VIDEO Claudiu David (pilotul roman care va concura in NASCAR): Consider ca in Romania permisul auto se obtine mult prea usor

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:25 Sport | Motor

Claudiu David in studioul HotNews.ro
Foto: hotnewstv
A condus pe tot mapamondul si a putut sa observe cum se desfasoara traficul rutier si in afara tarii. Claudiu David, primul pilot roman care va avea ocazia ca concureze in NASCAR, a declarat pentru HotNews.ro ca soferii romani sunt buni, au calitati, dar ca, in opinia lui, permisul de conducere se obtine mult prea usor in Romania.



Vezi aici principalele declaratii ale lui Claudiu David:

- E foarte greu sa ajungi la performanta, trebuie sa faci foarte multe sacrificii.

- In mai mult de 10 ani de pilotat am avut doar 4 iesiri in decor. De fiecare data am reusit sa stric o singura piesa, caroseria masinii.

- Bunicul si tatal sunt soferi profesionisti si de asemenea mama mea a condus pana in ultima zi pana sa ma nasca, iar eu sunt adeptul acelei vorbe cum ca atunci cand esti in pantecul mamei zgomotele pe care le auzi te influenteaza mai departe.

- Cea mai mare dorinta a mea ramane in continuare sa ma intorc in Campionatul Mondial de Raliuri.

- Raliurile din America se aseamana cu cele din Romania, nimeni nu le da prea mare importanta. In SUA, exista doar NASCAR pentru cei impatimiti.

- Un pilot de WRC este mult mai bine pregatit decat un pilot de NASCAR din toate punctele de vedere.

- Sa te invarti in cerc este mult mai greu decat se vede de la televizor. De acasa si mie mi se parea usor plictisitor acest sport, insa din spatele volanului, la 330 km/h inconjurat de 30-40 de masini la mai putin de un centimetru, bara la bara, lucrurile se schimba radical.

- E nevoie de foarte multi bani pentru a face performanta in sport. O etapa de campionat national ajunge undeva intre 25.000 si 60.000 de euro, in functie de materialul de concurs. Vorbim aici de nivelul de top. O participare pentru un debutant pe o Dacia Logan poate costa doar cateva mii de euro. O etapa in NASCAR costa 80-90.000 de dolari.

- In afara concursurilor, merg respectand toate regulile de circulatie din trei mari motive: unul este acela de respect in trafic, al doilea este acela de siguranta a mea si a celorlalti, iar a treia este aceea ca un pilot profesionist trebuie sa fie un exemplu pe drumurile publice.

- In urma scolii de pilotaj pe care am facut-o in America si a palmaresului meu sportiv, licenta mea urmeaza sa fie echivalata pentru una din seriile NASCAR. Imi doresc sa particip in "Sprint Cup", deoarece este seria profesionistilor, fiind cea mai importanta si cea mai urmarita. Daca voi avea sansa sa particip intr-o alta serie, o voi face fara ezitare.

- Sebastian Loeb este preferatul meu pentru ca imbina perfect talentul, antrenamentele si profesionalismul. El este un "robotel uman", un produs 100% Citroen.

- Consider ca in Romania se obtine permisul mult prea usor. Ar trebui sa se puna un accent mult mai mare pe scolile de soferi si pe examenul in sine.

- Am avut probleme pe strazile din Bucuresti, in sensul ca am stat foarte mult blocat. Consider ca traficul din Bucuresti iti cam strica stilul.

Vezi aici interviul lui Claudiu David din studioul HotNews.ro:




Citeste mai multe despre   






















3854 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    ai dreptate (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:37)

    liviu [anonim]

    asta cam asa e, vezi pe toate drumurile "soferi" care nu stiu nici macar sa semnalizeze, iar dupa ce gresesc tot ei te injura. A se vedea lotul de frunte care a fost facut la Pitesti. Din pacate, nu e singurul caz...
    • -2 (10 voturi)    
      prost gust (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:49)

      Hmm [anonim] i-a raspuns lui liviu

      mi se pare de prost gust o opinie despre trafic a unui pilot vazuta ca venita de la autoritatea potrivita. voua nu? Nu am nimic cu omul, doar ca este la fel cum un halterofil ar da lectii de fitness sau un innotator de performanta despre pescuit. Opinia lor despre un subiect altul decat cel in care exceleaza are exact aceeasi valoare a oricarui alt cetatean in cazul de fata participant la trafic.
      • +4 (6 voturi)    
        Sfaturi competente (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 19:32)

        Claudiu [anonim] i-a raspuns lui Hmm

        David e ca tine, participant la trafic si chiar si in calitate de pieton poate sa aiba o opinie. Tu de la cine accepti sfaturi? De la tanti Jana care vinde flori si i-a calcat unu cu taxiu' jardiniera? Stai linistit ca nu modifica astia codul rutier ca asa zice vre-un pilot de raliu.
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:28)

          Hmm [anonim] i-a raspuns lui Claudiu

          Eu ii respect parerea lui David, evident in calitate de participant la trafic. Ceea ce mi se pare de prost gust este abordarea tabloida de a asocia aceasta parere ca aspect esential al interviului si de a fi pusa in titlu. Jurnalismul etalat este de prost gust. Parerea mea.
        • +1 (1 vot)    
          ... (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:30)

          Hmm [anonim] i-a raspuns lui Claudiu

          ca atare vezi ce subiect au cometariile postate. Sunt ele la obiect? Au legatura cu sportul? Nu, au legatura cu traficul rutier. De ce? fiindca avem parte de jurnalisti slabi.
          • 0 (0 voturi)    
            Prostul gust... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 18:18)

            Claudiu [anonim] i-a raspuns lui Hmm

            ... vine din partea ziaristilor... Mda... aci ai dreptate, dar articolul tre citit in intregime si, da, postarile sunt intrucatva paralele...
    • +2 (4 voturi)    
      cred ca gresesti (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 18:07)

      George [anonim] i-a raspuns lui liviu

      in umila mea parerea cred ca nu este vorba ca in romania carnetul de conducere se da pre usor.
      Nici vorba de asa ceva , cred ca este foarte greu sa obtii carnet de conducere.
      Cred ca problema este de felul examenului.
      In romania militianul de linga tine iti zice ,
      "intra pe strada asta la dreapta", cu toate ca nu ai voie sa virezi la dreapta (strada cu sens unic , etc)
      Bineinteles ca cei mai multi dintre noi o sa facem automat ce ne-a cerut militianul de linga noi , si aia a fost , il picam..
      Intr-o tara in care examenul de carnet nu se da cu un militian ci cu o firma privata sau de stat , accentul se pune nu pe al face pe sofer sa greseasca ci in a vedea daca omul stapineste masina satiffacator si daca cunoaste semne elementare , des intilnite pe drum.
      Pt examenul teoretic -care a durat 5 minute in fata unui civil - a trebuit doar sa invat definitia a 40-50 semne din care cele mai multe sunt de bun simt si care eventual mai au si scris in cuvinte ce vor sa zica.
      Omul m-a intrebat ce inseamna vre-o 7-8 semne , cum te incadrezi intr-o intersectie cind vrei sa virezi la dreapta si inca vre-o 2 lucruri usoare.
      Am auzit ca in Romania tre tocesti tot felul de prostii care nu au nici cea mai mica legatura cu siguranta omului pe sosea.
      • +2 (2 voturi)    
        de acord (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 23:31)

        toro [utilizator] i-a raspuns lui George

        Eu sunt unul din fraierii care o picat in modul asta.
      • +2 (2 voturi)    
        militianul (Joi, 6 ianuarie 2011, 10:42)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui George

        Toti cei care gresesc la faza cu militianul care le spune sa incalce regulile de circulatie sunt ageamii. Intr-adevar semnalizarile agentului de circulatie prevaleaza in fata semnelor de circulatie, dar politistul din masina nu dirijeaza circulatia in momentul respectiv asa ca nu are dreptul sa neglijeze un semn de circulatie. Ca sa impaci si capra si varza , tu ca elev eminent care dai examen trebuie sa il intrebi pe militian : "domnu' politist aici indicatorul rutier imi interzice sa fac ceea ce imi cereti Dvs. Cum imi sugerati sa procedez?" - si gata , ai trecut examenul.
      • +1 (1 vot)    
        :) (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:34)

        WRC [anonim] i-a raspuns lui George

        Pai daca nu ati bagat la cap pe timpul scolii de soferi ce semnificatie au indicatoarele rutiere... :)

        De aia ati picat. Si foarte bine a facut "militianul" care v-a picat. Din pacate, sunt multi care scapa de acest filtru si ajung in trafic. Ii recunosti pe toti, dupa comentarii. :)

        In trafic respecti regulile de circulatie, nu ce iti spune bunicul sau bunica din dreapta, ca altfel s-ar putea sa te trezesti sub rotile vreunui camion.

        Multi dintre pustanii de 18,19, 20 de ani si nu numai, se cred deja piloti de WRC dupa nici 50.000 de km condusi.

        Problema in Romania este ca toti se viseaza asii soselelor si considera ca nici examenul de permis nu isi mai are rostul. oricum ei stiu sa invarta de covrig si sa apese 3 pedale, asa cum au invatat de la nea Fanel, vecinu' de la 3. Semne de circulatie... Pfff.. Ce-s alea? Oricum nimeni nu le respecta. Suntem tari frate !!!

        Mai, mucosilor! Invatati mai intai macar sa semnalizati cand schimbati banda sau directia de mers. Ahh, sa nu uit. Luminile de CEATA se folosesc DOAR cand este CEATA ! Capisci?

        Dohh.. amatorii...
        • 0 (0 voturi)    
          esti cumva sofer profesionist (Duminică, 9 ianuarie 2011, 19:34)

          George [anonim] i-a raspuns lui WRC

          Sa inteleg ca esti sofer profesionist .
          Poate asta explica de ce nu ai priceput ce am zis, cu toate ca cunost si multi profesionisti chiar destepti.
      • 0 (0 voturi)    
        mai au voie politistii sa te puna (Vineri, 7 ianuarie 2011, 16:51)

        bancher [anonim] i-a raspuns lui George

        sa faci manevre interzise, in timpul examenului auto??
    • +4 (4 voturi)    
      nu e chiar asa (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 22:31)

      Alecu [anonim] i-a raspuns lui liviu

      De fapt idiotenia multor soferi din Romania, nu din cauza ca nu stiu sa conduca, ci nu vor sa respecte regulile de circulatie si de regulile bunului simt. Din lene, din nesimtire, de nervi, si foarte multe "aere" de piloti.
      In America se da nu usor, ci foarte usor carnetul, de la 16 ani, oameni in virsta la 90-100 au carnet de sofer, multi dintre ei nu pot merge fara baston, insa sofeaza cu respect fata de ceilalti si regulamentar. In multe state, daca dai examen de conducere si nu treci, vii maine si dai iar, daca nu, atunci poimaine, dar nu se prea poate sa nu il treci, iar examenul consta intr-o calatorie pe strazile din jurul cladirii in care dai examenul.
      • +2 (2 voturi)    
        De acord (Joi, 6 ianuarie 2011, 0:22)

        GigiMarga [anonim] i-a raspuns lui Alecu

        Absolut de acord: problema reala din trafic e legata de respectul fata de celalalt de langa tine sau din fata ta. Toti gresim in trafic, dar nu din cauza asta se blocheaza cate o intersectie 1 ora, ci din cauza nesimtirii, a mentalitatii gen "da-l in ma-sa pe ala cu proritatea, important e sa trec eu, sa castig 2 secunde pana la stopul urmator". Si din pacate nu sunt amendati...
        Intr-adevar examenul teoretic este foarte greu in RO si pentru asta ar trebui anchetati toti politistii a caror semnatura este pe carnetul tiganilor. Aia se stie din start ca sunt anlfabeti, asa ca n-au cum sa bifeze intrebarile fara sa le poata citi.
        In vest intr-adevar toti oamenii isi pot obtine foarte usor carnetul si asta e corect: masina nu mai este de mult un lux, este o necesitate. Nu trebuie sa-mi fie ingreunat accesul la un obiect ce-mi rezolva o necesitate. Atitudinea asta de a ingreuna, de a interzice cuiva lucruri absolut normale si necesare este o atitudine comunistoida: "Eu sunt mai destept decat voi, trebuie sa faceti ce va zic eu, pentru ca sunt pilot de curse". Ei si? Pentru asta sa nu aiba si altul dreptul sa-si duca copilul la teatru/scoala/spital cu masina? Sau chiar si Cocalarul s-o plimbe pe Coca la padure? E dreptul lui. 50 ani sub comunisti am avut interdictii de la toti agramatii care le stiau ei pe toate numai pentru ca erau in partid. Apropo, flacaul asta pilot, cam cate clase a terminat? Ca sa fii pilot bun trebuie sa te antrenezi destul de mult timp, asa ca scoala...mai subtire. Sa-l ascultam pe asta cu 4 clase?
        • +1 (1 vot)    
          Pacat (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:09)

          if0014 [utilizator] i-a raspuns lui GigiMarga

          Finalul de foarte mult prost gust strica tot.
  • +4 (4 voturi)    
    DA (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:44)

    mark35 [utilizator]

    Toti tiganii au carnet si ei nu stiu sa scrie si sa citeasca
  • 0 (0 voturi)    
    Are dreptate (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:24)

    Mircea [anonim]

    Ar trebui legislatie speciala pentru tineri si tinere.
    Primii sant prea viteji iar tinerele (multe dintre ele) au carnet fara sa aiba suficiente deprinderi specifice in conducerea auto.
  • +2 (2 voturi)    
    Anonimu' de la 16:49 (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 19:22)

    rompermis srl [anonim]

    Da' tu ce mare autoritate esti de-ti dai cu parerea?... Omul chiar are dreptate, multi analfabeti si teribilisti circula pe strazile din Romania iar politia romana asteapta sfanta SPAGA. Grav este ca isi pierd viata oameni nevinovati. CE GANDIRE POTI AVEA!!!
  • +2 (2 voturi)    
    BRAVO ! (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 19:23)

    DAN [anonim]

    BRAVO CLAUDIU !!! BAFTA !!!!
  • 0 (4 voturi)    
    corect (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 20:25)

    clujean [anonim]

    ce stie un amarat de pilot NASCAR despre cum se conduce o masina si cum se circula in trafic? noroc ca exista anonimul X care e toba de soferie si-l pune la punct pe pilot! auzi, ce-ar fi sa-ti tragi doua palme si apoi sa-ti vinzi beemveul, praleo?
  • 0 (0 voturi)    
    Hmm (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 21:38)

    M.Andrei Iulian [anonim]

    Mai ales de cei norocosi care--l iau din prima:p
  • 0 (0 voturi)    
    Nu are voie omul sa-si spuna parerea? (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:48)

    Veteran [anonim]

    Vina , in primul rand, este a Politiei care nu-si face treaba. Daca nu ar sta in tufisuri la "haiducie" si ar face prevenire in trafic toata ziua, nu ar avea chitante cate ar trebui sa taie.
    Iar soferii daca s-ar sti supravegheati, sa vezi ce potoliti ar fi.
    Legi sunt dar trebuie aplicate.
    Din pacate mai bine facem radar din tufis ca vin amenzile singure.
    Halal.
  • -1 (1 vot)    
    Vina? (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:46)

    Adrian [anonim]

    Vitejilor care faceti misto de omul asta ce a emis o parere pertinenta. O sa va vad, rand pe rand, la stirile de la ora 5. Negresit, mai devreme sau mai tarziu.

    Nu asta este ceea ce imi doresc, insa va recunosc in trafic numai dupa modul in care comentati aici.

    Copii, nu va impacientati. Nu s-a nascut nimeni invatat, dar de aici si pana la a incerca sa dai peste nas unui om cu peste 10 ani de soferie si o scoala de pilotaj in spate, este o idiotenie uriasa. Cum sunteti voi priceputi la toate. Supermanilor.

    Nu stiti sa faceti o parcare corecta, sa semnalizati, sa folositi corect luminile, sa ciruclati in trafic incat sa mentinezi lfuiditatea acestuia. Nu stiti nimic din toate astea, dar va credeti mari priceputi, mai ales cand va bagati pe linia de tramvai si apoi vreti sa intrati in fata peste cei care au stat frumos si rabdatori la rand, chiar daca si ei se grabeau. Desigur, tot voi injurati daca nu sunteti lasati sa reintrati in coloana.

    Ahh, cat despre autobuze, habar nu aveti de prioritatea pe care SUNTETI OBLIGATI sa o acordati mijlocului de transport in comun la iesirea din alveola. In toate tarile civilizate, cand autobuzul a semnalizat ca vrea sa plece din statie, toti cei din trafic se opresc, permitandu-i acestuia sa reintre in circulatie. Nu opresti, ramai fara carnet.

    In Bucuresti esti claxonat de o droaie de idioti cand permiti unui autobuz sa iasa din statie sau incerci sa circuli cu o viteza constanta care sa iti permite o deplasare continua, fara plecari si opriri bruste.

    Mai aveti de invatat, pustanilor. Capu' la cutie si feriti-va de "stirile de la ora 5". O sa fiu cu ochii pe voi.
  • 0 (0 voturi)    
    un pilot de curse filozof.... (Joi, 6 ianuarie 2011, 23:46)

    dorinteodor [anonim]

    carnetul se obtine prea usor? pai nu asta e problema. problema este daca pot exista criterii obiective, neatacabile in tribunal, pentru a refuza definitiv carnetul unora sau pentru a fi suspendat definitiv in anumite cazuri.

    pai nu vad nici o procedura obiectiva ca unora sa nu li se dea carnet.
  • 0 (0 voturi)    
    verificati documentele...nu va lasati amagiti (Vineri, 7 septembrie 2012, 18:13)

    Ion Tantaran [anonim]

    ce zice baiatul asta?? ca a absolvit cursurile scolii de pilotaj di sua??? are mult tupeu,zau!!!!!!!!!!!! el a fost in america ca simplu turist, fara work-papers sau alte documente care sa-i permita macar sa efectueze operatiuni bancare ....eu zic sa verificati cele spuse de el....americanii nu stau de vorba cu cineva care nu are documente de sedere in regula si ork-papers ...daramintesa incheie un contract...nici pomeneala
    hai sa ne trezim la realitate!!!!!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version