Opinie

Formula 1, sclava regulilor

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Luni, 8 iunie 2009, 11:47 Sport | Motor

Formula 1
Foto: captura f1.com
"Veti vedea o Formula 1 mai interesanta ca niciodata", spunea Ecclestone la debutul stagiunii. Au trecut sapte Mari Premii, iar Formula 1 incepe sa nu mai intereseze aproape pe nimeni. Adevaratele dueluri se petrec in jurul locurilor 11-14, in timp ce Button incepe sa devina mai enervant ca niciodata prin constanta de care da dovada. Propun, pentru revitalizarea sezonului, ca BrawnGP sa nu primeasca puncte cateva Mari Premii...

Noile reguli atat de laudate de Bernie Ecclestone si Max Mosley inainte de startul sezonului 2009 ne promiteau o Formula 1 mai interesanta ca niciodata. Lupta intensa pentru victorie etapa de etapa la care sa participe mai multe monoposturi, nu doar McLaren, Ferrari si cel mult BWM Sauber (ca in 2008).

Anul trecut am vazut, cat de cat, o lupta stransa pentru titlul mondial pana in ultima etapa, Scuderia Ferrari si McLaren Mercedes oferind suspans pana la ultimul viraj de la Interlagos.

Anul acesta, BrawnGP, acest Fat-Frumos din Marele Circ (in timp ce altii testau de zor, ei nu stiau daca vor lua parte la intreceri - fosta Honda), a monopolizat Grand-Prix-urile, adevaratele lupte dandu-se pentru locurile care nu au nicio legatura cu podiumul de premiere.

In Turcia, cele mai frumoase dueluri au fost date de ultimii campioni mondiali (Fernando Alonso, Kimi Raikkonen si Lewis Hamilton), cei trei depasindu-se pentru a ajunge pe magnificul loc 11.

Alonso are 11 puncte, Raikkonen si Hamilton cate 9, in total 29. Ca o completare, liderul din clasamentul pilotilor are singur nu mai putin de 61 de puncte.

Jenson Button a castigat deja 6 Mari Premii dintr-un numar total de 7, iar echilibrul de care vorbea Ecclestone este unul utopic.

Cu o directie in deriva, Formula 1 tinde sa devina tot mai monotona pentru fani, iar daca in 2009 campionatul este atat de interesant nu vrem sa aflam cum va fi in 2010, atunci cand un nume important pentru SuperFund ar putea sa treaca in mare viteza pe langa un Ferrari gafaind constrans de limitarea bugetului.


Citeste mai multe despre   























2141 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    O mica rectificare (Luni, 8 iunie 2009, 12:54)

    Stie Tot [anonim]

    Duelul la care faceti referire s-a dus intre Hamilton si Nelson Piquet. Comentatorii TVR au gresit in prima faza anuntandu-l pe Fernando Alonso ca protagonist al acelui duel dar si-au rectificat greseala 1 min mai tarziu.
    Mosley si Eclestone ar trebui sa-si recunoasca aportul pagubos din ultima perioada, ultimele decizii sunt ilogice si rezulatatul il resimtim din pacate toti fanii acestui sport.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Miercuri, 10 iunie 2009, 17:52)

      amazing [utilizator] i-a raspuns lui Stie Tot

      in ambele privinte...
      Batranul Mosley e uzat atat fizic cat si moral... Ar trebui sa predea stafeta altcuiva cu idei cu adevarat bune si ceva, de ce sa nu spunem, MULT mai tanar.
  • 0 (2 voturi)    
    neintelegere (Luni, 8 iunie 2009, 13:10)

    alex [anonim]

    Cred ca cei de la Ferrari, McLaren, etc s-au obisnuit de ani de zile sa nu sufle nimeni in fata lor si acum sunt suparati ca noile reguli au adus si alte echipe in competitie. Nu-mi aduc aminte sa fi protestat cineva ca F1 e plicticos in momentul in care Schumacher castiga fiecare cursa. Sau Alain Prost sau Ayrton Senna. E la fel ca la fotbal, nu monotonia va omoara ci faptul ca nu mai castiga Ferrari. In ultima cursa chiar s-a dat un duel pentru pozitia 1 pentru ca Button n-a plecat din pole position dar ochii vostri erau numai dupa Ferrari si McLaren. Si normal ca Alonso e frustrat, acum in momentul in care nu mai beneficiaza de o masina care sa le bata pe toate celelalte la distanta si se vede ce bun pilot e.
    • +1 (1 vot)    
      Parerea mea (Luni, 8 iunie 2009, 13:21)

      eu [anonim] i-a raspuns lui alex

      e corect comentariul tau , problema e ca maaarea majoritate a celor care se uita ( uitau , mai precis ! ) la F1 erau ( sunt ) sustinatori Ferrari , McLaren cel mult BM W ! .....din pacate incepand cu 2009 , F1 piede foarte multi fani ....daca o tin asa le mai ia vreo 5 ani pana sa recastige audientele ! Sa zicem ca tii anul asta cu Brown GP , care la anul dispare sau nu mai face nimic - pierzi interesul o vreme ? Pe bune , acum ......La anu ' castiga tot Toyota - care nu a convins cu nimic pana acum ( desi are buget , nu gluma ! ) - cine se bucura ? ....si tot asa .....parerea mea este ca trebuie constanta in performante pt a-ti atrage suporteri .
    • +1 (1 vot)    
      plictiseala (Joi, 11 iunie 2009, 8:05)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui alex

      Draga, Alex,
      exact in aceiasi termeni se discuta si in anii 2003 - 2004 cand Schumacher si Ferreri castigau aproape de fiecare data. Si atunci se spunea ca F1 a devenit monotona si plictisitoare. Si atunci FIA a recurs la unele masuri pentru a mai reduce din avantajul net pe care il avea Ferrari.
      Da, de acord, nu este in spiritul sportului, ci in beneficiul spectacolului.
  • -2 (2 voturi)    
    Asa e in...formula 1 (Luni, 8 iunie 2009, 14:22)

    Teo [anonim]

    Cand castiga Sumi, ne plangeam de el ca facea un tur de pista cand altii abia faceau jumatate, acum ne plangem de Button. Sa fim totusi corecti, exista ceva mai mult spectacol, cu siguranta McLaren, Renault, BMV vor reveni in lupta. Da, ar fi frumos sa fie depasiri peste depasiri, dar poate ca solutia este mai la indemana: mai putine tururi de pista a.i sa se ajunga la o singura oprire la boxe si implicit la micsorarea distantelor intre participanti adica mai mult spectacol

    In plus, sa nu uitam ca de obicei la mijlocul sezonului se lanseaza o noua masina de catre constructori pe baza datelor stranse in prim parte a sezonului. Au trecut doar 7, mai sunt inca 10 etape daca nu ma insel
  • +2 (2 voturi)    
    Problema e modul cum se incearca egalizarea (Luni, 8 iunie 2009, 15:37)

    Marius [anonim]

    E ca si cum am forta echipele mari din fotbal sa renunte la fotbalisti valorosi ca si echipele romanesti sa aiba o sansa. In orice competitie urmarim progresul participantelor si nu regresul
    • -1 (1 vot)    
      ideea.. (Miercuri, 10 iunie 2009, 17:56)

      amazing [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      ideea cu egalizarea performantelor prin reducerea bugetelor mi se pare extrem, dar extrem de PROASTA... As fi multumit sa vad doar 3 ekipe cu bugete exorbitante dar care sa aiba masini extrem de competitive decat sa vad 22 de carute si o sareta... Actuala conducere a FIA este vinovata de lipsa de spectacol din F1. Repet... mai bine 3 ekipe care sa se bata pe viata si pe moarta decat 11 ekipe care abia se tarasc...
      • +1 (1 vot)    
        dar ce te faci... (Joi, 11 iunie 2009, 11:04)

        IonutIT [utilizator] i-a raspuns lui amazing

        dar ce te faci cand nu sunt 3 "ekipe" cum le zici tu, care sa se bate pe viata si pe moarte, si e decat una singura la o diferenta imensa de potential (pilot bun, motor bun) iar restul nici macar sa nu prinda mirosul acelei masini cand se distanteaza de ei.

        cel mai interesant ar fi sa existe ceva lupte si pentru locurile 2, 3 si chiar 4 la sf campionatului. si schimbata gandirea ca doar locul 1 conteaza. Daca ar conta doar locul 1 nu vad sensul a 20 de masini pe pista. Sa primeaca ceva bonusuri la sf de sezon (posibilitatea sa foloseasca un buget mai mare, sau numar mai multi de km pt teste) pentru sezonul ce urmeaza. Si poate atunci te vei uita si te va interesa cine iese si pe 2 3 sau 4, pentru ca f1 a aratat ca intotdeauna exista un "cel mai bun". Daca nu e Button, e Schumacher, daca nu e el e Sena samd.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri