McLaren pune capat parteneriatului cu Honda privind furnizarea de motoare dupa trei ani. Din sezonul viitor, echipa de la Woking va folosi propulsoare Renault, informeaza News.ro.

HotNews.roFoto: Hotnews

"Este regretabil ca trebuie sa ne despartim inainte de a ne indeplini amibitiile noastre, dar am luat aceasta hotarare cu convingerea ca este cel mai bun mod de actiune pentru viitorul fiecaruia", se arata intr-un comunicat al McLaren, care precizeaza ca actualul contract cu Honda va continua pana la finalul actualului sezon.

Japonezii nu vor parasi insa Marele Circ si vor colabora cu Toro Rosso, a doua echipa a miliardarului austriac Dietrich Mateschitz, patronul Red Bull. Toro Rosso foloseste in acest sezon motoare Renault.

Constructorul francez, care are propria echipa in F1, mai furnizeaza motoare in Marele Circ pentru Red Bull.

Renault a obtinut totodata semnatura pilotului spaniol Carlos Sainz jr., care concureaza acum la Toro Rosso. Trecerea lui Sainz la Renault este sub forma de imprumut pentru un sezon si face parte din intelegerea privind rezilierea contractului cu "sora" mai mica a Red Bull.

Lipsa de fiabilitate si de putere a motoarelor Honda i-a facut pe cei de la McLaren sa renunte la parteneriatul reinnodat in 2015, indiferent de pierderile financiare inregistrate. Honda nu este doar un simplu furnizor de motoare, compania producatoare de automobile sustinand salariul lui Alonso, de aproximativ 35 de milioane de euro pe an, unul dintre cele mai mari din F1, dar si alte cheltuieli de dezvoltare ale team-ului, o suma totala ce ajungea la 100 de milioane de dolari pe an.

McLaren, a doua cea mai de succes echipa din istoria Formulei 1, cu 12 titluri la piloti si opt la constructori, este intr-o pozitie rusinoasa in acest sezon. Dupa 13 etape, McLaren-Honda ocupa penultimul loc, 9, in clasamentul constructorilor, cu 11 puncte.