F1/ Mercedes GP renunta la recurs in cazul penalizarii lui Schumacher

de Lucretia Andriev     HotNews.ro
Marţi, 18 mai 2010, 18:27 Sport | Motor

Schumacher, penalizat la Monte Carlo
Foto: AGERPRES
Mercedes GP a renuntat la ideea de a face recurs la hotararea stewarzilor de la MP Monaco de a-l penaliza pe Michael Schumacher pentru o manevra ilegala de depasire in finalul cursei. Desi pilotul german a ramas fara puncte dupa cursa de la Monte Carlo, Mercedes GP marturiseste intr-un cominicat ca se multumeste cu ideea ca FIA a "recunoascut motivele interpretarii" lor.

"In ultimul tur al Marelui Premiu al Principatului Monaco, Mercedes GP Petronas a indemnat pilotii nostri, Michael Schumacher si Nico Rosberg, sa se intreaca de la linia safety car-ului pana la final asa cum este permis potrivit articolelor 40.7 si 40.11. Mercedes GP Petronas a fost pe deplin constient de articolul 40.13, care prevede ca depasirea nu este permisa pe finalul cursei in prezenta safety car-ului. Cu toate acestea, noi am crezut ca mesajele combinate de "safety car in acest tur" si "circuit liber", plus steagurile verzi aratate de stewarzi dupa linia safety car-ului indicau faptul ca acea cursa nu se termina cu safety car-ul pe circuit si toti pilotii erau liberi sa se intreaca", se arata in comunicatul Mercedes GP.

Echipa lui Ross Brawn a avut sprijinul celorlalte team-uri din F1: "Aceasta parere se pare ca a fost impartasita de majoritatea echipelor cu masini in Top 10, care, de asemenea, au dat instructiuni pilotilor lor sa faca depasiri".

"Din discutia noastra cu stewarzii dupa cursa ei au inteles motivele interpretarilor noastre si au recunoscut ca aceasta este o regula noua si o situatie neprobata anterior, dar in cele din urma nu au fost de acord cu interpretarea noastra. Mercedes GP Petronas doreste sa sublinieze ca noi sprijinim in intregime includerea unor fosti piloti in comisia stewarzilor si suntem multumiti de modul profesionist, impartial si corect in care stewarzii s-au comportat la MP Monaco.

FIA a fost de acord sa includa articolul 40.13 in urmatoarea intalnire a Sporting Working Group pentru discutii si, de asemenea, sa ia in considerare dimensiunea penalitatilor de dupa cursa. Credem ca penalizarea de 20 de secunde impusa lui Michael este disproportionata in aceste imprejurari", se mai arata in comunicat.

"Cu toate ca nu putem fi fericiti de acest rezultat, suntem incantati ca FIA a recunoscut motivele interpretarii noastre. Astfel, avand in vedere interesele sportului, Mercedes GP Petronas nu va depune recurs", concluzioneaza Mercedes GP.


Citeste mai multe despre   






















1060 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    la jumatea drumului (Marţi, 18 mai 2010, 19:14)

    Casis [anonim]

    e foarte bine ca avem reguli din care fiecare intelege ce vrea, avem "diversitate". Lasind gluma la o parte nu inteleg de ce s-au oprit Mertz cu apelul. chiar daca nu schimbau decizia pt Schumi puteau aduce clarificari regulamentului.
    FIA poate veni acum sa scoata o exceptie a exceptiei - "exceptia regulii safety car-ului din ultimul tur se va aplica peste tot cu exceptia gp de la Monaco."
  • 0 (0 voturi)    
    Reguli FIA (Marţi, 18 mai 2010, 19:57)

    Floorin [utilizator]

    Mie mi se par destul de clare regulile. Cititi 40.11 si 40.13 de aici :

    http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/8687/fia.html

    Cand SC-ul intra la boxe, se flutura steagurile verzi. De fiecare data (40.11) Nu scrie nicaieri ca daca e ultimul tur , si depasirile sunt interzise, trebui sa se fluture steagurile galbene

    40.13 spune clar ca daca e ultimul tur, SC-ul va intra la boxe, iar ilotii NU AU VOIE sa depaseasca pana la trecerea finish line-ului.

    Ce nu e clar?
    Daca mercedes au fost derutati de steagurile verzi, ar trebui sa citeasca mai atenti regulile. Unde scrie de steaguri galbene cand SC-ul intra la boxe?
    • +1 (1 vot)    
      regularea regulilor (Marţi, 18 mai 2010, 20:23)

      Casis [anonim] i-a raspuns lui Floorin

      Stati domne ca nu la litera ma refeream ci la spirit (spirt ;). Asa. Nu vad de ce ultimul tur e mai cu ”2 perechi” – altfel zis 40.11 era de-ajuns merci, nu mai trebuia sa i se dedice si exceptia asta (40.13).
      In plus e incoerent sa ai si interzicerea depasirii si steag verde in acelasi timp. Pareri?
      • +1 (1 vot)    
        Exceptie? (Marţi, 18 mai 2010, 22:40)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui Casis

        Si ce ai prefera sa faca safety carul, un tur al victoriei? Normal ca intra la boxe.
        • +1 (1 vot)    
          Nu SC (Marţi, 18 mai 2010, 22:41)

          Casis [anonim] i-a raspuns lui Cristi

          Nu SC e in cauza omule. Vorbeam de permiterea depasirii, indiferent ca e turul 30 sau 60 sau 78. Dupa ce belitu de SC a intrat la boxe, lua-l-ar dracu.
          • 0 (0 voturi)    
            ba da SC (Miercuri, 19 mai 2010, 10:31)

            eem [utilizator] i-a raspuns lui Casis

            SC-ul intra INTOTDEAUNA la boxe in ultimul tur, chiar daca ar mai trebui sa stea pe circuit.

            Nu poate trece SC-ul primu linia de sosire, de aceea intra la boxe si de aceea e interzisa depasirea (se considera ca SC-ul e inca prezent)
    • +1 (1 vot)    
      un pic de acuratete nu ar strica (Marţi, 18 mai 2010, 22:41)

      vali.d [anonim] i-a raspuns lui Floorin

      Daca ati fi fost mai atent la ce s-a intimplat dupa iesirea sc de pe pista, ati fi observat ca nu numai mercedes au fost derutati de steagurile verzi, ci toate echipele,inclusiv ferarri, prin alonso care nu a derapat de citeva ori, ca-i placea lui sa faca spectacol in finalul cursei. majoritatea pilotilor au recunoscut ca au primit instructiuni sa faca depasiri dupa iesirea sc de pe pista.
      • +1 (1 vot)    
        .... (Miercuri, 19 mai 2010, 9:43)

        Floorin [utilizator] i-a raspuns lui vali.d

        Pai dupa ce iese SC-ul, toti accelereaza. Voiai sa treaca linia de sosire ca un cortegiu funerar? Alonso a apasat pedala prea tare, si fiind in partea mai 'murdara' a circuitului, cu cauciucurile uzate, a derapat. El a schimbat pneurile in turul 1 sau 2 daca tineti minte. Nu cred ca a fost surprins cineva de iesirea SC-ului, deoarece toti stiau ca trebuie sa iasa. Alonso a declarat ca echipa i-a tot repetat in casca ca NU are voie sa depaseasca. Altfel, ar fi putut si el sa incerce sa treaca de Hamilton sau sa riste sa il blocheze pe Schumacher cu riscul unui acrosaj. A zis ca stia ca va fi penalizat pt depasire, si a preferat sa il lase sa treaca.

        Cat priveste regula 40.13, mi se pare ca e binevenita: pentru ca in trecut, masinile nu aveau voie sa depaseasca decat dupa ce treceau de start-finish line. Acum au voie sa depaseasca dupa ce trec de SafetyCar line. In trecut, cand cursa se incheia sub safety car, desi SC-ul intra la boxe in ultimul tur, pilotii ORICUM nu aveau voie sa depaseasca decat dupa ce treceau finish line. Dar cursa deja era terminata in acel moment, deci nu mai avea sens. Acum, deoarece exista acea portiune intre safety car line si finish line, a trebuit reglementata separat pentru cazul cand cursa se termina sub SC
  • +1 (1 vot)    
    penalizare (Miercuri, 19 mai 2010, 9:47)

    Floorin [utilizator]

    Desi cred ca Schumi a incalcat regulamentul, sunt de parere ca penalizarea e prea dura. Trebuiau sa ii dea locul 7, de dinainte de depasire. Era cel mai corect.
    Un drivethrough cand toate masinile sunt incolonate dupa SC, si distranta dintre prima si ultima e de cateva secunde e echivalenta cu plasarea pe ultimul loc.
  • 0 (0 voturi)    
    intr-adevar (Miercuri, 19 mai 2010, 15:50)

    casis [anonim]

    Regula e buna fara indoiala, pilotii nu mai asteapta linia start/finis odata ce SC intra la boxe. OK. Dar ceea ce s-a intimplat la Monaco a fost de cacao – retragerea SC a fost doar una "pt fotografie" in schimb comisarilor de cursa li s-a comunicat sa fluture steaguri verzi. E aiurea pur si simplu, trebuiau sa fie galbene. S-a spus ca mai erau debris-uri pe pista. Bun. Dar ce am face in situatia in care SC intra – pe bune – la boxe in ultimul tur?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri