F1/ Mercedes GP a facut apel la decizia de penalizare a lui Schumacher

de Lucretia Andriev     HotNews.ro
Luni, 17 mai 2010, 13:56 Sport | Motor

Schumacher, fara succes si la vanzari
Foto: Reuters
Marele Premiu al Principatului Monaco s-a incheiat, dar controversele continua. Mercedes GP a decis sa faca apel la FIA ca urmare a penalizarii primite de Michael Schumacher pentru o depasire din finalul cursei. Suspiciunile asupra pedepsei germanului vin si in urma faptului ca unul dintre stewarzii cursei a fost Damon Hill, un mai vechi "prieten" al germanului.

Mercedes vrea sa-si faca dreptate si a decis sa faca apel la Curtea de Apel a FIA, dupa ce Schumacher a fost penalizat cu 20 de secunde pentru o depasire la Alonso in ultimul viraj al circuitului de la Monte Carlo, imediat dupa ce safety car-ul a parasit pista.

In sezoanele trecute, dupa iesirea safety car-ului de pe circuit, pilotii puteau depasi doar dupa ce treceau de linia start/finis. In acest an s-a introdus o noua regula care mentioneaza ca pilotul poate depasi imediat dupa ce safety car-ul paraseste circuitul fara a astepta sa treaca de linia de start/finis, cu o singura conditie: acest lucru sa nu se intample in ultimul tur al cursei.

Mercedes GP a facut apel bazandu-se pe faptul ca dupa iesirea safety car-ului de pe circuit steagurile erau verzi, si nu galbene. "Noi credem ca aceasta cursa nu s-a incheiat cu safety car-ul pe pista. Acest lucru a fost confirmat si de stewarzii cursei, care au aratat steagurile verzi dupa prima linie a saftey car-ului. In alte ocazii, cand era necesar sa incheiem un tur cu safety car-ul, erau mentinute steagurile galbene, asa cum s-a intamplat la Melbourne in 2009. Pentru ca in ultimul tur au fost aratate steagurile verzi, i-am sfatuit pe pilotii nostri sa se intreaca pana la final, iar Michael l-a depasit pe Fernando pentru locul al saselea. Am facut apel la decizia stewarzilor", a declarat Ross Brawn.

"Mesajul a fost: safety car-ul a parasit circuitul, drum liber. Asta insemna ca ne puteam intrece", a mentionat si Schumacher.

Decizia stewarzilor devine "suspicioasa" in ochii media britanice deoarece printre cei care au stabilit aceasta penalizare se numara si un mai vechi "prieten" al lui Schumacher, Damon Hill.

Cei doi si-au disputat titlul mondial din F1 in '94, atunci cand Schumacher avea un avans de un punct fata de britanic, inaintea ultimei curse. In MP al Australiei, cei doi s-au ciocnit, ambii fiind nevoiti sa abandoneze. Germanul a castigat campionatul, dar Hill l-a acuzat pe Schumacher ca a produs in mod intentionat incidentul.

In ceea ce priveste implicarea lui Hill in aceasta decizie, Schumacher a replicat: "Nu cred ca aceasta decizie a fost influentata de ceea ce s-a intamplat in trecut, dar este o asociere interesanta".

Hill neaga ca penalizarea germanului ar fi o razbunare din partea sa: "Credeti-ma singura mea preocupare a fost sa fie respectate regulile. Dar am vazut un zambet fals pe fata lui Michael. Chiar ironic as putea spune". 

Un alt incident ce a starnit controverse la Monte Carlo a fost gestul lui Rubens Barrichello. Dupa accidentul suferit, brazilianul a aruncat nervos volanul pe pista, ulterior un alt monopost trecand peste el. Gestul necugetat al pilotului brazilian ar fi putut degenera intr-un alt incident, dar stewarzii nu l-au penalizat pe Barrichello.


Citeste mai multe despre   























3236 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    intreb si eu (Luni, 17 mai 2010, 14:11)

    mithrill [anonim]

    daca nu au voie sa depaseasca in ultimul tur... pentru ce-l mai parcurg?! de ce nu incheie cursa cu un tur inainte? e turul omagial sau cum?
    • 0 (0 voturi)    
      pai nu i suficient (Luni, 17 mai 2010, 16:36)

      ekek [anonim] i-a raspuns lui mithrill

      poate sa i crape motorul, sa piarda controlul etc
    • +1 (1 vot)    
      ca sa se mire unii (Marţi, 18 mai 2010, 10:04)

      victor L [anonim] i-a raspuns lui mithrill

      Masinile trebuie sa parcurga nr. de ture cit are fiecare concurs. Obligatoriu pentru a considera ca nu ai abandonat.

      NU te poti retrage din joc in minutul 60 chiar daca ai deja 5 goluri marcate si adversarul niciunul.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Luni, 17 mai 2010, 14:39)

    me [anonim]

    "pilotul poate depasi imediat dupa ce safety car-ul paraseste circuitul fara a astepta sa treaca de linia de start/finis, cu o singura conditie: acest lucru sa nu se intample in ultimul tur al cursei " - pai atunci d c e penalizarea ilegala? asta e regulamentul (bun, prost). trebuei respetat.
  • -4 (4 voturi)    
    steaguri (Luni, 17 mai 2010, 14:42)

    Mihai [anonim]

    Steagurile verzi indica faptul ca pista este ok, nu e blocata partial/total de nimic, se poate merge in regim de viteza normala si se poate depasi daca nu este interzis de alta regula. Intotdeauna se arata verde la iesirea SC, iar echipa lui Schumi stia de acest lucru; nu aveau timp sa ii comunice, intre iesirea SC si depasire, ca sunt steaguri verzi in loc de galbene (?) si sa depaseasca, a planuit dinainte si a mizat pe faptul ca poate ii iese ulterior. Regula e regula si trebuie respectata de toti, inclusiv de Schumi care vad ca polueaza notiunea de sport...
  • +3 (3 voturi)    
    dar daca . . . (Luni, 17 mai 2010, 15:18)

    gheorghe [anonim]

    . . . pilotului nu i s-a comunicat de la boxe ca e in ultimul tur? Eu nu cred ca un pilot mai are timp sa-si numare tururile. El alearga pana vede steagul cu patratele.
    • -2 (2 voturi)    
      asta e cea mai mare prostie pe care am auzit-o (Luni, 17 mai 2010, 15:36)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      .. cum sa nu stie pilotul in ce tur e ? :D
  • 0 (0 voturi)    
    regulament (Luni, 17 mai 2010, 15:24)

    Mirci [anonim]

    Rule 40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
    Mai clar de atit nu se poate.
    Stewarzii au gresit fluturind steagurile verzi dupa de SC a iesit. Mertz poate contesta numai pe aceasta baza. Dar si pilotii si managerii de cursa ar fi trebuit sa stie regulamentul.
  • 0 (0 voturi)    
    penultimul sau ultimul (Luni, 17 mai 2010, 15:39)

    schumacher [anonim]

    Este putin mai complicat. Sunt doua situatii: safety-car-ul iese in ultimul tur, sau ramane pe circuit pana la sfarsitul cursei. In ambele situatii, insa, masina safety-car-ului trebuie sa iasa efectiv de pe circuit, astfel incat la linia de finish sa ajunga prima masina cea castigatoare (in gluma, sa poata fi pozata fara obstacole). In acest context, trebuie studiata intentia oficialilor: masina safety-car a iesit pentru a face loc pozei, sau pentru ca ar fi trebuit sa isi incheie misiunea?
  • 0 (2 voturi)    
    reguli si exceptii (Luni, 17 mai 2010, 22:15)

    Kibby [anonim]

    Da, Schumi a gresit. Mie nu-mi place acest domn si nu mi-a placut vreodata dar asta nu ma impiedica sa remarc cit de cretina e aceasta regula. De fapt exceptia ei. Pt ca regula nu e rea.
    safety car in ultimul tur? Asta e, nu se mai fac depasiri si mucles. Ca la scoala, la examen - in ultimele 15 minute nimeni nu mai iese ca sa nu deranjeze pe ceilalti care mai scriu.
    PS pariu pe 10 lazi de bere ca orice zimbet ar fi avut Schumi, Hill tot fals l-ar fi vazut.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri