Debutul noului sezon din Formula 1 se apropie cu pasi rapizi, iar echipele sunt aproape de a finaliza noile monoposturi. Este si cazul Scuderiei Ferrari, italienii redesenand noua masina tinand cont de parerea lui Fernando Alonso si de noile reglementari ale FIA. "Speram sa avem un sezon deosebit", a declarat fostul campion al lumii.

Numele noului monopost Ferrari nu este cunoscut, totul urmand sa fie facut public in cadrul unei prezentari oficiale. Jurnalistii spanioli au precizat ca Fernando Alonso a avut un cuvant important in update-urile facute de peninsulari pentru masina din 2010.

O prima modificare ar fi aceea ca anvelopele fata vor fi mai inguste, de la 27 de centimetri (cat au fost in 2009) pana la 24,5. De asemenea, roata nu va mai prezenta capacele cu care ne-am obisnuit in recent incheiata stagiune a Marelui Circ.

Pe langa acestea, monopostul va creste in greutate, masina urmand sa aiba aproximativ 620 de kilograme, fata de 605 cat a avut anul trecut. Aceasta diferenta a aparut ca urmare a noii reguli care spune ca nu se vor mai face alimentari in timpul Marilor Premii, ceea ce inseamna automat o capacitate mai mare a rezervorului.

In aceste conditii, noul rezervor va fi capabil sa gazduiasca intre 200 si 230 de litri de combustibil, fata de 90-100 in 2009. Acesta va ocupa o suprafata mult mai mare in cadrul monopostului, iar modificarea va duce inevitabil la o schimbare a distributiei greutatii masinii.

Ferrari va copia modelul Red Bull in ceea ce priveste dublul deflector, acesta urmand sa fie foarte asemanator cu cel folosit anul trecut de Sebastian Vettel - va avea trei canale centrale. Aripa fata a masinii va avea un foarte important rol in fluxul de aer, in timp ce evacuarile vor fi marite.

Au aparut modificari si la nivel de sasiu, acesta urmand sa fie cu aproximativ 10-15 centimetri mai lung, ceea ce implica ca noua masina va fi mai inalta si mai aerodinamica, dupa cum au precizat experti din domeniul Formulei 1.

De asemenea, masina Ferrari nu va mai prezenta sistemul Kers, cel care a fost utilizat in 2009, FIA hotarand renuntarea la acesta din cauza costurilor ridicate pe care le implica.

Nu in ultimul rand, monopostul va avea inscriptionat pe el numele Santander (de doua ori pe fiecare parte laterala), sponsor care s-a regasit si pe masinile McLaren in ultimul timp (banca spaniola este unul dintre principalii sponsori ai lui Fernando Alonso).

"Muncim mult pentru ca startul sezonului se apropie. Mai avem multe de pus la punct, iar in ziua oportuna veti vedea produsul final. Speram sa avem un sezon deosebit", a declarat Fernando Alonso.