Noua masura in Formula 1: din 2010 nu se vor mai admite realimentarile in timpul cursei!

de Vlad Epurescu     HotNews.ro
Vineri, 12 decembrie 2008, 18:30 Sport | Motor

Mosley crede ca va reduce costurile Formulei 1
Foto: AGERPRES
Vineri, la Monte Carlo, a avut loc o reuniune a Consiliului Director al FIA, acolo unde s-au stabilit o serie de masuri drastice care vor afecta spectacolul din Formula 1. Se spera ca aceste masuri vor reduce costurile intre 30%-50%, insa acestea sunt socante pentru publicul larg. Din sezonul 2010, oficialii FIA vor ca in timpul curselor sa nu se mai permita alimentarea monoposturilor, fapt care va strica cu siguranta spectacolul Formulei 1. Mosley & co doresc chiar sa scurteze numarul de tururi al unei curse.


Iata cele mai importante idei care vor fi puse in practica:

1. Durabilitatea motoarelor va fi dublata. Fiecare pilot va folosi maxim 8 motoare pe sezon plus patru pentru teste.

2. Nimeni nu are voie sa aduca ajustari motoarelor, ci doar injectoarelor.

3. Un motor trebuie folosit doar pentru trei curse.

4. Nu se vor accepta testari decat in timpul curselor din weekend si la cursele pentru antrenamente.

5. Din 2010, pilotii monoposturilor din Formula 1 vor trebui sa concureze fara sa mai realimenteze in timpul cursei, aceeasi distanta va fi parcurs cu plinul facut inaintea cursei, lucru ce nu s-a mai intamplat din 1993. Acest lucru va fi supus unui sondaj public.

6. Sistemele de radio si de telemetrie vor fi standardizate.

7. Restrictii privitor la cercetarile in aerodinamica.

Echipele au respins ideea lui Max Mosley, de a folosi motorul unic produs de Cosworth, insa au ajuns la un compromis: vor folosi motoare low-cost si care vor dura mai mult.

Legat de sistemul de medaliere al pilotilor la finalul curselor, Mosley a admis ca acest lucru va fi supus unui sondaj, publicul urmand sa isi expuna parerea legata de acest subiect.




















2029 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Bunicii la putere ! (Vineri, 12 decembrie 2008, 18:48)

    Stefan A. [anonim]

    Mosley ar fi bine sa stea cu pensia super grasa care o are ( are si un post in F1 super bine platit) si sa lase postul la unu mai tinar. Impreuna cu Eclestone ,sint doi dinozauri care nu vor sa lase osul pina mor. Daca priviti la FIA, in conducere, sint o multime de bosorogi cu pile si mentin un sistem care a facut bogati o multime de nulitati patentate. In general , este peste tot o conducere de bunici care se cred tineri . Noroc ca a fost inventata Viagra special pentru ei !
  • 0 (0 voturi)    
    Cum adica? (Vineri, 12 decembrie 2008, 18:59)

    un roman [utilizator]

    Citez:
    "3. Un motor nu poate fi folosit decat pentru trei curse."

    Poate vreti sa spuneti ca un motor trebuie folosit pentru 3 curse si nu mai putin.
  • 0 (0 voturi)    
    S-a terminat si cu F1 !!! (Vineri, 12 decembrie 2008, 19:33)

    Bogdan [anonim]

    Cu toate modificarile astea , s-a terminat cu sarea si piperul in F1 ! - pai diferentele intre ECHIPE o fac si oamenii de la boxe - schimbat cauciucuri , alimentat , strategii, ingineri......eu nu cred ca se vor aplica vreodata astfel de reguli !!
  • 0 (0 voturi)    
    Noi propuneri (Vineri, 12 decembrie 2008, 21:20)

    Teo [anonim]

    1. Masinile sa fie echipate cu motoare cu carburatie ramase de la Dacia 1100/1310 prin programul REMAT
    2. Realimentarea sa se faca din avion
    3. Forma masinii trebuie sa aduca cat mai mult cu HAMMER pentru aerodinamica maxima
  • 0 (0 voturi)    
    Propuneri (Vineri, 12 decembrie 2008, 22:55)

    Alex [anonim]

    Voi sunteti suparati ca se strica cursa, dar nu va ganditi deloc la cati bani se economisesc. Echipele nu mai au bani de unde sa plateasca si voi vreti in continuare super spectacol. Parca sunteti copii mici!
    • 0 (0 voturi)    
      Crezi? (Sâmbătă, 13 decembrie 2008, 1:03)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Nu, echipele nu mai au bani sa dea lu' Eclestone si Mosley.
      In nebunia lor au mutata GP in tari arabe si mai stiu eu unde. Au renuntat la Montreal ca n-au vrut sa le dea 75.000.000$ pe an si cursa, Franta a renuntat si ea.
      Iar echipele fac cercetari care peste ani apar la masinile de serie.
      In citiva ani F1 o sa plece din Europa.
      Eclestone e un lacom fara scrupule. El cere sa se implice statele in curse, ca asa se pot fura bani. La afaceri cu particularii trebuie sa la lase si lor, ca altfel nu merge.
  • 0 (0 voturi)    
    F1 (Sâmbătă, 13 decembrie 2008, 0:19)

    kkk [anonim]

    ideea cu plecatul cu rezervorul plin mi se pare fantastica, opriri la boxe nde cateva secunde 3-4 ...... Asa era acu multi ani si era superb sa vezi cum se facea o schimbare ...... poate poate va iesii ceva frumos di Formula 1 Low-Cost
  • 0 (0 voturi)    
    mosley si ecclestone strica formula 1 (Sâmbătă, 13 decembrie 2008, 5:33)

    daniel [anonim]

    1) toate propunerile lui mosley ar trebui supuse sondajelor inainte implementarii, deoarece fanii sunt cei care tin sportul in viata

    2)sunt de acord cu reducerile costurilor, dar cea mai simpla solutie ar fi fost introducerea unei limitari la bugetul pe care o echipa de f1 are la dispozitie pentru un sezon intreg

    3)slick-urile si regulamentul aerodinamicii trebuia schimbat demult, deoarece depasirile si urmaririle apropiate au devenit o raritate

    (slick-urile ajuta la aderenta mechanica care poate compensa reducerea aderentei aerodinamice..
    aderenta aerodinamica creaza o tulburenta a aerului in spatele masinii de F1 care incurca aderenta masinii de F1 care urmareste prea aproape
    acest fapt impiedica urmaririle apropiate si, prin urmare, depasirile)

    4) numarul curselor pe sezon ar trebui marit in asa fel incat banii alocati in dezvoltarea technologiei la inceput de sezon pot fi amortizati mult mai eficient (luand in considerare faptul ca nici o cursa nu iesi in pierdere)

    5) excluderea alimentarii si/sau schimbarilor de penuri pierd din suspansul introdus de "jocul de echipa" sau performanta echipei

    ar fi mai multe dar ma opresc aici..
    am o presimtire proasta ca mosley si ecclestone au inceput sa dea' otrava formulei 1
    • 0 (0 voturi)    
      f1 (Sâmbătă, 13 decembrie 2008, 9:47)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Nu inteleg de ce nu fac altii o competitie gen F1 si sa-i dam dracului pe toti ostenitii astia care strica aceasta competitie.
      • 0 (0 voturi)    
        e greu (Sâmbătă, 13 decembrie 2008, 17:41)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui cristi

        sunt foarte multi bani care trebuie investiti la inceput, nu oricine poate face asta dar nu este imposibil

        2) sunt sanse foarte mari de esec
        a) competitia A1 a pierdut foarte multi bani in primele sezoane, nu stiu daca inca mai pierd
        b) CHAMPCAR fostul CART sau vechiul IndyCar de pe timpul lui Mansel a dat faliment aproximativ acum un an

        3)sansele cele mai mari de o alta competitie performanta ar fi daca F1 da familemt, altfel ramane totusi ceva foarte greu de realizat si din cauza pilotilor si a constructorilor

        fanii for sa vada o lupta intre cei mai buni piloti din lume si cele mai bune masini din lume depasindu-se in cea mai mare parte din meritul pilotului, parte cea mai proasta e ca cei mai buni piloti sunt in F1 si nu o sa place deoarece salariile o sa fie mai mari in F1 (cel putin la inceput)

        constuctorii nu o sa plece in alta serie unde faima e mai mica decat cu un common agreement (sunt sanse mici)

        si asa e destul de greu, dar sansele cresc pe masure ce F1 o ia in jos
    • 0 (0 voturi)    
      nu o strica.. (Luni, 15 decembrie 2008, 15:23)

      ana [anonim] i-a raspuns lui daniel

      ... doar cred k incet incet o sa o vanda arabilor.
      chiar crezi ca fanii sunt cei care tin sportul asta in viata? stai linisit nu vor cere niciodat parerea fanilor.
      marirea nr de curse nu v-a duce niciodata la amortizare.. pt k se vor cheltui si mai multi bani. spre deosebire de alte sporturi... in motorsport nu exista amortizare exista doar cheltuiala
      • 0 (0 voturi)    
        nu ai inteles (Luni, 15 decembrie 2008, 17:08)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui ana

        normal ca fanii sunt cei care tin sportul in viata.. daca nimenu nu s-ar uita la formula 1 nu ar mai exista.. e simplu si logic..
        nu are importanta cine o detine, e ca un spectacol platit, nu va mai avea loc daca nimenu nu se mai duce la spectacol, pana si Mosley a inceput sa priceapa asta cerand opinia fanilor (articoul a aparut chiar ieri)
        http://www.autosport.com/news/report.php/id/72472

        introducerea unui buget limitat si marirea numarului de curse va aduce o amortizare mult mai mare decat cea curenta (si asta e logic e ca si cum ai cheltui mai putini bani si ai lua mai multe produse)
        uita-te putin pe wikipedia si ai sa intelegi cum F1 lucreaza financiar
        http://en.wikipedia.org/wiki/Formula1#Revenue_and_Profits

        nu cred ca ma-ai inteles, eu am vorbit de banii pe care formula 1 ii faca ca organizatie, nu de banii pe care constructorii ii cheltuiesc
        atata timp cat formula 1 face bani, constructorii cheltuie mai putini bani si sportul se poate mentine in viata
  • 0 (0 voturi)    
    sa fie toti in formula unu (Sâmbătă, 13 decembrie 2008, 7:59)

    ion ilescu [anonim]

    Bine face "Enclenstone" asta, sa fie asa de ieftin incat sa poata participa si un pensionar din Romania sponsorizat doar de CARP. Dupa ce si-a scos malaiul acum vrea sa omoare tot. Oricum poate constructorii sunt suficienti de destepti sa plimbe jetul si sa-si faca un campionat paralel care sa continuue ceea ce s-a vrut a fi Formula 1, adica tehologie inalta si perfomante extreme. Nu stiu de ce totusi ei il inghit pe B.E. si M.M. fara competitori si audienta ei o sa intre in criza


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri