Claudiu David: NASCAR e doar o etapa din cariera mea, imi doresc sa ma intorc in WRC

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 4 ianuarie 2011, 12:00 Sport | Motor

Claudiu David in redactia HotNews.ro
Foto: Hotnews
A luat parte la etape din WRC in anul 2007 (Argentina, Japonia si Marea Britanie), iar in acest an va fi primul pilot roman care va concura in NASCAR. Claudiu David a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre participarea intr-una dintre cele mai importante competitii automobilistice din lume. 

Cu o experienta de peste zece ani in raliuri, Claudiu David are planuri mari pentru 2011, pasul cel mai important fiind participarea in NASCAR. 


Pregatirea pentru aceasta competitie deosebita a facut-o pe un Chevrolet Impala. 

Claudiu David:

- s-a nascut pe 7 decembrie 1978

- a debutat in raliuri in anul 2000

- a fost campion national in 2004 si 2005, la grupa N2

- are 20 de victorii in cariera (pana in acest moment)

- a bifat 37 de podiumuri

- a participat in WRC (etapele din Argentina, Japonia si Marea Britanie, categoria P-WRC).

- a fost vicecampion national in 2006.


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 anghel

    ma bucur ca un roman va fi acolo, in America, pentru a ne face imagine. sper sa ai rezultate bune si sa arati ceea ce poti.

    as vrea si eu sa stiu cat de greu este sa ajungi la o asemenea performanta?

    cate accidente ai suferit pana acum in cariera? cat de grave au fost?

    cum te-ai apucat de pilotaj?

    care ar fi diferenta dintre ceea ce ai vazut in America (NASCAR, antrenamente) si ceea ce gasesti in Europa (WRC etc)...

    • Claudiu David

      Este foarte greu sa ajungi aici si presupune foarte multe sacrificii, o vointa de fier si determinare. Sunt foarte multe momente pe care le depasesti foarte greu si asta face ca atingerea performantei sa fie dificil de relizat. In acelasi timp, satisfactiile sunt enorme.

      In mai mult de 10 ani de performanta in motorsport am avut 4 iesiri in decor. De fiecare data am reusit sa stric o singura piesa, caroseria masinii. Cand am iesit in afara am facut-o cauzand o dauna totala masinii de concurs. Ultima iesire a fost in 2004, la Baia Mare cand ne-am rasturnat pe marginea unui lac si ne-am oprit in ultimul copac de unde bratul macaralei nu a ajuns sa ne ridice masina. "Accidentul" in motorsport este precum ai trage pe langa poarta la fotbal. Este ceva firesc, prin care orice pilot trece.

      Inca de copil am crescut in curtea bunicilor printre masini si toate sculele necesare. Bunicul si tatal sunt soferi profesionisti si de asemenea mama mea a condus pana in ultima zi pana sa ma nasca, iar eu sunt adeptul acelei vorbe cum ca atunci cand esti in pantecul mamei zgomotele pe care le auzi te influenteaza mai departe. Cand plangeam puteam fi potolit doar cu zgomotul unui motor, atat. Am avut sansa ca in Sinaia sa ajunga primele masini de raliuri din Romania. La vremea respectiva doar ii filmam, apoi am trecut la volanul unei masini.

      Diferenta este una foarte mare, am concurat in raliuri in America. Ele se aseamana cu cele din Romania. Dupa raliul de la New York pe gheata si zapada am fost indrumat de americanii din motorsport catre NASCAR pentru ca in America motorsportul inseamna NASCAR. Am putin sceptic la inceput, dar dupa ce am vazut live cursa de la Daytona mi-am schimbat parerea. In Europa, F1 si raliurile sunt sporturile cu motor cele mai importante si pentru ca am experienta in raliuri, imi place mai mult sa pilotez in WRC. De asemenea, un pilot de WRC este mult mai bine pregatit decat un pilot de NASCAR din toate punctele de vedere.

  • Întrebarea nr. 2 aaaa

    Cum e sa te invarti in cerc?!

    • Claudiu David

      Te asigur ca este mult mai dificil decat se vede din fotoliu la televizor. De acasa si mie mi se pare usor plictisitor acest sport, insa din spatele volanului la 330 km/h inconjurat de 30-40 de masini la mai putin de un cm bara la bara, lucrurile se schimba radical.

      Am fost impresionat in primul rand ca spectator sa vad masinile NASCAR intr-o competitie si ulterior cand am avut sansa sa urmez scoala de pilotaj de acolo am simtit pe pielea mea ce inseamna sa pilotezi o asemenea masina.

  • Întrebarea nr. 3 cristina

    cat de mult conteaza banii in acest sport? mi-ar fi placut sa pilotez, conduc binisor, dar am senzatia ca fara un sponsor puternic in spate, nu poti face mare lucru.

    in momentul de fata, ai/ mai ai/ nevoie de sponsori? cat de mult te costa o participare intr-un raliu?

    • Claudiu David

      Banii sunt o conditie necesara pentru a face performanta in acest sport, dar consider ca poti atrage un buget in urma eforturilor depuse pentru a face performanta.

      F1 si motosportul in general sunt cele mai costisitoare sporturi. Mi-ar placea sa te incurajez mai mult din punct de vedere financiar, dar tot ce pot sa spun este ca daca iti doresti foarte mult si toate eforturile tale sunt canalizate in acest sens, vei reusi.

      Am foarte mare nevoie de un partener puternic, sau chiar mai multi. O etapa de WRC poate ajunge sa coste cate sute de mii de euro. O etapa de campionat national ajunge undeva intre 25.000 si 60.000 de euro, in functie de materialul de concurs. Vorbim aici de nivelul de top. O participare pentru un debutant pe o Dacia Logan poate costa doar cateva mii de euro. O etapa in NASCAR costa 80-90.000 de dolari.

  • Întrebarea nr. 4 mihaela

    Viata unui pilot de raliuri inseamna adrenalina, viteza si talent. Este mai dificil pentru o femeie decat pentru un barbat sa profeseze in acest domeniu? Ce parere ai tu in legatura cu asta?

    Care este perceptia americanilor in legatura cu egalitatea dintre sexe in domeniul pilotajului? Te intreb asta pentru ca, in pofida faptului ca sustin sus si tare ca sunt pro, numarul femeilor pilot implicate in principalele lor competitii este redus, uneori inexistent...

    • Claudiu David

      In primul rand, copilotul meu este o femeie. De mai mult de sase ani se intampla acest lucru. Cred ca este cel mai relevant exemplu pentru tine. Eu sunt convins ca si o femeie are exact aceleasi sanse, poate chiar mai mari, sa faca performanta in raliuri. Avem exemplu in istoria raliurilor pe Michele Mouton.

      Te voi contrazice putin, pentru ca de anul trecut in circuitul NASCAR a inceput sa concureze Danica Patrick care vine din IndyCar, unde a si castigat o cursa si este considerata ca o viitoare favorita la podium. Ea este unul dintre cei mai mediatizati si sustinuti piloti din NASCAR la ora actuala. De asemenea, sunt mult mai multe femei la bordul masinilor NASCAR decat vedem noi din Romania.

  • Întrebarea nr. 5 yo

    Care e diferenta intre a pilota o masina de curse si una de raliuri? Este dificil sa condici o masina normala, pe o strada dintr-un oras dupa ce vii dintr-o competitie?

    • Claudiu David

      Pilotii de raliuri au o pregatire complexa pentru ca prin natura competitiei ei concureaza pe toate suprafetele posibile - de la zapada si gheata, la noroi si astfalt. Un pilot de circuit concureaza doar pe astfalt, ceea ce ii limiteaza potentialul la aceasta suprafata. Un pilot de raliuri se va adapta mult mai repede pe circuit, in schimb un pilot de circuit se va adapta foarte greu in raliuri.

      Exemplul cel mai elocvent il constituie Raikkonen, care dupa ce a participat in WRC 2010 a declarat ca a invat foarte multe lucruri din punct de vedere al pilotajului.

  • Întrebarea nr. 6 JohnnyBGood

    Felicitari pentru reusita. Va doresc sa aveti o cariera de succes si lipsita de evenimente nedorite.

    Probabil ca sunteti de acord cu faptul ca, in Romania, strazile si soselele tin deseori locul de piste de concurs, cu riscurile de rigoare si tragediile care deriva frecvent din acestea.

    M-as bucura daca, in limita timpului si a posibilitatilor, v-ati implica in proiecte de sustinere si promovare a sportului auto, in special la nivel de amatori.
    Mi-ar placea sa vad si in Romania piste de concurs (circuite) organizate in mod profesional si deschise publicului.

    • Claudiu David

      In legatura cu strazile din Romania, eu unul merg respectand toate regulile de circulatie din trei mari motive: unul este acela de respect in trafic, al doilea este acela de siguranta a mea si a celorlalti, iar a treia este aceea ca un pilot profesionist trebuie sa fie un exemplu pe drumurile publice.

      Referitor la implicarea si sustinerea sportului auto, pot sa va spun ca in anul 2009 si 2010 am fost director organizatoric pentru etapele de viteza in coasta de la Sinaia si Alba Iulia si de asemenea clubul sportiv pe care il reprezint Auto Sport Fair-Play a organizat la Alba Iulia si cateva competitii de amatori.

      Este mai dificil sa organizezi o competitie de amatori din punct de vedere al securitatii, de aceea recomand amatorilor sa faca o scoala de pilotaj in urma careia au dreptul sa concureze in CN de viteza in coasta intr-un cadru organizat si mult mai sigur. De asemenea, exista campionatele de Rally Cros, Slalom Paralel care sunt mult mai accesibile si la fel de sigure.

  • Întrebarea nr. 7 ilia

    In primul rand felicitari pentru performanta si apoi multa bafta in competitie!
    Intrebarea este legata de dificultatile intampinate de un tanar care vrea sa ia urma ta in acest domeniu. Ce ii recomanzi - cand sa se apuce de competitii, care ar fi primii pasi si mai ales care sunt principalele obstacole intr-o astfel de cariera?
    Daca ai avea un baiat, l-ai indrepta spre asa ceva?

    • Claudiu David

      De mai bine de doi ani sustin cativa copii in dorinta lor de a face performanta in acest sport. Unul dintre ei este Radu David (coincidenta de nume) pe care il antrenez de la varsta de 12 ani si care are rezultate deosebite in campionatul de Slalom Paralel cu resurse financiare limitate. Alt tanar pe care il promovez si sustin este Mihai Beldie Jr, care de asemenea a obtinut rezultate foarte bune la campionatul de vitez in coasta al Romaniei.

      Cu cat incepi mai devreme, cu atat este mai bine. Recomandarea mea este sa inceapa prin a face karting, dupa care sa treaca la celelalte discipline auto.

      Primii pasi pentru un copil sunt ca in afara de scoala sa aiba puterea, dorinta si determinarea ca in timpul liber sa se antreneze, asta in paralel ce colegii lui se joaca. Este un prim sacrificiu pe care un copil trebuie sa-l simta si sa-l faca cu tot sufletul, fara sa-l considere o pedeapsa.

      Da, l-as indrepta spre asa ceva, in schimb as incerca sa o fac deocamdata in afara tarii.

  • Întrebarea nr. 8 MihaiMese

    M-a luat prin surprindere o astfel de ştire, nu mă aşteptam să văd un român într-o competiţie exclusivistă cum este NASCAR-ul, unde marea majoritate a piloţilor e constituită din americani. Felicitări pentru oportunitate!
    Îmi vin în minte o mulţime de întrebări, dar mă rezum la 2:
    - în ce serie vei participa -Camping World Trucks, Nationwide sau chiar Sprint Cup? (urmăream din când în când cursele de Sprint Cup, dar tare mi-ar plăcea să "susţin" un român în locul lui Jeff Gordon, în orice serie ar fi)
    - ce tip de trasee preferi - scurte precum Bristol, "super speedway"-urile Daytona şi Talladega sau circuitele mai apropiate de stil european?
    Mult succes şi toate cele bune.

    • Claudiu David

      In urma scolii de pilotaj pe care am facut-o in America si a palmaresului meu sportiv, licenta mea urmeaza sa fie echivalata pentru una din seriile NASCAR. Deocamdata, participarea mea in competitile NASCAR este la nivelul de discutii avansate si eventual o prima participare in acest an. Imi doresc sa partcip in Sprint Cup, deoarece este seria profesionistilor, fiind cea mai importanta si cea mai urmarita. Dar daca vor avea sansa sa particip intr-o alta serie, o voi face fara ezitare.

      Este clar ca venind din raliuri, prefer circuitele cat mai tehnice, precum Bristol sau chiar Darlington unde am facut cursurile de pilotaj. Viteza foarte mare pe care am atins-o in timpul scolii chiar m-a speriat la inceput.

  • Întrebarea nr. 9 judith

    Ma bucur ca un roman a reusit din nou sa iasa in fata gratie performantelor sale, pentru ca imaginea conationalilor este una extrem de sifonata in lume. Iti urez bafta si as vrea sa te intreb: cum ai reusit sa intri in aceasta competitie si mai ales cum ai trecut peste prejudecatile marilor sefi de evenimente(ca America e plina de asa ceva).
    A doua intrebare se refera la modul in care ai reusit sa te impui intre cei de categorie cu tine - e mai importanta experienta sau talentul primeaza intr-o astfel de meserie?

    • Claudiu David

      In urma raliului de la New York am fost indrumat de americani catre NASCAR. Acesta a fost primul semn ca au trecut peste acele prejudecati. Este adevarat in schimb ca americanii sunt nationalisti. NASCAR-ul este o competitie 100% americana care aliniaza la start aproape numari americani, dar sunt deschisi si catre orice inseamna performanta.

      America prin definitie descopera, sustine si promoveaza orice fel de performanta. De aceea am si ajuns acolo.

      La inceput, primeaza talentul si nebunia, din care daca scapi intreg, intervine experienta. Toate impreuna cu pregatirea asiduua vor forma reteta de succes. Cand am castigat primul raliu am facut-o pentru ca talentul si nebunia au primat. In schimb, ultimul raliu pe care l-am castigat a fost datorita experientei, talentului si antrenamentelor.

  • Întrebarea nr. 10 sofer de okzie

    In primul rand felicitari pentru succesele tale! Trecand la ce sunt eu curios, as vrea sa ce este, de fapt NASCAR si cum se deosebeste aceasta competitie de IndyCar sau alte curse americane de masini? Te intreb pentru ca pentru mine mai mult de WRC si Formula 1 nu conteaza in acest moment la capitolul curse auto si chiar as vrea sa vad ce inseamna la altii acest domeniu.

    • Claudiu David

      Diferenta intre NASCAR si IndyCar este in primul rand materialul de concurs, pentru ca la NASCAR se concureaza cu o masina care se produce in serie, pe cand in IndyCar se concureaza cu monoposturi.

      IndyCar-ul il putem asemana cu F1 la o scara mai mica, iar NASCAR-ul din punct de vedere al masinilor il putem asemui cu o ramura a raliurilor.

  • Întrebarea nr. 11 jimmy

    Care este idolul tau?De ce?

    • Claudiu David

      Sebastian Loeb, pentru ca imbina perfect talentul, antrenamentele si profesionalismul. El este un "robotel uman", un produs 100% Citroen, sustinut si de Guvernul Francez

  • Întrebarea nr. 12 Alex

    Esti un pilot de raliuri si nu de NASCAR. Ai dovedit acest lucru atat pe taram romanesc cat si pe meleaguri straine. Te-am aplaudat pe probele din tara si chiar ai un stil de condus special. Totusi vestea ca alegi Nascarul ma intristeaza. De ce ai ales sa faci schimbarea de la masinile de curse la cele de NASCAR. Chiar nu se mai gasesc sponsori la noi in tara pentru a putea duce un campionat de la un capat la altul? Chiar trebuie sa vina piloti din afara tarii - gen Miettinen, Szabo, Tempesta ca sa ne bata campionatul?

    Doresc sa-ti urez succes si cine stie poate te intorci la vechea dragoste - raliurile...

    • Claudiu David

      Eu sunt pilot profesionist, specializat in raliuri si cu putina experienta pe circuit pentru ca am concurat in cadrul FIA GT, unde alaturi de Mihai Marinescu am castigat Cupa Dodge Viper. Mi-am dorit si imi doresc in continuare sa concurez in Romania, obiectivul meu principal insa a fost este si va ramane Campionatul Mondial de Raliuri. In urma retragerii partenerilor mei principali alaturi de care am reprezentat Romania in Campionatul Mondial (cele trei etape), am incercat din rasputeri sa revin in Campionatul Mondial si cel national. Experientele neplacute prin care am trecut in tara in urma demersurilor mele, m-au facut sa concurez in afara granitelor.

      Am concurat in Campionatul Ungariei, unde am si castigat un raliu, am concurat in campionatul Austriei si in cel al Americii.

      Eu stiu sa pilotez in Romania, dar si oriunde in alta parte pe mapamond. De aceea, m-am vazut nevoit sa alerg in campionate mult mai puternice in afara tarii, pentru ca acolo am gasit sustinerea necesara.

      Cea mai mare dorinta a mea ramane in continuare sa ma intorc in Campionatul Mondial de Raliuri, unde sa reprezint cu cinste Romania.

      Referitor la Campionatul National, atunci cand am mers am fost unul dintre cei mai rapizi piloti, in schimb sustinerea romanesca s-a indreptat catre piloti straini nu din considerente de performanta.

      Mi-ar placea sa revin si sa concurez alaturi de ei.

  • Întrebarea nr. 13 Cristian Rares

    ma bucur mult cand vad ca romanii reusesc in toate domeniile. sper din tot sufletul sa ai noroc in America si sa fii ferit de accidente.

    in calitate de pilot profesionist, consideri ca in Romania se ia prea usor carnetul? te intreb pentru ca sunt atatia pe drumuri care dau senzatia ca nu au ce cauta pe acolo...

    ai avut probleme in traficul din romania, bucuresti?

    statul te-a ajutat in vreun fel in ceea ce faci? ma refer aici din punct de vedere financiar. multumesc!

    • Claudiu David

      Consider ca in Romania se obtine permisul mult prea usor, in schimb consider ca rezolvarea problemelor din trafic s-ar realiza cu o informare incepand inca din scoli, punandu-se accent mult mai mare in scolile de soferi si terminand cu un examen complex.

      Dupa ce am circulat foarte multi kilometri in multe tari, am observat ca acolo traficul se bazeaza in primul rand pe respect si pe respectarea regulilor, iar sanctiunile merg pana la inchisoare (de ex in America), lucru care mi se pare foarte bun de preluat si in Romania.

      Am avut probele in Bucuresti, in sensul ca am stat foarte mult blocat. Consider ca traficul din Bucuresti iti cam strica stilul.

      Deocamdata statul roman nu a intervenit din punct de vedere financiar. Mi-as dori in schimb foarte mult sa o faca de acum inainte. Avem si un semn bun in acest sens. In urmatoarele zile, Francios Delcour va concura la celebrul Raliu Monte Carlo purand pe masina insemnele cu "Vizitati Romania, Vizitati Bucurestiul!". Imi doresc ca acest proiect sa reuseasca si in urma lui Guvernul Romaniei sa ma sustina in programul de Campionat Mondial unde sa facem cunoscut brand-ul de tara.

  • Întrebarea nr. 14 Dan Terea

    Am fost prezent acum cativa ani la raliul de la Baia Mare,raliu la care ai iesit in decor, cazand in vale printre copaci.
    Cum poti sa te urci iar in masina dupa un asemenea soc si sa concurezi in raliuri?

    • Claudiu David

      Chiar despre aceasta iesire in decor am discutat mai sus. In urma unui asemenea accident, pilotul trebuie sa fie capabil sa concureze la urmatorul raliu la un potential maxim. Acest lucru inseamna profesionalism si se ajunge la un astfel de nivel cu un psihic foarte putenic. Eu personal am in echipa de antrenori si preparatori si un psiholog sportiv.

  • Întrebarea nr. 15 M.Andrei Iulian

    Un videoclip fain pe youtube cu George Buhnici prezinta cateva notiuni de "Defensive Driving" , oare vor fi transmisii cu el in timpul cursei ?! TVR?

    • Claudiu David

      Speram ca vor fi transmisiuni de acolo.







4072 vizualizari

  • felicitari (Marţi, 4 ianuarie 2011, 12:19)

    anghel [anonim]

    ma bucur ca un roman va fi acolo, in America, pentru a ne face imagine. sper sa ai rezultate bune si sa arati ceea ce poti.

    as vrea si eu sa stiu cat de greu este sa ajungi la o asemenea performanta?

    cate accidente ai suferit pana acum in cariera? cat de grave au fost?

    cum te-ai apucat de pilotaj?

    care ar fi diferenta dintre ceea ce ai vazut in America (NASCAR, antrenamente) si ceea ce gasesti in Europa (WRC etc)...
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:07)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui anghel

      Este foarte greu sa ajungi aici si presupune foarte multe sacrificii, o vointa de fier si determinare. Sunt foarte multe momente pe care le depasesti foarte greu si asta face ca atingerea performantei sa fie dificil de relizat. In acelasi timp, satisfactiile sunt enorme.

      In mai mult de 10 ani de performanta in motorsport am avut 4 iesiri in decor. De fiecare data am reusit sa stric o singura piesa, caroseria masinii. Cand am iesit in afara am facut-o cauzand o dauna totala masinii de concurs. Ultima iesire a fost in 2004, la Baia Mare cand ne-am rasturnat pe marginea unui lac si ne-am oprit in ultimul copac de unde bratul macaralei nu a ajuns sa ne ridice masina. "Accidentul" in motorsport este precum ai trage pe langa poarta la fotbal. Este ceva firesc, prin care orice pilot trece.

      Inca de copil am crescut in curtea bunicilor printre masini si toate sculele necesare. Bunicul si tatal sunt soferi profesionisti si de asemenea mama mea a condus pana in ultima zi pana sa ma nasca, iar eu sunt adeptul acelei vorbe cum ca atunci cand esti in pantecul mamei zgomotele pe care le auzi te influenteaza mai departe. Cand plangeam puteam fi potolit doar cu zgomotul unui motor, atat. Am avut sansa ca in Sinaia sa ajunga primele masini de raliuri din Romania. La vremea respectiva doar ii filmam, apoi am trecut la volanul unei masini.

      Diferenta este una foarte mare, am concurat in raliuri in America. Ele se aseamana cu cele din Romania. Dupa raliul de la New York pe gheata si zapada am fost indrumat de americanii din motorsport catre NASCAR pentru ca in America motorsportul inseamna NASCAR. Am putin sceptic la inceput, dar dupa ce am vazut live cursa de la Daytona mi-am schimbat parerea. In Europa, F1 si raliurile sunt sporturile cu motor cele mai importante si pentru ca am experienta in raliuri, imi place mai mult sa pilotez in WRC. De asemenea, un pilot de WRC este mult mai bine pregatit decat un pilot de NASCAR din toate punctele de vedere.
  • ?! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 12:21)

    aaaa [anonim]

    Cum e sa te invarti in cerc?!
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:09)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui aaaa

      Te asigur ca este mult mai dificil decat se vede din fotoliu la televizor. De acasa si mie mi se pare usor plictisitor acest sport, insa din spatele volanului la 330 km/h inconjurat de 30-40 de masini la mai putin de un cm bara la bara, lucrurile se schimba radical.

      Am fost impresionat in primul rand ca spectator sa vad masinile NASCAR intr-o competitie si ulterior cand am avut sansa sa urmez scoala de pilotaj de acolo am simtit pe pielea mea ce inseamna sa pilotezi o asemenea masina.
  • sunt curioasa (Marţi, 4 ianuarie 2011, 12:24)

    cristina [anonim]

    cat de mult conteaza banii in acest sport? mi-ar fi placut sa pilotez, conduc binisor, dar am senzatia ca fara un sponsor puternic in spate, nu poti face mare lucru.

    in momentul de fata, ai/ mai ai/ nevoie de sponsori? cat de mult te costa o participare intr-un raliu?
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:13)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristina

      Banii sunt o conditie necesara pentru a face performanta in acest sport, dar consider ca poti atrage un buget in urma eforturilor depuse pentru a face performanta.

      F1 si motosportul in general sunt cele mai costisitoare sporturi. Mi-ar placea sa te incurajez mai mult din punct de vedere financiar, dar tot ce pot sa spun este ca daca iti doresti foarte mult si toate eforturile tale sunt canalizate in acest sens, vei reusi.

      Am foarte mare nevoie de un partener puternic, sau chiar mai multi. O etapa de WRC poate ajunge sa coste cate sute de mii de euro. O etapa de campionat national ajunge undeva intre 25.000 si 60.000 de euro, in functie de materialul de concurs. Vorbim aici de nivelul de top. O participare pentru un debutant pe o Dacia Logan poate costa doar cateva mii de euro. O etapa in NASCAR costa 80-90.000 de dolari.
  • Felicitari si bafta! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 12:43)

    mihaela [anonim]

    Viata unui pilot de raliuri inseamna adrenalina, viteza si talent. Este mai dificil pentru o femeie decat pentru un barbat sa profeseze in acest domeniu? Ce parere ai tu in legatura cu asta?

    Care este perceptia americanilor in legatura cu egalitatea dintre sexe in domeniul pilotajului? Te intreb asta pentru ca, in pofida faptului ca sustin sus si tare ca sunt pro, numarul femeilor pilot implicate in principalele lor competitii este redus, uneori inexistent...
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:17)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihaela

      In primul rand, copilotul meu este o femeie. De mai mult de sase ani se intampla acest lucru. Cred ca este cel mai relevant exemplu pentru tine. Eu sunt convins ca si o femeie are exact aceleasi sanse, poate chiar mai mari, sa faca performanta in raliuri. Avem exemplu in istoria raliurilor pe Michele Mouton.

      Te voi contrazice putin, pentru ca de anul trecut in circuitul NASCAR a inceput sa concureze Danica Patrick care vine din IndyCar, unde a si castigat o cursa si este considerata ca o viitoare favorita la podium. Ea este unul dintre cei mai mediatizati si sustinuti piloti din NASCAR la ora actuala. De asemenea, sunt mult mai multe femei la bordul masinilor NASCAR decat vedem noi din Romania.
  • Bafta si rupe-i pe americani! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 12:46)

    yo [anonim]

    Care e diferenta intre a pilota o masina de curse si una de raliuri? Este dificil sa condici o masina normala, pe o strada dintr-un oras dupa ce vii dintr-o competitie?
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:20)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui yo

      Pilotii de raliuri au o pregatire complexa pentru ca prin natura competitiei ei concureaza pe toate suprafetele posibile - de la zapada si gheata, la noroi si astfalt. Un pilot de circuit concureaza doar pe astfalt, ceea ce ii limiteaza potentialul la aceasta suprafata. Un pilot de raliuri se va adapta mult mai repede pe circuit, in schimb un pilot de circuit se va adapta foarte greu in raliuri.

      Exemplul cel mai elocvent il constituie Raikkonen, care dupa ce a participat in WRC 2010 a declarat ca a invat foarte multe lucruri din punct de vedere al pilotajului.
  • Sport auto in Romania (Marţi, 4 ianuarie 2011, 12:49)

    JohnnyBGood [anonim]

    Felicitari pentru reusita. Va doresc sa aveti o cariera de succes si lipsita de evenimente nedorite.

    Probabil ca sunteti de acord cu faptul ca, in Romania, strazile si soselele tin deseori locul de piste de concurs, cu riscurile de rigoare si tragediile care deriva frecvent din acestea.

    M-as bucura daca, in limita timpului si a posibilitatilor, v-ati implica in proiecte de sustinere si promovare a sportului auto, in special la nivel de amatori.
    Mi-ar placea sa vad si in Romania piste de concurs (circuite) organizate in mod profesional si deschise publicului.
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:25)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      In legatura cu strazile din Romania, eu unul merg respectand toate regulile de circulatie din trei mari motive: unul este acela de respect in trafic, al doilea este acela de siguranta a mea si a celorlalti, iar a treia este aceea ca un pilot profesionist trebuie sa fie un exemplu pe drumurile publice.

      Referitor la implicarea si sustinerea sportului auto, pot sa va spun ca in anul 2009 si 2010 am fost director organizatoric pentru etapele de viteza in coasta de la Sinaia si Alba Iulia si de asemenea clubul sportiv pe care il reprezint Auto Sport Fair-Play a organizat la Alba Iulia si cateva competitii de amatori.

      Este mai dificil sa organizezi o competitie de amatori din punct de vedere al securitatii, de aceea recomand amatorilor sa faca o scoala de pilotaj in urma careia au dreptul sa concureze in CN de viteza in coasta intr-un cadru organizat si mult mai sigur. De asemenea, exista campionatele de Rally Cros, Slalom Paralel care sunt mult mai accesibile si la fel de sigure.
  • Felicitari si la mai mare! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 12:52)

    ilia [anonim]

    In primul rand felicitari pentru performanta si apoi multa bafta in competitie!
    Intrebarea este legata de dificultatile intampinate de un tanar care vrea sa ia urma ta in acest domeniu. Ce ii recomanzi - cand sa se apuce de competitii, care ar fi primii pasi si mai ales care sunt principalele obstacole intr-o astfel de cariera?
    Daca ai avea un baiat, l-ai indrepta spre asa ceva?
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:30)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui ilia

      De mai bine de doi ani sustin cativa copii in dorinta lor de a face performanta in acest sport. Unul dintre ei este Radu David (coincidenta de nume) pe care il antrenez de la varsta de 12 ani si care are rezultate deosebite in campionatul de Slalom Paralel cu resurse financiare limitate. Alt tanar pe care il promovez si sustin este Mihai Beldie Jr, care de asemenea a obtinut rezultate foarte bune la campionatul de vitez in coasta al Romaniei.

      Cu cat incepi mai devreme, cu atat este mai bine. Recomandarea mea este sa inceapa prin a face karting, dupa care sa treaca la celelalte discipline auto.

      Primii pasi pentru un copil sunt ca in afara de scoala sa aiba puterea, dorinta si determinarea ca in timpul liber sa se antreneze, asta in paralel ce colegii lui se joaca. Este un prim sacrificiu pe care un copil trebuie sa-l simta si sa-l faca cu tot sufletul, fara sa-l considere o pedeapsa.

      Da, l-as indrepta spre asa ceva, in schimb as incerca sa o fac deocamdata in afara tarii.
  • Felicitări (Marţi, 4 ianuarie 2011, 12:54)

    MihaiMese [utilizator]

    M-a luat prin surprindere o astfel de ştire, nu mă aşteptam să văd un român într-o competiţie exclusivistă cum este NASCAR-ul, unde marea majoritate a piloţilor e constituită din americani. Felicitări pentru oportunitate!
    Îmi vin în minte o mulţime de întrebări, dar mă rezum la 2:
    - în ce serie vei participa -Camping World Trucks, Nationwide sau chiar Sprint Cup? (urmăream din când în când cursele de Sprint Cup, dar tare mi-ar plăcea să "susţin" un român în locul lui Jeff Gordon, în orice serie ar fi)
    - ce tip de trasee preferi - scurte precum Bristol, "super speedway"-urile Daytona şi Talladega sau circuitele mai apropiate de stil european?
    Mult succes şi toate cele bune.
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:34)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui MihaiMese

      In urma scolii de pilotaj pe care am facut-o in America si a palmaresului meu sportiv, licenta mea urmeaza sa fie echivalata pentru una din seriile NASCAR. Deocamdata, participarea mea in competitile NASCAR este la nivelul de discutii avansate si eventual o prima participare in acest an. Imi doresc sa partcip in Sprint Cup, deoarece este seria profesionistilor, fiind cea mai importanta si cea mai urmarita. Dar daca vor avea sansa sa particip intr-o alta serie, o voi face fara ezitare.

      Este clar ca venind din raliuri, prefer circuitele cat mai tehnice, precum Bristol sau chiar Darlington unde am facut cursurile de pilotaj. Viteza foarte mare pe care am atins-o in timpul scolii chiar m-a speriat la inceput.
  • Ma bucur (Marţi, 4 ianuarie 2011, 12:58)

    judith [anonim]

    Ma bucur ca un roman a reusit din nou sa iasa in fata gratie performantelor sale, pentru ca imaginea conationalilor este una extrem de sifonata in lume. Iti urez bafta si as vrea sa te intreb: cum ai reusit sa intri in aceasta competitie si mai ales cum ai trecut peste prejudecatile marilor sefi de evenimente(ca America e plina de asa ceva).
    A doua intrebare se refera la modul in care ai reusit sa te impui intre cei de categorie cu tine - e mai importanta experienta sau talentul primeaza intr-o astfel de meserie?
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:39)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui judith

      In urma raliului de la New York am fost indrumat de americani catre NASCAR. Acesta a fost primul semn ca au trecut peste acele prejudecati. Este adevarat in schimb ca americanii sunt nationalisti. NASCAR-ul este o competitie 100% americana care aliniaza la start aproape numari americani, dar sunt deschisi si catre orice inseamna performanta.

      America prin definitie descopera, sustine si promoveaza orice fel de performanta. De aceea am si ajuns acolo.

      La inceput, primeaza talentul si nebunia, din care daca scapi intreg, intervine experienta. Toate impreuna cu pregatirea asiduua vor forma reteta de succes. Cand am castigat primul raliu am facut-o pentru ca talentul si nebunia au primat. In schimb, ultimul raliu pe care l-am castigat a fost datorita experientei, talentului si antrenamentelor.
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:39)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui judith

      In urma raliului de la New York am fost indrumat de americani catre NASCAR. Acesta a fost primul semn ca au trecut peste acele prejudecati. Este adevarat in schimb ca americanii sunt nationalisti. NASCAR-ul este o competitie 100% americana care aliniaza la start aproape numari americani, dar sunt deschisi si catre orice inseamna performanta.

      America prin definitie descopera, sustine si promoveaza orice fel de performanta. De aceea am si ajuns acolo.

      La inceput, primeaza talentul si nebunia, din care daca scapi intreg, intervine experienta. Toate impreuna cu pregatirea asiduua vor forma reteta de succes. Cand am castigat primul raliu am facut-o pentru ca talentul si nebunia au primat. In schimb, ultimul raliu pe care l-am castigat a fost datorita experientei, talentului si antrenamentelor.
  • Lamuriri (Marţi, 4 ianuarie 2011, 13:05)

    sofer de okzie [anonim]

    In primul rand felicitari pentru succesele tale! Trecand la ce sunt eu curios, as vrea sa ce este, de fapt NASCAR si cum se deosebeste aceasta competitie de IndyCar sau alte curse americane de masini? Te intreb pentru ca pentru mine mai mult de WRC si Formula 1 nu conteaza in acest moment la capitolul curse auto si chiar as vrea sa vad ce inseamna la altii acest domeniu.
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:41)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui sofer de okzie

      Diferenta intre NASCAR si IndyCar este in primul rand materialul de concurs, pentru ca la NASCAR se concureaza cu o masina care se produce in serie, pe cand in IndyCar se concureaza cu monoposturi.

      IndyCar-ul il putem asemana cu F1 la o scara mai mica, iar NASCAR-ul din punct de vedere al masinilor il putem asemui cu o ramura a raliurilor.
  • FELICITARI (Marţi, 4 ianuarie 2011, 13:06)

    jimmy [anonim]

    Care este idolul tau?De ce?
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:43)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui jimmy

      Sebastian Loeb, pentru ca imbina perfect talentul, antrenamentele si profesionalismul. El este un "robotel uman", un produs 100% Citroen, sustinut si de Guvernul Francez
  • Intrebare (Marţi, 4 ianuarie 2011, 13:32)

    Alex [anonim]

    Esti un pilot de raliuri si nu de NASCAR. Ai dovedit acest lucru atat pe taram romanesc cat si pe meleaguri straine. Te-am aplaudat pe probele din tara si chiar ai un stil de condus special. Totusi vestea ca alegi Nascarul ma intristeaza. De ce ai ales sa faci schimbarea de la masinile de curse la cele de NASCAR. Chiar nu se mai gasesc sponsori la noi in tara pentru a putea duce un campionat de la un capat la altul? Chiar trebuie sa vina piloti din afara tarii - gen Miettinen, Szabo, Tempesta ca sa ne bata campionatul?

    Doresc sa-ti urez succes si cine stie poate te intorci la vechea dragoste - raliurile...
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:50)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      Eu sunt pilot profesionist, specializat in raliuri si cu putina experienta pe circuit pentru ca am concurat in cadrul FIA GT, unde alaturi de Mihai Marinescu am castigat Cupa Dodge Viper. Mi-am dorit si imi doresc in continuare sa concurez in Romania, obiectivul meu principal insa a fost este si va ramane Campionatul Mondial de Raliuri. In urma retragerii partenerilor mei principali alaturi de care am reprezentat Romania in Campionatul Mondial (cele trei etape), am incercat din rasputeri sa revin in Campionatul Mondial si cel national. Experientele neplacute prin care am trecut in tara in urma demersurilor mele, m-au facut sa concurez in afara granitelor.

      Am concurat in Campionatul Ungariei, unde am si castigat un raliu, am concurat in campionatul Austriei si in cel al Americii.

      Eu stiu sa pilotez in Romania, dar si oriunde in alta parte pe mapamond. De aceea, m-am vazut nevoit sa alerg in campionate mult mai puternice in afara tarii, pentru ca acolo am gasit sustinerea necesara.

      Cea mai mare dorinta a mea ramane in continuare sa ma intorc in Campionatul Mondial de Raliuri, unde sa reprezint cu cinste Romania.

      Referitor la Campionatul National, atunci cand am mers am fost unul dintre cei mai rapizi piloti, in schimb sustinerea romanesca s-a indreptat catre piloti straini nu din considerente de performanta.

      Mi-ar placea sa revin si sa concurez alaturi de ei.
  • intrebare (Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:09)

    Cristian Rares [anonim]

    ma bucur mult cand vad ca romanii reusesc in toate domeniile. sper din tot sufletul sa ai noroc in America si sa fii ferit de accidente.

    in calitate de pilot profesionist, consideri ca in Romania se ia prea usor carnetul? te intreb pentru ca sunt atatia pe drumuri care dau senzatia ca nu au ce cauta pe acolo...

    ai avut probleme in traficul din romania, bucuresti?

    statul te-a ajutat in vreun fel in ceea ce faci? ma refer aici din punct de vedere financiar. multumesc!
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:56)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristian Rares

      Consider ca in Romania se obtine permisul mult prea usor, in schimb consider ca rezolvarea problemelor din trafic s-ar realiza cu o informare incepand inca din scoli, punandu-se accent mult mai mare in scolile de soferi si terminand cu un examen complex.

      Dupa ce am circulat foarte multi kilometri in multe tari, am observat ca acolo traficul se bazeaza in primul rand pe respect si pe respectarea regulilor, iar sanctiunile merg pana la inchisoare (de ex in America), lucru care mi se pare foarte bun de preluat si in Romania.

      Am avut probele in Bucuresti, in sensul ca am stat foarte mult blocat. Consider ca traficul din Bucuresti iti cam strica stilul.

      Deocamdata statul roman nu a intervenit din punct de vedere financiar. Mi-as dori in schimb foarte mult sa o faca de acum inainte. Avem si un semn bun in acest sens. In urmatoarele zile, Francios Delcour va concura la celebrul Raliu Monte Carlo purand pe masina insemnele cu "Vizitati Romania, Vizitati Bucurestiul!". Imi doresc ca acest proiect sa reuseasca si in urma lui Guvernul Romaniei sa ma sustina in programul de Campionat Mondial unde sa facem cunoscut brand-ul de tara.
  • Nebunie (Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:40)

    Dan Terea [anonim]

    Am fost prezent acum cativa ani la raliul de la Baia Mare,raliu la care ai iesit in decor, cazand in vale printre copaci.
    Cum poti sa te urci iar in masina dupa un asemenea soc si sa concurezi in raliuri?
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:57)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan Terea

      Chiar despre aceasta iesire in decor am discutat mai sus. In urma unui asemenea accident, pilotul trebuie sa fie capabil sa concureze la urmatorul raliu la un potential maxim. Acest lucru inseamna profesionalism si se ajunge la un astfel de nivel cu un psihic foarte putenic. Eu personal am in echipa de antrenori si preparatori si un psiholog sportiv.
  • Defensive Driving (Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:45)

    M.Andrei Iulian [anonim]

    Un videoclip fain pe youtube cu George Buhnici prezinta cateva notiuni de "Defensive Driving" , oare vor fi transmisii cu el in timpul cursei ?! TVR?
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:58)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui M.Andrei Iulian

      Speram ca vor fi transmisiuni de acolo.
  • De ce Nascar? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:17)

    MihaiD [anonim]

    Si eu sunt curios de ce cel mai talentat/capabil pilot de raliuri din Romania alege sa concureze intr-o ramura asa de diferita a motorsportului ca Nascar?
    Alegerea a fost din cauze financiare - lipsa unui sponsor in Romania si gasirea unui sponsor acolo sau pur si simplu ai vrut sa diversifici?
    Ce vrei sa faci dupa ce termini primul an in Nascar? Poate IndyCar?
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:59)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui MihaiD

      Multumesc pentru apreciere. Este adevarat ca am ajuns sa fac aceasta scoala de pilotaj la NASCAR cu intentia de a concura acolo pentru a merge mai departe in cariera mea, iar in alta ordine de idei imi doresc sa castig bani in America cu care sa concurez in Raliuri.

      Eu imi doresc sa ma intorc in Campionatul Mondial, iar monoposturile ma atrag cel mai putin.
  • performanta sau bani (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:18)

    Smen [anonim]

    De unde ideea de a participa la acest campionat? Motivatia este aceea de a face performanta sau latura financiara a jucat un rol determinant in aceasta alegere?
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:00)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui Smen

      Am raspuns mai sus la aceasta intrebare.
  • ? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:23)

    Alex [anonim]

    vei fi prezent la toate etapele nascar din 2011?

    ce obiectiv ai pentru primul sezon in nascar?

    ce sponsor vei avea pe masina?cum ai reusit sa obtii sponsorizarea?

    iti doresti o cariera in nascar sau doar sa faci o figura frumoasa sa fii remarcat si sa te intorci la rally? iti place mai mult nascarul decat rally?

    merci mult si bafta maxima!!!!;)
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:02)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      Deocamdata sunt la stadiul de discutii avansate pentru participarea mea la NASCAR 2011.

      Deocamdata nu am niciun reper in legatura cu potentialul meu intr-o asemenea competitie, dar obiectivul poate fi unul singur ca in orice alta competitie in care iau startul - acela de a castiga.

      Momentan pe masina nu este niciun sponsor, cine m-a sustinut sa fac scoala de pilotaj doreste momentan sa ramana anonim.

      Nu imi doresc o cariera in NASCAR, cel putin nu acum. Vreau sa ma intorc in Raliuri si 100% imi place raliul mai mult decat orice pe lume.
  • pacat de talent (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:58)

    vasile [anonim]

    As dori sa stiu daca decizia privind participarea in N A S C A R ai luato pentru bani sau pur si simplu vrei ceva inedit.Te-am urmarit in CNR(fiind arbitru) si mi se pare ca esti prea talentat pentru NASCAR.As fi dorit sa te vad in IRC,oricum eu iti doresc succes si sa n-ai parte de "evenimente"specifice acestui sport (s-ai zicem asa) americanesc.
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:06)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui vasile

      Pot sa-ti spun ca anul acesta vor lua startul cu siguranta intr-o etapa de IRC, cea din Ungaria, etapa pe care noi am castigat-o atunci cand ea conta ca etapa de Campionat National al Ungariei. Imi doresc sa pot participa chiar la mai multe.

      In America, "Circul" inseamna bani. Marele Circ NASCAR se bazeaza pe sport. Campionul de anul trecut este Jimmy Johnson. In urma experientei mele pe circuit la FIA GT3, intr-adevar am avut momente in care m-am plictisit pentru ca in raliuri acest lucru nu este posibil.

      La NASCAR in schimb, cu o viteza de 330 km/h inconjurat de 30-40 de masini te asigur ca nu te plictisesti. Chiar mi-a fost destul de greu sa trec peste reperele mele dinamice si sa parcurs o turnanta cu o viteza mult superioara celei pe care as fi abordat-o intr-un viraj plat, de acelasi unghi.
  • Nascar e circ sau sport? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:05)

    Alui [anonim]

    Cine a fost campion anul trecut? Cat crezi ca rezisti pana te plictisesti sa te invarti in cerc? Ai vazut episodul din Southpark despre Nascar?
  • pilot american? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:08)

    adi [anonim]

    Din cate stiu, in NASCAR nu au voie sa piloteze decat americani, cetateni sau nativi nu mai stiu exact. S-au schimbat regulile? Stiu ca in ultimii ani au fost curse si in afara SUA, intr-o incercare de a populariza sportul.
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:08)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui adi

      Cu siguranta au voie ca concureze si piloti care nu sunt din SUA, in schimb pentru a putea face acest lucru sustinut si platit de catre americani este nevoie de Green Card, acesta fiind singurul mod prin care poti fi remunerat legal.

      Poti concura in schimb in NASCAR sustinut si platit de companii din afara SUA. In acesta formula, nu mai este nevoie de Green Card.
  • As dori sa stiu (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:28)

    Cristi [anonim]

    De la nobilii domni de mai sus care tot comenteaza aiurea despre Nascar, ca fiind ba un sport injositor, ba o prostie pentru saraci si prosti, o invarteala in cerc. Ce mama naibii ati realizat voi vreodata de aveti dreptul sa criticati in stanga si in dreapta?

    Pentru Claudiu David, care este povestea din spatele acestei stiri? Cum ai ajuns la ideea de a concura in campionatul Nascar si ce s-a intamplat dupa aceea.

    Multumesc.
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:11)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristi

      Asa cum am spus si mai sus, eu am plecat in America doar cu CV-ul meu in buzunar si cu dorinta de a concura in Rally America. Am cunoscut ulterior un roman, caruia ii si multumesc foarte mult - Marcel Ciascai, care m-a ajutat foarte mult sa concurez la primul raliu din America. Pentru ca imi doresc mai mult decat ce imi putea oferi acest campionat, am consultat ulterior oameni de specialitate din domeniu si am fost indrumat catre NASCAR.

      Fenomenul NASCAR in America este de cea mai mare notorietate. Ca un exemplu va pot spune ca la celebra cursa de la Daytona au fost prezenti 400.000 de spectatori platitori. As ridica o intrebare retorica, unde in lume, la ce spectacol, la ce competitie mai sunt prezenti 400.000 de spectatori platitori?
  • Nascar (Marţi, 4 ianuarie 2011, 18:09)

    Livius [anonim]

    Baiatul asta a a crezut in visul lui si uite ca i se intimpla!
    Este extraordinar, stiu cit s-a luptat pt asta si sint convins ca nu se va opri aici.
    Bravo Claudiu
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:12)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui Livius

      Multumesc frumos pentru aprecieri!
  • inceputul (Marţi, 4 ianuarie 2011, 19:00)

    Technicus [utilizator]

    Felicitari pentru reusita sportiva si mult succes in cariera !

    As fi interesat sa-ti aflu parerea despre ce ar trebui facut in Romania pentru dezvolatrea sporturilor cu motor.
    Ce ar trebui facut ca si tinerii romani sa se familiarizeze cu competitiile auto?

    Raspuns Claudiu David:

    In Romania a disparut pepiniera. A disparut interesul de a forma de a creste valori, performeri. Si pot extrapola si la alte sporturi. In motor-sport insa este apreape inexistenta aceasta latura.

    O data cu revolutia am aruncat tot la cosul de gunoi. Asa a fost perceputa democratia in aceasta tara. Inainte de ´89 exista echipa Romaniei de automobilism, existau oameni implicati in cresterea sportivilor, erau obiective, participari externe sustinute de stat prin forul acreditat. Acum in valtoarea ´´fiecare pentru el´´ am pierdut din vedere ca din spate nu mai vine nimeni.

    Recomandarea mea pentru tinerii care doresc sa se familiarizeze cu acest sport este sa mearga la karting si la slalom parallel. Sunt doua competitii cat de cat acesibile unde macar pot fi observati daca au potential.

  • Vinovatii fara vina (Marţi, 4 ianuarie 2011, 19:29)

    Radu [anonim]

    Deobicei toti pilotii romani dau vina pe masina lor care nu a functionat bine sau pe bugetul caprei vecinului de fiecare data cand rezultatul este altul decat la "cupitze"

    Avand in vedere ca masinile sunt relativ asemanatoare in Nascar cam ce anume va face diferentierea intre tine si ceilalti piloti?

    Raspuns Claudiu David:

    In NASCAR este foarte important sa fii foarte rapid, protejandu-ti cauciucurile si franele si in acelasi timp evitand coliziunile. Aceste lucruri fac diferenta in acest gen de competitie.
    • r (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:13)

      Claudiu David [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      In NASCAR este foarte important sa fii foarte rapid, protejandu-ti cauciucurile si franele si in acelasi timp evitand coliziunile. Aceste lucruri fac diferenta in acest gen de competitie.
  • Intrebari (Marţi, 4 ianuarie 2011, 20:26)

    Marian [anonim]

    1. In care din serii vei concura? Oricum iti doresc sa ajungi cat mai departe sa te bati roata la roata cu Jimmie Johnson si Jeff Gordon. Poate asa vom mai vedea si noi Nascar-ul la tv in Romania.

    2. Care sunt circuitele care iti plac cel mai mult si care crezi ca te vor avantaja?...favoritul meu e Bristol

    Avand in vedere punctajul din Nascar nu pot decat sa-ti urez in primul rand cat mai putine abandonuri :)

    Raspuns Claudiu David:

    Deocamdata sunt la stadiul de echivalare a licentei si de obtinere a bugetului necesar. Eu imi doresc sa concurez in Sprint Cup, pentru ca acolo sunt "The big guys".

  • /// (Marţi, 4 ianuarie 2011, 20:46)

    tolbea [anonim]

    Intrebari:

    1.Nu inteleg care este indemanarea unui pilot de NASCAR din momenent ce se invarte in cerc cum ar fi Daytona 500?

    2.Nu cumva conteaza mai mult anduranta si set-upul tehnic al masinii, stafful ,decat pilotul?

    3.Este adevarat ca in USA, NASCAR a devenit sportul nr.2 dupa NFL in materie de spectatori si bani?Eu raman la pararea ca ramane un "sport" facut doar pentru a satisfacele poftele americanilor si nimic mai mult.

    Raspuns Claudiu David:

    Din punct de vedere al manevrelor de pilotaj, dup ace am inceput sa simt masina si limitele ei, intr-adevar mi se pare mai usor dar atentie, dificultatea vine din alte parti. Viteza este de 330 km/h, esti inconjurat de 30-40 de masini la o distanta mai mica de 1 centimetru cate o data, ai de parcurs pana la 500 de tururi si trebuie sa rezisti psihic si fiszic sa  faci asta. Nu in ultimul rand trebuie sa eviti coliziunile sis a ramai pe circuit. Este un altfel de sport. De acasa si mie mi s-a parut plictisitor, dar de acolo te asigur ca lucrurile stau altfel. Imi doresc sa ai ocazia sa pilotezi intr-o zi in astfel de conditii J

    Nu. Conteaza ca echipa (pilot, coordonator, mecanici, medici, nutritionisti, PR, manageri…) sa gaseasca formula de success pentru fiecare cursa. Degeaba stuff-ul asa cum spui tu isi face treaba perfect daca pilotul lipeste masina de zid. Pe de alta parte set-upul asa cum spui ca este mai important este facut tot de catre pilot. Un set-up facut de cel mai bun inginer din lume in materie este egal cu zero pentru anumiti piloti. Set-upul se adapteaza stilului pilotului si nu invers. De aceea fiecare membru al echipei isi aduce aportul in atingerea performantelor maxime. Sunt precum rotitele unui mecanism de ceas. Daca sta una, ceasul nu mai arata ora exacta.

        Si daca este un sport facut pentru a satisface poftele americanilor ce este rau in asta? Americanii sunt nationalisti, iar NASCAR-ul este un produs 100% American. Este mandria lor. Americanii au dorit sa puna amprenta personal ape Formula 1 la ei pe teritoriu. Acest lucru nu a fost permis de regulile FIA si de aceea F1 in America nu mai exista. Si ei pot spune ca raliul, sau ´chiar F1 sunt facute de Europeni pentru satisfactia lor si atat. Ce e rau in asta?

  • Sponsorizare (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 0:50)

    Andrei Ionescu [anonim]

    Exista posibilitatea pentru companii romanesti sa sponsorizeze prezenta lui Claudiu la Nascar si la alte competitii?

    Raspuns Claudiu David:

    Bineinteles ca exista si chiar mi-ar prinde foarte bine si m-as bucura foarte mult. Expunerea media este infinit mai mare decat in raliurile din Romania.
  • De ce NASCAR? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 1:23)

    Ionut [anonim]

    De ce nu te axezi pe alte competitii, sa zicem American Le Mans Series sau Indy Car?

    De ce nu incerci sa gasesti un loc intr-o competitie europeana, nu zic Formula 1, fiindca este extrem de scump si fara minim 20 de milioane de euro nu gasesti un loc la o echipa medie in cel mai bun caz. Dar DTM sau FIA GT, poate chiar WTCC sau WRC?

    Felicitari si bafta!

    Raspuns Claudiu David:

    NASCAR pentru ca sunt masini apropiate de cele pentru raliu, masini care sunt produse in serie. Sunt atras mult mai mult de aceste masini decat de monoposturi. Pe de alta parte in America exista NASCAR si altele.

    Obiectivul meu principal este sa ma intorc in WRC si el va ramane asa. NASCAR este doar o etapa in cariera mea, care ma aduce mai aproape de obiectivul meu principal.
  • Visul s-a indeplinit (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 1:40)

    Toma Nicolae [anonim]

    Aici in Canada Chevrolet Impala sint masini in general folosite de politie , deci motor , tranzmsie si suspensi foarte bune sper sa ai succes.Oricum sa te vada intrega lume la NASCAR este extraordinar.Bravo Claudiu esta este doar inceputul sintem mindri de tine.

    Raspuns Claudiu David:

    Am facut scoala pe un Chevrolet Impala. Asta mi-am dorit si am fost si sprijinit in acest sens de catre Chevrolet Romania, carora le multumesc pe aceasta cale.

    Masinile Chevrolet sunt la ora actuala cela mai performante masini in aceasta competitie. De asemenea masina Chevrolet este campioana mondiala WTCC. Este o marca cu traditie si ma bucur ca am avut placearea sa o pilotez. In Canada si America mare parte dintre masinile Politiei sunt Chevrolet.
  • Cat de dificil e circuitul? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 11:23)

    Cristian [anonim]

    Felicitari pentru reusita de a intra in NASCAR!

    Intrebarile mele sunt:

    1.Care e cea mai mare diferenta pe care o resimte un pilot de raliu in momentul in care face trecerea spre NASCAR, competitie care se desfasoara pe un circuit total atipic?

    2. Care sunt cele mai mari obstacole pe care trebuie sa le depaseasca un pilot? in conditiile in care, din nou, circuitul este unul atipic si imi imaginez ca este dificil sa te concentrezi mai ales dupa ce intri intr-un ritm dupa primele tururi.

    Raspuns Claudiu David:

    Cele mai mari diferente pe care le-am mai enumerat mai sus sunt:

        - viteza astronomica care ajunge la peste 330km/h

        - rularea cu 30-40 de masini in jurul tau

        - arta de a-ti proteja franele pentru a rezista 500 de tururi dar de a fi totusi rapid

        - arta de a fi foarte rapid conservandu-ti cat mai bine cauciucurile

        - arta de a evita coliziunile

        - puterea si pregatirea pentru a rezista 500 de tururi. O cursa poate dura mai bine de 4-5 ore. Sa ramai concentrat pe parcursul a 5 ore si  mai ales sa ramai la fel de concentrat dup ace iti intri in ritm si cursa este intrerupta. Toate aceste reprezinta diferentele si dificultatea acestui gen de competitie. In raliuri o proba dureaza maxim 40 de minute si asta se intampla foarte rar. Aici concurezi ore intregi.

        Toate acestea sunt diferite de ceea ce sunt eu obisnuit in raliuri.

        Am raspuns I la a doua indirect.




  • CNR (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:47)

    Sorin [anonim]

    Salut Claudiu, eu as vrea sa te intreb de ce nu mai particitipi in campionatul national de raliuri.

    Mersi.

    Raspuns Claudiu David:

    Eu imi doresc sa particip si in CNR. Acest lucru il voi face in schimb atunci cand o sa se mai schimbe in bine unele lucruri in Romania. Pana atunci concurez in campionate mult mai puternice care pentru cariera mea sunt foarte benefice. Experienta mea creste cu fiecare metru parcurs intr-un astfel de campionat.
  • Campionatul intern (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 12:49)

    arpi [anonim]

    Salut Clau,

    Campionatul intern nu mai prezinta interes pentru tine?
    Daca da, avem sanse sa te vedem la anul?

    Raspuns Claudiu David:

    Imi doresc sa revin in forta. Asa cum spuneam mai sus, imi doresc sa o fac cu fruntea sus. Orice este posibil.
  • //// (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 14:33)

    cherry_bomb [utilizator]

    Sunt foarte curios cand va fi prima ta cursa NASCAR si unde avand in vedere discutiile avansate?

    Raspuns Claudiu David:

    In prima faza era vorba chiar de celebra cursa Daytona 500. O sa fie in schimb alta, deoarece in acest rastimp voi stabili pe ce drum o sa merg mai departe.

  • Succes (Vineri, 7 ianuarie 2011, 19:41)

    tiper [anonim]

    Fa sa merite fiecare clipa departe de casa! Eu n-am niciun dubiu ca n-o sa-ti iasa! Esti prea bun fata de figurantii aia. Si apoi intoarce-te in CNR sa-i mai opresti pe hunii si italienii astia, ca nu mai e loc de ei. Plus ca esti dator cu un Campionat castigat aici. Bafta mare la yankei, tata!

    P.S.: Poate ma stii dupa user :)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version