Ferrari ar putea parasi Formula 1 din cauza noilor reguli impuse de FIA

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 15 iunie 2014, 13:15 Sport | Motor

Ferrari
Foto: AGERPRES
Presedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, a dezvaluit ca scuderia italiana ar putea parasi Campionatul Mondial de Formula 1, din cauza noilor reglementari impuse de Federatia Internationala de Automobilism (FIA), pentru a se consacra curselor de anduranta, informeaza Agerpres.

"Formula 1 nu functioneaza. Si asta pentru ca FIA a uitat ca oamenii urmaresc cursele pentru emotiile pe care le starnesc. Nimeni nu le urmareste pentru a vedea eficacitatea (masinilor)", a declarat Montezemolo intr-un interviu acordat publicatiei americane The Wall Street Journal.

"Nimeni nu vrea sa vada un pilot facand economie de combustibil sau de pneuri. Oamenii vor sa vada piloti plini de entuziasm de la un capat la altul. Formula 1 este un sport, dar si un spectacol", a subliniat presedintele Ferrari.

Luca di Montezemolo acuza schimbarile regulamentare menita sa reduca costurile dar si sa tina pasul cu evolutiile tehnologice actuale, cum ar fi introducerea unui nou motor V6 turbo hybrid, mai putin zgomotos si mai putin poluant.

Ferarri, aflata in proprietatea grupului Fiat pe care Montezemolo il conduce, este echipa cea mai emblematica din Formula 1, avand in palmares 15 titluri de campioana mondiala la categoria piloti si 16 la nivelul constructorilor, precum si 221 de victorii in Mari Premii.























8679 vizualizari

  • +14 (22 voturi)    
    Adevarat... (Duminică, 15 iunie 2014, 13:41)

    Soljenitin [utilizator]

    Intr-adevar, cand te uiti la Formula 1 vrei zgomot, vrei sa auzi motoare nervoase turate, sa simti lupta dintre piloti si masini, cauti forta si adrenalina, nu un concurs de masini eco. Daca e asa, atunci ar putea foarte bine sa inlocuiasca bolizii actuali cu niste Toyota Prius sau Renault Twizy si au terminat balciul.
    • -1 (7 voturi)    
      exact (Duminică, 15 iunie 2014, 16:05)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Dar fi FIA prosti ca se uita in gura boilor de ecologisti.
  • 0 (14 voturi)    
    Vremea apusa Ferrari (Duminică, 15 iunie 2014, 14:38)

    rcaon.ro [utilizator]

    Cred ca singura problema a tipului astuia e ca Ferrari nu prea mai castiga de multi ani.

    Eu am renuntat sa ma uit la F1 pentru ca ma plictiseam la culme, dar adevarul e ca Ferrari nu mai castiga dinainte de a fi introduse motoarele de 1.6
    • -1 (9 voturi)    
      /// (Duminică, 15 iunie 2014, 16:04)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui rcaon.ro

      Pai daca le-a impus sa faca pe ecologistii, normal ca nu mai castiga. Cretinismul ecologist e fara limite.
      • +4 (4 voturi)    
        stai să vezi... (Duminică, 15 iunie 2014, 18:23)

        TimantiusRaptor [utilizator] i-a raspuns lui john70

        ...când i-o pune pe piloți să-și împingă mașinile, că așa ar fi poluarea 0 (zero)!!!!
        • +1 (3 voturi)    
          pilotii (Luni, 16 iunie 2014, 3:58)

          was [utilizator] i-a raspuns lui TimantiusRaptor

          De la atata efort de impins monopostul se poate ca pilotii sa mai traga un part, si gata s-a dus toata poluare zero.

          PS: nu pot dormii, comentez si eu pe la ora 4 noaptea...
    • +3 (5 voturi)    
      recunosti (Duminică, 15 iunie 2014, 18:29)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui rcaon.ro

      ca te plictiseai, dar nu recunosti ca ferrari are dreptate.
  • +1 (7 voturi)    
    cam ipocrit (Duminică, 15 iunie 2014, 21:26)

    ampersand [utilizator]

    A uitat, se pare, scandalul din 2002, de la Indianapolis, când Ferrari a fost huiduită copios, la scenă deschisă, de către americani, unii chiar cerându-şi înapoi banii plătiţi pe bilet, în urma "team orders" ce i-au impus lui Barrichello să-l lase pe Schumacher să câştige.
  • -1 (3 voturi)    
    Eroare! (Luni, 16 iunie 2014, 19:29)

    CetateanulRoman [utilizator]

    cind privesti F1 vrei performanta! Si un motor mic cu performanta inseamna avans tehnologic! MAsinile sint mai usoare, cara mai putin combustibil, sint mai echilibrate, mai usor de controlat si deci mai putin periculoase pentru piloti si pentru public.
    ferari a "umblat" mereu cu pira cind celelalte echipe aduceau inovatii pe care ei nu erau capabili sa le produca.
    Testele si avansul tehnologic inregistrat il regasim in citiva ani pe masinile de serie. Daca ar fi numai V8 de 7-10-12 litri unde ar fi performanta?
    Masini de serie de azi depasesc cu mult masini tunate special pentru curse de acum 15-20 de ani. Si asta tocmai fiindca au fost impuse reguli ce impuneau avansul tehnologic.

    Iti doresti motoare turate, fum, lupta in tre piloti, adrenalina? Mergi intr-o autobaza RATB sau un garaj de rabe. Injuraturile sint in pret!
    • 0 (0 voturi)    
      ba nu. (Marţi, 17 iunie 2014, 15:10)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      si cu un motor mic obtii performanta, dar locul lor e la clasele inferioare, nu in competitia de varf. de aia ii spune formula UNU. cele mai puternice motoare si cele mai avansate tehnologii.

      pericolul? nu am auzit prea multi piloti sa se planga de asta. ei cunosc riscul si si-l asuma complet.

      poluarea? in orice orasel de provincie din romania se polueaza in fiecare zi mai mult decat in intregul sezon de formula 1.

      turbo, abs, eps, controlul tractionii sunt doar cateva din cele mai cunoscute tehnologii aparute la motoarele v8-v12 de 7-10-12 litri si care functioneaza perfect pe masinile cu care mamicile isi duc azi copii la gradinita. deci avansul tehnologic si motoarele mari nu se exclud reciproc
      • 0 (0 voturi)    
        ba da! (Marţi, 17 iunie 2014, 20:52)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        Si motoarele mari puse pe SUV-urile cu care toapele patruleaza orasul nu isnt exemplu de performanta. Cu ani in urma am avut un Chrysler V6 3,7 L benzinar si era jenant ca performanta. Uimitor era doar consumul. Am renuntat destul de iute la el. Un 1,6 L de azi (benzinar de 170 CP sau diesel de 140 CP) il bate de departe. Cele de p F1 sint mult mai performante. Mai mult, in 1975 Ferrari constuiau primul V8 de 1990 cm cubi pt Dino. Si isi facea treaba mai frumos decit 4,1, 5,6, 6,4, sau 7 L americane. E diferenta dintre turisme si tractoare. Dintre eleganta si forta bruta. Exista si curse dragster, si de camioane, si o gramada alte chestii, In F1 e vorba de viteza pura obtinuta cu maxim de eleganta si tehnologie. Parerea mea.
        • 0 (0 voturi)    
          ai oarecum dreptate aici (Marţi, 17 iunie 2014, 22:55)

          thebblack [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

          dar cam compari mere cu pere. motoarele americane din diverse suv-uri sau limuzine nu au nimic de a face cu motoarele de mare performanta sportiva (desi viperul folosea initial un motor de camion modificat).

          totusi restrictiile din ce in ce mai drastice impuse de fia devin ridicole, mai ales in cazul unui sport care s-a remarcat de-a lungul intregii sale istorii prin inovatiile de tot felul, dintre care unele de-a dreptul bizare, dar toate oferind spor de performanta


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri