Renault a scapat de excluderea din Formula 1, dupa ce FIA a dat echipei o sanctiune de doi ani cu suspendare, ca urmare a scandalului din timpul Marelui Premiu din Sinagapore, din 2008. Briatore a fost exclus pe viata din Formula 1, iar Pat Symonds a fost suspendat cinci ani. Insa Symonds, directorul tehnic s-a declarat nevinovat in fata consiliului FIA, insistand ca ideea a pornit de la pilotul brazilian Nelson Piquet Jr.

FIA a publicat pe site-ul oficial documentele si deciziile finale ale Consiliului World Motor Sport, referitoare la scandalul de la Marele Premiu din Singapore, din 2008. De asemenea, printre documente este prezentata si o scrisoare pe care Symonds a trimis-o FIA si care ulterior a fost citita in cadrul intalnirii Consiliului, de luni.

"Mi-ar placea sa imi recunosc rolul in acest incident. In momentul in care Nelson Piquet Jr. mi-a sugerat aceasta idee, ar fi trebuit sa o dezaprob imediat. Regret enorm si imi este rusine de faptul ca nu am facut asa. Pot doar sa spun ca am facut acest lucru dintr-un devotament gresit inteles fata de echipa mea, si nu pentru vreun castig personal", a scris Symonds.

"Printr-o singura fapta, mi-am distrus reputatia creata in cei 33 de ani de cariera in lumea sportului cu motor. In acea noapte de la Singapore am facut o greseala, iar in acel moment nu m-am gandit la consecinte. Pentru acea greseala nu pot decat sa imi cer scuze fata de toti cei care au fost lezati in vreun fel de actiunea mea", a adaugat Symonds.

La cursa de F1 din Singapore 2008, Fernando Alonso (Renault) a pornit de pe pozitia a 15-a in grila de start, iar coechipierul sau, Nelson Piquet Jr s-a izbit intentionat de zid, pentru a-i facilita spaniolului drumul spre victorie. Accidentul lui Piquet jr. s-a produs exact dupa ce Alonso a trecut pe la boxe. Cu safety car-ul pe circuit, spaniolul a reusit sa castige cursa.