Sportul atrage sponsori importanti chiar si pe perioada de criza economica mondiala, cel mai mare contract de sponsorizare in anul 2008 fiind in valoare de 75 de milioane de euro. Tranzactia a fost realizata intre Banca Itau si Federatia Braziliana de Fotbal, informeaza revista sportbussiness.

LOCUL 1 Semnat pe o durata de 5 ani, pana la finalul Cupei Mondiale din 2014, contractul dintre Banca Itau (a doua banca privata din Brazilia) si Federatia de Fotbal din Tara Cafelei este unul care se ridica la nu mai putin de 75 de milioane de euro. Brazilia in fotbal este fara indoiala cel mai important nume, de aici si suma imensa oferita de respectivul sponsor.

LOCUL 2 Surprinzator sau nu, fotbalul detine si locul al doilea in topul celor mai importante sponsorizari din recent incheiatul an sportiv 2008. De aceasta data este insa vorba despre o echipa de club, francezii de la PSG. Compania Emirates Airlines si-a prelungit intelegerea cu formatia pariziana din Ligue 1, noul contract fiind in valoare de 41,6 milioane de euro. Valabilitatea acestuia este de 5 ani, clubul de pe Parc des Princes urmand sa aiba numele respectivei companii pe tricourile de joc.

LOCUL 3 Una dintre cele mai mari firme producatoare de dulciuri din lume, Cadbury, se afla pe locul trei in topul celor mai mari contracte de sponsorizare din 2008. Beneficiarul este Olimpiada de vara de la Londra, organizatorii britanici primind in schimbul acestei colaborari 34,5 milioane de euro. Bani importanti intr-o vreme de criza in care nume importante din jurul Jocurilor Olimpice si-au anuntat retragerea sprijinului financiar.