-sa-plec-cu-toti-jucatorii-din-romania-ca-sa-fie-toata-lumea-multumita-si-sa-jucati-in-liga-h-291328.html
    O fi depus juramant la numirea in functie?!!
  • +4 (10 voturi)    
    Limita rabdarii (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:47)

    T+C [anonim]

    Romanul este mult prea ingaduitor pentru daca hocheistii secui ar fi facut la fel in Serbia de mult li se cinta prohodul.
    Exista totusi o limita a rabdarii, iar secuii tot testeaza aceasta limita.
    • -1 (9 voturi)    
      Clar (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:27)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui T+C

      Adevaru-i ca Serbia e etalonul la care trebuie sa ne raportam. Sarbii care au pornit razboaie cu croatii, slovenii si bosniacii. Asa patrioti sunt sarbii incat recent au tras focuri de arma si asupra romanilor, ca deh, ei isi iubesc tara.
      • -1 (7 voturi)    
        Diferente si diferente (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:42)

        T+C [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

        Sirbii se bat cu toata lumea pentru ca nu le plac sa se stearga nimeni cu ei la ...

        "Capul plecat, sabia nu-l taie" si "Lasa ca merge si asa" in ce tara au aparut oare?
        • +2 (2 voturi)    
          sarbii se bat cu toata lumea, (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:37)

          revelare [utilizator] i-a raspuns lui T+C

          pana nu a amai ramas nimic si acum se bat intre ei, ca vezi bine ce au plecat si fratii lor muntenegreni de la ei...

          Asta daca nu ti-ai dat seama inca...
          • 0 (2 voturi)    
            Este clar... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 4:38)

            T+C [anonim] i-a raspuns lui revelare

            Muciflenduri, vrei sa te faci pres in fatza tuturor care te scuipa in fatza asta este alegerea ta.

            Pentru mine, este aberant ca in Romania niste paduchiosi nesimtiti de 18-20 ani care se cred mari vedete de hochei sa-si permita sa insulte Romania si poporul roman sa nu fie pedepsiti.

            Nu le place in Romania? Sa faca cerere de emigrare din Romania (cu renuntarea la cetatenia romana) si plece unde vor ei cu tot cu presedintele de federatie.
            • +1 (1 vot)    
              bla bla bla (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:11)

              muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui T+C

              Noroc cu tine, bai Closca, ca mai cresti nivelul demnitatii neamului. Raman la parerea ca esti un habarnist mimetic.
              Faptul ca modelul tau este unul criminal, si ii gasesti si justificari, spune totul despre tine.
              Urmeaza sa mai vorbesti si despre modelul purificarii etnice, despre obtinerea romanului pur si gata, ai rezolvat-o.
              Nu cu ura si istericale se rezolva problemele din zona. E amuzant cum un gigi din Caracal crede ca ungurii din 'tinutul secuiesc' ar trebui sa emigreze, pentru ca nu se simte el respectat.
              Da, in echipa care reprezinta Romania nu pot fi indivizi care simt dispret pentru tare, dar in rest e gargara, procese de intentie.
              Daca eu spun ca romanii sunt prosti in vasta lor majoritate si ca Romania e o tara de rahat, ai sa ma inviti sa emigrez in Cuba pentru ca tu, gigi din Caracal, nu esti respectat?
        • -1 (1 vot)    
          a-ti omis: (Marţi, 27 decembrie 2011, 23:06)

          ioil [anonim] i-a raspuns lui T+C

          "mamaliga nu face explozie"
          • -1 (1 vot)    
            a-ti ?? (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:18)

            romanca [anonim] i-a raspuns lui ioil

            esti analfabet ???
            a iti omite sau ati omis ?? aceasta este diferenta !
            • 0 (0 voturi)    
              Serios? (Miercuri, 28 decembrie 2011, 13:50)

              ioil [anonim] i-a raspuns lui romanca

              Aici nu toti santem "profesori".As adauga si eu ceva;cine se tine prea destept de fapt ascunde multa prostie!
              • 0 (0 voturi)    
                si totusi (Miercuri, 28 decembrie 2011, 16:43)

                muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui ioil

                Daca tu nu iti cunosti propria limba, cum de te astepti ca etnicii maghiari sa o invete?
    • 0 (0 voturi)    
      Serbia nu e (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:38)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui T+C

      o referinta pozitiva...
  • +4 (8 voturi)    
    hochei (Marţi, 27 decembrie 2011, 17:47)

    valah [anonim]

    Presedintele FRH e incorigibil, iresponsabil si obraznic. Ce altceva se poate intelege din declaratia lui (dupa atatea incidente in care el a fost cap de afis la propriu si figurat):
    ":Sper ca nu si-a imaginat nimeni ca poate interzice jucatorilor sa joace hochei in tara asta. Colaboram cu COSR in continuare" - Tanczos Barna, presedintele Federatiei Romane de Hochei, la Realitatea TV.""..in traducere libera ""de-aia nu mai putem noi de sanctiunile voastre"". Omul nici macar nu a facut efortul minimal sa-si ceara scuze; nu-l intereseaza, are drumul lui. Parca e in afara evenimentelor...
  • +2 (4 voturi)    
    Si innainte (Marţi, 27 decembrie 2011, 19:09)

    magix29 [utilizator]

    Au si politicienii de la UDMR o parte din vina dar prostia ungurilor din HarCov este mult mai veche.De exemplu,cand am facut armata,in Dobrogea,s-au incorporat 1500 de indivizi dintre care vreo 30 erau unguri.Ei bine,doar vreo 2 balmajeau ceva in romaneste,ceilalti nu stiau nimic - si era pe bune ,nu te puneai cu ofiterii.Toti indivizii au servit imediat cate o lopata si o furca la GAZ (gospodaria unde erau oi,porci,etc,cu zecile,fiind o unitate mare).Dormitorul il aveau tot acolo si erau fericiti.Comandantul nu avea ce sa le faca,nu puteau face instructie,nemaivorbind de arma.Si fericirea lor a durat fix 45 de zile,pana la depunerea juramantului,dupa care au schimbat armamentul,au trecut pe sapa si tarnacop- la canal (bun si Ceasca la ceva).Si si-au blestemat astia toti mortii si vii lor,evident in limba lui Attila.Deci tampenia lor este mult mai veche dar asta nu ii scuza pe politicienii romani actuali de le trece absolut totul cu vederea 'aliatiilor' UDMR.
  • +5 (7 voturi)    
    pe 15 martie (Marţi, 27 decembrie 2011, 19:11)

    olah [anonim]

    Cei trei ar trebui sa fie prinsi pe 15 martie la dusul de dimineata si uscati cu prosoapele ude. Asta ar fi o lectie pe toata viata pt ei.

    Barna trebuie destituit si in locul lui pus un moldovean (poate fi si din republica Moldova).
    • 0 (8 voturi)    
      Ce cauta 15 martie aci? (Marţi, 27 decembrie 2011, 21:02)

      admin [anonim] i-a raspuns lui olah

      Generalizati la nesfarsit si va inchideti in niste clisee. Veti reactiona la fel la orice stire similara si va pierdeti simtul critic. Nu uitati: este o stire care priveste 3 indivizi. Cred ca aveti complexe de infrerioritate.
  • -4 (6 voturi)    
    SOLUTIA (Marţi, 27 decembrie 2011, 19:53)

    Makedonul [anonim]

    STITI VOI CINE AR FI BUN ACOLO DE SEF DE CLUB ?

    Gigi Becali.

    Radem si glumim de el... DAR macedoneanul asta aroman e mai roman decat toate goangele alea din HarCov luate la un loc.

    Daca ar prelua Gigi echipa va garantez ca in vestiare s-ar vorbi doar limba lui Eminescu si a lui Mihai Viteazul.

    Si o simpla incalcare de regulament i-ar zbura de amaratii aia ce le-ar trece prin cap alte idei ... pana in Buda si Pesta unde maghiarii localnici o sa le zica ca sunt unguri romani (ca de felul lor lor natia asta e intoleranta si ei cu ei).

    Atunci sa vezi distractie :)

    Si sunt sigur ca ar castiga si meciuri in numele ROmaniei si ar canta si Imnul Romanesc la meciuri.

    Deci... Gigi... nu vrei sa cumperi o echipa fezabila si sa o inveti un pic Imnul Romaniei ?
  • +2 (4 voturi)    
    Federatia asta.... (Marţi, 27 decembrie 2011, 20:27)

    polonyca [utilizator]

    .....exista numai ca sa ne aflam in treaba !! E prin Liga "H"....Daca o desfiintam , asa cum ar fi normal economic , am scapa si de toti derbedei astia care , dupa ce mananca bine din taxele noastre....canta imnul unguresc !!!! Halal.....
  • +3 (3 voturi)    
    UN ADEVARAT SOVIN DANSATORUL ! (Marţi, 27 decembrie 2011, 20:53)

    roman [anonim]

    Noi nu putem sa le interzicem sa joace hokei ! Corect sunt de acord . Dar nu in nationala Romaniei cu o asemenea comportament .
    Ci in aia a Ungariei ! Sa-i bata ai lor pe ei cu prosoapele pe intuneric la baie
  • 0 (2 voturi)    
    domnule (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:30)

    sabo [utilizator]

    ma obligi sa evin ceea ce nu sunt
    hiroshima este soarat a anoastra care va accepta mofturile sunt mofturi voi sunteti pierduti in lume ! criminali ai etniei voastre pe care nu o iertati sa existe si o excitati la limita!n
    • +1 (1 vot)    
      Domnule... (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:46)

      Cititor [anonim] i-a raspuns lui sabo

      Nu se înțelege nimic din ce ai vrut sa zici. Dacă știiai româna, puteai sa ți exprimi opinia. Dar așa, nici măcar asta...
  • +2 (2 voturi)    
    Afara cu Tanczos Barna de la FRH! (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:35)

    cutarica [anonim]

    Afara cu Tanczos Barna de la FRH!
  • +1 (1 vot)    
    Eroarea fundamentala (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:39)

    Geo [anonim]

    Eronat este că au fost suspendati pt a nu fi deferiți justiției. Aceasta eroare pote fi raparată numai deferindu-i justiției. Ar mai trebui chestionați părinții și profesorii în privința educției ce le au dat-o. 
    Dar, eroarea fundamentală pe care o facem cu toții este că î-i denumim maghiari, iar chiar cred asta. In Franța de ex. toți cetățenii ei indiferent de originea lor etnică se numesc francezi. Locuitorii germanofoni din Alsacia sau Lorena se considreă francezi chiar si atunci când dau în Germania un interview în limba germană! Iar la universitatea din Strasburg nuapretins nimeni ca o limba de predare să fie germana! Dar în România se predă la universitate și în limba maghiară. Deci noi suntem mai catolici decât papa. Rezultatul sevede. Ca să fie mai clar dau definiția cuvântului Romanian din Webster Dictionary : a nativ or inhabitant of Romania. Deci dece denumim un locuitor al țării care îndeplinește și condiția dea fi în România nascut, altfel decât român? Văspun dece: este reminiscențanoastră comunistă care făceadistincție între cetățenie si naționalitate. Dar in actele tip U E numai există aceste două rubrici, există una singură: naționalitatea dată de țara în care te-ai născut și al cărei cetățean ești. Deci cine s-a născut in România după 1 Dec 1918 este român indiferent de originea etnică anterioară a părinților săi. Și dacă un locuitor maghiarofon din Harghita s-ar duce în Germania sau America el tot român ar rămâne denumit. Culmea e că în Ungaria tot așa e tratat. Eu am neamuri care au crezut că vor fi primițicu brațele deschise și autrebuit  până la urmă să se întoarcă în dărăt.
  • 0 (4 voturi)    
    perfect (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:59)

    srpc [utilizator]

    cu asta, problema interlopilor si a derbedeilor de etnie romaneasca sau tiganeasca s-a rezolvat, mafiotii politici au disparut, economia prospera, legea bunului simt domneste pretutindeni, tara e linistita si civilizata!
  • +1 (1 vot)    
    un moldovean (Marţi, 27 decembrie 2011, 23:49)

    SORIN [anonim]

    Szekely, reprezentati voi Ungaria si nimeni nu va va reprosa nimic.
    Pregatiti-va insa pe bani lor.
  • +1 (1 vot)    
    Romanu'i roman (Miercuri, 28 decembrie 2011, 9:03)

    romanu'i roman [anonim]

    O intamplare.
    Inainte de 89 am fost intr-o excursie in Transilvania si la un moment dat am intrat intr-o alimentara sa-mi cumpar si eu un dulce. Am cerut cu - Va rog frumos si raspunsul a fost "nem tu do" (scuze dar nu stiu maghiara. M-am intors si am plecat rusinat si acelasi timp mahnit ca in tara mea nu pot sa cumpar ceva daca vorbesc romaneste. Cum e posibil asa ceva? In America intr-o alimentara sau o institutie publica daca vorbesti mexicana, chineza, spaniola e la fel? Trebuie sa stii engleza ca de aia esti in America.
    In Franta daca vorbesti spaniola , engleza, araba nu te baga nimeni in seama . trebuie sa stii franceza ca doar esti in Franta. In Romania le-am dat acestor nationalisti prea mult nas si si-au luat-o in cap. Daca nu le convine sa vorbeasca romaneste sunt liberi sa plece ca au libertate deplina. Daca nu le place ceva in Romania deasemeni pot sa plece ca sunt liberi. Nu-i retine nimeni sa stea intr-un stat in care se vorbeste o limba oficiala pe care ei nu vor sa o invete. Cum e posibil sa te nasti intr-o tara si sa nu cunosti limba tarii in care te-ai nascut? Nu se poate numi decat sovinism, nationalism, rea vointa.
    Asa sunt ungurii doar ei conteaza. Fara comentarii.
    • 0 (0 voturi)    
      repede cu concluzia (Miercuri, 28 decembrie 2011, 10:09)

      behemot [utilizator] i-a raspuns lui romanu'i roman

      daca te nasteai tu in tinutul secuiesc si parintii si toti prietenii tai erau unguri, ce faceai? iti luai lumea in cap si plecai de acasa? te duceai la bucuresti sa inveti romana? oamenii aia sunt acolo de generatii, nu fac decat sa-si vada de traiul lor, ni se nazare noua sa-i dadacim si sa-i invatam lucruri, de parca toate problemele tarii ar veni de acolo... romanii nu au in lume un renume de hoti, cersetori si criminali din cauza ungurilor. spagile, goana dupa averi, lipsa de cultura si de bun simt, mistocareala nu vin de acolo.
      hocheistii aia sunt niste tampiti, dar de aici pana la a judeca si a pune la zid o comunitate intreaga e cale lunga.
    • +2 (2 voturi)    
      Vai nene (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:18)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui romanu'i roman

      Am auzit povestea asta in fel si chip. Ba la alimentara, ba la posta, ba cu paine, ba cu salam.
      Eu nu am fost in zona inainte de 89, dar am cunoscut si grupuri de prieteni mixte (romani, unguri), am cumparat si kurtos de la marginea drumului, am stat si la pensiune ce apartinea maghiarilor.
      Niciodata nu mi-a spus cineva nem tudom.
      Poate doar daca mergi intr-o zona in care nu a ajuns picior de roman de zeci de ani vei da de un magazin in care vanzatorul nu rupe romaneste. Altfel e interesul lui sa isi vanda marfa.
  • +1 (1 vot)    
    Citind comentariile de mai sus... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:51)

    V.R. [utilizator]

    Daca as fi ungur, as vrea cat mai rapid independenta, sa scap de incultii de romani care n-au nimic in comun cu Europa, n-au fost in viata lor prin Catalunya, Tara Bascilor, Tirolul de Sud, Scotia, la suedezii din Insulele Aland sau din Finlanda - exemplele pot continua.

    De-abia atunci cand Tinutul Secuiesc va avea acelasi grad de autonomia ca si Catalunya, vom putea spune ca romanii au o mentalitate cu adevarat europeana in ceea ce priveste minoritatile.
  • -1 (1 vot)    
    greseli (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:53)

    kiron [anonim]

    dragi confrati,

    ca de obicei problemele din ro nu se rezolva sau se rezolva prost;
    aici procentul bate spre 100%;

    nu stiu de ce ungurii se pregatesc pe banii mei?
    nu stiu de ce nu invata toti romaneste?!
    de ce exista universitate in limba maghiara, etc etc
    de ce nu am rezolvat problema tiganilor?? din copilarie ma feresc de ciori!! ba ca au gasca ba ca fura, etc
    am trait 11 ani in US si acolo problemele sunt RELATIV rezolvate;
    nu exista nimeni sa-si bata joc ca tiganul ala de marcel pavel de imnul sau steagul american!!! probabil ca este platit cu puscaria asemenea ultraj;
    nu exista facultate in alta limba inafara de engleza;
    nu exista negru sa faca ce vrea el fara sa nu fie prins anchetat si condamnat;
    exista o jutitie(cu pedeapsa capitala in unele state) care inca functioneaza;
    aici este o debandada si o polpulatie care o tolereaza din ignoranta si dezinteres;
    asa ca era normal sa-si bata joc de noi niste tineri unguri prost educati fara sa pateasca practic nimic!!
  • -1 (1 vot)    
    Pozitie fara echivoc (Joi, 29 decembrie 2011, 10:34)

    Atitudine [anonim]

    Din cauza unei prea mari tolerante am ajuns ca niste jeguri cu apucaturi xenofobe sa ne tina in sah permanent cu mizeria lor. Fara o atitudine ferma ne vom plange mereu iar si iar de ne va fi greata de noi insine! Se pare ca ne meritam aceasta soarta de moment ce pana acum nu afost pedepsit nici un huligan marca TOKES, CSIBY, etc
    La atitudini ditr-astea solutia este TEAPA- nu suspendarea!!! Trasul in teapa i-ar mai cuminti pe acesti apucati, altminteri lasi, salbatici. Eu am cateva rude de etnie maghiara si avem relatii foarte bune, cu unele ma impac mai bine decat cu romanii mei, vezi doamne. Asta nu inseamna insa ca niste apucati, de orice etnie or fi sa ne strice buna dis[pozitie. Secuii inseamna mai nimic, cultural, economic, etc E locul unde se aduna descreieratii-curvari ca alde Tokes-ca sa-si faca mendrele, iar prostanii -neieducati, saraci de put , mani-pulabili, le fac jocul.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Marţi, 3 ianuarie 2012, 4:19)

    Gigel [anonim]

    Decat asa "sportivi", mai bine lipsa...

    Si da, chiar si excluderea pe viata din competitiile de hochei nu mi s-ar fi parut deplasata. Nici macar nu conteaza ca vorbim de unguri si un roman, e chestie de principiu.

    Dar deh, unii mai greu cu principiile...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi