Formula 1: Toyota spune adio Marelui Circ cu ochii in lacrimi

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Miercuri, 4 noiembrie 2009, 10:22 Sport | Motor

Toyota, cu ochii in lacrimia
Foto: AGERPRES
Numele importante se retrag unul cate unul din Formula 1, dupa ce BMW a bifat ultimul Mare Premiu la Abu-Dhabi, Toyota va spune si ea adio Marelui Circ, informeaza Reuters. Niponii se confrunta cu importante dificultati economice, iar retragerea din F1 pare a fi cea mai buna solutie. In timpul conferintei care a anuntat retragerea, Tadashi Yamashita (boss-ul echipei de F1) a izbucnit in lacrimi.

Aiko Toyoda (presedintele companiei) si Tadashi Yamashina (boss-ul echipei de Formula 1) au anunta retragerea Toyota din Marele Circ in cadrul unei conferinte de presa care a avut loc miercuri.

Constructorul japonez a intrat in Formula 1 in anul 2002, iar intentia niponilor era sa ramana in Marele Circ cel putin pana in 2012. Planurile le-au fost date insa peste cap de criza economica, cererea de automobile inregistrand o dramatica scadere la nivel mondial.

In aceste conditii, japonezii si-au revizuit ideile, iar cea mai buna solutie pare sa fie retragerea din intrecerile Marelui Circ.

Decizia vine dupa ce Honda a parasit lumea F1 la finalul anului 2008, iar BMW a participat la ultimul Grand Prix la Abu-Dhabi, saptamana trecuta.

De asemenea, in ultima perioada alte doua nume importante din sporturile cu motor, Subaru si Suzuki, si-au anuntat retragerea, iar Bridgestone (unicul furnizor de pneuri din F1) a ales si el sa renunte la competitie. Toate aceste nume vin din Japonia, niponii confruntandu-se cu mari probleme financiare.

Constructorul japonez a semnat insa Acordul Concorde (cel care ii obliga sa participe pana la finalul sezonului 2012 din F1), iar aceasta retragere se va lasa cu despagubiri financiare. 

Interesant este faptul ca Toyota (desi a avut constant unul dintre cele mai mari bugete) nu a reusit sa se impuna in niciun Grand Prix dintr-un total de 139 la care a luat parte din 2002 pana in prezent.

"Tinand cont de actualul mediu economic, ne-am dat seama ca nu avem alta alegere decat aceea de a ne retrage din Formula 1. A fost o decizie dureroasa pentru companie", a declarat Akio Toyoda, presedintele Toyota, intr-o conferinta de presa. 


Citeste mai multe despre   






















2141 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Se retrag toti luzarii (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 10:59)

    CezarN [utilizator]

    BMW, Toyota sau Honda au fost practic umilite de Brawn GP si bugetul sau auster. Acesta este, practic motivul retragerii cu coada intre picioare, cel putin al primelor doua.
    Honda a fost un pic mai desteapta si a inteles ca una este sa faci masini pentru John Six-Pack si alta este sa ai sclipiri de geniu tehnic.
    Cat despre BMW, s-a retras sa faca linistita masini mai performante la liniutele de la semafoare, mai scumpe, cu gadgeturi electronice valorand cat o masina normala si mari aspiratoare de pitipoance. Se vede treaba ca fauna feminina de F1 este mai pretentioasa si mai cunoscatoare. :))
    • -4 (4 voturi)    
      Pana sa le plangi lor de mila (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 11:43)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      Tu cu dacia ta rosie si sigla Nike pe luneta ce mai faceti?
      • +2 (2 voturi)    
        tu... (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 12:14)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        ...esti cel cu bemveu GPL Power? :)
    • 0 (0 voturi)    
      un pic gresit (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 14:17)

      miticosul [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      Nu e chiar adevarat c-au avut un buget auster. cateva sute de milioane de dolari nu e chiar putin. Honda le-a lasat bugetul asta (Concorde Agreement - altfel, trebuiau sa plateasca penalitati si mai mari - vezi articolul prezent). Din cauza asta, nici n-au avut nevoie stringenta sa caute sponsori (vezi masinile din curse). Si apoi, nu uita ca s-a muncit un an intreg inainte la masina (cu banii Honda) - care nu putea fi pusa la punct in cele 3 luni de cand s-a "lasat" Honda de F1 si Melbourne. ;-)
      • +1 (1 vot)    
        Si mai gresit (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 14:43)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui miticosul

        http://www.f1network.net/boards/read/s491.htm?936,10565609

        BUDGETS:
        =========
        1. McLaren 270 mln euro
        2. Ferrari 255 mln euro
        3. Toyota 250 mln euro
        4. BMW Sauber 210 mln euro
        5. Renault 190 mln euro
        6. Red Bull 120 mln euro
        7. Brawn GP 95 mln euro
        8. Williams 90 mln euro
        9. Toro Rosso 70 mln euro
        10. Force India 65 mln euro


        SALARIES
        ========
        1. Ferrari 40 mln euro
        2. McLaren 31 mln euro
        3. Renault 21,5 mln euro
        4. BMW Sauber 18 mln euro
        5. Toyota 10,5 mln euro
        6. Brawn GP 9,5 mln euro
        7. Williams 8,75 mln euro
        8. Red Bull 7,5 mln euro
        9. Toro Rosso 3,3 mln euro
        10. Force India 3,25 mln euro
      • 0 (0 voturi)    
        un pic mai mult (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 19:14)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui miticosul

        E gresit sa spui ca Honda le-a lasat masina aproape gata celor de la Brawn. Honda cand a plecat a luat si motorul cu ea, astfel ca Brawn a trebuit sa cumpere motoarele de le Mercedes. Sa adaptezi un motor care nu era facut pentru masina ta (de ex era mai inalt decat cel de la Honda) astfel incat sa ajunga primul, chiar si inaintea masinii pentru care a fost construit in numai 3 luni e o o treaba. Si asta si cu un buget de aproape 3 ori mai mic decat al echipei de la care ai luat motorul :) Sa fiu in locul sefului de la McLaren as alerga niste ingineri cu levierul :)
        • 0 (0 voturi)    
          ai dreptate cu levierul (Joi, 5 noiembrie 2009, 10:26)

          miticosul [anonim] i-a raspuns lui Catalin

          Dar ceea ce conteaza in proportie de 70-80% in ziua de azi in F1 este partea aerodinamica (adu-ti aminte de minunatele "rear diffusers". Cand s-a "stabilit" ca sunt legale si celelalte echipe au adoptat chestia asta, BrownGP n-au mai avut mega-avantajul ala.

          Si sincer, cred ca n-a fost chiar un handicap ca le-au luat motoarele. Oricum, Mercedes a avut cele mai puternice si fiabile motoare de pe grila.

          Iar cu bugetele, nu uita ca chestia asta e speculativa. ;-) Bugetele reale nu sunt chiar publice. De ce crezi ca s-au "opus" toti la limitarile de buget (si acum cad ca mustele)?
  • 0 (0 voturi)    
    bietul, (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 14:18)

    cristi [anonim]

    plange ca nu mai iese banutu'...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri