F1: Scandalul persista/ Echipele vor fi limitate financiar

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Marţi, 16 iunie 2009, 13:02 Sport | Motor

Formula 1
Foto: captura f1.com
Federatia Internationala de Automobilism a anuntat, in cursul zilei de marti, ca bugetul maxim impus echipelor din Marele Circ (40 de milioane de lire sterline) va ramane valabil, in pofida protestelor venite din partea team-urilor din Formula 1 (in frunte cu Ferrari), informeaza autosport.com.

Hotararea FIA a fost luata dupa o intalnire intre expertii financiari ai forului automobilistic si reprezentantii echipelor.

Ideile propuse de FOTA (Asociatia Echipelor din Formula 1) pentru limitarea costurilor nu i-au multumit pe oficialii FIA, acestia ramanand la ideea ca fiecare team sa aiba un buget maxim de 40 de milioane de lire sterline.

In plus, verificarea cheltuielilor de-a lungul unui sezon va fi facuta de catre experti ai FIA, lucru care a nemultumit din nou echipele impicate in Marele Circ.
 
"Propunerile financiare ale FOTA au fost discutate si analizate, dar a devenit clar pentru toata lumea ca acestea nu permit limitarea cheltuielilor unei echipe care are resursele de a cheltui mai mult decat celelalte team-uri. Regulamentul Financiar al FIA ramane asa cum a fost publicat anterior", se precizeaza intr-un comunicat al FIA.

In conditiile actuale, cele 8 echipe implicate in FOTA au sanse mari sa paraseasca Formula 1 la finalul actualei stagiuni, cu toate ca fusesera de acord cu inscrierea pentru sezonul 2010 al Marelui Circ.

Zvonul conform caruia marii constructori din Formula 1 vor pune bazele unei competitii paralele cu Marele Circ prinde din ce in ce mai mult contur.


Citeste mai multe despre   



















1177 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    Sponsorii nu pot (Marţi, 16 iunie 2009, 14:00)

    dl K [anonim]

    Banii multi de la Ferrari sau Mercedes vin in majoritatea lor de la sponsori. Or, sponsorii nu se vor arunca sa sponsorizeze doua competitii(si cea a FOTA si F1), mai ales pe aceste vremuri de criza. In plus, noua competitie(cea a FOTA), fiind la prima editie, inca nu are un succes de audienta care sa ii permita sa impuna anumite sume sponsorilor. In plus, drepturile de televiziune ale F1 sunt vandute pe mai multi ani(asemanator CL din fotbal), deci televiziunile au pe urmatorii ani grila ocupata cu F1, iar transmiterea si a unei alteia curse auto (pe TVR, de exemplu) le-ar supune la un efort financiar suplimentar si nu cred ca le-ar aduce nivelul de audienta necesar recuperarii banilor investiti.

    Eu cred ca cei de la FIA au gandit toate aceste aspecte, s-au consultat cu principalii sponsori si au ajuns la concluzia ca echipele din FOTA au sanse minime sa gaseasca bani pentru o noua competitie. De aceea si-au permis sa intinda coarda, fortand nota cu limitarea bugetului, ceea ce mie mi se pare, in principiu, o masura buna, fara a ma putea pronunta asupra nivelului sumei avansate(40 mil. lire sterline)
    • +2 (4 voturi)    
      o masura buna sa ... (Marţi, 16 iunie 2009, 15:00)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui dl K

      O masura buna eventual sa transforme F1 intr-un fel de competitie de karting.

      F1 totdeauna a fost varful de lance al dezvoltarii tehnologice auto de pe glob. Acum o tranfsormi in cursa de carturi limitate la maxim.

      Si ce sponsori crezi ca o sa mai ramana sa sposorizeze o competite cu trupe gen Superfund , Campos , Lola ?
      Cand cea noua are nume ca Ferrari , BMW , Toyota, Mercedes ?
      • 0 (4 voturi)    
        E greu (Marţi, 16 iunie 2009, 15:54)

        dl K [anonim] i-a raspuns lui patrunjel

        Este foarte greu si da al dracului de rau la imagine sa te numesti Ferrari sau BMW, sa ai buget nelimitat anul acesta(in jur de 400 milioane), sa fii pe locul 4 sau 8 in F1, sa fii batuta(umilita) de echipe cu buget de 100 milioane(caci asta este situatia de anul acesta) si sa pretinzi ca pleci din F1 din cauza limitarii bugetului peste un an sau doi, sau nu crezi?

        Aaaa, alta ar fi situatia daca acesti guresi nemultumiti ar fi pe locul 1 sau 2 si ar demonstra astfel avantajele unui sistem cu buget nelimitat. Or, realitatea este alta, anume ca echipele cu buget foarte mic pentru F1 actuala domina categoric competitia si echipele cu bugete imense, demonstrand astfel ca ideile bune si creativitatea nu stau neaparat in marimea bugetului.

        Repet, nu imi pot da cu parerea asupra oportunitatii limitarii la 40, 50 sau 60 de milioane, insa cred ca limitarea in sine este buna pentru atragerea altor echipe. Altfel, F1 se va transforma volens-nolens in competitia proiectata de FOTA, de vreme ce nici o alta grupare nu va putea mobiliza bugete de sute de milioane de EUR.

        Mai era si solutia cealalta, de compromis, de a admite buget nelimitat, insa cu anumite limitari tehnice(existente, dealtfel), si a relaxa aceste limitari pentru echipele care accepta sa aiba un buget limitat.
        • +1 (1 vot)    
          Nu sunt de acord (Marţi, 16 iunie 2009, 17:46)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui dl K

          De ce sa se incerce atragerea unor echipe care in nici un fel nu vor putea dezvolta acest sport pentru ca nu au nici oamenii si nici banii necesari, ca sa nu mai vorbim de experienta. De ce nu se incearca aducerea unor constructori la fel de puternici ca cei existenti in formula 1? Cum ar fi Volkswagen/Audi, Porsche.
          Vina situatiei actuale din formula 1, ma refer la Brawn si posibil RedBull de a castiga cursa dupa cursa se datoreaza tot deciziilor penibile ale FIA care fac modificari drastice in regulament de la an la an, dupa care tot ei se mira si se declara nemultumiti ca unele (a se citi o singura) echipe sunt intr-un avantaj masiv si totul este previzibil si plictisitor, cel putin la varful clasamentului.
          In ce altfel de conditii ar fi un contructor dispus sa cheltuie sume imense pentru dezvoltarea automobilelor daca nu intr-o competitie. Multe din inovatiile introduse in marile competitii automobilistice au ajuns sa se regaseasca in automobilele personale, sisteme de siguranta, aerodinamica, sistemele turbo de la mai toate diesel-urile, tehnologii de fabricare a cauciucurilor, eficienta si fiabilitatea motoarelor...
          Poate peste cativa ani sistemul kers va ajunge si la masinile de serie, de ce sa consumi benzina aiurea in conditii grele de trafic cand pentru miscarea masinii 2-3 metri (nu metrii cum scriu toti dobitocii) ai putea folosi energia inmagazinata si generata de partile mobile ale acesteia de cand se afla in miscare.
    • +1 (3 voturi)    
      nimic nu e garantat (Marţi, 16 iunie 2009, 15:03)

      MihaiMese [utilizator] i-a raspuns lui dl K

      Se poate intampla orice, doar pt ca sunt niste drepturi de televiziune, nu inseamna ca nu se va crea o competitie alternativa. Ba chiar are sanse sa fie un real succes daca se bazeaza pe cele mai puternice echipe aflate momentan in F1. Eu vad lucrurile in felul urmator: fara aceste echipe, F1 devine un fel de formula 3, formula Ford, Renault, sau Porsche Cup, cu toate masinile la acelasi nivel. Valoarea competitiei si implicit audienta, stau in echipe, nu in brandul F1, deci limitarea bugetului e o idee proasta, insemnand si limitarea progresului tehnologic (care intr-o oarecare masura influenteaza si masinile de serie).
      Vezi si exemplul american: din competitia Indy Car au plecat niste echipe si au format Indy Racing League; fostul IndyCar a devenit PPG Cart apoi Champ Car. Dupa cativa ani, Champ Car s-a desfiintat, ramanand acum doar competitia derivata... deci, e posibil orice
  • 0 (4 voturi)    
    Pacat.... (Marţi, 16 iunie 2009, 16:23)

    drushk [anonim]

    Nu mi se pare in primul rand democratic, ca orice echipa sa aiba un maxim de buget prestabilit...
    E ca si cum Real Madrid trebuie sa cumpere jucatori de numai 1.000.000 de Euro... sa fie in rand cu Steaua, Unirea Urziceni si Fulgerul Bragadiru...
    Progresul tehnic inseamna in primul rand bani investiti in tehnologie... iar daca o echipa este dispusa sa investeasca mai mult decat alta, cine suntem noi s-o retinem?!?!? Iar faptul ca vezi echipa ca Ferrari, Mecedes, Etc.. cu masinile depasite cu 1-2 tururi de pista de catre niste noname-uri este deja hilar.... si sincer, de cand a parasit Schumi, F1, am rarit-o rau de tot cu vizionarea acestui sport.
    Nu mai are sarea si piperul din trecut... Sena, Ricardo Patreze, Nigel Mensel, Hakkinen, Schumacher, Alesi, etc.. era mult mai frumos in acele vremuri... nu mai spun de Schumi cand ploua... :) :) :)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri