Formula 1 sau marea plictiseala

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Luni, 15 martie 2010, 16:17 Sport | Motor

Alonso, "poezie" pe circuit
Foto: Reuters
Debutul noului sezon de Formula 1 a fost asteptat cu mare interes de iubitorii sporturilor cu motor, dar prima etapa din 2010 a fost una destul de plictisitoare, depasirile realizandu-se aproape numai intre pilotii din partea inferioara a ierarhiei.

"Singura conditie ca sa poti depasi era ca cineva sa faca o greseala", a declarat Michael Schumacher. FIA a schimbat de nenumarate ori regulamentul, dar rezultatul este acelasi: spectacolul a inceput sa lipseasca cu desavarsire.

Regulamentul in vigoare este criticat de cei patru campioni mondiali care ruleaza in acest moment in Marele Circ (Schumacher, Alonso, Hamilton si Button), acestia fiind de parere ca realimentarea ar fi sporit la dinamizarea Grand Prix-urilor de Formula 1, informeaza BBC.

"Va fi dificil sa avem parte de depasiri atata timp cat nu mai exista realimentarea. Pozitiile vor fi stabilite dupa doar primul tur" - Fernando Alonso (Scuderia Ferrari).

"Singura conditie ca sa poti depasi era ca cineva sa faca o greseala sau sa aiba o problema la monopost. Acesta va fi genul de actiune pe care il vom vedea de acum incolo in Formula 1" - Michael Schumacher (MercedesGP).

"Debutezi in cursa cu combustibil, iar oprirea la boxe are legatura numai cu schimbul de cauciucuri. Dupa acest episod se formeaza un adevarat tren pe circuit" - Lewis Hamilton (McLaren Mercedes).

"Cu siguranta, doar in primul tur exista sanse sa poti sa depasesti pe cineva. Din pacate, daca nu se schimba ceva vom continua sa rulam in acest mod prea putin interesant etapa de etapa" - Jenson Button (McLaren Mercedes).

Echipele implicate in Marele Circ discuta deja introducerea in regulament a nu mai putin de doua pitstop-uri obligatorii pentru fiecare echipa intr-un Grand Prix.


Citeste mai multe despre   



















7811 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Daca ei se plictisesc, noi ce sa zicem? (Luni, 15 martie 2010, 17:05)

    Kibby [anonim]

    Alimentarile au fost scoase pt a "forta" depasirile pe pista, teoretic. Cei de la FIA s-au hotarit insa ca doar ei au dreptate. Absolut toti pilotii se plinsesera ca in siajul altei masini pierd aderenta, au probleme in a stapini masina. Ce depasiri sa mai vedem? Singurele depasiri erau cele la boxe. Deci…inapoi la alimentari, doar asta ne-a mai ramas!!
    PS 2 opriri obligatorii? Si ce sa faca pilotii, sa serveasca si o cafea?
    • 0 (0 voturi)    
      nu mai inteleg nimic (Marţi, 16 martie 2010, 18:59)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Kibby

      De fapt ce tot vor astia de schimba toate de la an la an... Cu ce i-a deranjat de exemplu, evolutia sezonului 2007 cu Raikkonen campion mondial in ultima etapa ? Si apoi sezonul 2008 cu Hamilton triumfand in conditii similare ? Maisinile arata mai urate ca niciodata, fanii nu mai inteleg nimic din avalansa de schimbari de regulament, pt. ca in cele din urma sa vedem ce am vazut la Bahrain... niste amatori care improvizeaza si strica de la an la an un sport extraordinar... din pacate pt. noi.
  • +1 (1 vot)    
    mda... (Luni, 15 martie 2010, 17:29)

    liviu_ [utilizator]

    FIA in ultimii ani a luam masuri pentru infrumusetarea F!... dar, suprinzator, a obtinut exact contrariul

    nu prea inteleg faza cu 2 pit stopuri obligatorii... spectacolul se creeaza la depasirile in timpul cursei, nu pe la standuri...
  • 0 (0 voturi)    
    Probleme vechi... (Luni, 15 martie 2010, 17:46)

    Axu [anonim]

    Actualele reguli de cursa (si lipsa unei competitii intre macar 2 producatori de pneuri) vin sa tranteasca un colac baban peste doua pupaze batrane:
    a. preponderenta apasarii aerodinamice ca sursa de aderenta (de unde rezulta dificultatile in a urmari indeaproape si depasi prin turbulentele create de masina din fata);
    b. desenul circuitelor. Bahreinul, Abu Dhabi, Singapore, Valencia si tot neamul lor au probleme majore de design (din punct de vedere al oportunitatilor de depasire). Si, de fapt, acceptarea in campionat a unor asemenea piste gandite cu ambele picioare pe frina.
    • +1 (1 vot)    
      Sa se revizuiasca, OK!!! (Luni, 15 martie 2010, 18:17)

      Kibby [anonim] i-a raspuns lui Axu

      @Axu - good point. Responsabili pt plecarea lui Michelin au fost, in parte, Ferrari - foarte umiliti in 2005, si evident FIA. Iata ca onor Bridgestone si-au anuntat plecarea, felicitari tuturor celor care i-au condus pe Michelin in afara F1. Acum nu se inghesuie nimeni sa revina din cauza incarcaturii politice si a economiei.
      Imi amintesc cu cit entuziasm s-a vorbit de reintoarcerea slick-urilor in 2009. Au revenit dar cum? Eleronul spate a ajuns jumate din cit era. Cu o mina au luat cu alta au dat. Aderenta mecanica a slick-ului, oricit de mare - ok, nu sint specialist si nu stiu exact - nu poate compensa pierderea apasarii aerodinamice, am vazut in 2009 si acum.
      Nu cred ca designul pistei e neaparat de vina, poate Miki sa ne dea o explicatie stiintifica (il cunoaste pe Tilke). Chiar si Monaco de eg. e un rahat de cursa da e "glamour" ma-intelegi, adica te poti hrani si doar urmarindu-i pe altii cum infuleca. Intreaba-l pe Miki!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Plictiseala MARE! (Luni, 15 martie 2010, 18:23)

    Razvan [anonim]

    La plictiseala despre care se face vorbire, adaugati comentariile absolut lipsite de sens si profesionalism ale lui "Miki" Alexandrescu si ale lui Victor Bonifaciu si nu mai e nimic de facut decat sa schimbam canalul TV......
    Traiasca TVR1!
  • 0 (0 voturi)    
    F1 (Luni, 15 martie 2010, 18:57)

    Roby [anonim]

    Incercati sa priviti spectacolul dinainte de 1994. Nici atunci nu erau alimentari si alte tampenii. Pilotii de acum sunt dupa bani. Cei de atunci erau dupa faima. Chiar Ayrton Senna spunea ca este dispus sa alerge pe gratis. A fost prima cursa. Toata lumea a analizat adversarul. Nu este deloc plictiseala trebuie doar sa aveti rabdare.
  • 0 (2 voturi)    
    plictiseala e oricum (Luni, 15 martie 2010, 19:57)

    mihai [anonim]

    nu am priceput niciodata ce poate fi atat de interesant sa te uiti la nste masini care se invart pe un circuit
    • +1 (1 vot)    
      femeilor le place sa auda... (Luni, 15 martie 2010, 20:51)

      marius [anonim] i-a raspuns lui mihai

      ...cum le povestesti despre niste masini care se invart pe un circuit.
      daca nu ar fi femeile, nu ne-am uita nici noi...
      • -1 (1 vot)    
        sper ca e o gluma (Marţi, 16 martie 2010, 13:38)

        razvratit [anonim] i-a raspuns lui marius

        altfel raspunsul tau e total deplasat.
    • 0 (0 voturi)    
      nici nu e nevoie sa pricepi :) (Marţi, 16 martie 2010, 19:15)

      florin [anonim] i-a raspuns lui mihai

      nu te supara ... am glumit! Sunteti foarte multi, nici nu-ti poti imagina cat de multi sunteti cei care puneti mereu, aceeasi intrebare, cu exact aceleasi cuvinte. E putin lipsit de finalitate demersul vostru, pentru ca ,in fapt, nici nu va intereseaza raspunsul.
  • +1 (1 vot)    
    nu cred ca e chiar asa... (Marţi, 16 martie 2010, 1:16)

    HAL9001 [anonim]

    In anii 80- inceputul anilor 90 regulamentele erau mult mai laxe si unde castiga o echipa printr-un motor mai puternic alta putea scoate timpi similari prin aerodinamica sau cu ajutorul unui pilot "nebun" care pilota la limita. Dupa moartea lui Senna s-au introdus progresiv regulamente care sa proteje pilotul. Tilke nu e neaparat un om lipsit de imaginatie dar regulile in costruirea unui nou circuit de F1 limiteaza foarte mult optiunile arhitectului.

    Cred ca cea mai buna idee vehiculata a fost aceea a introducerii unor pneuri super soft, mult mai performante si cu un grad de uzura mai mare.
  • 0 (0 voturi)    
    miki depasitu' (Marţi, 16 martie 2010, 8:32)

    no-miki [anonim]

    Singurul depasit complet este penibilul comentator miki. Oare de ce trebuie sa il suportam inca un an? Sa auzim a cata oara ca "de la tur la tur comportamentul unei masini de F1 se schimba?"
    Inteleg ca este de o varsta cu tvr-ul, dar chiar sa-si bata joc de noi la fiecare cursa, zau, nu are rost!
    • 0 (0 voturi)    
      nu doar atat (Marţi, 16 martie 2010, 13:43)

      razvratit [anonim] i-a raspuns lui no-miki

      mai trebuie sa ii platim si convorbirea telefonica din timpul cursei. nu poate vorbi pe mess sau skype pentru ca idiotul nu stie, probabil, nici cum sa foloseasca o asa inginerie... de aia sta ca "jmecherul" cu telefonul la ureche si comenteaza ce ii trece lui prin vidul din cap, neuitandu/se pe monitor si enervandu-ne la culme.
  • 0 (0 voturi)    
    greseala FIA (Marţi, 16 martie 2010, 9:11)

    Dragos [anonim]

    Din dorinta de a scadea cheltuielile cat mai mult, FIA a introdus niste reguli care nu au facut altceva decat sa strice spectacolul. Cand ma gandesc ce curse erau pe la sfarsitul anilor 90, cand titlul se decidea in ultima cursa a sezonului, cat de spectaculoase erau cursele.... Formula 1 a inceput sa sufere din momentul introducerii acelor reguli stupide: limitarea puterii motoruli, folosirea unui singur motor, fara alimentare, etc. Nu m-ar mira ca peste cativa ani sa se limiteze si viteza cu care sa poata rula monoposturile.
    • 0 (0 voturi)    
      pai nu ai auzit de GP2? (Marţi, 16 martie 2010, 13:40)

      razvratit [anonim] i-a raspuns lui Dragos

      ce ziceau "maretii" comentatori? ca au limitat puterea motoarelor cu vreo 50 de cai putere si turatiile cu vreo 2.000, ca sa nu faca de ras masinile din F1... si cica tot scot timpi aproape la fel de buni... asta e chiar de rasul curcilor


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi