Soc in F1: Ferrari spune adio Marelui Circ din 2010!

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Marţi, 12 mai 2009, 17:57 Sport | Motor

Scuderia Ferrari a anuntat, prin intermediul unui comunicat de presa, ca nu va lua parte la viitorul sezon al Marelui Circ, italienii fiind nemultumiti de noile reglementari impuse de FIA (peninsularii contesta decizia de limitare a bugetelor la doar 40 de milioane de lire sterline pentru fiecare echipa), informeaza Gazzetta dello Sport.

Nu este prima data cand Ferrari intentioneaza sa se retraga din Formula 1, italienii dorind acelasi lucru si pe 27 octombrie 2008, atunci cand au protestat vehement la hotararea FIA de a introduce motorul unic in Grand-Prix-uri. "La ce sa ne mai chinuim sa muncim si sa dezvoltam masinile daca FIA ne ingradeste cu astfel de decizii?", au declarat la acea vreme reprezentantii echipei italiene.

"Am discutat ultimele decizii luate de FIA la Consiliul din data de 29 aprilie si marturisim ca nu putem fi de acord cu unele dintre regulile stabilite acolo. Decizii valabile pentru toti, stabilitate in regulament si continuarea ideilor FOTA prin care costurile sunt reduse metodic si progresiv ar trebui sa fie prioritatile pentru viitorul Forumulei 1. Rugam toti suporterii din lume sa ne inteleaga decizia si sa vada ca aceasta vine in sprijinirea valorilor sportive si tehnice ale F1. Nu vom lua parte la sezonul 2010 al Marelui Circ daca regulamentul propus de presedintele FIA, Max Mosley, nu va fi schimbat", au precizat campionii mondiali intr-un comunicat de presa.

Pe langa Ferrari (care si-a anuntat deja retragerea din 2010) si echipele Toyota, Red Bull si Scuderia Toro Rosso au anuntat ca intentioneaza sa se retraga din Formula 1 daca FIA nu va schimba anumite amendamente existente in actualul regulament (in primul rand regula de limitare a bugetului pentru fiecare team).

Ferrari a acumulat doar 6 puncte in actualul sezon din Marele Circ (dupa 5 Grand-Prix-uri disputate), acestea fiind acumulate de Felipe Massa (trei) in cadrul Marelui Premiu al Spaniei de saptamana trecut si de Kimi Raikkonen (tot trei) in Bahrain (a treia etapa a Mondialului).


Citeste mai multe despre   





















4098 vizualizari

  • -4 (4 voturi)    
    rezultate (Marţi, 12 mai 2009, 18:07)

    rsbl [utilizator]

    pai rezultatele de anu asta mai rau ii defaimeaza
    • +2 (2 voturi)    
      Discutia poate fi lunga... (Marţi, 12 mai 2009, 18:18)

      pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui rsbl

      Dar stai asa ca nu s-a terminat... sunt convins ca puteau sa vina cu o masina foarte buna si sa faca niste rezultate frumoase!

      Eu nu pot sa-i sufar, dar de ce sa nu recunoastem ca este una dintre cele mai bune echipe (asta ca sa nu zic cea mai buna).

      Oricum daca se retrage si McLaren si BMW... s-a cam terminat...
  • -2 (2 voturi)    
    LA REVEDERE... (Marţi, 12 mai 2009, 18:14)

    CIOMBE [anonim]

    si-un cos cu mere! Voi vreti sa faceti numai cum va taie pe voi capu'. Uite ca nu se poate! Pa!
  • 0 (0 voturi)    
    nu sunt singurii (Marţi, 12 mai 2009, 18:22)

    melchiades [anonim]

    o sa vedeti ca si alte echipe se vor retrage in frunte cu red bull toyota si bmw. sa va vad atunci!
    oricum eu nu cred ca e intentie serioasa, vor doar sa puna presiune pe fia
  • +1 (1 vot)    
    greseala (Marţi, 12 mai 2009, 18:41)

    petros [anonim]

    3 puncte au fost castigate de Massa in ultima cursa iar 3 puncte de Raikonen.
  • -2 (4 voturi)    
    uraa (Marţi, 12 mai 2009, 18:49)

    pitic [anonim]

    n'au decat sa se retraga...toata ziua numa ferrari....ferrari cei mai buni...ferrai cei tari....retrageti'va....sunte'ti insuportabili...celelalte echipe abia asteapta sa va vada plecati....si eu la fel....
    • +2 (2 voturi)    
      da ma, ca bine zici (Marţi, 12 mai 2009, 22:34)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui pitic

      sa plece prostii aia si te duci tu cu skoda fabia de ti-au dat-o de la multinationala.
  • +4 (4 voturi)    
    Pentru revitalizare (Marţi, 12 mai 2009, 18:54)

    sile [anonim]

    Sa se faca F1 campionat de masini low-cost, sa vedeti atunci audienta! Cum naiba sa limitezi bugetul intr-o competite in care omul se asteapta sa vada cele mari tari masini de pe planeta?
    Puneti-le si norme de plouare si obligati-i sa foloseasca numai piese care se gasesc in orice magazin, ca sa fie treaba, treaba.
    • +1 (1 vot)    
      corect (Marţi, 12 mai 2009, 20:05)

      IonutIT [utilizator] i-a raspuns lui sile

      Asa este. Sunt de acord cu tine 100%. Totusi si Ferrari are ceva mofturi in general cand vine vorba de formula1 si nu ma refer in special in cazul asta. Limita da este absurda, dar ei fac atata tam-tam pentru ca sunt convinsi ca daca sunt limitati de buget nu pot face fata. Au fost invatati de generatii intregi sa-si croiasca drum prin F1 cu bani si cu testari indelungate, iar acum cand nu mai pot sa testeze masinile decat in timpul week-endului.

      Nu ma deranjeaza deloc sa plece Ferrari, dar si daca nu este inlocuita de altcineva iarasi nu e bine... 18 masini apoi 16, 14 ... deja nu e bine deloc.
    • -3 (3 voturi)    
      Asta vrei tu (Marţi, 12 mai 2009, 22:04)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui sile

      Cele mai tari masini de pe planeta vrei tu sa vezi. Pe mine nu ma intereseaza masinile, ci pilotii. Vreau sa vad cel mai tare sofat de pe planeta.
      • +3 (3 voturi)    
        ok (Marţi, 12 mai 2009, 22:36)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui kinn

        ti-ar placea sa-i vezi pe schumi, raikonen, si felipe masa concurand pe carturi cu pedale?
      • +4 (4 voturi)    
        gresit (Marţi, 12 mai 2009, 22:36)

        IonutIT [utilizator] i-a raspuns lui kinn

        daca nu masinile fac diferenta atunci ce ar mai diferentia Formula 1 de Formula 2, Formula 3, Formula 3000, Formula 5000, Formula Junior etc.

        Pilotii sunt ceea ce sunt doar pentru ca masinile sunt extraordinar de performante si numai un pilot adevarat ar fi capabil sa le manevreze.

        Numai intr-o masina de F1 poti sa ai acceleratii laterale sau negative de 4-5 G.

        Esenta Formulei 1 este de a depasii apogeul tehnologic si formula 1 este locul unde multe din tehnologiile ce se gasesc pe actualele noastre masini au fost dezvoltate si testate. Formula 1 este locul unde nu ar trebui sa existe limite, este singurul loc unde tehnologia sa nu fie valorificata monetar. Pentru reguli si restrangeri exista formulele inferioare.
      • 0 (0 voturi)    
        WRC (Miercuri, 13 mai 2009, 8:07)

        anonimus [anonim] i-a raspuns lui kinn

        daca vrei sa vezi cel mai tare sofat de pe planeta, urmareste campionatul mondial de raliuri. Pilotii din wrc ii baga in buzunar pe oricare din f1.
        • +2 (2 voturi)    
          nu cred (Miercuri, 13 mai 2009, 9:37)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui anonimus

          sunt doua maniere diferite de condus, doua tipuri total diferite de traseu, de masini etc. sunt de acord ca n-ar face nimic un pilot de f1 la raliu insa este valabila si reciproca.
      • 0 (0 voturi)    
        sofat adevarat (Miercuri, 13 mai 2009, 9:21)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui kinn

        daca vrei sa vezi piloti adevarati, te uiti la WRC, acolo aptitudini...
        • 0 (0 voturi)    
          fix pix (Vineri, 15 mai 2009, 18:31)

          sor [anonim] i-a raspuns lui ionut

          fix pix e in WRC. Daca si Ponta participa, iti dai seama cat e de greu... Oricum nu mai exista alta competitie care sa se compare cu F1 dpdv al motoarelor...
  • 0 (2 voturi)    
    hotnews o da cu fasolea de gard (Marţi, 12 mai 2009, 22:29)

    Marin [anonim]

    Soc..? Poate pentru redactia hotnews.

    Al doilea punct.. Ferrari nu spune adio. Ferrari ameninta ca va spune adio daca se limiteaza bugetul... E o mare difrenta, dar poate ca aveti si voi dorinta voastra de rating si trafic, sau poate stiti deja ceva ce restul lumii nu stie.
    Ar mai fi de mentionat ca Eclestone e mediator intre Max Mosley si Ferrari, si ca FIA vrea sa creasca numarul echipelor din F1 si sunt promisiuni ca daca se impune limita de buget, cateva noi echipe vor intra in F1.
    Cred ca interesele sunt dincolo de "nu poate face fata" si au de a face probabil cu sponsorizarile.
    Ramane de vazut cat de dur joaca Ferrari si Mosley si cat de diplomat si inventiv e Eclestone.

    Articolul e plin de greseli pe care nu le mentionez, Verificati putin mai bine sursele si informatiile inainte de a scrie.

    Cheers!
  • +1 (1 vot)    
    h-OTV-news.ro??? (Miercuri, 13 mai 2009, 0:34)

    wh [utilizator]

    ,,Nu vom lua parte la sezonul 2010 al Marelui Circ daca regulamentul propus de presedintele FIA, Max Mosley, nu va fi schimbat". Adica Ferrari spune adio, conform titlului articolului, dar de fapt nu mai pleaca daca regulamentul..... Bravo, mai aveti titluri d-astea? Cand bagati si mesajul cu SENZATIONAL, STIRI NON STOP, IN DIRECT SI IN RELUARE?
  • 0 (0 voturi)    
    Urmeaza... (Miercuri, 13 mai 2009, 1:37)

    Sorin [anonim]

    Urmatorul soc in formula 1 va fi inscrierea team-ului Dacia. Va fi singura echipa cu buget de 0,03 mil de euro si va respecta toate regulile FIA(in caz ca FIA va cere ca tot anul sa se concureze cu aceleasi 2 masini, fara ca ele sa fie schimbate, s-au reparate, Dacia nu va avea nici o problema). Eu zic ca Dacia nu ar trebui sa rateze o asemenea ocazie.
    • -1 (1 vot)    
      soc si groaza.. (Miercuri, 13 mai 2009, 9:04)

      johdoe [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      de ce la orice subiect ce vorbeste despre auto, trebuie sa facem referire la mult iubita noastra Dacia...de ce nu la WW sau AUDI, ca nici ei nu au reprezentanti in F1...soc si groaza..Renault este in F1, iar pilotul lor a si castigat un titlu mondial..asta da soc...si..groaza
      • 0 (0 voturi)    
        nu prea te pricepi (Miercuri, 13 mai 2009, 13:54)

        geo [anonim] i-a raspuns lui johdoe

        Poate nu shtii, dar Renault chiar are experienta in F1, era o perioada in care castigau non-stop. Tot atunci s-au retras din F1 cu numele de Renault si au creat acea divizie Mechachrome, parca. Ei au si mai multe formule monopost proprii, si nu ma refer la campionate ad-hoc de turisme. A si ca fapt divers tot ei au fost cei care au introdus motorul turbo in F1. Sunt de acord cu tine ca in cazul masinilor de serie, nu prea au mare lucru de spus din punct de vedere tehnologic, si intr-adevar se bazeaza mai mult pe volumul mare de masini vandute, spre deosebire de marcile germane care le-ai amintit tu, si au pretentii de marci premium. Dar sa fim seriosi, ca VW numai premium nu e, e doar scump.
  • +1 (1 vot)    
    s-ar putea sa fie spusa la misto... (Miercuri, 13 mai 2009, 9:25)

    liviu_ [utilizator]

    dar orium inca 2-3 etape si campionatu asta de F1 e incheiat
    inca 2-3 victorii ale lui button si omu se poate duce in bahamas restul sezonului...
    inafara de surpriza placuta a teamurilor lui vettel siale lui button avem un campionat de F1 de toata jena...

    propun sa se retraga si mercedes si renault si sa intre dacia, aro si daewoo sau cum se mai numesc acum...
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Miercuri, 13 mai 2009, 10:14)

    screwball [anonim]

    Dupa ce s-a realizat globalizarea in fotbal, gandita doar pe criterii financiare, permitand unor tari mici si arbitri de prin insule oceanice sa participe la campionate mondiale, acum se incearca la fel si in F1. Mai bine ca unii sa sa bata pasul pe loc asteptandu-i pe toti, in loc sa-si arate adevarata forta.
    Ce diferenta e intre regulamentul actual si un joc de copii mici, pe carton cu pioni si zaruri?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică