Curse mai incitante din 2010/ O noua schimbare in regulamentul F1 

de Lucretia Andriev     HotNews.ro
Miercuri, 27 ianuarie 2010, 14:38 Sport | Motor

O noua regula a pneurilor in 2010
Foto: captura f1.com
O noua regula e pe punctul de a fi implementata in Formula 1, incepand cu sezonul 2010. Echipele de F1 vor sa introduca un nou element strategic prin care sa faca mai incitante cursele de Grand Prix. Astfel, potrivit noii reguli, pilotii cu cel mai bun timp in calificari vor fi obligati sa inceapa cursa cu pneurile folosite in sesiunea finala (Q3).

Echipele din F1 s-au intalnit saptamana trecuta si au cautat o maniera prin care sa dinamizeze cursele din Formula 1. Astfel, potrivit noului regulament, cele zece monoposturi care participa in runda a treia a calificarilor vor fi nevoite sa inceapa cursa cu aceleasi pneuri cu care au stabilit cel mai bun timp in sesiunea finala (Q3), informeaza autosport.com.

Incepand cu 2010 pilotii nu vor avea voie sa realimenteze monoposturile cu combustibil in timpul curselor, acest lucru obligand deja echipele sa faca anumite schimbari tactice. Aceasta noua regula a pneurilor va duce la o regandire a strategiei. Echipele vor fi nevoite sa "mearga la risc": fie sacrifica sesiunea de calificari pentru a avea mai multe sanse la podium, fie mizeaza pe obtinerea unui timp bun in calificari, dar vor avea pneuri mai uzate in cursa.

Pentru a intra in vigoare, aceasta regula va trebui votata de Comisia Formulei 1 si de catre Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor, in intrunirea lor de saptamana viitoare.


Citeste mai multe despre   



















2039 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Alti destepti (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 14:50)

    Mitrea Manivela [anonim]

    Mai bine i-ar lega la ochi pe piloti apoi sa concureze doar cu 3 roti si fara volan
    • -3 (3 voturi)    
      Pe tine te-a intrebat cineva ceva? (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 15:11)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Mitrea Manivela

      hahahahahahahahah
      • +1 (1 vot)    
        Dar pe tine...de ce te bagi in seama ! (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 15:42)

        Geo [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Ho ho ho
  • +1 (1 vot)    
    si.... (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 15:36)

    andrei [anonim]

    sa ii drogheze inainte de cursa..... penibili
  • 0 (0 voturi)    
    combustibil vs. pneuri (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 15:45)

    carcotasu' [anonim]

    "Incepand cu 2010 pilotii nu vor avea voie sa realimenteze monoposturile cu combustibil in timpul curselor, acest lucru obligand deja echipele sa faca anumite schimbari tactice. Aceasta noua regula a pneurilor va duce la o regandire"


    care-i legatura intre combustibil si pneurile despre care se vorbeste un paragraf mai sus?
    • 0 (0 voturi)    
      greu de inteles (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:04)

      kibby [utilizator] i-a raspuns lui carcotasu'

      normal pneurile de calificare sint pt 2-3 ture, cum dracu ar vrea cineva sa inceapa cursa cu ele,... hmm... or fi chestii care inca nu s-au anuntat?
      • -1 (3 voturi)    
        Ia arata desteptu lu peste (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:44)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui kibby

        Care-s pneurile alea facute pentru 2-3 ture.
        • +2 (2 voturi)    
          n-ai nici o alta treaba?? (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 17:40)

          kibby [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

          Omule, tu te-ai ratacit pe-aici in drum spre stadionul de fotbal, ia plimba ursu!
      • 0 (0 voturi)    
        pneuri (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 18:43)

        Corneliu [anonim] i-a raspuns lui kibby

        Nu exista pneuri de calificare, pe finalul sesiunii se pun pneuri noi-noute ca, pilotul urmand sa faca turul acela in care "da tot", sa aiba maxim de aderenta (deci timp cat mai bun). Pana acum ele se aruncau ulterior, chit ca s-a mers cu ele doar 2-3 ture intregi (de aici si expresia respectiva).
        • 0 (0 voturi)    
          ce incearca FIA? (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 19:19)

          kibby [utilizator] i-a raspuns lui Corneliu

          Asa e, ai dreptate cu pneurile de calificari. Dar, mai departe, nu prea inteleg pe cei de la FIA in general… va fi cam tot pina acum… primii 10, recte echipele de top, se lupta pt pole pe gumele moi. La start nu vor putea s-o intinda ”flat-out” pt ca ar uza exagerat pneurile (déjà uzate). Cei din spate insa, aici ar fi noutatea, vor putea sa tina – cit de cit – pasul. Mai ales ca toate monoposturile vor avea aceeasi incarcatura in benzina.
          Vom vedea. Vor mai apare si alte chestii si chestiutze de la FIA. Si totusi nici schimbarile prea dese nu sint bune. Mai e si o treaba care n-o inteleg deloc - reducerea fortei de apasare si cresterea numarului de depasiri (asta din urma dorita de toata lumea) sint doi factori antagonici, se autoexclud. De ce nu s-ar putea alege solutia reducerii puterii motoarelor (capacitate, turatie maxima etc) in loc sa se umble tot timpul la apasare?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu intotdeauna (Joi, 28 ianuarie 2010, 10:12)

          SebyS [anonim] i-a raspuns lui Corneliu

          Daca imi aduc bine aminte nu intotdeauna puneau pneuri noi la sesiunea de calificari. Cateodata daca nu cumva de fiecare data (exceptie zilele ploioase) foloseau si pneuri uzate, pentru a avea un maxim de aderenta.
        • +1 (1 vot)    
          anvelope (Joi, 28 ianuarie 2010, 14:12)

          Robert [anonim] i-a raspuns lui Corneliu

          In timpul calificarilor se folosesc pneuri cu un anumi grad de uzura, plus turele care se fac pentru incalzirea acestora daca nu s-a facut cum trebuie la boxe. Alea noi nu sunt bune. Au un punct de uzura in care prind cel mai bine. Uite-te si la dragstere cum se sculpteaza cauciucurile pentru o mai buna aderenta.
          Oricum e o prostia asta cu pneurile. Treaba cu o singura benzina pe circuit mi se pare buna. Unii erau dezastru la boxe si aveau si strategii fara cap.
  • +1 (1 vot)    
    Q3 (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 15:58)

    Corneliu [anonim]

    Cum adica "pilotii cu cel mai bun timp"? Cel mai bun timp apartine unui singur pilot... Corect este "pilotii cu cei mai buni 10 timpi (adica cei care se califica in Q3) vor pleca in cursa cu pneurile ..."
  • +2 (2 voturi)    
    absurd (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:21)

    calin [anonim]

    Mi se pare cel putin absurd si interesanta urmatoarea situatie:
    Daca in calificari e soare si vreme buna iar in momentul inceperii cursei ploua? Ce se intampla?
    Cui i se va aplica aceasta regula? Doar primilor X persoane care au obtinut cei mai buni timpi in calificari? Daca da atunci persoana X+1 nu ar avea un avantaj enorm fata de persoana X?
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Joi, 28 ianuarie 2010, 10:18)

      SebyS [anonim] i-a raspuns lui calin

      In cazul asta ar trebui sa faca o exceptie, sa poata schimba pneurile.
      Oricum ma indoiesc ca se va pune in practica aceasta regula. S-au adoptat prea multe reguli pana acum si nu cred ca mai doreste cineva inca o regula noua.
  • +4 (4 voturi)    
    o prostie (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 17:40)

    luk [anonim]

    ce-ar fi sa-i lase sa piloteze si dupa aia vedem noi cine-i mai bun?

    eu as avea si o alternativa. pilotul cu cel mai bun timp in calificari sa stea intr-un picior si ceilalti sa-i de castane in drum spre masini. iar dupa aceea sa fie nevoit sa plece in cursa fara casca, ca oricum nu l-ar mai incapea.
    • +2 (2 voturi)    
      sa nu te auda astia de la FIA (Joi, 28 ianuarie 2010, 10:58)

      popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui luk

      ca-ti fura pontul.ai un plus de la mine
  • 0 (0 voturi)    
    ????? (Vineri, 29 ianuarie 2010, 15:00)

    liviu_ [utilizator]

    astia au ceva in cap (inafara de tarate)???

    daca in timpul calificarilor ploua si in timpul cursei nu, sau invers? ce fac???

    asta mi-a venit acum, sunt inca n motive pentru care regula asta este idioata
  • 0 (0 voturi)    
    regulament (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 12:43)

    hermy [anonim]

    da eu sunt de parere ca mosley si ecclestone sunt doi rasuflati care nu mai au de mult treaba cu formula 1.regulile sunt din ce in ce mai proaste.exemplu punctajul mi se pare o aberatie.astia n-au decat ineptii in cap o sa ajunga un sport anonim daca o continua tot asa.anul asta ma uit la formula 1 doar sa-l vad pe şumi


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version