Formula 1

Felipe Massa - desfigurat, dar fericit ca traieste

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Luni, 3 august 2009, 13:53 Sport | Motor

Felipe Massa, accidentat grav la Hungaroring
Foto: captura repubblica.it
Dupa 9 zile de recuperare intr-un spital din Budapesta, Felipe Massa a parasit in cursul zilei de luni capitala Ungariei, pilotul celor de la Ferrari luand drumul Braziliei, informeaza Gazzetta dello Sport.

Massa a suferit un accident grav pe durata calificarilor din MP al Ungariei, de pe circuitul de la Hungaroring, pilotul fiind lovit in cap de o bucata desprinsa din monopostul lui Rubens Barrichello (la o viteza de aproximativ 250 de km/h).

Desfigurat, dar plin de optimism, Felipe a declarat ca de-abia asteapta sa revina in Marele Circ. Urma teribilului accident se putea vedea din plin pe fata lui Massa, brazilianul fiind aproape de nerecunoscut.

Acompaniat de tatal si de sotia sa, pilotul brazilian a precizat ca este un mare norocos pentru ca inca traieste. Felipe va continua analizele medicale in Brazilia, dar, dupa cum a declarat doctorul sau, Dino Altman, fara sa mai fie internat.

Pana la o eventuala revenire a lui Massa pe circuit, in locul sau va pilota septuplul campion mondial Michael Schumacher, cel care va reveni pe circuit dupa o pauza de trei ani (Schumi va pilota prima data pe 23 august in MP al Europei, de pe circuitul de la Valencia).


Citeste mai multe despre   






















9501 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Prietene (Luni, 3 august 2009, 14:53)

    Matei [anonim]

    Nu cred că știi semnificația cuvântului desfigurat. Cicatricea care o are massa pe frunte va fi aproape invizibilă dupa 6 luni.
    • -2 (2 voturi)    
      Re: Prietene (Luni, 3 august 2009, 16:04)

      vanil [anonim] i-a raspuns lui Matei

      @Matei
      Niste baieti mai destepti decat mine au scris in DEX asta:

      DESFIGURÁT adj.: deformat, pocit, schimonosit, slut, sluțit, strâmb, strâmbat, urât, urâțit

      Mie-mi pare ca se potriveste
      • +3 (3 voturi)    
        . (Luni, 3 august 2009, 17:06)

        sep [utilizator] i-a raspuns lui vanil

        pai si tu daca vezi un caine si e urat, tu spui ca este desfigurat?
        • -2 (2 voturi)    
          - (Luni, 3 august 2009, 17:54)

          vanil [anonim] i-a raspuns lui sep

          In stilul clasic, romanesc, nu stim decat sa criticam, fara sa fim constructivi.

          Tu cum i-ai descrie pe Massa, daca 'desfigurat' e chiar asa de nepotrivit?
          • +2 (4 voturi)    
            Cum i-as zice (Marţi, 4 august 2009, 8:28)

            gaspy [utilizator] i-a raspuns lui vanil

            "ranit", "traumatizat", "cu un hematom occipital" (s-ar putea sa fi gresit descrierea, sa ma corecteze un medic), dar nu desfigurat.

            Totusi, discutam de o rana care afecteaza o mica parte a fetei, care se va vindeca cel mai probabil in cateva luni, lasand o urma minimala sau chiar deloc.

            Accidentul a fost grav si putea fi si mai rau, dar sa pastram cuvantul "desfigurat" pentru victimele care raman fara jumatate din fata, altfel vom ajunge sa zicem ca daca te-ai taiat la barbierit, esti desfigurat.
            • -2 (2 voturi)    
              Hematom Occipital (Marţi, 4 august 2009, 13:51)

              Alexandru C [anonim] i-a raspuns lui gaspy

              Funny este ca mai si primesti plusuri la afirmatia asta. Incultura e mare in tara asta si se pare ca multi nu au trecut de clasa a 7-a dar se dau mari cunoscatori si critici.
            • 0 (0 voturi)    
              in linii mari.... (Joi, 6 august 2009, 17:35)

              muky [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

              ....sunt de acord cu tine,mai putin zona "occipitala"(care este in~ zona cefei putin mai sus,la baza craniului,si are legatura cu simtul vederii,caci daca te lovesti mai "zdravan"poti orbi temporar sau definitif,in functie de intensitatea loviturii)pe care o folosesti pt. marcarea zonei ochiului,corect fiind zona oculara. cu bine
    • 0 (2 voturi)    
      cine vb (Luni, 3 august 2009, 18:21)

      the fixer [anonim] i-a raspuns lui Matei

      Daca esti atat de destept incat iti permiti sa faci observatii de ce nu au putina grija? Te-ai molipsit de la Tariceanu?
      "Cicatricea PE care o are Massa"
      Mda
      • +4 (4 voturi)    
        Ai dreptate (Luni, 3 august 2009, 20:27)

        Matei Gruber [anonim] i-a raspuns lui the fixer

        Ai dreptate, the fixer, am omis articolul adjectival. Nu m-am molipsit de la Tăriceanu, aici fabulezi, ci doar am făcut o greșeală gramaticală deoarece am postat în fugă. Dacă doreai să mă jignești prin asocierea cu fostul premier, nu te înțeleg și-ți pot garanta că n-ai reușit. Aș putea în același spirit, să remarc faptul că nu folosești ortografia corectă a limbii române, omițând diacriticele.

        Cât despre fondul problemei, am avut cicatrici mai urâte decât ce are Felipe în poza prezentată, tot în urma unor accidentări, și pot spune cu certitudine că după 3-4 luni semnele abia sunt vizible. Caracterizări mai potrivite ale aspectului lui Massa ar fi fost: hematom, lacerație, vânătaie, tâmplă umflată, decât să folosim termenul bombastic de desfigurat. Asupra acestui aspect am vrut să atrag atenția.
        • -2 (2 voturi)    
          - (Luni, 3 august 2009, 22:49)

          vanil [anonim] i-a raspuns lui Matei Gruber

          In acelasi spirit, as putea sa observ faptul ca hematom, laceratie si vanataie nu sunt caracterizari. Desfigurat, da.

          A desfigura inseamna, pur si simplu, a strica infatisarea fireasca a cuiva. Care-i problema, de ce e bombastic termenul?
        • 0 (0 voturi)    
          Gramatica asta (Luni, 3 august 2009, 23:02)

          Iorgu Iordan [anonim] i-a raspuns lui Matei Gruber

          @ Matei Gruber. Mai bine va opriti din explicatiile acestea pentru ca se vede ca aveti lacune de limba romana. Mai intai, "pe" din "pe care" nu este articol adjectival. Nu exista asa ceva! Este morfem dupa gramatica noua predata inclusiv la clasa a VI-a ori dupa vechile norme e o banala prepozitie. Apoi, desfigurat insemna, pe langa ce scrie DEX-ul, cum bine s-a precizat mai sus, etimologic, "cu figura schimbata in rau", afectata de un accident... de ceva care ii modifica aspectul obisnuit. Da, ce bine stim sa criticam in loc sa punem mana pe cartea de gramatica...
          • +3 (3 voturi)    
            esenta e alta (Marţi, 4 august 2009, 11:34)

            if0014 [utilizator] i-a raspuns lui Iorgu Iordan

            Era vorba de senzationalism. Daca vezi in titlu "desfigurat", apoi deschizi articolul si bunul simt iti spune ca "desfigurat" e exagerat, atunci asa este. Nu e nevoie sa iei DEX-ul sa te convingi. Ce naiba, trebuie sa citim DEX-ul ca sa intelegem adevarul din fata ochilor?

            Nu toti apreciaza stilul DDD, din pacate nu imi vine in minte nicio televiziune care sa nu-l practice, si HotNews merge cu anumite articole in aceeasi directie. Probabil directia buna, daca e sa ma iau dupa comentariile din categoria "bine ca l-a impuscat", "bine i-a facut ca l-a batut" samd.
    • +2 (2 voturi)    
      asa e (Marţi, 4 august 2009, 11:05)

      touretul [anonim] i-a raspuns lui Matei

      desi are evident si capul usor deformat. n-as numi insa asta desfigurare.
  • +6 (6 voturi)    
    . (Luni, 3 august 2009, 14:54)

    sep [utilizator]

    "Desfigurat, dar plin de optimism, Felipe a declarat ca de-abia asteapta sa revina in Marele Circ. Urma teribilului accident se putea vedea din plin pe fata lui Massa, brazilianul fiind aproape de nerecunoscut."

    voi ati vazut un om desfigurat cum arata?
  • 0 (0 voturi)    
    de nerecunoscut (Luni, 3 august 2009, 16:12)

    jax [anonim]

    are dreptate autorul articolului: nici nu-ti dai seama ca e Massa uitindu-te la poza. sa nu-l recunosc, nu alta.

    Felipe, multa sanatate! Suntem cu un ochi la tine (cel sting)!
    • +5 (5 voturi)    
      Mai uita-te (Luni, 3 august 2009, 18:05)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui jax

      Inafara de o tampla is un ochi umflat nu e nimic.
      Un boxer arata mult mai rau dupa un meci greu, nu e nimic extraordinar de vazut la Massa.
      • 0 (0 voturi)    
        e mai rau decat se vede in poza (Marţi, 4 august 2009, 11:17)

        televizoru' [anonim] i-a raspuns lui un roman

        l-am vazut la televizor. Chiar e desfigurat.
  • +1 (1 vot)    
    Bateti campii ... (Miercuri, 5 august 2009, 16:48)

    Daniel [anonim]

    Vad numai comentarii cretine fara nici o legatura cu subiectul articolului ../ Si acum la subiect : sunt curios in cat timp isi revine complet si e capabil sa piloteze...
    • 0 (0 voturi)    
      corect... (Joi, 20 august 2009, 14:18)

      amazing [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      subscriu...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri