F1/ In ciuda ingrijorarii pentru siguranta pilotilor, eleronul mobil va putea fi utilizat la Monaco

de L.A.     HotNews.ro
Luni, 9 mai 2011, 12:13 Sport | Motor

Fernando Alonso pe circuitul de la Monte Carlo
Foto: Reuters
Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a decis sa nu interzica folosirea DRS-ului (eleronul mobil) in Marele Premiu de la Monaco, in ciuda faptului ca unele echipe din Formula 1 sunt de parere ca activarea sa pe circuitul stradal de la Monte Carlo ar putea pune pilotii in pericol.

Cativa piloti din Formula 1 s-au aratat ingrijorati de faptul ca utilizarea DRS-ului la Monaco ar putea fi periculoasa, atat din cauza traseului, cat si a riscului la care sunt supusi daca incearca sa activeze DRS-ul in tunel, pentru a-si spori viteza pe linia dreapta. Unele echipe s-au declarat impotriva interzicerii folosirii eleronului mobil deoarece in lipsa DRS-ului ar trebui sa investeasca sume importante de bani pentu a construi o noua aripa spate, in vederea sporirii caracteristicilor aerodinamice.

Ca urmare a acestor ingrijorari, FIA a luat in considerare interzicerea folosirii eleronului mobil la Monaco, insa cum echipele nu au ajuns la un acord au hotarat sa pastreze DRS-ul la Monte Carlo. Directorul de curse al FIA, Charlie Whiting, a trimis o scrisoare tuturor echipelor pentru a le informa ca DRS va putea fi folosit la Monte Carlo.

"Am fost informati duminica dimineata. Au fost cateva echipe care au crezut ca DRS-ul nu ar trebui folosit in aceasta cursa, dar alte echipe au mentionat ca nu sunt de acord cu interzicerea eleronului mobil si ca nu inteleg care ar fi motivele interzicerii sale. Charlie Whiting a spus ca nu au gasit un argument destul de puternic pentru a interzice DRS-ul, asa ca va ramane", a declarat directorul tehnic al Williams, Sam Michael, pentru Autosport.


Citeste mai multe despre   



















1289 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    decizie corecta (Luni, 9 mai 2011, 12:34)

    kimisor [anonim]

    cine nu se simte safe, nu foloseste sistemul. nu-i obliga nimeni sa apese pe buton. stai linistit si ii lasi pe altii care folosesc sistemul sa te depaseasca, si mergi safe.
    • 0 (0 voturi)    
      dar nu din motivele alea (Luni, 9 mai 2011, 14:23)

      cris [anonim] i-a raspuns lui kimisor

      e o decizie corecta, dar nu din motivele respective. e adevarat ca "linia dreapta" unde se poate folosi e de fapt la monte carlo un tunel in curba in care ai nevoie de apasare pe spate, dar unele echipe vor sa elimine depasirile acolo pentru ca alte zone de depasire nu prea mai sunt.
      desi la inceput nu eram fan DRS si KERS (aduceau prea mult cu jocurile pe calculator), cursa din turcia a aratat cat de spectaculoase pot deveni cursele cu inventiile respective folosite pentru depasiri.
      • 0 (0 voturi)    
        clarificare (Luni, 9 mai 2011, 15:21)

        kimisor [anonim] i-a raspuns lui cris

        eu am inteles ca echipele considera ca e periculos. dar repet, nu te obliga nimeni sa folosesti DRS. mergi in tunel fara DRS si ai cata apasare aerodinamica vrei. se risca cine vrea, si isi asuma consecintele. e clar acum?
        • 0 (0 voturi)    
          E nevoie de reglementari (Marţi, 10 mai 2011, 9:42)

          ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui kimisor

          Pana acum, locul predilect al depasirilor era perioada de franare de dupa iesirea din tunel. Si eu cred ca va fi periculoasa depasirea in interiorul tunelului. Nu se pune problema curajului, la presiunea care se pune pe piloti, vor fi obligati sa foloseasca aceste siteme, fara a tine seama de consecinte. A trebuit de fiecare data ca FIA sa se implice in limitarea performantelor monoposturilor pentru a spori gradul de securitate al curselor, pentru ca daca acest lucru este lasat la latitudinea echipelor, acestea nu vor lua niciodata, de buna voie, masuri care sa limiteze posibilitatile masinii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă