Formula 1

MP Monaco: Sebastian Vettel, primul succes in Principat dupa o cursa cu multe incidente

de A.I.     HotNews.ro
Duminică, 29 mai 2011, 17:14 Sport | Motor

Sebastian Vettel
Foto: Reuters
Sebastian Vettel si-a trecut in cont prima victorie din cariera in Marele Premiu al Principatului Monaco, germanul celor de la RedBull impunandu-se dupa o cursa cu peripetii (Grand Prix-ul a fost oprit minute bune cu sase tururi inainte de final, dupa un accident in care a fost implicat Vitaly Petrov - starea de sanatate a rusului este buna). Al doilea s-a clasat Fernando Alonso (Scuderia Ferrari), in timp ce Jenson Button (McLaren Mercedes) a incheiat podiumul.

Vettel a avut o strategie bazata pe o singura oprire in Principat, in timp ce Alonso a avut doua, iar Button trei. Cu doar sase tururi inainte de final, un accident ii determina pe organizatori sa fluture steagul rosu. Petrov a ramas cateva minute blocat in monopost dupa un contact cu Alguersuari si Sutil.

Cursa a fost reluata in cele din urma, nu inainte ca pilotilor sa li se permita schimbul de cauciucuri chiar pe circuit (a fost practic inca un start al cursei). De aceasta decizie a profitat Vettel, cel care a mentinut distanta fata de urmatorii Alonso si Button.

In urma acestui succes, Sebastian a ajuns la victoria cu numarul 5 din acest sezon competitional.

Pe patru a incheiat Mark Webber (RedBull), pe cinci Kamui Kobayashi (Sauber), pe sase Lewis Hamilton (McLaren Mercedes), pe sapte Adrian Sutil (Force India), pe opt Nick Heidfeld (Renault), pe noua Rubens Barrichello (Williams), in timp ce pe zece s-a clasat Sebastian Buemi (Toro Rosso).

Rusul Petrov a fost transportat la spital pentru analize amanuntite, starea sa de sanatate fiind una buna, conform site-ului oficial al Formulei 1

Clasament MP al Monaco:


1 Sebastian Vettel RBR-Renault/ 25 puncte
2 Fernando Alonso Ferrari +1.1 sec/ 18
3 Jenson Button McLaren-Mercedes +2.3 sec/ 15
4 Mark Webber RBR-Renault +23.1 sec/ 12
5 Kamui Kobayashi Sauber +26.9 sec/ 10
6 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +27.2 sec/ 8
7 Adrian Sutil Force India-Mercedes +1 tur/ 6
8 Nick Heidfeld Renault +1 tur/ 4
9 Rubens Barrichello Williams +1 tur/ 2
10 Sebastien Buemi Toro Rosso +1 tur/ 1

Au abandonat: Vitaly Petrov (Renault), Jaime Alguersuari (Toro Rosso), Felipe Massa (Ferrari), Michael Schumacher (Mercedes) si Timo Glock (Virgin). Sergio Perez nu a luat startul dupa accidentul de sambata, din calificari.

Clasament piloti:

1     Sebastian Vettel RBR-Renault     143 puncte
2     Lewis Hamilton McLaren-Mercedes     85
3     Mark Webber RBR-Renault     79
4     Jenson Button McLaren-Mercedes     76
5     Fernando Alonso Ferrari     69
6     Nick Heidfeld Renault     29
7     Nico Rosberg Mercedes     26
8     Felipe Massa Ferrari     24
9     Vitaly Petrov Renault     21
10     Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari     19
11     Michael Schumacher Mercedes     14
12     Adrian Sutil     German Force India     8
13     Sebastien Buemi Toro Rosso 7
14     Rubens Barrichello     Williams-Cosworth     2
15     Sergio Perez Sauber-Ferrari     2
16     Paul di Resta Force India-Mercedes     2.     

Clasament constructori:

1     RedBull     222
2     McLaren-Mercedes     161
3     Ferrari     93
4     Renault     50
5     Mercedes     40
6     Sauber     21
7     Force India     10
8     Torro Rosso     7
9     Williams-Cosworth     2.

Urmatorul Grand Prix din Formula 1 va fi Marele Premiu al Canadei, cursa care va avea loc in data de 12 iunie 2011.


Citeste mai multe despre   






















2795 vizualizari

  • -4 (4 voturi)    
    ... (Duminică, 29 mai 2011, 17:26)

    pamfletaru [utilizator]

    Cea mai urata cursa din ultimul timp.
    • +2 (4 voturi)    
      oare? (Duminică, 29 mai 2011, 17:30)

      me [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

      red bull are o masina cu 2 clase peste restul...
      eu m-as obisnui cu astfel de curse in locul tau
  • +2 (4 voturi)    
    imi explica si mie cineva... (Duminică, 29 mai 2011, 17:29)

    me [anonim]

    d c le-au permis sa isi schimbe cauciucurile?
    am inteles ca ar fi impotriva regulamentului
    nu cred totusi ca a fost ceva sa-l ajute pe vettel, desi el a profitat de decizia asta, pentru ca atunci terminau cursa si gata
    • -4 (6 voturi)    
      S-a permis schimbarea pneurilor asa cum s-a permis (Duminică, 29 mai 2011, 20:18)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui me

      si reparatiile masinii lui Hamilton (schimbarea nasului masinii si reparatii in partea din spate).
      Mai bine te-ai intreba cum de a scapat Hamilton nepenalizat la sfarsitul cursei dupa ce a demonstrat ca et cel mai periculos (pentru integritatea celorlalti) pilot de pe pista. El ar vrea ca toti ceilalti sa fie ca Timo Glock si sa-i faca loc majestatii sale.
      • 0 (0 voturi)    
        Pana la urma a fost penalizat Hamilton cu 20 sec (Luni, 30 mai 2011, 7:40)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui ....

        dar asta nu l-a afectat in nici un fel. In schimb cei "afectati" de Hamilton au abandonat.
    • +2 (2 voturi)    
      F1 (Luni, 30 mai 2011, 0:41)

      dorin_aem [utilizator] i-a raspuns lui me

      Dupa regulament, dupa steagul rosu, adio cursa. Dar tot regulamentul permite schimbarea de pneuri si unele reparatii. Safety car`ul find la datorie, probabil ca Vettel schimba oricum. Pe de alta parte isi permitea sa si riste. De nu era Safety Car`ul am fi aflat daca iesea sau nu pasienta :)
  • +1 (1 vot)    
    Masina Red Bull (Luni, 30 mai 2011, 10:03)

    ion ionescu [anonim]

    Ieri eram mai suparat din cauza rezultatului cursei, pentru ca mi s-a parut nedrept sa castige Vettel. Speram ca in ultimele tururi sa fie depasit de Alonso si de Button. Azi mi-a mai venit inima la loc (noaptea - sfetnicul bun) si m-am gandit: asta e, Vettel a avut noroc, nu-i vina lui ca s-au ciocanit aia din spate si ca lui Fernando si lui Jenson le-a lipsit curajul sa-l depaseasca pana atunci. Si daca se incheia cursa dupa regulament, tot el ar fi fost castigatorul. M-a mai linistit si atitudinea lui Vettel dupa terminarea cursei: n-a mai chiuit in stilul caracteristic si-a dat si el seama ca ar fi fost ridicol, in cursa aceasta norocul a fost mai important decat talentul. Ceva ma sacaie totusi: cum de-au reusit cei de la RedBull sa tina masina lui Sebastian pe pista atatea tururi fara sa schimbe (si cu performante remarcabile!), cand tuturor celorlalti incepea sa le derapeze masina dupa 20-25 de lap-uri? De ca nu uzeaza anvelopele la fel? Ceva miroase. Cand Adrian Newey era la McLaren, pe vremea cand Hakkinen a devenit campion mondial, tot asa aruncau fumigene, ca aripa fata e nu stiu ce mare gaselnita de-a lui, o acopereau mereu cu o husa, sanchi, sa n-o copie concurenta, dar, de fapt, avantajul venea de la anvelopele Michelin. Asa o fi si acum. Cum se distribuie seturile de gume? Prin tragere la sorti? Alege Pirelli cui si cum da? Oricum, e ceva putred in Danemarca.
    P.S. @Peprrr: prefer unul ca Hamilton, bataios, chiar daca risca mult, decat mamaligile de Alonso si Button, care au asteptat cuminti atatea tururi ca sa intre Vettel la boxe pentru a mai schimba o data pneurile.
    P.P.S. Comentartorii DIGI sunt o.k. (nu c-ar avea nevoie de aprecierea mea). Am facut o data niste aprecieri mai critice la adresa comentariului, dar se vede ca se straduiesc, sunt mai buni de la o etapa la alta, sunt pusi la punct, incearca sa acopere, in emisiunea "Grila de start", cat mai multe subiecte, sa fie pe placul cator mai multor privitori.
    • 0 (0 voturi)    
      aproape de acord... (Luni, 30 mai 2011, 13:07)

      me [anonim] i-a raspuns lui ion ionescu

      in schimb nu cred ca alonso si button au fost "mamaligi". pur si simplu nu au prins momentu. e o diferenta intre a te baga si a iti asuma niste riscuri aiurea. pana la urma locu 2/3 e mai bine decat abandon...
      • +1 (1 vot)    
        "Momentul" (Luni, 30 mai 2011, 14:31)

        ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui me

        Cum naiba, Doamne iarta-ma, n-au prins momentul? Zece tururi Button merge cu 2 secunde mai repede decat Vettel si, cand il ajunge, in loc sa-l hartuiasca, sa se bata cu el (va mai amintiti, cei mai purii, minunata lupta dintre Senna si Mansell de acum cativa ani?), sa incerce sa-l depaseasca in fiecare viraj (Senna zicea despre Mansell ca-l vedea in amandoua oglinzile de-odata!), el s-a aliniat cuminte in spatele lui Alonso 5-6 ture.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri