Multa lume s-a bucurat de informatia conform careia Dacia ar putea sa participe in Formula 1 din 2015, insa acest lucru nu este verosimil. Filosofia Dacia, de marca accesibila ca pret, nu se potriveste cu un sport unde este nevoie de bugete uriase, iar toata povestea are la baza un simplu zvon, a spus directorul comercial al Dacia in Romania.

Duster No Limit de 850 Cai PutereFoto: 0-100.ro

"Este un zvon, iar cand spun ca este un zvon ma gandesc si la faptul ca Renault este deja prezenta in Formula 1 si nu cred ca o sa participam cu doua marci. Apoi, nu stiu daca Formula 1 se potriveste cu filosofia Dacia... Pe de alta parte, cand vorbim de Renault ne gandim la elemente precum tehnologie si design care merg mai degraba cu Renault in F1. (...) Pentru mine este doar un zvon si atata tot.", a spus Thomas Dubruel, directorul comercial al Dacia-Renault in Romania, intrebat despre participarea in Formula 1.

Cateva bloguri specializate si publicatii internationale scriau saptamana trecuta ca una dintre cele trei echipe candidate pentru a fi inscrise in sezonul 2015 al Formula 1 ar putea fi Dacia, cu sustinere de la Renault si cu finantare (si) de la surse din Romania. Totul a pornit de la postarea unui jurnalist britanic pe nume Adam Cooper.

Totusi, Renault are traditie in Formula 1, a castigat titluri de campioana si sezonul trecut a furnizat motoare catre patru echipe: Red Bull Racing, Caterham F1, Lotus F1 si Williams F1. In aceste conditii, nu ar fi logic sa intre un brand necunoscut in F1 precum Dacia.

Apoi, participarea in Formula 1 necesita bugete uriase de zeci de milioane/an, bani care la o marca precum Dacia ar putea fi mult mai bine redirectionati in lucruri importante pentru activitatile de zi cu zi.

Apoi, articolul care mentiona posibila participare vorbea si despre faptul ca statul roman ar aloca fonduri pentru a se promova cu ajutorul Formulei 1. In conditiile economice grele, astfel de cheltuieli nu ar fi prea bine primite.

Dacia a mai fost prezenta in competitii auto-moto, mai ales la trofeul Troferul Andros cu Duster si Lodgy. O alta masina Dacia a concurat in campionatul suedez de turisme, iar cea mai puternica Dacia construita vreodata a fost Duster-ul de 850 CP creat pentru cursa de la Pikes Peak.

Aceste competitii sunt insa secundare ca importanta, iar intrarea Dacia in Formula 1 ar contrasta cu imaginea pe care marca si-a creat-o: un brand cu masini accesibile care au pe ele doar strictul necesar si care nu includ lucruri extravagante.