F1/ Schumacher, penalizat pentru manevra din finalul cursei de la Monte Carlo

de L.A.     HotNews.ro
Duminică, 16 mai 2010, 20:58 Sport | Motor

Michael Schumacher
Foto: Agerpres
Michael Schumacher si-a pierdut locul al saselea obtinut in finalul cursei de la Monte Carlo, stewarzii catalogand drept neregulamentara manevra sa de depasire a lui Alonso din ultimul viraj al cursei. Aceasta decizie il lasa pe septuplul campion fara puncte in Marele Premiu al Principatului Monaco, iar pe Fernando Alonso il urca pe pozitia a sasea.

Stewarzii cursei au decis sa il penalizeze cu un drive through pe german pentru ca l-a depasit pe Alonso in ultimul viraj, la doar cateva clipe dupa ce safety car-ul a iesit de pe circuit. Deoarece incidentul s-a produs pe finalul cursei, pedeapsa lui Schumacher s-a transformat intr-o penalizare de 20 de secunde.

In urma acestei decizii Schumacher a ocupat ultimul loc in cursa (locul 12 deoarece celelalte 12 monoposturi au abandonat), iar pe Alonso l-a urcat pe locul sase. Un alt pilot care a profitat de manevra lui Schumacher este Sebastien Buemi, elvetianul reusind sa intre in puncte.


Clasament final MP Monaco:

1. Mark Webber (RBR-Renault) 25 puncte
2. Sebastian Vettel (RBR-Renault) 18p
3. Robert Kubica (Renault) 15p
4. Felipe Massa (Ferrari) 12p
5. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 10p
6. Fernando Alonso (Ferrari) 8p
7. Nico Rosberg (Mercedes GP) 6p
8. Adrian Sutil (Force India-Mercedes) 4p
9. Vitantonio Liuzzi (Force India-Mercedes) 2p
10. Sebastien Buemi (STR-Ferrari) 1p
11. Jaime Alguersuari (STR-Ferrari) 0p
12. Michael Schumacher (Mercedes GP) 0p


Citeste mai multe despre   






















5275 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Reguli (Duminică, 16 mai 2010, 21:14)

    Zotta [anonim]

    Regulamentul de anul acesta zice asa: Rule 40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
    E clar, depasirea a fost frumoasa dar ilegala... Hai sa nu mai judecam emotional ci dupa reguli. Ca nu ne plac anumite reguli e iarasi alta poveste.
    Trist este ca nici pilotii, nici managerii nicicomentatorii nu prea stiau aceasta regula noua.
    • +2 (6 voturi)    
      Am inteles regula dar... (Duminică, 16 mai 2010, 22:22)

      Pooky [utilizator] i-a raspuns lui Zotta

      De ce s-au aprins semafoarele si s-au fluturat steagurile verzi dupa intrarea safetycar-ului? Sau organizatorii nu cunosc nici ei regulamentul?
      Trebuia ca semafoarele si steagurile sa fie galbene si atunci era clar ca nu trebuie sa depaseasca nimeni. Pilotii cand vad verde... calc-o nene, ce stau sa calculez ce prevede noua regula nr. nustiucat din regulament?
      De ce trebuie sa plateasca unii gresala altora?
      Schumacher e legenda, a aratat inca o data, daca mai era nevoie, ca are stofa. A dat o lectie clara despre ce si cum trebuie facut ca sa ajungi campion mondial de 7 ori. Schumi meserie.
      • -1 (5 voturi)    
        re (Duminică, 16 mai 2010, 23:01)

        Reactor [utilizator] i-a raspuns lui Pooky

        Regula se stie si este de ani buni, banuiesc sa Schumi & co. s-au prefacut ca nu o stiau, ca poate le iese. Intr-adevar, cu asemenea tactici, e clar ca "maestrul" si-a revenit. E clara, nu depasesti pana pana la linia de start. Doi, vad ca nu stiti ce semnifica steagurile. Verdele inseamna ca orice pericol sau obstructie pe pista a fost inlaturata si se poate rula cu viteza de cursa (si SC este considerat obstructie); iti permite sa depasesti daca nu ti se interzice de catre alte reguli (ca aici, pana la linia de start-sosire)
      • +1 (1 vot)    
        Tu nu-l slavesti pe Schumi, ci te lustruieti pe ti (Luni, 17 mai 2010, 10:52)

        victor L [anonim] i-a raspuns lui Pooky

        @Pooky,
        nu ai inteles nimic, ci vrei sa creada altii ca esti priceput.
    • +2 (6 voturi)    
      Asa? (Duminică, 16 mai 2010, 22:27)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Zotta

      Poate ne explici si de cand inseamna semnalele luminoase si flag-urile verzi ca nu ai voie sa depasesti?!

      Imi pare rau sa-ti sparg bula de sapun dar atat timp cat steguletzul verde este agitat inseamna, pentru oricine in motor sport ca se concureaza.
      • +1 (1 vot)    
        da, asa. (Duminică, 16 mai 2010, 23:58)

        Zotta [anonim] i-a raspuns lui un roman

        Astea-s regulile mai romane, n-ai ce-i face. Daca il favorizau pe schumi probabil ca le acceptai mai usor. Regula e de anul acesta si poate de-asta nu prea era cunoscuta. Am revazut secventa si intr-adevar era cel putin un steag verde care indica conditii de cursa. Stewarzii au gresit la faza asta deci Mertz are sanse sa cistige apelul. E interesant, sa vedem...
        Nu cred ca are vreo legatura cu conspiratia mondiala in F1.
    • 0 (2 voturi)    
      corect (Luni, 17 mai 2010, 0:30)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Zotta

      Cu alte cuvinte, din moment ce safety carul nu a terminat cursa ci a iesit mai repede, depasirea e regulamentara.

      Conform regulamentului citat de tine safety carul trebuia sa treaca linia de sosire, ca sa fie inca activ
    • 0 (0 voturi)    
      reguli si schimbarea regulilor (Luni, 17 mai 2010, 16:07)

      Kibby [anonim] i-a raspuns lui Zotta

      E clar ca depasirea a fost neregulamentara. Nu e clar insa de ce pilotii vedeau totusi verde (steaguri, lumini) si – in fine - si mai neclara e aceasta exceptie a regulii. Ce legatura poate sa aiba interzicerea depasirii cu faptul ca pace car –ul se retrage in turul 1, 33 sau 60?
      Alta chestie – Auckland / Montreal – iti spune ceva?
  • -9 (17 voturi)    
    toata cariera a facuto din manevre nepermise (Duminică, 16 mai 2010, 21:23)

    Eneas [anonim]

    un jeg acest Schumacher,care in loc sa traiasca din cele minim 100 milioane euro castigate pe nedrept ,vrea sa faca pa Lance Armstrong al curselor auto!Departe griva de iepure!
    • +3 (9 voturi)    
      Esti pe dinafara, Damon Hill (Duminică, 16 mai 2010, 21:55)

      barbidoc [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Eu cred ca o asemenea manera de depasire nu o poate face decat un mare mastru in pilotaj. E cea mai frumoasa manevra de depasire din sezonul asta. Si in plus absolut legala. Safety car intra la standuri, ia uita-te la comisarii de traseu, sunt steaguri si semafoare verzi. De ce sunt verzi? Ca n-ai voie sa depasesti? Toti pilotii au accelerat la maxim, mai putin Alonso care dormea.

      http://www.youtube.com/watch?v=RkHUsYYHbBE

      Faptul ca ,,intamplator" italienii de la Ferrari sunt avantajati, nu e o noutate in F1. Probabil ca n-au putut sa accepte ca tocmai Schumi le-a tras-o in halul asta chiar in ultimul viraj...
      • +1 (1 vot)    
        rules (Luni, 17 mai 2010, 11:02)

        Floorin [utilizator] i-a raspuns lui barbidoc

        In anii trecuti, aveai voie sa depasesti dupa ce SC intra la boxe dupa ce ai trecut de start/finish line.
        Anul asta s-a schimbat regula, si ai voie sa depasesti dupa ce treci de linia aia alba care se vede in filmulet. DAR, s-a mai adaugat si regula 40.13 tocmai pentru a reglementa ce se intampla cand e vorba de ultimul tur de pista. Si acolo se spune clar, ca NU AI VOIE SA DEPASESTI.
        Nu era nevoie de regula asta pana acum, deoarece, chiar daca SC intra la boxe in ultimul tur, pilotii nu aveau voie sa faca depasiri decat dupa ce treceau linia de sosire. Dar asta insemna ca oricum s-a terminat cursa.

        Ghinion pt Schumi... Alonso nu cred ca o sa uite prea curand cum a fost depasit in ultimul tur, dar astea sunt regulile....
    • +2 (2 voturi)    
      oare? (Luni, 17 mai 2010, 0:35)

      ov [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Este minunat cand punem pasiune! Dar hai sa fim ceva mai corecti si mai obiectivi!

      Schumi a fost campion mondial de 7 ori! Poate a mai profitat de unele ocazii, cum spune Eneas, dar nu de 7 ori! Oare Lance chiar nu a profitat deloc? Din ce am vazut eu (pe viu sau la TV), Lance a profitat din plin cel putin de sprijinul unei echipe! Schumi la fel!

      Hai sa fim rezonabili si cat de cat obiectivi! Schumi, cu bune si ele, ca si Lance, s-au dovedit mari campioni! Pb lor este ca vor sa revina dupa o perioada relativ lunga de intrerupere si ca varsta nu-i favorizeaza! Sclipiri au (si asta-l supara e Eneas!) Dar nu-i destul!

      In sfarsit, punctul de la Monte Carlo nu conteaza! Lupta, da! Si Schumi lupta! Alonso a fost "cu indispensabilii in vine" in clipa aceea! (cu scuze pt expresia frustra!) Cred ca asta-i diferenta! De atitudine!
  • -2 (6 voturi)    
    Nu este adevarat (Duminică, 16 mai 2010, 21:31)

    Adi [anonim]

    Nu este adevarat ca pilotii nu cunosteau aceasta regula.
    Nu poti concura daca nu cunosti regulamentul.
    Daca nu cunosti regulamentul nu ai ce cauta pe pista.
    Deci, ori Schumacher nu cunoaste regulamentul si atunci nu are ce cauta pe pista, ori il cunoaste si atunci inseamna ca a furat.
  • -2 (6 voturi)    
    Schumi nu mai poate castiga nimic (Duminică, 16 mai 2010, 22:05)

    Mihai [anonim]

    Voi, nostalgicii Schumi, nu intelegeti ca in F1 exista reguli ce nu pot fi incalcate. Ca un FOST pilot nu le stie(schumi), sa joace table sau alt sport unde ar putea avea ceva mai mult noroc, ca de maiestrie nu mai vorbim, sunt piloti mai buni decat el
  • +1 (5 voturi)    
    new rule ! (Duminică, 16 mai 2010, 22:09)

    Floorin [utilizator]

    The new rule - 40.13 - states: "If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pitlane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

    http://en.espnf1.com/monaco/motorsport/story/17477.html?CMP=OTC-RSS
    • -1 (3 voturi)    
      invata engleza (Luni, 17 mai 2010, 0:36)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Floorin

      "If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pitlane at the end of the last lap" - deci daca cursa se termina in timp ce safety carul este trimis cursa, acesta va intra la boxe dupa terminarea ultimului tur - masinile ramse in spatele lui nu mai pot depasi chiar daca safety carul e la boxe

      Ceea ce nu se aplica aici: safety carul a iesit INAINTE sa se termine cursa, iar steguletele verzi au fost afisate pilotilor.
      • +1 (3 voturi)    
        mai citeste ;) (Luni, 17 mai 2010, 8:57)

        Floorin [utilizator] i-a raspuns lui dan

        SC-ul nu poate intra pe 'pit lane' decat INAINTE de finish line, pentru ca acolo e intrarea la boxe. Nu o sa intre la boxe pe la iesire, nu? De aceeas, DESI a intrat al boxe, se considera ca cursa s-a terminat sub Safety Car. E simplu.

        SC-ul nu trece linia de sosire odata cu masinile, tocmai pentru a lasa castigatorul sa se bucure ca a castigat. E cam penibil sa ti se fluture steagul daca esti dupa SC, cu 120 kmh

        Mai citeste o data. Hai, stiu ca poti.. doar stii engleza ;)
  • +1 (3 voturi)    
    !!! (Luni, 17 mai 2010, 0:42)

    Fifi [anonim]

    Schumacher calca pe cap orice pilot la ora asta:

    1.Roseberg nu se mai tine de Schumacher de 2 curse, mereu iese in spate la secunde bune,

    2. Button(actualul campion mondial) nu a putut sa treaca de Schumacher, desi are o masina MULT mai buna.

    3 Alonso nu a putut sa ii faca fata la MC, Schumacher din nou si-a aratat superioritatea, toata lumea stie ca penalizarea e o faza de kkt, se trecuse linia, steagu era verde, nu era loc de calcul acolo.

    CONCLUZIA: Schumacher INCA este pilot de top, probabil mai bun decat toti, dar nu are o super masina. INCA.
    • 0 (2 voturi)    
      niste detalii (Luni, 17 mai 2010, 10:19)

      kostin [anonim] i-a raspuns lui Fifi

      Poate ca ai uitat, dar cursa a fost pe circuitul de rahat de la MC si aici cu greu se poate depasi chiar daca ai o masina "MULT mai buna"
      Penalizarea e normala in conditiile date, cu toate ca celor care-l ridica pe Schumacher in slavi, nu le convine. Intotdeauna a incercat sa profite si pentru asta a incalcat de mai mute ori regulamentul, fara sa fie penalizat (e posibil sa scape si acum). F1 e o afacere care a avut si are favoritii ei - echipe sau piloti - iar Sch. este unul dintre eacestia
  • +1 (1 vot)    
    gresit (Luni, 17 mai 2010, 3:33)

    alexro [utilizator]

    Lasand fanii si aparentele la o parte, vad ca nimeni nu mentioneaza un aspect important. Daca ati citi despre aceasta penalizare pe grandprix.com ati afla ca, desi regulamentul permite depasiri in conditiile in care se afla Schumacher, o regula noua din 2010 interzice acest lucru in ultimul tur de pista.

    http://www.grandprix.com/ns/ns22275.html
  • +3 (3 voturi)    
    volan monopost Barichello (Luni, 17 mai 2010, 9:27)

    xtax [anonim]

    iesit din subiect, scuze, dar sunt curios : nu exista in regulament un paragraf care sa penalizeze aruncarea volanului in calea altor competitori facand posibil un alt inconvenient tehnic, cel putin???
    • +1 (1 vot)    
      volan (Luni, 17 mai 2010, 11:04)

      Floorin [utilizator] i-a raspuns lui xtax

      mda, nimeni nu a pomenit nimic despre asta... Poate i-au dat doar o amenda lui Barichello, dar nu e destul de interesant sa apara si in presa.
  • 0 (0 voturi)    
    depasire asa zis incorecta (Luni, 17 mai 2010, 17:45)

    pop mihai [anonim]

    de acord ca cf noului regulament nu avea voie sa depaseasca. de ce s-au fluturat steagurile verzi? este o greseala a organizatorilor nu a pilotilor.

    aa si inca ceva ! volanul aruncat pe circuit de barichello si luat in plin de urmatorul monopost. asta mi se pare mai grav.
  • 0 (0 voturi)    
    hm (Luni, 17 mai 2010, 19:43)

    gabi [anonim]

    nimeni nu e mai presus de lege, la fel , nu exista exceptii pe considerente ca fluturasii fluturau inca, aberatie......
    iar de volan ce sa mai zic, ca un volan dinasta costa vreo 150 mii LIRE STERLINE !!!!!!!!!!!!!
    probabil Barichelo are de unde da......


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi